vineri, septembrie 30, 2022

Interviu cu Alin Burcea, CEO Paralela 45: Turistul se documentează mai bine, petrece mai mult timp în online și vine cu o cerere de ofertă punctuală

Must Read

Interviu cu Alin Burcea

CEO Paralela 45

“Turistul se documentează mai bine, petrece mai mult timp în online și vine cu o cerere de ofertă punctuală”

Interviu realizat de Carmen Neacșu, Fondator https://consilierturism.ro

Alin Burcea, CEO Paralela 45, povestește într-un interviu în exclusivitate despre provocările ultimilor trei ani în turismul de afaceri, MICE (Meetings, Incentives, Conventions and Exhibitions) și leisure.

Multe din bugete au fost reduse, dar există destul de multe companii care au operat modificări doar în structură. Față de 2020 și 2021, în 2022 au crescut bugetele alocate MICE, s-au diminuat bugetele alocate călătoriilor de business, spune Alin Burcea.

Caracterizați această perioadă pentru business travel și MICE.

Au reînceput companiile să reia activitatea, de la excursii – incentive până la seminarii și traininguri. Desigur, nu suntem la nivelul lui 2019, dar semnalul dat de piața business travel e bun.

Dacă în timpul pandemiei segmentul business travel a funcționat timid (deplasări, evenimente online sau hybrid etc.), în 2022 piața MICE este cea care a resuscitat segmentul corporate travel. Această piață a funcționat și în intervalul 2020-2021, ce e drept, diferit, dar după momentul renunțării la restricții a cunoscut o revenire spectaculoasă, aproape atingând volumele din 2019.

Probabil și segmentul excursiilor de tip incentive ar avea un ritm mai bun, însă câteva modificări aduse Codului Fiscal pun companiile în situația să regândească bugetele de marketing pentru a se încadra în litera legii.

Comportamentul de consum al turiștilor din toată lumea s-a modificat pe fondul pandemiei. Care sunt acele tendințe majore evidențiate în cele două sectoare?

Consumatorul actual este mult mai informat și mult mai atent la alegerile de vacanță pe care le face. Vine cu “temele făcute”. Turistul se documentează mai bine, petrece mai mult timp în mediul online și de aceea vine cu o cerere de ofertă punctuală. Lucrul acesta a scurtat timpul de ofertare din partea agentului de turism.

În pandemie, conferințele, congresele, alte tipuri de întâlniri de business erau organizate exclusiv în varianta online. În 2022, companiile au reluat întâlnirile fizice, iar una din caracteristicile diferite față de organizările anterioare o constituie rata de confirmare a participărilor.

Această rată este cel puțin dublă, dacă o comparăm cu cea înregistrată înainte de pandemie. Apetitul participanților este mult potențat de oportunitatea reîntâlnirii cu realitatea non-virtuală.

Românii, și nu numai ei, vor să călătorească mai mult în acest an. Se poate spune că segmentele business travel și MICE dau semne de relansare?

Activitatea MICE este în plină relansare, iar faptul că cererea este atât de mare se datorează în primul rând dorinței companiilor de a reveni la cea mai eficientă formă de organizare a acestor evenimente, cea fizică. Trebuie, însă, să și recunoaștem faptul că o oarecare teamă de neprevăzut le face să concentreze acum foarte multe cereri (se tem ca în toamna-iarna să nu reapară restricțiile). 

Ce e la modă? Sunt anumite destinații sau servicii care au urcat oarecum surprinzător în topul preferințelor clienților din cele două segmente?

Industria nunților și implicit a lunii de miere este într-o puternică revenire. Mai mult, circuitele turistice au reînceput să capete atenție din dorința oamenilor de a explora, de a cunoaște și de a experimenta lucruri noi.

De când s-au ridicat restricțiile majore e mai simplu de ajuns în orice colț al lumii își doresc turiștii, exact ca înainte de pandemie, și dorința lor este mare. Circuitele le oferă posibilitatea să străbată o țară, cunoscând din tradițiile locului, istoria și cultura ei, ori să viziteze mai multe țări, într-o vacanță activă de șapte, nouă, 12 zile.

