marți, noiembrie 28, 2023

Interviu cu Alexandra Dragne, Mon Paris Restaurant & Lounge: Mon Paris este un loc de suflet şi cu suflet

Evenimente Club Antreprenor

Interviu cu Alexandra Dragne, Fondator,

Mon Paris Restaurant & Lounge

Mon Paris este un loc

de suflet şi cu suflet

Când ați decis să deschideți Mon Paris Restaurant & Lounge? Cât timp a fost necesar, de la ziua când ați avut ideea și până la deschidere?

Mon Paris este un vis din copilărie care părea destul de imposibil până în septembrie 2015, când, lucrând pentru visele altcuiva ….. mi s-a spus: „Dacă poţi mai bine, Fă tu mai bine “….şi pentru că am o mamă care a crezut permanent în mine, un soţ, o familie minunată care să mă susţină şi un om care avut destul curaj încât să investească într-un copil străin cu vise îndrăzneţe….în ianuarie 2016 am creat Mon Paris Restaurant.

Din ziua respectivă până la inaugurare au fost necesare aproximativ 6 luni în care s-a investit atât în locaţie, renovări, avizări, construcţii, termene decalate, zugravi, electricieni, instalatori, cât şi în bucătărie, utilaje, proiecte de promovare, PR şi marketing. Părea că zilnic apăreau atât provocări cât şi cheltuieli noi interminabile care depăşeau clar planul de afaceri, însă ştiam clar la ce m-am înhămat, sunt o persoană care îşi asumă drumul pe care pleacă şi care nu se dă înapoi de la nimic, eram foarte sigură pe mine şi „a renunţa”, „a dezamăgi” sau „a da greş” nu sunt expresii care să fie găsite în vocabularul meu.

Prima noastră locaţie a fost pe strada Mihai Eminescu 118, o clădire mai modestă, cu mii de probleme de la igrasie, inundaţii, vechime, pe o stradă cu sens unic, lângă benzinărie şi câteva case vechi în reabilitare, o clădire închiriată în care s-a investit permanent peste 100.000 de euro deoarece în acele vremuri încă mai credeam că dacă eu sunt transparentă şi corectă …aşa sunt şi restul oamenilor. 

Prin ce se distinge restaurantul dumneavoastră?

Mon Paris nu este un restaurant, este un loc de suflet şi cu suflet, unde poţi savura în linişte, într-o grădină încălzită sau răcorită, cea mai gustoasă, proaspătă, diversificată, fragedă şi lăudată vită, în toate formele ei, locul în crama unde sunt găzduite cele mai frumoase petreceri şi aniversări ferite de ochii curioşilor, locul de joacă unde îi sărbătorim pe cei mici sau prin intermediul căruia permitem părinţilor să se bucure de un pahar de vin bun în timp ce comorile acestora sunt atent supravegheate şi animate de profesionişti, locul în care Dumnezeu a strâns doar oameni implicaţi şi pasionaţi care fac dintr-un job o familie care efectiv creşte împreună, cu bune şi rele, de peste 7 ani.

Mon Maris Restaurant este un alt model de business, cel prin care îmi arăt zi de zi mie că se poate să rămâi om şi antreprenor în acelaşi timp, unde atât angajaţii cât şi clienţii vin cu drag şi se simt respectaţi, un restaurant, pub, club, lounge, grădină de vară, loc de joacă, salon de evenimente, companie cu delivery, sprijin gratuit pentru cei nevoiaşi de pe străzi, masă caldă conformă din partea casei pentru pacienţii mici şi mari din Spitalele din Bucureşti, şi Acasă pentru cei care îi trec pragul ….

Mon Paris ca şi mine este diferit ….poate mai bine..şi face mai bine într-o lume în care această idee părea doar ceva utopic!

Care au fost / sunt impresiile clienților români și străini? Ce le place cel mai mult?

Avem pagina de google de peste 7 ani şi jumătate, atât pentru livrări cât şi pentru serviciile din locaţie şi avem nota 4,5 din 5 😊 şi asta doar pentru că livrăm în Bucureşti şi Ilfov dintr-o singură locaţie la cererea clienţilor şi uneori traficul ne este cel mai mare duşman.

Încă din primul an, an de an, am fost nominalizaţi de către clienţi şi parteneri, la Horeca Awards, evenimentul de referinţă din industria Ospitalităţii, cu o poziţie excepţională, alături de cele mai mari şi recunoscute nume şi lanţuri din domeniu, iar în saloanele noastre sunt nenumărate diplome şi recomandări din partea criticilor şi profesioniştilor.

