vineri, decembrie 2, 2022

Interviu cu Andrei Pogonaru, Owner’s Representative pentru Veranda MALL: Veranda Mall încearcă să aducă ideea de centru comunitar

Must Read

Interviu cu Andrei Pogonaru

Owner’s Representative pentru Veranda MALL

Veranda Mall încearcă să aducă ideea

de centru comunitar

Veranda Mall a fost inaugurat în octombrie 2016, după doi ani de construcții. Clădirea a adus un suflu nou zonei Obor. Dacă puteți, vă rugăm să reamintiți cu ce companii de construcții ați colaborat la acest proiect.

Designul mall-ului l-am realizat cu echipa de arhitecți a biroului de arhitectură Chapman Taylor, condusă de arhitectul englez Anthony Willats. Împreună cu asistentul său ne-a ajutat să creionăm prima idee despre cum am putea popula mallul cu magazine mari și mici. Pentru asta am lucrat îndeaproape și cu agenții de leasing, respectiv CBRE, o companie de imobiliare din sectorul comercial. Antreprenorul general al construcției a fost Bog’art.

Ce investiții ați realizat în acești șase ani de existență în comunitatea cartierului Obor?

Încă de la înființare ne-am propus realizarea unor investiții în folosul comunității Obor, dar și a celorlați clienți ce vin din București și împrejurimi.

Am investit foarte mult în infrastructura zonei, cum ar fi: supralărgirea Străzii Ziduri Moși și fluidizării traficului, lărgirea trotuarelor, înființarea unei alveole și amenajarea a două peroane cu rampă de acces pentru persoane cu dizabilități în stația de tramvai RATB, dar și montarea de garduri despărțitoare și de protecție în perimetrul Strada Ziduri Moși-Șoseaua Colentina. În acest proiect de modernizare au mai fost incluse și lucrări de semaforizare pentru vehicule și pietoni, trasarea marcajelor rutiere, dar și decuparea unui trotuar pentru înființarea unei stații pentru autobuz și taxi. La sesizările locuitorilor din zona Obor, precum și a vizitatorilor noștri, am demarat recent un alt proiect de înființare a unei noi treceri de pietoni pe Strada Ziduri Moși.

În același timp ne-am preocupat constant în diversificarea gamei de chiriași, astfel încât să oferim oamenilor un loc unde și-ar putea petrece întreaga zi indiferent de nevoile pe care le au. Aici își pot face toate cumpărăturile, au acces la o varietate de servicii, opțiuni de entertainment, respectiv spații de joacă pentru copii.

Câți chiriași aveți în prezent? Care sunt clienții ancoră? Cu ce alte branduri sunteți în discuții pentru a deschide magazine în Veranda Mall?

În prezent avem aproximativ 120 de chiriași, Carrefour, Decathlon și H&M fiind câțiva dintre chiriașii ancoră. Din această toamnă se vor alătura și One Price, un concept ucrainean nou pe piață, Genius Nutrition, un coafor, dar și un nou concept de Bubble Tea. Suntem aproape de a finaliza negocierile și cu un restaurant celebru, foarte apreciat de clienții din România.

Diversificarea segmentului fashion este o prioritate constantă pentru noi. Vara aceasta ni s-au alăturat trei noi retaileri – Amos Midas, Zapatos și Tony Fierro. În același timp, intenționăm să completăm zona de entertainment cu noi atracții pentru copii și adolescenți.

În prezent gradul de ocupare este de 99%. Cu aceste schimbări în portofoliu, dar nu numai, ne dorim să ajungem la 100% grad de ocupare, în timp ce le oferim tuturor clienților Veranda Mall noi atracții și branduri foarte apreciate.

Cum arată acum zona de entertainment? Cum evoluează cinematograful?

Zona de entertainment este un punct de atracție pentru comunitate și este într-o continuă dezvoltare. În prezent există o sală de dans și un club de arte marțiale pentru copii și adulți. Pe viitor vrem să diversificăm și mai mult această zonă și să oferim vizitatorilor de toate vârstele și mai multe experiențe și posibilități de a petrece timpul liber.

Cinematograful CINEMAX rămâne una dintre atracțiile principale din mall. Deși s-a deschis în 2019 când situația globală a început să se destabilizeze, după pandemie, lucrurile au evoluat. Acum nu este doar un simplu cinematograf, ci o destinație în care sunt găzduite piese de teatru pentru copii, evenimente tematice, dar și premiere de film.

Au fost doi ani foarte grei de pandemie. Acum traversăm o perioadă extrem de dificilă pentru mediul de afaceri, cu prețuri foarte ridicate la utilități și cu războiul din Ucraina. Ce măsuri ați luat pentru a dezvolta business-ul?

Am vrut să fim un adevărat partener de business pentru chiriașii noștri, așa că am luat măsuri pentru a ne adapta nevoilor lor. Împreună am găsit cele mai bune soluții pentru business-ul nostru.

Am susținut brandurile românești mai mult ca niciodată. Am încheiat colaborări de succes cu magazine de renume, dar și cu numeroși antreprenori mici, care și-au deschis primele magazine chiar la noi în mall.

