vineri, iulie 19, 2024

Interviu cu Silvia Duță, Fondator și CEO, Curiera: Vom continua să mărim capacitatea de depozitare și de transport

Evenimente Club Antreprenor

Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Silvia Duță

Fondator și CEO, Curiera

Vom continua să mărim capacitatea

de depozitare și de transport

 

Cum a fost începutul? Cât timp v-a luat să atrageți primii clienți și să constituiți nucleul echipei?

Acum doi ani, Curiera a început ca un intermediar. Practic, revindeam servicii de curierat. Ne-am dat seama de nevoia clienților de a avea un preț fix pe transport, pe care să îl știe de la bun început, fără să li se adauge costuri în plus pentru greutate, pe kilometri, șamd. Facem în continuare asta, revindem servicii către curieri mari, însă încercăm să devenim de sine stătători. Primii clienți au venit cu greu. A trebuit să batem la diferite uși și să explicăm directorilor de achiziții cât pot să economisească cu ajutorul nostru. Nucleul echipei cred că am fost eu. Am știut că pot și că voi avea rezultate. Eu sunt cea care îi motivează acum pe toți colegii. Dacă ar fi să mă exprim metaforic, a fost greu să mă „constitui”, practic, să mă pun pe picioare, să îmi adun toate forțele și să dau înainte în ciuda obstacolelor.

De unde vă recrutați angajații?

În general, angajații îi recrutăm prin recomandări, însă folosim și platforme de recrutare, inclusiv Facebook sau Linkdin Jobs. Suntem deja o echipă de 33 de oameni, de care sunt tare mândră. Nu am format greu această echipă. Oamenii au venit în jurul meu într-un mod natural. Cred mult în conexiunea dintre persoane și în faptul că universul le aliniază pe toate în spre beneficiul nostru. Pe această premisă merg și în această situație, când vorbim despre personal. Din păcate, la nivel general, ne confruntăm cu un mare deficit de forță de muncă. Cu cât văd că businessul crește, cu atât mai mult îmi dau seama că va trebui să facem suplimentări de personal. Pe lângă partea de deficit, o altă situație cu care se confruntă antreprenorii este cea a fluctuației personalului. Din câte am putut să observ până acum, banii nu mai sunt motivația primordială care ține un om legat de un loc de muncă. Valorile s-au schimbat, au nevoie să se simtă parte din echipă și să fie răsplătiți diferit pentru eforturile lor. Noi, la Curiera, încercăm să creăm o atmosferă cât mai caldă, ca o a doua familie. Inclusiv proiectele sociale în care ne implicăm ne unesc mult ca echipă. Iar aceasta cultură de a ajuta e importantă inclusive pentru noii angajați, să aibă aceste valori bine împământenite, de a ajuta, de a da înapoi binele pe care îl primesc. Iar în tot acest ecosistem, cel mai mult pot spune că mă bazez pe soțul meu, Dan.

Care a fost cel mai voluminos colet transportat până acum? Dar cel mai valoros?

Noi facem livrare cu mașini mici, deci nu transportăm colete foarte voluminoase. Însă, am avut chiar acum recent un transport special – un stand cu globuri pentru Crăciun. Cel mai „delicat” a fost și cel mai viu și colorat – baloane umflate cu mesaje pregătite de Livrez Dragoste. Însă, noi chiar tratăm fiecare colet ca pe ceva delicat. Acesta a fost unul dintre lucrurile pe care ne-am dorit să le schimbăm atunci când am intrat pe piață, felul în care tratăm manipularea coletelor. În ceea ce privește coletul cel mai valoros, țin minte că avea o valoare de 9.000 lei dar nu pot spune ce era, deoarece nu avem voie să verificăm.

Care sunt cele mai comune / des întâlnite colete livrate?

Cele mai comune colete livrate de noi sunt cele de dimensiuni mici, de principiu acte, dosare. Suntem partenerii perfecți ai companiilor care au de trimis acte, dosare, hârtii în diferite părți ale orașului. De la noi vor avea garanția unor costuri corecte pentru aceste tipuri de colete.

Noi ne adresăm micilor producători și comercianți care au de trimis între 1 și 1.000 de colete pe lună.

Ce flotă de mașini aveți acum? Pe ce mărci auto vă bazați?

Misiunea companiei noastre este de a livra coletele către beneficiari într-un mod cât mai prietenos cu mediul. Am reușit în 2022 să cumpărăm mai multe mașini electrice, așa încât, în acest moment, 76% din flota noastră este compusă din mașini electrice, Nissan MV.