Părerea clienţilor este singurul criteriu pe care se bazează întreaga noastră existenţă şi evoluţie permanentă, cea mai importantă „autorizaţie” şi cea mai de preţ diplomă, recomandarea acestora fiind cea mai bună carte de vizită.

Fiind poziţionaţi lângă Ambasada Belgiei, într-o casă monument istoric de pe Bulevardul Dacia, singura NEALINIATĂ 😊, prima construită, avem foarte mulţi clienţi străini care ne trec pragul zi de zi încă de la deschidere, dar evident uşa noastră este deschisă pentru oricine se regăseşte la noi.

Cele mai apreciate şi lăudate preparate sunt cele bazate pe vită, de la brisket până la ribeye, muşchi, biftec sau coastă, însă toate preparatele noastre sunt preferate în funcţie de gusturi, vârstă, mod de viaţă.

Care sunt cele mai solicitate meniuri?

La delivery sunt preferate meniurile cu ciorbă de burtă, văcuţă sau pui şi diverse preparate precum paste, burgeri, pizza sau grill-uri, în locaţie fiind totuşi alese preparate precum rață, vită, fructe de mare, supe creme sau diferite salate.

Cum au evoluat cerințele clienților și complexitatea cererilor acestora?

Segmentul principal de clientelă zilnică este 35+  ….business, zona politică sau familii care locuiesc în zona Dacia – Polonă – Ștefan Cel Mare, persoane care aleg preparatele clasice, corecte, cunoscute, preparate cu notorietate şi complexe, însă avem şi o gamă de clienţi pentru care, la câteva luni, punem la dispoziţie într-un meniu provizoriu câteva preparate noi sau diferite pentru a ţine mereu pasul cu toate noutăţile din piaţă. 

În acest moment consider că mai avem mult de lucrat la cultura noastră culinară însă observ cu mare plăcere tendinţa clienţilor de a alege combinaţii de preparate cât mai corecte şi actuale.

Pe ce bucătărie v-ați axat? De unde ați adus bucătarul / bucătarii și personalul?

După cum spuneam Mon Paris este locul în care trebuie să se regăsească oricine ne trece pragul şi cu toate că ne-am făcut remarcaţi pe un meniu mediteraneean, în timp, mai ales în perioada pandemiei am fost nevoiţi să ne adaptăm cerinţelor şi să avem preparate extrem de diversificate, de la preparate din bucătăria românească până la cele mai cunoscute preparate italieneşti, franţuzeşti, greceşti, un mix de culturi pentru toate vârstele.

Toată echipa noastră este din România deoarece eu consider că suntem nişte oameni extrem de muncitori, talentaţi, pasionaţi şi implicaţi, oameni inteligenţi, foarte apreciaţi oriunde în lume şi nu cred că s-a epuizat forţa de muncă în ţara mea încât să apelez la serviciile altor naţionalităţi. Aleg de peste 7 ani şi jumătate să investesc în personal românesc, motivat şi respectat şi dat fiind faptul că astăzi dumneavoastră îmi luaţi un interviu deoarece afacerea bazată pe munca echipei mele 100% made în România spune deja foarte multe. Avem bucătari experimentaţi şi bine pregătiţi care îşi fac meseria cu drag şi responsabilitate, oameni harnici şi serioşi care îmi sunt alături în faţă oricăror provocări.

Ce evenimente pot fi organizate de companii și de persoanele fizice?

Se cunoaşte deja că suntem așii majoratelor şi ai petrecerilor aniversare pe care le găzduim în crama noastră, ferită de ochii curioşilor. De aproximativ 3 ani grădina noastră de vară, oaza verde Mon Jardin găzduieşte în aer liber, între leandrii şi trandafiri, răcorită sau încălzită, evenimente de tipul cununiilor şi botezurilor în aer liber. În această vară unul dintre saloanele noastre a fost transformat cu mare drag de către colegele mele în cel mai frumos loc de joacă ce găzduieşte petreceri aniversare pentru copii între 1-7 ani dar şi a ajuta părinţii, prin intermediul unui personal calificat, să se bucure în tihnă de masă în timp ce copii lor sunt atent supravegheaţi.

An de an personalul de la spitalele Floreasca, Matei Balş, Colentina sau cel al marilor companii din centru aleg să îşi sărbătorească toate petrecerile alături de mine şi colegii mei, şi prin revenirea acestora se subînţelege că am reuşit cu brio de fiecare dată să ne ridicăm la nivelul aşteptărilor acestora.

Găzduim în mod profesionist şi cu mare drag evenimente atât corporate cât şi personale pentru toate vârstele şi categoriile sociale şi oferim fiecărui client o experienţă frumoasă şi inedită, amintiri de neuitat şi momente extraordinare.

Cum decurg comenzile prin site-ul propriu și prin Glovo?

Încă de la deschidere, în 2016 am avut propria noastră flotă de livrare cu şoferii locaţiei, scutere şi maşini, atât pentru comenzile venite prin site sau telefonic cât şi pentru comenzile venite prin platformele partenerilor.

Timp de câţiva ani ne-am situat în top 10 vânzători valoric ai companiei Food Panda, ulterior urmând Glovo, Tazz, Bolţ, Eatzz, însă Glovo rămânând principalul colaborator atât pentru facilităţile şi susţinerea pe care ni le-au pus la dispoziţie cât şi pentru cifra comenzilor generate.

Încă livrăm cu flota proprie, şi la nevoie partenerii ne pot suplimenta numărul şoferilor astfel încât să ne putem păstra aceeaşi zonă mare de livrare în Bucureşti şi Ilfov, până la centură DNCB.

Livrăm din Bulevardul Dacia nr 62 oriunde, şi, la fel ca şi în locaţie, gătim totul pe loc şi ne străduim să ajungem la uşa clientului în cel mai scurt timp posibil, în funcţie de trafic şi de complexitatea preparatelor.

Livrările sunt un departament în care am investit constant de la persoana care preia comenzile, modul de compactare şi gestionare a acestora, materiale de transport şi ambalare, şoferi extrem de bine pregătiţi veniţi din domeniile taxi sau uber care să cunoască extrem de bine oraşul, traficul și portiţele de scurtare ale drumului. Este un departament care ne-a susţinut şi ridicat extrem de mult în ochii clienţilor dar şi din punct de vedere financiar în perioada pandemiei, făcând posibilă păstrarea şi chiar mărirea întregii echipe, păstrarea veniturilor, a bonusurilor sau a primelor.

Avem acelaşi meniu ca şi în locaţie şi am păstrat calitatea materiei prime, a gustului, cantitatea porţiilor şi controlul asupra preparatelor de la intrarea materiei prime în locaţie până la preparare, ambalare şi livrare la uşa clientului, ceea ce a dus la o permanentă perfecţionare bazată pe feedback-urile clienţilor.

Mon Paris este virtual Brand la partenerul Glovo, fiind unul dintre cei mai vechi, constanţi şi serioşi parteneri ai companiei, un alt aspect cu care ne mândrim, imaginea pe care o avem şi o păstrăm în faţa tuturor colaboratorilor, respectul şi susţinerea câştigate prin respectarea contractelor şi a înţelegerilor.

Dacă tot aţi menţionat pandemia, ce ne puteţi spune despre experienţa Mon Paris Restaurant & Lounge în anii pandemiei? Dar despre impactul pandemiei asupra industriei din care faceţi parte?

Wow.. PANDEMIA este un subiect extrem de sensibil însă merită să îi acordăm un loc special întrucât fie că vrem fie că nu, ne-a afectat tuturor într-un fel sau altul vieţile. 

Să o luăm cu începutul, starea aceea de urgenţă maximă care ne închidea peste noapte …

Am simţit Revoltă, indignare, teamă de necunoscut strict vis a vis de un duşman invizibil care atenta la sănătatea noastră a tuturor şi care reuşise în doar câteva zile să facă ceea ce nu mă aşteptam să se întâmple niciodată: să stingă luminile în tot restaurantul şi să ridice scaunele pe mese…cu uşile închise. Iniţial trăirea de bază a fost tristeţea şi neputinţa vis a vis de o regulă care mi se impunea printr-o ordonanţă de urgenţă într-o seară de martie dintr-un an ce se anunţă şi deja era foarte bun. Prima reacţie a fost convocarea unei şedinţe generale prin care practic trebuia cumva să stabilesc alături de echipa mea planul pe care îl vom urma împreună, noi fiind de fel un restaurant care se bazează pe vânzarea a la carte în cele 3 saloane de care dispune locaţia.

Încă din prima secundă în minte veneau gânduri precum: „cum să închidem uşile, nu am făcut asta niciodată!? Oamenii mei au rate, copii, chirii…cum tehnic? şomaj? ce este el..cum se manifestă şi ce impact negativ va avea asupra vieţilor lor, asupra celor alături de care construim zi de zi de atâţia ani..nu le putem face asta şi nu voi face asta, refuz să predau armele fără o luptă cu acest virus, refuz să închid bucătăria…să opresc motorul…pentru că atâta timp cât motorul funcţionează…restul merge de la sine iar eu am ales să merg până la capăt.”

Odată ajunsă în locaţie am citit pe faţa colegilor mei..teama şi nesiguranţă…pentru prima dată în toţi anii în care mergem împreună umăr la umăr era o linişte „mormânt” care aştepta practic inevitabilul. Am spus că noi mergem mai departe şi am lăsat să decidă fiecare pentru el: cine dorea putea rămâne acasă în acest șomaj tehnic, nu am vrut să se simtă nimeni constrâns, teama era şi vis-a-vis de o boală totuşi…răspunsul lor a fost în unanimitate: MERGEM ÎMPREUNĂ PÂNĂ LA CAPĂT, virusul nu ştie cine suntem noi, noi putem face orice…şi frunţile s-au descreţit…

Din acel moment am ştiut că totul va fi bine la Mon Paris şi că vom ieşi toţi din această încercare, nu ştiam cum vom ieşi exact: în genunchi, târâş….poate puţin șifonaţi însă vom trece toţi prin asta, sprijinul şi încrederea acordată de mama mea, partenerul meu de afaceri, soţul meu, echipa mea şi clienţi fiind elemente esenţiale de-a lungul întregii perioade. Pentru noi „a închide” sau „şomaj” nu au fost luate în calcul niciodată că şi opţiuni.

Am stabilit un plan concret, nicio şcoală nu te pregăteşte pentru aşa ceva, însă orice  antreprenor trebuie să aibă un plan B, de rezervă, pe primul loc fiind măsurile drastice de siguranţă implementate atât echipei cât şi a alimentelor, de la dezinfecţie profesională la câteva zile până la cele mai de calitate măşti şi mănuşi, totul extraordinar de scump, „ruperea” oricărui contact extern cu bucătarii care sunt practic izolaţi de restul echipei, termoscanere profesionale  pentru temperatură la intrarea în tură, cele mai bune dezinfectante şi o persoană delegată să dezinfecteze staff-ul permanent, practic asta a fost job-ul ospătarilor mei deoarece da, au rămas toţi după cum spuneam şi trebuia ca fiecare să facă ceva, interzicerea contactului cu livratorii şi totuşi protejarea acestora dusă la extrem, acceptarea plăţilor efectuate doar online etc., sunt doar câteva din elementele cuprinse în acest plan al nostru, însă cel mai important era ca TOŢI SĂ RĂMÂNEM SĂNĂTOŞI.

Ca şi om… am învăţat să mă bucur mai mult de tot ceea ce înainte mi se părea ceva normal, de o plimbare, de o masă în familie, de revederea cu cei dragi, de natură..de libertate, am reuşit în sfârşit să „îmi fac timp” pentru tot ceea ce este cu adevărat important în viaţă şi mi-am întărit credinţa vis a vis de expresia: bine faci, bine găseşti  😊 deoarece în ciuda faptului că mulţi ne sfătuiau să închidem, ca toată lumea şi să „ţinem deoparte” pentru a ne redeschide în forţă, noi am ales să riscăm, şi nu, nu pentru noi, situaţia face să nu fim forţaţi de împrejurări, nu avem credite, rate, datorii la stat etc, puteam să stăm acasă.. însă echipa noastră nu putea face asta, am riscat, şi spun asta pentru oricine care se crede zeu, deoarece: oricât de pregătit eşti..banii nu îi poţi face singur în acest domeniu, fără echipa sa un restaurant oricât de renumit, aranjat, dotat, promovat este și va fi egal cu zero, mereu, nu doar în pandemie şi cred că nu doar în acest domeniu.

Clienţii Mon Paris sunt cei care ne-au susţinut permanent şi cărora le suntem extrem de recunoscători, deoarece totul a fost posibil datorită celor care au crezut în noi..care ne sunau şi comandau spunând: mâncăm tot de la voi şi vă recomandăm deoarece trebuie să rămâneţi deschişi…teiul înfloreşte curând în terasa voastră şi trebuie să ne revedem cu bine”. Numărul clienţilor de delivery a crescut foarte mult în această perioadă, practic clienţilor vechi de delivery li s-au adăugat clienţii care veneau în locaţie zi de zi, plus recomandările acestora, toate acestea ducând evident şi la o creştere a vânzărilor pe zona de livrări.Un mare ajutor, după mulţi ani de colaborare, a venit şi din partea principalei platforme de livrări din România, Food Panda care a alocat un buget mare de marketing şi promovare, discounturi pentru clienţi etc. pe toate canalele pentru susţinerea partenerilor care au rămas deschişi, la fel şi partenerul Glovo este de menţionat care ne-a oferit tot suportul pentru a trece cu bine peste această perioadă. Nu am căutat profit în pandemie, noi doream să fim prezenţi şi să ne facem treaba bine cu o pierdere minimă, din fericire totul a fost peste aşteptările noastre.