În perioada distanțării sociale am desfășurat câteva inițiative prin care să rămânem aproape de comunitate și să o ajutăm să treacă mai ușor peste acea perioadă. Am colaborat cu Cumpărături la ușa ta, un proiect prin care voluntarii făceau cumpărături pentru persoanele aflate în imposibilitatea de a se deplasa pe perioada pandemiei. Cu ocazia zilei de 1 mai, am realizat un filtru de Instagram cu un grătar cu mici sfârâind, folosind augmented reality. Practic, încurajam oamenii să stea acasă în siguranță, dar fără să simtă că pierd din spiritul sărbătorii. Această inițiativă face de fapt parte și dintr-un proiect mai amplu prin care urmărim promovarea valorilor și a tradițiilor cartierului Obor.

Cum s-a modificat comportamentul consumatorilor în această perioadă?

După ridicarea restricțiilor, oamenii au prezentat un interes ridicat să vină în mall, iar noi am creat un mediu sigur în care să se bucure de experiența fizică a cumpărăturilor.

Ca urmare, traficul de anul acesta a crescut în mod constant, depășind cifrele înregistrate în 2021. Această creștere se reflectă și în numărul vânzărilor. Pe de altă parte, în momentul de față consumatorii sunt mult mai atenți pe ce cheltuiesc banii, fapt ce crește competitivitatea între chiriași.

Zona de food court a înregistrat și ea o creștere semnificativă în ultima perioadă, în special cea a teraselor, ceea ce dovedește încă o dată avantajul proximității pe care îl avem în comunitatea noastră.

Cum apreciați nivelul de concurență pe piața de retail modern din Capitală?

Piața din Capitală este avansată, dar dacă ne uităm la statistici, cu siguranță este loc de mai bine. Noi ne ghidăm după practici de retail modern în tot ceea ce facem. Pe de-o parte pentru a crește gradul nostru de diferențiere în rândul competitorilor, pe de altă parte, pentru a-i încuraja și pe ceilalți să adopte astfel de principii și a ajuta, astfel, la dezvoltarea sectorului de retail de la noi.

În ceea ce privește concurența, deși activăm pe aceeași piață, și anume cea de retail modern, suntem diferiți. Asta ne face să privim concurenții mai degrabă ca pe o sursă de inspirație și motivație, nu ca pe niște competitori în sine.

Ca mall de proximitate, Veranda încearcă să aducă ideea de centru comunitar, un centru în care să găsești tot ce-ți dorești, și care, în același timp îți insuflă sentimentul de apartenență. Oborul a fost mereu capitala avangardei, doar aici lumea a venit mereu să vadă ultimele minunății, de la becurile electrice până la circari. A fost loc pentru toată lumea, indiferent de clasa socială sau venituri. Veranda se poziționează fix la fel. Noi am deschis primul cinematograf cu realitate virtuală, am organizat cursuri IT pentru copiii din zonă, celebrăm portretele de cartier din Obor, valorile, tradițiile și atracțiile din zonă, și suntem tare mândri că suntem de aici.

Ați făcut studiile în Marea Britanie. Cât de mult a însemnat contactul cu sistemul educațional anglo-saxon și experiența în business a familiei în evoluția dumneavoastră ca antreprenor?

Într-adevăr am terminat facultatea de matematică în Anglia. Cred că o importanță mai mare în evoluția mea ca antreprenor a avut-o matematica, nu faptul că am studiat în Marea Britanie. Matematica m-a ajutat să am o gândire structurată și mi-a dezvoltat abilitatea de a rezolva probleme. Însă, cel mai bine m-a pregătit faptul ca vin dintr-o familie de antreprenori. De mic copil discutam probleme de business în jurul mesei, care a fost ca o educație practică în acest sens. Cadrul oricărei afaceri de familie este unul bazat pe încredere și am avut norocul de a mă bucura de încrederea și susținerea familiei în afacerile pornite de mine.

Cum vedeți evoluția antreprenoriatului în țara noastră, ținând cont de nivelul nostru de acum și de nivelul la care au ajuns statele din Europa Centrală?

Antreprenoriatul în România se maturizează. Vedem companii din ce în ce mai mari, pornite de la zero, iar treptat prindem din urmă restul Europei Centrale. Bineînțeles, în continuare este nevoie de capital pentru a susține afacerile în România, dar în fiecare zi sunt uimit de progresul pe care l-au făcut antreprenorii români, mai ales cei care se orientează spre export. Gândirea antreprenorilor români nu diferă de cea a celor din vestul Europei, doar accesul la capital este mai restrâns.

Sunteți partener în cadrul Central European Financial Services. Care sunt principalele investiții ale acestei firme?

CEFS este compania de management a afacerilor familiei noastre. Câteva investiții notabile din portofoliul sunt Promateris (cel mai mare producător de ambalaje biodegradabile din estul Europei, condus de Tudor Georgescu), ECDL România și bineînțeles, proiectul Veranda Mall.

- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest News

Le Carrousel și Revista Patronatului Român organizează, în data de 8 decembrie 2022, evenimentul “De BINE 22.23.01 4Q&A”

Revista Patronatului Român și Le Carrousel organizează joi, 8 decembrie 2022, evenimentul de business de sfârșit de an “De...
- Advertisement -spot_img

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -spot_img