joi, august 18, 2022

Interviu cu Răzvan Gălățan, Expert – Director Operațional, GOODWILL CONSULTING GWC: De la înființare și până în prezent avem câștigate peste 1.700 proiecte

Must Read

Interviu cu Răzvan Gălățan,

Expert – Director Operațional, GOODWILL CONSULTING GWC

De la înființare și până în prezent avem câștigate peste 1.700 proiecte

 

Grupul internațional Goodwill este prezent în Ungaria, Bulgaria, Croaţia și România. Cum sunteți organizați în țara noastră?

Grupul internațional Goodwill are 14 birouri la nivel național și internațional. Din cele 14 birouri, 8 se regăsesc în România în următoarele orașe: Cluj-Napoca, București, Oradea, Craiova, Suceava, Iași, Odorheiul Secuiesc și Miercurea-Ciuc. Sediul central al firmei este în Cluj-Napoca de unde a și început dezvoltarea companiei în România, în anul 2008. Pe parcursul anilor firma a continuat să se dezvolte reușind acum să avem un număr de 129 angajați și colaboratori structurați astfel: departament de consultanță, departament de vânzări, marketing, telemarketing, departament administrativ, departament juridic și avem și un trainer specializat care se ocupă de un proiect inițiat în acest an și anume Goodwill Academy.

Din punct de vedere al birourilor, la Cluj-Napoca avem un număr de 63 persoane, la Oradea avem 13 persoane, la Iași avem 14 persoane, la Miercurea-Ciuc avem 4 persoane, la Odorheiul Secuiesc avem 8 persoane, la București avem 12 persoane, la Craiova avem 11 persoane și la Suceava unde este biroul nostru cel mai nou avem 5 persoane.

Politica firmei este de a diversifica în permanență gama de servicii oferite și de a ne dezvolta în permanență. Din acest motiv, numărul orașelor în care avem birouri continuă să crească și gama de servicii pe care o oferim e din ce în ce mai diversificată. Firma noastră lucrează și a lucrat pe orice tip de finanțări nerambursabile de la programele clasice POR, PNDR, diverse fonduri naționale, la programele mai speciale: POIM, POPAM, POC, HG807 (ajutor de stat). De asemenea, lucrăm atât cu firme de tip Start-Up, cât și cu IMM existente dar și cu firme mari și autorități publice locale.

Pe lângă partea de consultanță pentru obținere fonduri nerambursabile mai oferim și alte servicii vitale pentru zona de afaceri: analiza financiară, analiză de piață, consultanță în obținerea de credite, consultanță pentru participare la proceduri de achiziție publică, proiectare, panouri care utilizează energie regenerabilă dar și soluții de tip RPA (Robotic Process Automation).

Ce deosebiri există între sistemul de atragere a fondurilor europene din Ungaria și cel din România?

Deosebirile dintre cele două sisteme de atragere a fondurilor nerambursabile sunt destul de mari. În Ungaria aceste finanțări se acordă mult mai ușor decât aici. Acolo un proiect presupune o documentație facilă, de câteva pagini, în care se prezintă aspectele cele mai importante. În schimb, la noi proiectele presupun planuri de afaceri stufoase care de multe ori se întind pe sute de pagini și cereri de finanțare complexe însoțite de un număr mare de documente și declarații. Această suprabirocratizare din țara noastră duce la întârzieri în evaluarea proiectelor, la contracte care se semnează după doi ani de la depunerea proiectului și la situații în care avem un grad scăzut de absorție pe final de cadru financiar.

În ultimul timp am văzut totuși anumite îmbunătățiri și eficientizări și în țara noastră și am speranța că vom începe să învățăm tot mai mult din perioadele de programare 2007-2013 și 2014-2020 și că vom reuși să avem o perioadă 2021-2027 în care să reușim să profităm atât de programele operaționale clasice cât și de celebrul deja PNRR – programe din care avem alocate aproximativ 80 miliarde de euro.

Câte proiecte de finanțare ați reușit să câștigați în ultimii ani? Câte locuri de muncă s-au creat în urma implementării acestor proiecte?

De la înființare și până în prezent avem câștigate peste 1.700 proiecte. În ultima perioadă de programare 2014-2020 am reușit să avem peste 1.000 proiecte câștigătoare. De asemenea, pe parcursul acestui an am depus peste 850 de proiecte – din păcate, dintre aceste proiecte am avut 430 proiecte depuse și pe deja celebra măsura 3 care a fost anulată și care va fi transformată și lansată sub o altă denumire și formă – POC 4.1.1. De asemenea, recent am închis sesiunile PNDR 6.4, PNDR 6.2 unde am depus peste 160 de proiecte, am închis recent sesiunea de depunere pentru Autorități Publice Locale pe programul AFM – eficientizare energetică clădiri publice și acum lucrăm la sesiunile de PNDR 4.1, PNDR 4.2 și PNDR 4.2a unde vrem să depășim un număr de 50 de proiecte depuse.

