joi, mai 6, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Interviu cu doamna Cristina Grigore, director executiv, Fundația Părinți din România: PEDITEL a ajutat peste 308.000 de copii

Must Read

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell...

Interviu cu doamna Cristina Grigore, director executiv, Fundația Părinți din România, organizația prin care funcționează de șapte ani serviciul PEDITEL

PEDITEL a ajutat peste 308.000 de copii

 

Ați fondat PEDITEL  în anul 2014. V-ați atins obiectivele stabilite atunci?

În 2013, când pregăteam lansarea PEDITEL în Cluj, ca proiect pilot, finanțat exclusiv prin Fundația Vodafone, în cadrul programului Connecting for Good, am făcut o cercetare de piață în rândul comunității părinților pentru a stabili dacă un serviciu de sfat medical prin telefon ar fi de ajutor. Rezultatele cercetărilor au fost pozitive, astfel că ne-am propus ca în anul 2014 – an de pilotare exclusivă pentru Cluj pentru a valida nevoia părinților -, să ajutăm gratuit 5.000 de copii. Ne-a fost teamă puțin, pentru că nu exista conceptul în România, costurile de implementare erau foarte mari, infrastructura IT necesară la fel, și ne gândeam constant dacă nu am fost prea optimiști în setarea rezultatelor.

Realitatea a depășit estimarea noastră, iar în 2014, echipa medicală PEDITEL a preluat 6.848 apeluri. În 2015 ne-am propus ca serviciul să devină național, dar nu ne-am așteptat ca aproape să dublăm apelurile, până la 11.907. Până în 2017, în fiecare an am dublat apelurile, ajungând la un grad de încărcare de peste 130% a medicului de gardă.

În 2018, deoarece foarte mulți români din diaspora ne sunau prin rude din țară, sau făcând ”call conf” cu un număr din România care apela apoi 1791, ceea ce făcea dificilă comunicarea și se pierdea mult timp în apel, pentru clarificări, am adăugat și numărul +40377771111 – număr fix cu tarif normal, apelabil național și internațional de oriunde din lume, fără suprataxă.

În 2020, în contextul pandemiei, când părinții, mai ales din mediul rural, nu au avut acces la un pediatru, când inclusiv cabinetele și clinicile private au fost închise în perioada stării de urgență, echipa PEDITEL a fost unicul sprijin pentru părinți. Peste 83.355 de copii au primit gratuit asistență medicală pediatrică, dintre care peste 24.000 doar în perioada stării de urgentă.

După 7 ani de funcționare continuă, non-stop, ne bucurăm că PEDITEL a ajutat peste 308.000 de copii. La fiecare 5 minute, un copil din România și diaspora primește asistență medicală pediatrică, gratuit, prin telemedicină, non stop, din partea medicului PEDITEL.

În cifre, PEDITEL a avut anul trecut o creștere a activității de 21,4% față de 2019 și de 1.217% față de 2014, primul an de funcționare. De la 6.848 de apeluri în primul an de funcționare, PEDITEL a ajuns să preia, șapte ani mai târziu, în medie 7.000 de apeluri pe lună. Media zilnică a fost anul trecut de 230 apeluri, dar au fost zile când s-au înregistrat și aproape 500 de apeluri pe zi.

Cum funcționează acest serviciu de asistență pediatrică telefonică gratuită?

PEDITEL este o soluție de telemedicină care oferă asistență medicală pediatrică, gratuit, în regim non–stop, funcționează național și internațional, accesibilă de oriunde și oricând, fiind o inițiativă comunitară a Fundației Părinți Din România.

Peditel 1791/*1791/+40377771111 se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, și NU pentru urgențe, care se vor adresa la 112 și Unităților de Primiri Urgențe.

Apelurile sunt preluate în ordine cronologică, fiecare apel are o fișă de pacient care se completează în softul medical PEDITEL- un CRM, care dispune de 26 de protocoale medicale, cu cele mai frecvente afecțiuni medicale ale copilului. Sfatul medical se soluționează cu unul din cele 4 nivele:

  • cod verde: sfat medical aplicabil acasă în deplină siguranță pentru copil;
  • cod galben: consult medical la medicul specialist în maxim 72 ore;
  • cod portocaliu: prezentarea imediată sau maxim 2 ore la cea mai apropiată Unitate de Primiri Urgențe;
  • cod roșu: apelare ACUM la 112.

De-a lungul timpului, în medie, peste 75% dintre apeluri s-au soluționat cu sfat medical aplicabil acasă.

Ce echipamente și infrastructură IT&C folosiți?

 Strict tehnic, PEDITEL este un call center pediatric, care utilizează un soft medical CRM – ce permite conectarea unui număr nelimitat de utilizatori, apelurile fiind preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală. Practic, printr-un apel la numărul 1791- Vodafone, Orange, Telekom, +1791- Digi fix și mobil sau +40377771111- număr fix cu tarif normal apelabil național și internațional, de oriunde din lume, orice părinte este îndrumat de către un medic specialist cum să intervină pentru ameliorarea simptomelor, în cazul unor boli uşoare ale copilului. Serviciul dispune de o echipă de medici specialiști și medici primari, care utilizează 26 de protocoale medicale, cu cele mai frecvente probleme de adresare ale copilului mic, de la febră, vărsături, diaree și până diferite accidente casnice sau chiar traumatisme craniene. Apelurile sunt înregistrate și stocate conform legii pe o perioadă de minim 3 ani. Tehnic, serviciul PEDITEL utilizează o infrastructură VOIP, preluarea apelurilor făcându-se printr-o conexiune securizată de internet VPN.  În prezent, 17 medici asigură permanența PEDITEL.