De luna aceasta, 13 din cele 17 mașini din flota companiei de curierat sunt full electrice. Iar până la sfârșitul anului 2023, vom renunța la cele 4 mașini pe carburant și vom mări flora. În funcție de disponibilitatea producătorilor și de plafoanele facilităților fiscale, estimăm ca am putea suplimenta parcul auto cu încă 15 mașini electrice.

Îmi doresc foarte mult să devenim primul serviciu de curierat full electric. Este mult mai ușor să pornești așa de la zero, decât să schimbi dintr-o data o flotă mare de mașini clasice.

Noi am investit anul acesta peste 1 milion de euro în aceste mașini noi, în montarea de panouri fotovoltaice, de stații de încărcat, într-un depozit nou.

Anul trecut ați lansat serviciul “bani instant”. Cum a fost primit de clienți?

Acest serviciu este un diferențiator clar. Ne-am asumat să îl susținem din buget propriu dar să câștigăm încrederea clienților. Preferăm ca toată lumea să fie mulțumită și fericită. Prin acest serviciu, expeditorul primește banii din ramburs în doar câteva ore de la livrarea coletelor. Este disponibil atât pentru ramburs în cont collector, cât și pentru ramburs cash, în plic. Taxa este de 2 lei 2 lei + TVA/ ramburs instant, la valoare ramburs până la 500 de lei și 2 lei + TVA + 1% din valoarea rambursului/ ramburs instant, la valoare ramburs de peste 500 de lei.

Ce strategie de expansiune aveți în următoarea perioadă?

Pentru Curiera, anul 2022 a fost un an de expansiune. Am investit într-un depozit nou, mărind suprafața de depozitare până la 500 mp. Ne dorim ca în 2023 să avem 1.500 mp de depozitare. Practic, vom continua să mărim capacitatea de depozitare și de transport – ne dorim să ajungem 100% electrici, însă trebuie să vedem dacă vom și găsi mașinile. Problema cea mai mare este că nu prea sunt pe piață. Mărirea flotei și a suprafeței de depozitare presupune, de asemenea, investiții noi în panouri fotovoltaice și stații de încărcare.

În paralel, ne păstrăm atenția pe servicii. Avem în plan să livrăm și în weekend, dar și seara, după ora 18,00. Încercăm să venim în întâmpinarea clienților, să nu trebuiască să își dea toată ziua peste cap pentru a aștepta un curier.

De asemenea, luăm serios în considerare să ne extindem prin francizare în 2023, însă, pentru asta e nevoie ca cei care vor francize să aibă mașini electrice. Vom depinde de producția lor.

Cum apreciați concurența de pe piața de curierat din România la finalul anului 2022?

Deși există 5 curieri mari, există și 15 integratori care revând servicii, așa cum a fost și este în continuare și Curiera. Asta înseamnă că toți clienții sunt asaltați de oferte, prețurile se schimbă lunar, ceea ce nu dă o predictibilitate. Din fericire pentru noi, multe dintre firmele mari își doresc să colaboreze cu noi dintr-un simplu motiv – suntem cât se poate de „verzi”. La nivel global se discută despre ESG, despre responsabilitate social și față de mediu, despre reducerea amprentei de carbon. Vă dați seama că este greu să schimbi o flotă mare de mașini clasice în mașini electrice, așa că de aici noi avem de câștigat. Îi ajutăm să scadă amprenta de carbon colaborând cu noi.

Ce credeți că ar trebui să facă actualul Executiv pentru a moderniza administrația, a reduce birocrația și a stimula mediul de afaceri?

O întrebare grea! Dar de fiecare data când mă gândesc la asta, îmi vin în cap o serie de imagini – aș vrea să văd miniștrii cum stau la coadă la fiecare oficiu, indiferent de natura lui. Cum se zbat să găsească documentele cerute despre care nimeni nu își spune nimic, cum leagă frumos dosarul cu șină. Cred că doar atunci și-ar putea da seama ce trebuie schimbat. Știu că se încearcă de mult timp digitalizarea instituțiilor publice iar în ultimii ani s-au făcut pași către un proces birocratic mail in. Eu am început acest business analizând nevoile clienților, uitându-mă la mine și gândindu-mă cum mi-ar plăcea mie să se întâmple lucrurile atunci când trimit sau primesc un colet. Este cel mai bun exercițiu atât pentru antreprenori, cât și pentru Executiv. E drept că la nivel de administrație este și mai greu să schimbi lucrurile decât într-o corporație, dar nu este imposibil.

 

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -RoHealth

Latest News

InstaSun – Invenția 100% românească evaluată la 4 milioane Euro după doar 2 ani de la lansare

Un proiect gândit și dezvoltat integral în România revoluționează modul în care ne protejăm pielea împotriva radiațiilor solare, folosind...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT 2024 Club Antreprenor Ziarul Pozitiv