Un alt program de mare importanță pentru noi este ajutorul de stat HG807 unde am reușit să depunem în acest an un număr semnificativ de proiecte, proiecte de o valoare mare și prin care se creează un număr mare de locuri de muncă (de exemplu, pe un singur proiect beneficiarul și-a asumat că va crea 100 locuri de muncă).

Din punct de vedere al numărului de locuri de muncă create este destul de greu de cuantificat dar fiecare proiect depus a avut de la 2-3 locuri de muncă create la peste 100, deci impactul social al acestor proiecte este unul extrem de ridicat. Aș putea spune că de la înființare și până în prezent prin proiectele implementate de noi s-au creat cel puțin 4.500 noi locuri de muncă.

„Am reușit deja să oferim automatizare prin RPA unui număr de peste 50 de companii”

Din ce sectoare economice provin clienții dumneavoastră?

Fiind firma cea mai mare din România în domeniul consultanței am reușit să avem experți pe fiecare program de finanțare și am reușit să ne formăm un portofoliu diversificat cu firme din toate sectoarele economice.

Am depus proiecte mari pentru industria alimentară unde am reușit să obținem finanțare pentru cea mai mare firmă din piață, Vel Pitar SA, pentru care am reușit să obținem două finanțări de 2,5 milioane euro pentru fabricile din Cluj și Iași pe Programul PNDR 4.2 schema GBER. De asemenea, tot din industria alimentară avem un proiect de 9,5 milioane euro câștigat pentru furnizorul de drojdie Pakmaya pe programul HG807. Avem de asemenea proiecte câștigate pentru Heineken, Albalact, Celco, Piroux Industrie, Simartis Telekom, GEBS, firme care sunt jucători extrem de importanți în domeniile lor.

Pe lângă aceste firme mari avem în portofoliu IMM-uri pentru care am câștigat proiecte pe următoarele sectoare: agricol – vegetal, zootehnic, acvacultură, sectoare de producție din materiale textile, lemn, metal, plastic, sticlă etc, sectoare de cercetare în domeniul IT, firme din domeniul construcțiilor, firme de comerț și clinici medicale, restaurante, hoteluri și alte tipuri de servicii. De asemenea, am lucrat cu multe primării din România, de la comune la orașe mari, pentru care am obținut diverse finanțări.

Începând cu anul trecut ați trecut la un nivel superior – automatizarea proceselor prin roboți UiPath. Ce înseamnă acest lucru pentru activitatea dumneavoastră?

După cum vă spuneam, în permanență am căutat să diversificăm gama de servicii oferite și să oferim firmelor din portofoliul nostru tot ce au nevoie pentru a se dezvolta. În acest sens, putem spune că am trecut la un nivel superior încă din anul 2014 când s-a luat decizia să oferim și servicii de proiectare, ulterior am deschis firma de furnizare panouri care utilizează energie regenerabilă iar începând cu anul 2019 am format un departament specializat de analiză financiară, analiză de piață, consultanță în obținere credite și totodată consultanță în ofertare pe achiziții publice.

Anul trecut am făcut un nou pas major în această direcție, prin dezvoltarea acestui nou serviciu de automatizare a proceselor, prin roboți UiPath. Această idee a pornit de la crearea unui robot – Robi care să ne ajute pe noi în activitatea de zi cu zi. Am reușit cu robotul să automatizăm toate procesele interne și să eficientizăm semnificativ munca oamenilor. Practic, robotul poate înlocui orice muncă repetitivă, neplăcută și să confere posibilitatea oamenilor să lucreze pe lucruri care să îi provoace cu adevărat.Văzând impactul pozitiv adus în compania noastră de acest robot și știind nevoile clienților noștri am decis că este momentul potrivit să lansăm un astfel de serviciu. Feedback-ul a fost unul extrem de pozitiv și am reușit deja să oferim automatizare prin RPA unui număr de peste 50 de companii.

Pentru compania noastră acest pas este unul extrem de important deoarece acum putem oferi companiilor de la proiectarea unor noi spații la panouri care utilizează surse regenerabile de energie (extrem de importante în contextul actual) la obținerea de finanțări nerambursabile sau credite și putem totodată să îi ajutăm în eficientizarea activității de zi cu zi și în creșterea productivității muncii cu ajutorul acestor roboți UiPath. 

- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest News

„RiseUp – Bucharest on the Sky” by Machineman organizat pe Insula Lacul Morii, în perioada 30 septembrie – 2 octombrie 2022

RiseUp - Bucharest on the Sky by Machineman este un eveniment manifest ce aduce în premieră conceptul de festival...
- Advertisement -spot_img

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -spot_img