Din ce județe / regiuni provin cele mai multe apeluri?

În 2020, 37% dintre apeluri – 30.841 au venit din mediul rural, iar 52.514 apeluri – 63% au provenit din orase. Din total apeluri, 7% – 5.835 au fost din diaspora. 

Top 3 cele mai aglomerate zile au fost: 

479 apeluri – 26 septembrie

461 apeluri – 17 octombrie

447 apeluri – 10 octombrie

În 7 zile din 2020 (20 și  26 septembrie, 10, 11 și 17 octombrie, 1 noiembrie și 26 decembrie) s-au preluat 3.062 apeluri. 

Top 3 cele mai aglomerate luni au fost:

10.294 apeluri – septembrie

10.195 apeluri – octombrie

9.495 apeluri -noiembrie

Top 5 județe de apelare sunt:

București & Ilfov: 27%

Cluj 26%

Constanța, Prahova, Sibiu- 8%

Iași,Timiș-7%

Diaspora-7%

Durata medie a apelului de fost de 6,5 minute, iar numărul total de minute vorbite în 2020 a fost de 346.304,62.

Care sunt cele mai frecvente simptome de boală cu care se confruntă copiii?

Top 5 probleme medicale pentru care sună părinții:

26% –  Febră

14% – Diaree

9% – Vărsături

8% – Tuse

7%- Constipație.

Ce personal medical este implicat în acest moment? Unde au fost / sunt pregătiți aceștia pentru a fi cât mai operativi?

Echipa medicală PEDITEL este formată din medici specialiști și primari, cu vastă experiență, care au beneficiat de programe de formare internă privind abordarea pacientului, comunicarea, limbajul utilizat, precum și trainingul privind utilizarea tehnologiei și softurilor utilizare în cadrul serviciului PEDITEL.

PEDITEL este unul dintre cele cinci proiecte ce fac parte din a doua ediție a acceleratorului Innovators for Children, program dezvoltat de Impact Hub Bucharest, în parteneriat cu Impact Hub Basel și Fondation Botnar, prin care startup-uri și ONG-uri primesc mentorat, resurse și finanțare pentru a dezvolta soluții tech ce contribuie la wellbeing-ul copiilor. De unde vă asigurați finanțarea?

Serviciul PEDITEL 1791 este un program național și internațional de asistență medicală pediatrică gratuită, prin telefon, non stop, pentru fiecare copil din România, oriunde s-ar afla în lume prin apelarea la numerele +40377771111 (național și internațional), 1791    ( național Vodafone, Orange, Telekom ) și *1791(național Digi fix și mobil). Serviciul a fost înființat de Fundația Părinți din România.

Finanțarea este asigurată din donații individuale, inclusiv formularul 230 (https://bit.ly/3eYN4bP), sponsorizări din partea companiilor, inclusiv 20% din impozitul pe profit, granturi naționale și internaționale.

Donațiile prin număr scurt se fac la 8845 cu textul DOCTOR, 2 euro/lunar = 1 copil primește asistență medicală pediatrică, gratuit, prin telemedicină.

Ați preluat modele de bună practică din Elveția. În ce au constat acestea?

Abordarea sistemică și integrată a telemedicinei, ca parte recunoscută și decontată  a sistemului de sănătate.

Cum funcționează abonamentul Premium lunar?

Abonamentul Premium lunar PEDITEL va oferi acces la apel video cu medicul, 5 webinarii gratuite, la alegere/ an, acces la articole medicale și video educaționale din 8 specializări: pediatrie, logopedie, kinetoterapie, ORL pediatrie, chirurgie pediatrică, neonatologie, nutriție, psihoterapie, stomatologie pediatrică și neurologie pediatrică.

Abonamentul Premium oferă prioritate în preluarea solicitărilor venite din partea părinților, atât apelurile audio, chat și video utilizând exclusiv aplicația mobilă  Peditel.

Părintele va avea acces la dosarul medical, prin care poate încărca diferite investigații medicale: analize, investigații imagistice samd, e-rețeta, carnetul virtual de vaccinare în care îți poate personaliza datele de vaccinare, inclusiv cu remindere direct pe telefon sau în aplicație.

 

Care sunt planurile pentru următorii ani?

În următorii doi ani ne-am propus să oferim asistență medicală pediatrică, non-stop, prin telemedicină, pentru 300.000 de copii din România și diaspora. Să dezvoltăm secțiunea de educație medicală și să adăugăm aplicației mobile și alți specialiști, pe lângă pediatri.

La fiecare 2 minute, un medic PEDITEL asigură asistență medicală pediatrică prin telemedicină. În următorii 2 ani echipa medicală vă avea 35-40 de medici specialiști pediatri.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează momentul printr-o tombolă cu peste...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell din România, o echipă tânără...

EximBank finanțează cu 18 milioane de lei compania românească de agribusiness Interagroaliment

EximBank a structurat un pachet financiar care asigură necesarul de capital de lucru pentru compania băcăuană Interagroaliment, parte a Grup Șerban Holding, cel mai...

Grupul Trans-Oil lansează cu succes o nouă emisiune de eurobonduri în valoare de 400 milioane de dolari

La data de 14 aprilie 2021, Grupul Trans-Oil („Grupul”) a revenit cu succes pe piețele titlurilor de capital de împrumut internaționale, cu o nouă...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -