miercuri, mai 18, 2022

Interviu cu Nathaniel Geană, Fondator, H2On și Administrator, NISRE SRL: Vrem să ne păstrăm poziția de lider în mediul online!

Must Read

Interviu cu Nathaniel Geană,

Fondator, H2On și Administrator, NISRE SRL

Vrem să ne păstrăm poziția de lider în mediul online!

Ați fondat brandul H2On în anul 2016. Anterior ați lucrat într-o companie de îmbuteliere și vânzare a apei plate, unde ați învățat toate secretele business-ului. Ce v-a determinat să alegeți acest sector? Cum a fost trecerea de la angajat la proprietar?

Într-adevăr, mi-am început activitatea profesională în domeniul în care activez și astăzi – îmbuteliere și distribuție de apă la 19 litri în segmentul B2B și B2C.

Pot să spun că mereu am fost un om care a încercat să profite la maximum de orice șansă i s-a oferit. Drept urmare, fac parte din categoria de antreprenori care a trecut prin fiecare etapă, de la agent de distribuție până la Director General, iar mai apoi am primit statutul de “proprietar de afacere”. A fost o muncă asiduă, zile și nopți nedormite, totul pentru mine însemnând muncă și, printre picături, dezvoltare personală.

Au fost multe momente în care am vrut să renunț, simțeam că nu mai fac față, dar am reușit să strâng din dinți, să mă înconjor de oameni valoroși și să merg mai departe.

Citeam articole, învățam, aprofundam, creșteam și observam cum parcurg majoritatea etapelor, mai puțin visul suprem de la acea vreme, un “exit de succes”. Această dorință de a parcurge toate etapele unui business m-a ambiționat și mi-a dat putere să rezist, iar după 7 ani am reușit să aduc compania în top 3 și să inițiez această vânzare pe care să o trec în portofoliul de reușite.

După aceste experiențe am prins o încredere fantastică în puterile mele, un copil problemă pentru părinți care nu a excelat niciodată la școală, un adolescent rebel care a reușit la o vârstă fragedă să treacă prin majoritatea etapelor antreprenoriatului.

Bineînțeles că, după toate acestea, mi-am spus… știu ce am de făcut, acum pot să construiesc totul de la A la Z. În câteva săptămâni am pus la punct strategia pe termen lung, câțiva pași intermediari, iar acum, după ce am parcurs tot ce mi-am propus, fără falsă modestie, cred că am reușit chiar mult mai bine decât prima dată. Brandul H2On este prezent în toată țara și este probabil cel mai iubit brand de apă la 19 litri.

De unde provine apa pe care o vindeți? Care au fost motivele pentru care ați fost certificați de International Taste Institute din Bruxelles (Belgia)?

Apa provine din pânza freatică Frățești, cea mai mare din țară, de la o adâncime de aproximativ 180 metri și este una dintre cele mai calitative ape 100% românești.

Bineînțeles, toți ne lăudăm produsul, oricine știe asta, deci trebuia să merg mai departe de laudă și să certific ceea ce transmit în spațiul public. Nu mai este suficient să strigăm în gura mare “eu sunt cel mai bun”, trebuie să și dovedim acest lucru, sau cel puțin acesta este principiul după care mă ghidez. Din acest motiv, am hotărât să certific apa atât în România, dar și la cel mai important institut de testare a calității din Europa, International Taste Institute din Bruxelles.

Aș vrea să adaug că a fost una dintre cele mai bune decizii, deoarece clienții noștri au apreciat foarte mult faptul că un brand tânăr românesc a avut curajul să trimită produsul spre testare la cel mai prestigios institut, cu cel mai profesionist juriu format din chefi și somelieri de top din întreaga lume.

Prin ce se distinge brandul H2On?

H2On este un brand atipic, deoarece, pe lângă principiile clasice pe care este clădit orice brand, eu am pariat pe seriozitatea concetățenilor mei. Nu vreți să știți cât de judecat am fost pentru acest lucru, atât de persoanele apropiate, cât și de concurență…câte afirmații de genul: “Ești nebun? Cum să nu le iei garanție pe bidon? Cum adică să le oferi gratuit în custodie? O să ai un cash-flow devastator! Arunci banii pe fereastră! O să pierzi bidoanele! O să-ți fure bidoanele!

Da, am riscat mult, mi-am asumat un anumit procent de pierderi, însă acesta a fost mult mai mic decât tot ce se spunea la acel moment, a fost până la urmă un pariu cu mine, cu mentalitatea mea!

Am vrut totodată să dovedesc că românii sunt oameni de calitate, că sunt oameni serioși, că părerea negativă despre noi nu este corectă. Bineînțeles, orice țară are “uscăturile” ei, dar la noi se generalizează, iar asta mă enervează la culme.

NU este așa cum se spune! Noi suntem un popor onest, dar care trebuie să își redobândească demnitatea și mândria, să dovedim că putem aduce plus valoare Uniunii Europene, al cărui membru egal și deplin suntem, și lumii în general.

