Interviu cu Narcisa Diaconu
Director General, Turism Covasna
Complexul balnear Turism Covasna este foarte apreciat de români și de turiștii străini
Complexul balnear Turism Covasna este alcătuit din Căprioara SPA & Wellness Resort 4*, Covasna Complex Baslnear***, Cerbul Complex Balnear*** și Camping valea Zânelor*, totalizând un număr de 777 locuri de cazare în cadrul hotelurilor și 34 de locuri în căsuțe și camerele de motel de la Camping. Care sunt impresiile turiștilor români și străini? Ce le place cel mai mult în hotelurile dumneavoastră?
Turism Covasna este una dintre principalele societăți de turism balnear din România, fiind singurul complex hotelier din Covasna – stațiune de renume internațional, cu 3 mofete, situate direct pe sursa de gaz mofetic și apă minerală, având avantajul de a deține cel mai mare Centru Balnear din zonă.
Turiştii care ne păşesc pragul sunt impresionaţi în primul rând de Centrul nostru Balnear care este cel mai modern, extins şi complex centru de tratament din zonă, oferind servicii de tratament balnear şi prevenţie pentru toate categoriile de vârstă. De asemenea, Căprioara SPA&Wellness Resort**** reprezintă “perla complexului” nostru fiind o investiţie nouă, modernă, cu un design rafinat, care este apreciat atât de către turiştii din străinătate, cât şi de către turiștii români.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Prin ce se disting resorturile deținute de Complexul balnear Turism Covasna?
Hotelurile aflate în portofoliul Turism Covasna reprezintă un mix perfect, asigurând condiţii de cazare şi masă pentru întreaga gamă de turişti, oferind servicii atât la categoria de 3*, cât şi la categoria de 4* într-un cadru deosebit, tratament şi prevenţie în Centrul de Tratament care se interconectează cu toate hotelurile din resort, cu servicii de SPA&Wellness la categoria de 4*. În consecinţă, considerăm că între hoteluri nu se poate realiza o diferenţiere întrucât individual, fiecare vizează un anumit segment, iar împreună creează un pachet perfect de servicii.
Oferiți un mix de servicii prin crearea unor pachete atât pentru corp şi suflet, dându-le turiştilor noştri posibilitatea de a beneficia de servicii de wellness, cât şi de tratament atât în scop de prevenţie, cât şi de recuperare. Care proceduri de tratament sunt cele mai solicitate?
Ca proceduri de tratament balnear cele mai apreciate şi solicitate sunt cele pe baza factorilor naturali de cură – băile cu apă minerală şi mofetele – care sunt unice datorită compoziţiei chimice. Resursele naturale şi poziţionarea Centrului de Tratament aduce complexului nostru hotelier un plus inegalabil pe zona de recuperare medicală şi prevenţie.
Aveți mai multe săli de evenimente, care contribuie la dezvoltarea business-ului. Cu câte luni înainte trebuie rezervată sala? Ce evenimente pot fi organizate de companii și de persoanele fizice?
În cadrul Caprioara SPA&Wellness Resort**** regăsim 2 restaurante – Transilvania şi Bucovina, 2 săli de conferinţă, Andante – situată la et. Ix şi sala Alegria, la parter unde putem organiza atât evenimente corporate, private şi de tip team building, dar şi evenimente organizate la diverse evenimente speciale. Totodată, pentru a acoperi şi aria de buget putem organiza inclusiv la categoria de 3* evenimente corporate şi private unde dispunem de 2 săli de restaurant şi o sală de conferinţă.
Cu ce furnizori locali colaborați?
În funcţie de sezon şi evenimentele pe care le organizăm colaborăm cu toate categoriile de furnizori locali, care ne aprovizionează cu produse naturale de calitate, atât pentru partea de produse alimentare, cât şi pentru partea de băuturi, aducând astfel în restaurantele noastre cu specific internaţional şi preparate aferente zonei de care turiştii noştri sunt foarte încântaţi.
Pe ce bucătărie vă axați? De unde ați adus bucătarii?
În cadrul resortului de 4* oferim oaspeţilor noştri o experienţă culinară unică în cele două restaurante, Transilvania şi Bucovina, prin meniul ales cu grijă, cu preparate diversificate, îmbinând bucătăria clasică cu cea regională şi internaţională.
În cadrul complexului de 3*, restaurantul oferă atât preparate din bucătăria tradiţională şi internaţională, cât şi preparate individualizate pe regim dietetic, regim cardiovascular şi vegetarian.
Cum vă motivați și stimulați echipa?
Performanţa, productivitatea şi motivarea echipei se realizează printr-o atmosferă plăcută la locul de muncă, prin recompense pentru efortul depus, dar şi prin realizarea unei culturi organizaţionale sănătoase, ceea ce aduce plusul echipei din care fac parte şi pe care o coordonez.
Care sunt cele mai provocări cu care vă confruntați în prezent?
Provocările noastre sunt legate în primul rând de creşterile necontrolate şi total imprevizibile ale utilităţilor şi a materiei prime, ceea ce presupune un management al costurilor foarte riguros, fără afectarea serviciilor oferite. De asemenea un alt element îl reprezintă faptul că personalul din turism s-a reprofilat în perioada pandemiei, iar în acest moment este foarte greu să identificăm personal calificat.
Când credeți că va recupera turismul românesc pierderile provocate de pandemie, de războiul din Ucraina și de prețurile foarte ridicate la utilități și va ajunge la nivelul din 2019?
Este foarte dificil de estimat o revenire post-pandemie deoarece previziunile de revenire nu au luat în calcul războiul din Ucraina, care a destabilizat toate sectoarele economice, cu impact direct asupra turismului, care era cel mai afectat sector, iar criza generată de acest război are un efect negativ asupra întregii economii.
Ceea ce putem afirma cu certitudine este faptul că vom depune toate eforturile şi diligenţele profesionale, dar şi organizaţionale pentru menţinerea activităţii la standarde competitive pieţei.