vineri, 27 iunie, 2025

Interviu cu Camelia Popescu, Membru fondator Destine Holidays: Iubesc oamenii și experiențele noi, iar acestea fac vacanțele memorabile

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Camelia Popescu

Membru fondator Destine Holidays

Iubesc oamenii și experiențele noi,

iar acestea fac vacanțele memorabile

Camelia Popescu, călătoare pasionată și coordonatoare a echipei agenției Destine Holidays din Ploiești, face parte din prestigiosul grup românesc Destine Holding. Este absolventă a Facultății de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice din București, iar după încheierea studiilor, și-a început cariera la Oficiul de Calcul al Rafinăriei Astra Ploiești, unde a activat până în anii 2000.

Însă, absența timpului petrecut alături de familie și sentimentul de epuizare și au determinat-o pe Camelia să părăsească această slujbă fără un plan bine stabilit pentru viitor. Cu toate acestea, avea o dorință puternică de a avea mai mult timp și căuta o activitate care să o împlinească pe toate planurile vieții. Vom afla ce a însemnat această schimbare pentru ea, dar și alte detalii interesante, în interviul de mai jos.

1. Ați absolvit Facultatea de Cibernetică a Academiei de Studii Economice din București, iar pe urmă ați lucrat la Oficiul de Calcul al Rafinăriei Astra Ploiești. Ce v-a determinat să vă orientați spre industria turismului?

Cariera aleasă la început de drum profesional s-a potrivit foarte bine contextului de viață și nevoilor mele de atunci. Am construit, am învățat și m-am dezvoltat foarte mult. Toate acestea m-au format și m-au pregătit pentru ceea ce sunt acum. Am înțeles mai bine cine sunt și ce pot face, astfel că mi-am dorit să încep un nou drum, pe cont propriu, în antreprenoriat. Nu a fost o alegere ușoară și nici un drum lin, dar exact acele provocări aparent de netrecut, m-au ambiționat și, o dată depășite mi-au dat încredere. Ceea ce fac acum am construit alături de niște oameni cu care am simțit că pot să îmi împlinesc visul, iar ca echipă, am știut că putem face diferența pe o piață foarte dinamică și competitivă.

Antreprenoriatul nu este o decizie de moment, nu se încheie în momentul deschiderii propriei firme și lucrurile merg de la sine. Aici trebuie să construiești în fiecare clipă, să formezi oameni, să te informezi în permanență, să ai încredere în tine, dar și în echipă, uneori să te reinventezi, dar în primul rând, să iubești ceea ce faci.

2. Cum vedeți evoluția industriei turismului în România și care sunt principalele tendințe pe care le observați?

Am observat o revenire, și chiar o creștere, a numărului de turiști față de perioada prepandemica, respectiv 2019. Când vorbim de turiști, mă refer atât la outgoing (turiști români care își petrec vacanța în afara României), cât și la incoming (turiști străini sau români care își petrec vacanța în România). În ceea ce privește turismul outgoing, acesta și-a revenit la normal, aici chiar observăm anumite creșteri ale numărului de turiști. Pe lângă destinațiile clasice, cu transport de tip charter, românii preferă, din ce în ce mai mult, destinații de tip city-break, atât în străinătate, cât și în România, dar și croaziere, circuite sau vacanțe în destinații exotice.

Referitor la turismul intern, tendința de creștere se păstrează de la an la an. Numai în 2022 s-a înregistrat o creștere cu aproximativ 20% a numărului de sosiri înregistrate în structurile de primire turistică din România, în comparație cu anul precedent. Datele Institutului Naţional de Statistică arată că cei mai mulți turiști străini au venit din Germania, Israel și Italia. Si românii preferă, din ce în ce mai mult, destinațiile turistice din România, în ultimul rând înregistrându-se o creștere semnificativă pe segmentul balneo. De asemenea, city-break-urile în Romania sunt foarte căutate, mai ales că există foarte multe zboruri interne, cel mai recent aeroport inaugurat fiind Brașov. În ultimii ani, s-a dezvoltat foarte bine un tip nou de turism, care este relativ nou în România, turismul cultural. Mă refer aici la călătoriile făcute atât e turiști străini, cât și români, cu ocazia festivalurilor de muzică din timpul verii, în special spre destinații precum Cluj sau Constanța.