Colegii mei 😊 spun zilnic, pentru că da, avem o echipă veche de care sunt mândră…la noi nu a fost criză, la noi nu este criză 😊 niciodată …omul sfinţeşte locul.

Şi-au dat toată silinţa pentru bunul mers al lucrurilor, au mers mană în mână ospătari, bucătari, şoferi, casieri, call center, toată lumea a făcut ceea ce ştie mai bine aşa cum a putut mai bine astfel încât să nu se piardă niciun client şi să câştigăm cât mai mulţi clienţi noi.

Sunt mândră să spun: echipa mea nu a resimţit această criză deoarece veniturile nu au fost atinse sub nicio formă, viaţa noastră a tuturor în spatele uşilor închise şi a luminilor stinse..este la fel ca înainte, ba chiar cred că totul ne-a întărit şi mai mult ca echipa.
Despre impactul asupra industriei în sine…prefer să mă abţin …..consider că eu şi echipa mea suntem propria noastră industrie în propria noastră lume, cei laşi au ales o cale fără scrupule vis a vis de staff-ul care le umpluse buzunarele ani la rândul, statul era prea ocupat să rezolve chestiuni vitale precum explodarea spitalelor vechi din pricina instalaţiilor electrice, Dumnezeu încerca să ne salveze bolnavii de un virus fabricat de oameni, a trebuit cumva să mă asigur eu că impactul va fi unul cât mai puţin dureros pentru echipa mea şi asta am făcut.

Care sunt cele mai mari provocări cu care v-aţi confruntat în cei 7 ani? Dar în prezent? Cât de mult ați fost afectați de creșterea prețurilor la utilități?

În 27 decembrie 2020 în plină pandemie, clădirea veche şi cu mii de probleme în care am avut prima dată locaţia, a luat foc efectiv, dintr-un salon închis din luna martie chiar …

Instalaţia veche, un scurt în pereţii de rigips, nu putea fi niciodată depistat, a ars mocnit după care a aprins flacăra deschisă, cu mine şi toată tură din ziua respectivă în locaţie…

Am evacuat tot personalul şi m-am întors …să sting …refuzând să las să ardă tot cu mine acolo. M-am străduit, însă obiectele decorative, CO2 de la drafturi, sticlele de alcool şi podelele din lemn masiv..să spunem că nu mi-au permis asta..unul dintre bucătari s-a întors în foc lângă mine şi m-a scos pe un geam….

Eram la 20 de metri de benzinăria de la Eminescu şi Tunari, 10 autospeciale au ajuns foarte repede, pompieri de la 3 brigăzi inclusiv Dealul Spirii ….a ars parterul integral, baruri, băi, crama, stocuri, mobilier …..scrum şi negru tot..am privit asta de vis a vis de pe trotuar stând efectiv şi privind cum 4 ani de muncă se topesc sub ochii mei ….la final l-am jelit ca pe oameni însă din nou varianta de DOLIU NU ÎMI ERA OPŢIUNE, cu 3 copii acasă, cu peste 30 de angajaţi ….am stabilit o şedinţă pentru a 2-a zi întrucât aveam de dus 100 de porţii de mâncare cadou pentru bătrânii nevoiaşi cu cantinele închise cărora le-am dat gratuit o masă caldă în toată pandemia, în campania HoReCa Ajută Sub Cerul Liber.

În fata locaţiei ….neagră acum erau toţi, doamnele plângeau, bărbaţii încercau să caute dacă a mai rămas ceva, am intrat prin cenuşă până la gleznă …nu mai erau podele, nu mai erau scaune, mese, felinare, florile şi curăţenia extraordinară erau doar praf negru…. Intrând în bucătăria neagră şi ea, din instinct am apăsat întrerupătorul şi s-au aprins luminile …..şi atunci mi s-a aprins şi luminiţa de la capătul tunelului..BUCĂTĂRIA ESTE MOTORUL UNUI RESTAURANT, avem gaz, avem curent, gătim, şi le ducem şi celor nevoiaşi cele 100 de porţii de mâncare şi ne onorăm şi comenzile pentru revelion..în doar câteva ore bucătăria strălucea, la etaj..într-o clădire fără geamuri, neagră pe afară, colegii de la livrări cu bocanci, prin cenuşă, cărau mâncare …. V-am spus că Dumnezeu ne-a purtat permanent grijă …şi ne-a pus îngeri alături de fiecare dată.

În tot acest timp eu m-am ocupat de o relocare rapidă pentru ca toţi colegii noştri să poată lucra normal şi ulterior urmând să reabilitez locaţia, care după refacerea completă a fost preluată aşa nou nouţă de către proprietarul care a crezut într-o îmbogăţire în urma acestui necaz….locaţia este goală şi fără chiriaş şi în ziua de astăzi. Karma aparent şi-a făcut datoria.

Deci, după astfel de evenimente precum pandemia sau renaşterea tip Pasărea Phoenix prin care am trecut, facturile la utilităţi sunt un subiect acoperit de orice antreprenor calculat şi responsabil, organizat şi care are oameni competenţi şi pregătiţi alături de care să facă să fie buget pentru orice cheltuială.

Care sunt principalele lecții învățate în ultimii trei ani, o perioadă marcată de pandemie, de conflictul din Ucraina și de inflație?

Principala lecţie: “What Goes around, comes around”, noi am făcut masă mai mare chiar şi când am avut o singură pâine care abia ne ajungea, nu gardul mai înalt, şi cumva mereu am avut clienți sau parteneri care să creadă în noi şi să ne întindă o mână de ajutor când ne era mai greu.

Lecţia 2: Nu toţi oamenii sunt la fel de corecţi şi asta nu te face pe tine un om păcălit, slab sau fraier ci îi face pe ei oameni trişti care pierd magia care le este oferită iar MON PARIS este dovada vie, chiar şi după ultima experienţă din vara aceasta în care colaboratorii de la un vechi restaurant din Bucureşti ne-au cerut ajutorul neavând utilaje, staff şi management corespunzător, cu o vânzare de maxim 1.000 lei pe zi..unde eu şi întreaga echipă am mers de azi pe mâine, închizând restaurantul pentru o lună să ajutăm înainte de deschiderea sezonului …. Am reuşit să facem vânzări de 50.000 lei pe zi …în doar o lună şi multă muncă, iar dânşii au considerat că decât să îşi achite obligaţiile, mai bine păstrează banii …. Doar am plecat, şi mi-am asumat eu datoriile respective de la furnizorii care m-au urmat, plăţile angajaţilor, şi chiar le-am împrumutat şi câteva scaune pe care să le folosească. După cum spuneam sunt un om extrem  de serios, urmat oriunde de unii dintre cei mai mari distribuitori sau producători din piaţă, urmat oriunde de o echipă de peste 30 de persoane fără a fi întrebată măcar unde sau pentru cât timp mergem, motiv pentru care, chiar dacă uneori mai şi greşesc în alegerile pe care le fac vis a vis de oameni, aleg să îmi asum şi să plătesc.

Nu regret! I-am ajutat şi pe colegii mei să înveţe asta, fiecare oferă şi face ceea ce poate şi ceea are în suflet şi nu avem dreptul să judecăm, ne ajută Dumnezeu cumva ….de asta spun că nu suntem doar un restaurant sau un business …“The harder you fall..the stronger you rise”.

Pandemia, războiul şi alte evenimete grave prin care trece omenirea sunt necazuri provocate de oameni precum cei despre care vă povesteam mai sus, care pun interesul propriu desupra umanităţii, însă vreau să cred că dacă îi izolam …putem schimba lumea prin iubire, bunătate, dăruire, iertare, implicare şi muncă şi ce credeţi…chiar facem şi bani în acelaşi timp, destul cât să împărţim şi cu cei nevoiaşi, să plătim şi chirii de mii de euro, şi salarii de la 1.500 euro /lună în sus, şi contribuţii la zi, şi rate, şi furnizorii la timp, destul încât să avem şi flori naturale pe mese, şi oameni calificaţi români care trăiesc lângă familiile lor, destul încât să facem ocazional bucurii din partea casei şi copiilor bolnavi de la Marie Curie sau Fundeni, destul încât să trăim decent în ţara noastră, chiar dacă avem 3 copii cu studii şi nevoi.

În fiecare zi din viaţa învăţăm lecţii, iar acest interviu îl dăm în grădina noastră de vară care şi acum la ora 21,00 este plină ochi de oameni care se simt bine, serviţi de către Ionuţ şi Luis, ospătari care zâmbesc şi le servesc cu drag o mâncare gătită într-o atmosferă plăcută, într-o bucătărie cu uşile deschise către client pentru a le da colegilor mei bucătari John, Costel sau Florin care sunt astăzi, ocazia de a fi mândrii de munca lor în momentul în care clienţii le fotografiază farfuriile sau îi felicită pentru mâncărurile delicioase …pentru a vedea zâmbetul satisfăcător al Dianei, după ce doamna de la masa de alături i-a fotografiat farfuria cu souflee-ul preparat de ea din ciocolată Belgiană de cea mai bună calitate…din cramă răsună muzica de la Dj Foxy Adrian unde 36 de copii de la Sava sărbătoresc un majorat la care trebuie să cobor curând pentru a le ajuta pe Erika şi Marina la show-ul cu shoots flambate, însă în drumul meu trebuie să îl ajut puţin şi pe Mirel care trebuie să lege 6 comenzi care au intrat în ultimele 15 minute prin Glovo şi pe site ….. şi totuşi e doar o banală zi de miercuri pentru unii însă pentru noi, pentru echipa mea căreia îi mulţumesc pentru onoarea şi privilegiul de a mi se alătură, pentru noi, nimic la Mon Paris nu este banal, sau obişnuit …..  şi de aici reiese lecţia pe care o învaţă toţi cei alături de care lucrez umăr la umăr: Să ne bucurăm de fiecare clipă, să o facem să merite, să căutăm partea bună a fiecărei zile şi a fiecărei situaţii, astfel încât să nu fie doar un loc de muncă, ci un loc plăcut în care facem ceea ce ne place şi în urma căruia vin şi banii necesari unei vieţi frumoase alături de cei dragi.

Ce sfat le-ați oferi tinerilor care doresc să își construiască o carieră în industria HoReCa sau în antreprenoriat?

A face bine gratuit şi fără aşteptări, a asculta pe oricine până la capăt, indiferent că are un necaz sau o nemulţumire, a te gândi şi la ceilalţi, a pune suflet şi pasiune în tot ceea ce faci, a fi parolist, a nu fi ţepar, a respecta pe toată lumea de la doamna Silvia care ne ajută cu vasele şi doamna Gina care se străduieşte să aibă sarmalele perfecte şi uniforme ca la mama, până la directorii celor mai mari companii din România cu care colaborezi, respect egal şi corectitudine maximă, toate adunate fac dintr-un tânăr antreprenor aşa cum am fost şi eu cândva, un antreprenor de succes căruia i se dedică nişte pagini şi o copertă într-o revistă…

Aş spune tuturor să nu permită nimănui să le spună că visele sau aspiraţiile lor sunt prea mari, le-aş spune că şi astăzi …eu îmi ajut colegii la nevoie, că de 01 ianuarie la 09,00 sunt la muncă, la „legatul” comenzilor şi nu pentru că nu s-ar descurca …ci pentru că AŞA ESTE DREPT ŞI CORECT …nu poţi cere cuiva să facă ceva precum renunțatul la viaţa personală dacă tu însuţi nu eşti dispus să faci asta …sunt alături de ei din spirit de echipă şi tot din acest motiv în ziua respectivă tura este plătită dublu sau bonusurile sunt pe măsura vânzărilor, şi de peste 50.000 lei într-o singură zi, le-ar repeta de 1.000 de ori că fără o echipă care să îi susţină nimic nu se poate realiza şi că oamenii motivaţi şi respectaţi muncesc alături de tine ca pentru ei.

Aş spune oricărui antreprenor să muncească mult în primii ani, să investească în el, în şcoli, în oamenii săi, în utilaje, în tot ceea ce pe termen lung îi va aduce stabilitate lui şi întregii familii pe generaţii dacă este bine gestionată afacerea, i-aş spune că până anul trecut am condus o maşină care valorează 1.500 de euro, însă aveam un convectomat (cuptor electric – n.r.) de 5.000 de euro şi un frigider pentru semipreparate de 3.000 de euro …, şi că doar unul din cele 2 Robot Coupe costa cât maşina respectivă..vin şi maşinile şi brandurile dacă asta este într-adevăr ceea ce îţi doreşti cu toate, că nu este nimic despre asta, şi supravegheatul de la o masă pe care e doar un laptop, o agendă şi o limonadă, vin şi vacanţele după ce se întorc cei din echipa ta din concediile plătite evident, vin şi rezervările pentru februarie luate din august pe baza recomandărilor, vin şi furnizorii cu cele mai bune termene şi oferte, vin şi fotografii şi aparent chiar şi interviurile …şi da, se poate mai bine şi fără pile şi fără evaziune şi fără spăgi şi fără a fi milionar din alte surse, da se poate prin muncă, pasiune şi implicare, prin credinţa în Dumnezeu şi în visele tale, se poate căutând mereu să faci cu drag ceea faci fără să te gândeşti la bani veniţi peste noapte, FĂ MAGIE ŞI BANII VIN ….

Cu ocazia acestui interviu aş vrea să mulţumesc celor fără de care nimic nu ar fi fost posibil: mamei mele, Mihaela Zamfir, care a crezut cu răbdare în mine indiferent de greşelile pe care poate le-am făcut, omului care m-a susţinut financiar şi mi-a fost asociat până când a considerat dânsul că am „crescut” suficient încât să fiu singură pe picioarele mele, domnul Florin Mihăilescu, tatălui meu Jan Zamfir care m-a ambiţionat şi m-a ascultat sau susţinut la nevoie, soţului meu Romeo care s-a implicat în toate „nebuniile” şi hei-roop-urile mele, celor 3 copii, Roberto, Sabrina şi Adam pentru toată înţelegerea şi iubirea cu care îmi încarcă zilnic bateriile, Partenerilor, precum Golden Provider, ParmaFood, Target Media, General Fresh, Maria FoodNova, Costin & Company, Bravo Expert, doamnei Carmen Semen care se asigura că partea noastră de HR, taxe şi contribuţii sunt mereu la zi, şi evident mii de mulţumiri doamnei Viorica Lazăr, un înger păzitor corect şi extrem de perfecţionist, care alături de Cristina Bunila ne terorizează cu grijă şi mult drag pentru a avea un echilibru şi o evidență perfectă, la departamentul de contabilitate, etc., care au crezut în mine şi ne-au susţinut cu cele mai calitative produse la preţuri excepţionale şi care ne-au oferit termene lungi şi linii extinse pentru a contribui la creşterea noastră constantă. 

Însă mai presus de toţi, mulţumirile se duc înspre TOŢI CEI CARE AU FOST CÂNDVA, SUNT SAU VOR MAI FI ÎN VIITOR OAMENI MON PARIS, chef Big John Adam, chef Varban Constantin, Chef Tudorache Florin, chef Radu Gabriel John, chef Florin Ştefan, chef Diana Mușat, Chef Cosmin Porumb, Erika Beatrice Marina Turbatu, Ionuţ Sturzaru, Luis Aguillar, Mirel Cioroianu, Duciag Bogdan, Florin, Adi Velicu, Dumi Cătălin, Billy, Gheorghiţă Pizza, Alina Ştefan, Mirela, dna Merry, Chef Marius Zamfir, Chef George Marica, Trandafir Cristina, Zamfir Stan Cătălina, Ciobanu Marian, Toader Manuela, Adu, Rafael, Cocoș, Gabi, Ştefan Zahariade, Doru, Sabina Modrogan, Dna Maria Fieraru, chef Alin Safta, Robert, Dl Petrişor, Dl Adrian, Timy, Năji, Ionuţ, Amalia şi Mihai Dumitrescu, Alex şi Alexandra Ţâpurita, Felicia şi Larisa Traşca, sunt doar câţiva dintre cei care au contribuit aşa cum au ştiut mai bine la dezvoltarea şi creşterea permanentă a visului unei fete agitate şi plină de viaţă, optimistă, veselă şi băgăcioasă, stresantă uneori şi cu nervi câteodată, un om care doar ştia că poate să facă mai bine ….un Antreprenor Horeca ….În România …care a rămas OM mai presus de orice.

Drumul nu a fost uşor, ba chiar uneori a fost anevoios, plin de lecţii şi învăţăminte, însă nu am uitat niciodată să zâmbesc, să împart fericire, nu am uitat să visez, să cred în oameni şi în mine, nu am uitat să muncesc, să mă implic, să îmi respect clienţii şi colegii, să ajut chiar şi pe cei care nu meritau, să ajut cu toată inima din cât aveam pe cine era la nevoie, nu am uitat nici măcar să trăiesc întrucât ori de câte ori m-a furat muncă sau peisajul … cu ajutorul acestor oameni minunaţi am reuşit să rămân UN OM MAGIC în viaţa mea…. Eu sunt Mon Paris, eu şi echipa mea veche, prezentă sau viitoare facem în România un alt model de business … facem bani cu plăcere muncind ceea ce ne place cu drag şi pasiune, încă mai greşim uneori, încă mai învăţăm zi de zi şi încă ne lovim de situaţii pe care le descoperim împreună, încă ne cerem scuze şi încă mulţumim tuturor celor care ne acordă o şansă, şi promit eu astăzi în numele acestor oameni magici că drumul nostru către stele va continua cu şi mai multă înţelepciune, responsabilitate, pregătire, implicare şi devotament. 

- Abonează-te la revista de business - ClubAntreprenor.ro 2024 -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -RoHealth

Latest News

Cercetările Kaspersky dezvăluie amploarea utilizării GenAI în companii și îngrijorările top managementului

Un studiu derulat de Kaspersky în mai multe țări din Europa inclusiv România subliniază o îngrijorare tot mai mare...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Agentia re7consulting agentie de marketing online si Social Media
- Advertisement -reclamaTa advertisement oferta advertising Club Antreprenor revista evenimente

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business - ClubAntreprenor.ro 2024! -ABONAMENT 2024 Club Antreprenor Ziarul Pozitiv