joi, iulie 18, 2024

Interviu cu Cosmin Răileanu, Fondator și CEO, Vindem-Ieftin.ro: Clienții au înțeles economia de timp, importanța consultanței, negocierea prețurilor și avantajele comerțului online

Evenimente Club Antreprenor

Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Cosmin Răileanu

Fondator și CEO, Vindem-Ieftin.ro

Clienții au înțeles economia de timp, importanța consultanței, negocierea prețurilor și avantajele comerțului online

Când ați decis să deschideți Vindem-Ieftin.ro? Câți oameni lucrau la început, care erau obiectivele și atmosfera în firmă?

Aventura Vindem-ieftin.ro a început acum 8 ani, la scurt timp după ce mi-am construit casa. Atunci mi-am dat seama ce se întâmplă pe piața materialelor de construcții, iar numeroasele lacune și blocaje din comerțul clasic cu materiale și depozite mi-au influențat negativ bugetul. Ca mine au fost sute, chiar mii de oameni care s-au confruntat cu tot felul de neplăceri când au construit.

Din dorința de a ajuta oamenii să economisească timp, bani și energie atunci când derulează proiecte în construcții, am decis să dau viață primului market network din domeniul materialelor de construcții.

Vindem-ieftin.ro este un concept unic în România, primul market network care funcționează pe vânzare consultativă. Echipa de consultanți specializați și dedicați este mereu pregătită să ofere sfaturi și informații importante clienților care apelează la ei, iar la final aceștia vor primi un preț corect, nefiind grevat de adaosuri intermediare cauzate de gestionarea, stocarea și manipularea materialelor. De ce să alergi prin depozite și hipermarketuri? Online este mult mai simplu!

Ce produse se vând prin platforma dumneavoastră? Care sunt cele mai solicitate?

Vindem-ieftin.ro comercializează toată gama de materiale de construcții: de la materiale pentru structură și fundație, învelitori și sisteme complete de acoperiș până la izolații, garduri sau materiale pentru finisajele interioare și exterioare.

Materialele sunt livrate direct de la producător/ fabrică oriunde pe teritoriul României. Clienții plătesc doar prețul materialelor, nu și adaosurile referitoare la gestionare, stocare și manipulare care se regăsesc în prețul final de la raft din depozitele și hipermarketurile de profil. Oamenii au posibilitatea de a-și negocia prețurile, iar o cantitate mai mare se traduce printr-un preț de achiziție mai mic.

Aveți o evidență, ce procent din produsele vândute sunt fabricate în țara noastră și ce procent provine din import?

Ne-am fi dorit ca procentul să fie cu mult în favoarea produselor fabricate în România și din punctul acesta de vedere, colegii noștri DEPOZIT-e VIRTUAL-e recomandă cu prioritate produsele autohtone, dar sunt multe categorii în care nu avem alternative. Procentele sunt astăzi egale (+ -), dar să nu uităm că și în cazul produselor fabricate în țară, materia primă este importată într-un procent covârșitor.

Prețurile diferă de la oraș la oraș, în funcție de cantitatea dorită și de alte criterii. În cât timp ajunge produsul comandat în ziua T0 la locul cerut de client?

Clienții primesc oferte personalizate în funcție de cantitate și zona de livrare. Produsele se livrează de la cea mai apropiată fabrică a furnizorului materialului respectiv. Termenul de livrare este de câteva zile calendaristice.

Ați avut probleme cu stocurile în perioada de pandemie și în ultimele luni, marcate de războiul din Ucraina?

Conflictul din Ucraina a avut impact asupra tuturor domeniilor de activitate. Stocurile au devenit volatile, iar prețurile s-au schimbat de la o zi la alta, ba chiar de la o oră la alta la materiale precum fier beton, ciment, vată minerală, profile metalice sau finisaje pe care România le importă din Ucraina. Piața, furnizorii, producătorii și clienții învață să se adapteze la noile condiții generate de situația geo-politică și inflație.

Pe scurt, impactul conflictului din țara vecină se poate rescrie în următoarea formulă: creșteri de prețuri – diminuare de cerere și ofertă – stocuri volatile – livrări întârziate.

Acționați ca o punte între producători şi cumpărători. Ați înființat în acest an „Comunitatea Producătorilor de Succes”, dedicată furnizorilor de top din industrie. Ce criterii trebuie să îndeplinească un furnizor pentru a putea face parte din această comunitate?

Cum funcționăm în mediul online, într-o dimensiune virtuală, am considerat că trebuie să dăm un nume de rezonanță acestor parteneriate de succes și anume BRAND VIRTUAL. Sub această denumire va funcționa centrul nostru logistic virtual, unde vom aduna la un loc branduri de renume, aparținând acelor producători care își doresc asocierea cu Vindem-ieftin.ro, care ne vor susține în transmiterea unui PREȚ CORECT către clienți, care vor fi cointeresați de a gândi și a pune în practică acțiuni de promovare comună. Este de asemenea important ca acești producători să fie preocupați de calitatea produselor lor, să asigure o continuitate a stocurilor, să ne susțină cu suport tehnic și să ne pună la dispoziție toate acreditările tehnice necesare, precum și capacități logistice la nivel național.

Succesul platformei Vindem-Ieftin.ro provine și din consultanța personalizată. Cât de dificil a fost să coagulați o echipă de profesioniști, angajați capabili să răspundă rapid la toate solicitările clienților?

Când vine vorba de angajarea unor oameni noi într-o companie, cei mai buni candidați sunt, de regulă, oamenii care sunt mai motivați să fie numărul unu în meseria sau profesia lor. Succesul companiei Vindem-Ieftin.ro depinde de calitatea angajaților. Pentru a crea o echipă competitivă și a da plus valoare companiei, recrutarea celor mai buni oameni a fost, este și va rămâne esențială. De aceea, este un pilon important în cadrul strategiei de scalare a business-ului.

Pentru a fi profesionist și performant, fiecare DEPOZIT VIRTUAL a avut nevoie de timp, de la câteva luni în cazul unora, până la peste un an în cazul altora. Când am început să scalăm mai mult ne-am confruntat cu o problemă. Într-un oraș mic, recrutarea poate fi dificilă, iar uneori baza de selecție aproape că nu există.

Dincolo de o anumită nișă de piață există oferte interesante și diferite tipuri de activități care pot genera venituri deloc neglijabile. Tot mai mult se propagă o nouă filosofie de muncă și de viață care spune că putem avea multiple surse de venit, nu doar una. Așa s-a născut Depozit Virtual în sistem franciză destinat oamenilor care pot munci de oriunde își doresc și care își stabilesc singuri agenda și programul de lucru. Peste 300 de aplicanți au intrat în procesul de selecție, iar echipa se mărește de la lună la lună cu alți colegi noi din toată țara. Piața rămâne însă foarte dinamică și competitivă, iar noi scalăm cu succes!

Pe site-ul Vindem-Ieftin.ro poate fi urmărită o serie de filmulețe, denumită „Realitatea în construcții”, prin care sunt oferite celor interesați sfaturi în ceea ce privește alegerea materialelor de construcții, a meseriașilor sau calcularea sumelor necesare pentru construcții. Cum au fost primite aceste filmulețe de oameni?

Am lansat această emisiune cu 77 de episoade cu gândul la clienții noștri și potențialii clienți cu interesul de a crea o comunitate prin care putem oferi educație în domeniul materialelor de construcții de a scoate la iveală tot ce nu se spune și să le fim alături cu sfaturi, indiferent că vor dori să colaboreze sau nu cu noi. Au fost primite cu interes, ne-au confirmat că era nevoie de un astfel de proiect și cu siguranță, mesajele noastre au ajuns acolo unde trebuie și au ținut cont de acestea și vor ține și-n viitor.

Ați lansat recent conceptul de Depozit Virtual. Ce noutăți și beneficii aduce acesta?

Depozit Virtual este un concept unic lansat de Vindem-Ieftin.ro menit să revoluționeze comerțul clasic cu materiale de construcții. Este o afacere la cheie destinată freelancerilor pasionați de inovare, fără să investească niciun leu. Cu alte cuvinte, depozitul fizic care vinde acum materiale de construcții va fi înlocuit de cel virtual. Scopul nostru este cât se poate de clar și anume să reducem la jumătate numărul camioanelor de pe șosele care transportă materiale de construcții.

Planul inițial era să deschidem 10 Depozite Virtuale până la finalul anului 2022. În acest moment avem deja 15 unități deschise în România. Clienții au înțeles economia de timp, importanța consultanței, negocierea prețurilor și avantajele comerțului online. Volumul impresionant de comenzi primite de la clienții noștri, dar și numărul foarte mare de aplicanți pentru Depozit Virtual ne-au determinat să regândim strategia. Planul actual este să inaugurăm 30 de Depozite Virtuale până la finalul anului 2022, respectiv 200 de unități în următorii 5 ani.

Ce estimare de venituri, profit și investiții aveți pentru finalul anului?

Creșterea noastră este generată de numărul tot mai mare de clienți ce află de noi. Putem afirma că avem o creștere de 100% față de aceeași perioadă a anului trecut. Ne aflăm în scenariul pe care l-am previzionat și anume 15 milioane de euro CA în 2022, poate chiar și puțin peste. Până în anul 2028 vom atinge o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro.

Vă implicați activ în comunitate. Ce proiecte de CSR (Corporate Social Responsibility) ați derulat în ultimii ani?

Am participat constant la numeroase maratoane cum ar fi Aleargă Hășmașii, Maratonul Argonauților, H3RO – concurs de triatlon, X-Race 2022 sau Ultra Race România. Anul acesta am organizat Școala de Vară unde copii au fost implicați în diverse activități. Planificarea este total diferită față de clasicele programe școlare, iar profesorii colaboratori au primit cu bucurie această provocare.

În ciuda crizei economice, responsabilitatea socială corporativă este o preocupare relativ nouă în România, iar numeroase companii de pe piața locală dezvoltă proiecte CSR. Vindem-ieftin.ro derulează proiecte CSR care pun accent pe protejarea biodiversității, culturii, sănătății sau învățământului. Criteriile după care alegem proiectele CSR sunt reprezentate de nevoile comunității, dar și de valorile companiei.

Proiectele de implicare socială ale companiei noastre sunt generate de nevoi reale, cu propuneri de soluționare eficiente, cu număr mare de beneficiari și cu rezultate ce pot fi păstrate pe termen lung. Implementarea aduce și nevoie de voluntari, iar uneori poate fi dificil, având în vedere că suntem plasați într-un oraș mic unde responsabilitatea socială lipsește pe alocuri.

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -RoHealth

Latest News

Carrefour România și Asociația InspirAction susțin educația din România

Programul „Gesturi mici pentru practici mari” susține educația durabilă, economia circulară și protecția mediului înconjurător. Peste 60.000 de...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT 2024 Club Antreprenor Ziarul Pozitiv