3. Care sunt cele mai importante aspecte pe care le luați în considerare atunci când selectați destinațiile și partenerii de călătorie pentru agenție, în oferirea de experiențe memorabile clienților?

În primul rând ne concentrăm pe oferte personalizate care țin cont de nevoile clientului. Cum descoperim nevoile clientului? Punând cât mai multe întrebări și ascultând astfel încâ, la finalul procesului de consultanță să putem oferi exact ceea ce își dorește fiecare om cu care discutăm. Doar printr-un proces de consultanță, prin crearea unei relații cu clientul, putem oferi pachetul care i se potrivește cel mai bine.

În al doilea rând, cu ajutorul conceptului de broker de vacanțe, punem la dispoziția turiștilor noștri cea mai complexă gamă de servicii turistice, de la cei mai importanți tour operatori, atât din țară cât și din străinătate, clientul alegându-și singur cu cine și unde să meargă în vacanță.

Atuul nostru în piață este dat de îmbinarea celor două elemente: consultanță axată pe nevoile clientului și complexitatea ofertei, dată de conceptul de broker de vacanțe, care ne definește.

4. Cum au evoluat cerințele clienților și complexitatea cererilor turiștilor pe care le-ați coordonat, în ultimii ani?

Clienții sunt din ce în ce mai exigenți când vine vorba de alegerea unei vacanțe. Acest lucru se datorează nivelului crescut de cunoaștere a destinațiilor, dar și faptului că, în ultimii ani, se constată o creștere a numărului călătoriilor la nivelul întregii piețe. Pandemia a schimbat mentalități și obiceiuri de cumpărare și consum, astfel că turiștii sunt acum mult mai atenți la calitatea serviciilor, dar mai ales la siguranța călătoriei.

În ceea ce privește complexitatea destinațiilor, și aici vedem o schimbare de comportament. Pe lângă destinațiile clasice, de tip charter (avion și cazare) vedem o creștere a interesului pentru călătorii de tip city break, croaziere și circuite. Oamenii au căpătat mai multă încredere și călătoresc mai des, cu diverse ocazii (aniversări personale, relaxare de weekend, cumpărături, turism balneo, turism cultural sau turism religios). Toate aceste tipuri de călătorii presupun tipuri de transport și cazare diferite, nevoile variind în funcție de scopul călătoriei. Am remarcat o creștere a interesului pentru croaziere, acest tip de călătorie fiind unul foarte sigur, comod, cu servicii de calitate și care oferă și posibilitatea unor excursii punctuale, dar către destinații foarte diferite, toate în cadrul aceleiași vacanțe.

5. Cum ați gestionat provocările și schimbările aduse de pandemia COVID-19 în industria turismului și cum v-ați adaptat la noile condiții?

Fără îndoială că pandemia nu ne-a ocolit nici pe noi. Global, am înregistrat, la fel cu piața, scăderi semnificative de vânzări și multe provocări. Am căutat însă în permanență să venim în sprijinul turiștilor, atât pentru a le rezolva o problemă legată de anularea călătoriei, cât și pentru a găsi variante de călătorie acolo unde restricțiile permiteau acest lucru. Am arătat întotdeauna flexibilitate în rezolvarea problemelor și mai ales în găsirea de soluții astfel încât clienții noștri să simtă cât mai puțin efectele pandemiei, dar să fie în siguranță. Eforturile au dat roade și în momentul de față, din punctul de vedere al vânzărilor și al numărului de clienți suntem peste nivelul înregistrat în 2019, înainte de pandemie.

6. Din punct de vedere statistic, mai mult de 30% din turiștii români sunt tineri. Ce strategie aveți pentru atragerea acestora?

Statistic vorbind, numărul turiștilor tineri crește de la an la an. Tendințele acestora, în alegerea unei vacanțe, merge către digital și online. De aceea ne concentrăm pe dezvoltarea canalului online astfel încât să venim în întâmpinarea lor. Cea mai bună metodă este să te pui în pielea clientului și asta încercăm să facem zi de zi.