Eu v-am dovedit asta, spun cu mâna pe inimă că acel procent de pierderi este chiar mai mic decât preconizasem, iar pentru asta doresc să vă mulțumesc din suflet dragi clienți, dragi români!

Scuze, am deviat puțin de la subiect, mă “aprind” când vine vorba de țara mea, vreau să fac parte din categoria care încă mai crede în România.

Să revin la întrebare, H2On este un brand de distribuție apă la 19 litri, dar are o imagine total diferită de concurență, deoarece am înțeles următoarele aspecte:

-NU este nevoie să constrângi clienții cu contracte și clauze abuzive (comanzi doar atât timp cât ești mulțumit de noi);

-NU este nevoie să comanzi o cantitate impusă (comanzi când vrei și cât vrei);

-NU este nevoie să plătești garanții în prealabil ca să ne securizăm produsele (îți oferim bidoanele în custodie; mai exact, îți oferim încredere! Dacă nu mai dorești serviciul H2On, tot ceea ce trebuie să faci este să ne returnezi bidoanele lăsate în custodie. Bineînțeles, venim noi după ele.);

-NU te forțăm să îți programezi setea (îți livrăm apa în aceeași zi);

Aceștia sunt pilonii pe care am construit acest business – flexibilitate, încredere, seriozitate!

Ce echipamente folosiți? Ce volum reușiți să vindeți lunar?

Folosim atât echipamente de la furnizori de top din Italia, Austria, Polonia, Elveția, Turcia, dar și echipamente cu un preț mai redus din țările asiatice. Încercăm să facem acest serviciu accesibil oricui; cu un singur apel telefonic, clienții beneficiază de un serviciu prompt și scapă de stres, de cărat, de griji în general.

Legat de volum, pot să vă spun că am reușit din nou să urcăm pe podiumul distribuitorilor de apă la 19 litri, doar că de această dată nu mă mai mulțumesc cu locul 3.

Care este profilul clienților dumneavoastră?  Care este poziționarea dumneavoastră față de concurență?

Nu există un profil anume de client pentru noi. Tocmai acest lucru ne-a făcut diferiți. Noi vrem să fim prezenți în fiecare casă, birou, conferință sau oriunde este nevoie de noi, deoarece apa și cafeaua de calitate trebuie să fie accesibile oricui, nu doar celor care au un nivel de trai peste medie, așa cum a fost până să apărem noi.

H2On este flexibil, are o gamă diversificată de oferte pentru oricine își dorește să aibă parte de calitate și comoditate, la un preț accesibil.

Legat de concurență, observăm cu mândrie o repoziționare, o readaptare a lor în piață, un focus către persoane fizice, dar și către online. Nu știu motivul pentru care s-au repoziționat, dar tind să cred că a contat și faptul că a apărut H2On în joc. În orice caz, oricare ar fi motivul, nu poate decât să mă bucure acest aspect; concurența este utilă, ne motivează să fim mai buni, ne certifică viziunea de acum 5 ani.

Suntem pionieri pe această nișă, pe acest mod de lucru rapid și flexibil, inovăm, și vă promit ca vom fi mereu cu un pas înainte ca abordare față de client.

În ultimii ani a crescut foarte mult vânzarea prin mediul online. Ce investiții ați realizat în platforma dumneavoastră online?

Așa este, pot să spun cu mândrie că suntem cei mai iubiți în mediul online, și se poate verifica ușor acest lucru intrând pe platformele de socializare. Investim enorm în zona de online deoarece știm că acesta este viitorul, dar, cel mai important, comunicăm foarte mult cu clienții noștri, le spunem ce facem, cum facem și de ce facem lucrurile în acest mod. Vrem să le arătăm că ne pasă mereu de ei, nu ne propunem doar să le vindem un produs sau serviciu. Legat de investiții…lucrăm la o nouă platformă, vrem să fim cât mai vizibili și vrem să ne păstrăm poziția de lider în mediul online!

Folosiți bidoane de apă de 19 litri, din policarbonat sau tritan, și nu din PET (Tereftalatul de polietilenă)⁠. Care este motivația?

Da, așa este, motivația este simplă, iubim natura, înțelegem că reciclarea este o problemă atât în România cât și la nivel mondial, acesta fiind unul dintre motivele pentru care folosim bidoane reutilizabile. Vă imaginați cât PET ar fi trebuit reciclat dacă industria de 19 litri ar folosi preponderent acest material? Făcând un calcul simplu, o familie de 3 persoane consumă cel puțin 6 litri de apă pe zi, asta înseamnă undeva la 180 de litri lunar. Aproximativ 90 de bidoane PET la 2 litri care ajung cine știe pe unde.

De asemenea, atât policarbonatul, cât și tritanul oferă un standard de menținere și de calitate mult mai bun.

Cum vă stimulați echipa de angajați?

Ați atins un subiect sensibil. Din păcate, atât în România cât și în Europa este o criză acută de forță de muncă. Prin anii 2010-2014 aveam peste 200 de intervievați dacă scoteam un post nou pe site-urile de profil, acum dacă aplică 20 de persoane. Oamenii nu mai sunt stimulați doar de salariu, trebuie să le oferi sentimente, trebuie să-i asculți, trebuie să le oferi timp, să îi integrezi în echipă, să simtă că fac parte dintr-o familie.

H2On chiar este o familie, fiecare membru știe că atunci când are o problemă, există cineva pe care îl poate suna pentru ajutor. Iar viceversa este, de asemenea, valabilă. Dacă H2On are o problemă, indiferent de oră, există cineva care o rezolvă.

Doriți să vă extindeți regional? În ce țări doriți să exportați?

Mă limitez la a spune că acoperirea națională pe care am reușit-o într-un timp foarte scurt a fost doar o etapă în cadrul dezvoltării companiei.

Cum percepeți nivelul de reglementare și de taxare al acestui sector – vânzarea de apă la bidon?

Nu vreau să intru în zona aceasta politică, deoarece există multe păreri pro și contra.

Tot ce pot să vă spun este ca îmi doresc un mediu de afaceri predictibil, este ușor să ne plângem că plătim taxe, că nu suntem ajutați de stat etc. Într-adevăr, statul poate încuraja mai mult mediul de afaceri, este loc de mai bine, dar nu putem spune că nu o face deloc.

Noi, antreprenorii, trebuie să înțelegem că nu suntem nici cei mai frumoși, nici cei mai deștepți, că nu ni se cuvine totul doar pentru că oferim locuri de muncă.

Până la urmă, atunci când am urmat calea antreprenoriatului, am știut că o să plătim și taxe, deci ne-am asumat. Câștigăm bani pe teritoriul României, este normal să reîntoarcem anumite sume de bani sub formă de taxe, trebuie să contribuim la dezvoltarea economiei, prin urmare nu trebuie să uităm că avem și obligații, nu doar condiții.

În acest sens am fondat ADA19 – Asociația Distribuitorilor de Apă la 19 litri (www.19litri.ro), a cărui președinte sunt.

Asociația se mândrește deja cu membri marcanți în acest domeniu și ne dorim să oferim posibilitatea tuturor companiilor (mici și mari), să ne așezăm la aceeași masă, să ne exprimăm punctul de vedere, să fim mereu la curent cu standardele Europene, dar mai ales să fim o voce puternică în eventualitatea unor reglementări nefavorabile domeniului în care activăm.

Care este strategia pe termen mediu și lung a companiei? V-ați gândit să accesați fonduri europene?

Strategia companiei nu o pot divulga, însă vă pot spune ținta, misiunea noastră. “Suntem numărul 1 în online, deci ne dorim să fim numărul 1 și în vânzări”.

Sigur, orice atragere de capital este bine-venită, chiar am intrat de curând și pe această nișă, am înființat cu un partener o societate care are ca obiect de activitate consultanța în fonduri guvernamentale și europene.

Activați și în alte domenii sau vă limitați doar la H2On?

Activez și în alte domenii, ba chiar pot spune că am dezvoltat un apetit pentru investiții în diferite domenii. Pe lângă compania care deține brandul H2On, am dezvoltat un grup de firme, iar cea principală are ca obiect de activitate identificarea de oportunități de business. Mai exact, sunt în căutarea unor parteneri care nu dispun de capital dar care au idei, au un plan de afacere îndrăzneț și rentabil. Încerc să îmbin utilul cu plăcutul, știu ce înseamnă să ai idei și să nu poți face ceea ce îți dorești din lipsă de fonduri, dar, totodată, îmi satisfac și acest apetit pentru investiții în domenii noi. Deja am trecut în “palmares” domenii precum investment, consultanță, HoReCa, distribuție, trading, producție și sunt atras tot mai mult de imobiliare și poate chiar de zona fashion.

Cum decurge o zi de lucru normală pentru dumneavoastră? Ce faceți în timpul liber?

Încerc să separ cât mai mult viața personală de cea profesională. Lucrez mult la acest aspect pentru că, nu vă ascund, le-am tot amestecat și nu a fost deloc bine. Mulțumesc lui Dumnezeu, am o familie frumoasă, o soție care mă înțelege și doi băieței de care sunt tare mândru.

Am un ritual zilnic de la care nu mă abat: Îmi trezesc monstruleții pentru că ador să îi văd somnoroși și mofturoși, după care mă retrag pentru a-mi savura prima cafea în liniște, timp în care citesc puțin presa, iar apoi încerc să îmi împart timpul între companiile pe care le dețin. Seara, când ajung acasă, încerc pe cât posibil să nu mai vorbesc la telefon, însă în acest moment nu prea reușesc. Totuși, am ajuns de ceva timp în punctul în care îmi permit să am toate weekend-urile libere, pe care încerc să le împart între viața de familie, viața de cuplu, dar și pentru prieteni. Îmi place să călătoresc, și să descopăr mereu lucruri noi.

 

- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest News

Studiu Benefit: valoarea medie lunară a beneficiilor extrasalariale a crescut cu aproape 50% în ultimii cinci ani

Studiu Benefit: valoarea medie lunară a beneficiilor extrasalariale a crescut cu aproape 50% în ultimii cinci ani, iar estimarea...
- Advertisement -spot_img

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -spot_img