Cum au evoluat bugetele clienților business travel? Dar cele MICE?

Multe din bugete au fost reduse, dar există destul de multe companii care au operat modificări doar în structura acestui buget.

Față de 2020 și 2021, în 2022 au crescut bugetele alocate MICE, s-au diminuat bugetele alocate călătoriilor de business.

Care sunt perspectivele segmentelor Business Travel si MICE în acest an?

În speranța că situația locală și mondială actuală se va menține, și nu se vor impune din nou restricții, preconizăm că segmentul de business travel și evenimente MICE va evolua din ce în ce mai mult.

Dar pe termen mediu?

Ne dorim să se mențină trendul ascendent înregistrat pe cererile de business travel în primele șase luni din 2022.

Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați în prezent?

Întâmpinăm dificultăți în menținerea calității serviciilor oferite segmentului MICE, în primul rând cauzate de faptul că industria turismului a fost grav afectată la nivel global. Vorbim aici despre:

– slaba pregătire sau chiar lipsa resursei umane sesizată de noi în cazul anumitor prestatori de servicii cu care colaborăm (companii aeriene, hoteluri, restaurante) și sincope în fluxul aprovizionărilor. Și, de ce nu, despre dispariția anumitor prestatori (multe hoteluri închise, săli de evenimente, prestatori de alte servicii conexe).

În cazul nostru, dificultatea în suplimentarea personalului, pe moment. Suntem în fața unei cereri de ofertă într-un volum ridicat și, în același timp, suntem în continuă căutare de agenți de turism și producție turistică.

 Cum a rezistat businessul pe perioada pandemiei, ce măsuri ați adoptat?

Prin reducerea de costuri și eficientizarea activităților prin tehnologizare – ar fi un răspuns rapid.

În primul an de pandemie business-ul și-a redus dimensiunile din cauza situației cu care ne confruntam, dar cu fiecare sezon a crescut. Fiecare an de după 2020 a fost mai bun decât anteriorul și 2022 pare, până acum, la nivelul din 2019.

Au fost doi ani dificili, în care am evoluat de la nicio călătorie (primăvara 2020) la călătorii cu reguli și acum, fără reguli majore. În tot acest timp, Paralela45 a angajat constant consultanți de travel (și acum face angajări), pentru ca durata de răspuns să se mențină redusă, a reorganizat fluxurile de lucru cât mai eficient indiferent de resursele umane avute, a redeschis agenții închise în prima fază a pandemiei, dar și agenții noi. Avem call center șapte zile din șapte, un portal de vacanțe foarte prietenos cu utilizatorii și care funcționează ca un marketplace (este obiectul unei noi investiții în prezent) și am creat posiblitatea comunicăriii cu turiștii nu numai online și telefonic, ci și prin WhatsApp și rețelele sociale.

Cât la sută din cifra de afaceri totală a agenției este susținută de cele două segmente? Care e cifra de afaceri totală în acest an?

Ponderea în CA este destul de redusă, dată fiind evoluția noastră importantă în segmentul turismului de vacanță.

În prezent segmentul business reprezintă 5% în total CA. Nu știm dacă procentajul va fi menținut, dar sperăm să atingem două milioane de euro, în acest segment, până la final de an.

Ce investiții urmează să faceți pentru eficientizarea activității?

Ne pregătim de cea mai mare investiție tehnologică din ultimii 20 de ani de Paralela45. Vom eficientiza tot procesul de vânzare online neasistată și ne propunem să creștem gradul de preluare a cererilor de ofertă la 98%, cu o rată de răspuns mai mică de trei ore.

 

- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest News

Reciclarea ambalajelor: răspunderea extinsă a producătorilor, atribuțiile autorităților și rolul consumatorilor

Articol realizat de Asociația Română pentru Ambalaje și Mediu (ARAM) Sistemul de răspundere extinsă a producătorului, care funcționează în România...
- Advertisement -spot_img

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -spot_img