Tinerii sunt foarte interesați de călătorii care să le ofere experiențe noi, în care să descopere oameni și locuri, care să-i îmbogățească, să lege prietenii sau pur și simplu să socializeze. Pentru acest segment de vârstă nici bugetele și nici tipul alocat nu sunt foarte mari, lucru explicabil prin nivelul veniturilor la început de carieră și numărul de zile de concediu. Astfel că tinerii aleg preponderent să călătorească spre destinații europene pentru city break-uri sau către festivaluri de muzică din Europa și din țară. Ei se documentează bine înainte de a alege destinația sau pachetul și vor să călătorească în siguranță.

7. Ce sfat le-ați oferi tinerilor care doresc să își construiască o carieră în industria turismului sau în antreprenoriat?

Să-și urmeze visul. Turismul este un domeniu care aduce zâmbete pe chipul clienților, însă pentru a reuși să faci acest lucru trebuie, în primul rând, să-ți placă ție să călătorești. Vacanța este mai mult decât o destinație, este o experiență. Oamenii descoperă locuri noi, arome, culori, obiceiuri și alți oameni. Este nevoie de un suflu nou în acest domeniu și acest lucru poate fi realizat prin atragerea de noi forțe în domeniu, iar tinerii pot aduce anumite schimbări și de ce nu, noi tendințe în piață. Având în vedere procentul semnificativ de turiști din categoria tinerilor, cred că nevoile acestora pot fi înțelese cel mai bine de oameni din aceeași categorie de vârstă.

8. Care este cea mai memorabilă călătorie pe care ați făcut-o și de ce v-a impresionat atât de mult?

Mă simt și îmi place să spun că sunt un călător de profesie. Iubesc oamenii și experiențele noi, iar acestea fac vacanțele memorabile. În fiecare călătorie am descoperit ceva sau pe cineva care m-a impresionat, m-a făcut să fiu și mai curioasă, să vreau să descopăr și mai mult. Sunt câteva călătorii care au reprezentat pentru mine puncte de cotitură, în care am aflat sau am înțeles lucruri importante pentru mine la acel moment. Și da, destinația este importantă, dar contează foarte mult cu cine trăiești această experiență. Două călătorii în același loc, dar cu oameni diferiți, pot fi complet diferite.

Referitor la destinații, îmi place să trăiesc experiența unică a orientului și încerc să nu ratez Festivalul Florilor de Cireș din Japonia, dar destinațiile mele de suflet sunt Spania și Bali, unde, atunci când ajung, mă simt din prima clipă acasă.

9. Care este cea mai mare satisfacție pe care o obțineți din munca dumneavoastră în industria turismului și ce vă motivează să continuați să vă dedicați acestui domeniu?

Atunci când văd turiști care se întorc din vacanță și îmi împărtășesc cu bucurie din experiența lor, iar acest lucru îl fac din proprie inițiativă, pentru că simt nevoia să împărtășească lucruri minunate pe care le-au trăit. Este cea mai mare satisfacție pe care o poate avea un consultant de turism. Atunci când începem să discutăm, să le ascult dorințele, încerc să văd lumea prin ochii lor și să descopăr ce îi face fericiți. Iar când se întorc din călătorie și povestesc, retrăiesc alături de ei acea experiență care mă bucură de fiecare dată.

10. Cum găsiţi echilibrul între viaţa personală şi cea profesională? Ce lucruri aduc bucurie în viaţa dumneavoastră, în afara carierei?

Ceea ce am ales să fac acum mă definește și mă reprezintă. Îmi place să cunosc oameni noi, să discut cu ei și să le îndeplinesc dorințele pentru cele mai frumoase zile ale anului, vacanțele. Mă simt privilegiată că pot aduce bucurie în viața oamenilor, și nu doar a celor din jurul meu. Astfel că nu simt că trebuie să pun pauză categoric și să mă odihnesc, nu este o povară care mă încarcă, ci o activitate care mă dezvoltă. Atunci când nu călătoresc sau nu lucrez în agenție, mă bucur să petrec timp cu familia mea, să citesc sau să hoinăresc cu gândul prin amintirea călătoriilor încheiate, planificând noi și noi experiențe.

 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

eLog intră pe piața din România cu un nou spațiu de depozitare și birouri în CTPark Bucharest North

CTP consolidează hub-ul logistic din București cu un nou client internațional în sectorul ambalajelor pentru retail CTP, cel...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor