Interviu cu Roxana Popescu
Noul General Manager AVON
Ne implicam activ în furnizarea unui pachet de business complet către Partenerul nostru
Ați preluat recent conducerea AVON România. Care sunt obiectivele strategice pe care le aveți pentru a consolida poziția companiei pe piața locală?
Avon România a încheiat anul 2023 în topul celor mai de succes țări de pe harta Avon International, iar acest lucru ne face extrem de mândri. Obiectivul meu este să susțin în continuare performanța echipei din România astfel încât să accelerăm creșterea business-ului în anii următori. Vom continua să lucrăm împreună pe 3 direcții strategice critice pentru business-ul nostru:
- Consolidarea modelului de vânzare directă, experiență bazată pe conexiunea dintre oameni ce dă naștere unei personalizări ce nu poate fi găsită în niciun alt model de business.
- Accelerarea dezvoltării de noi canale prin care vom crește accesul consumatoarelor noastre la brand, fie că vorbim despre shopping online, opțiune deja disponibilă pe avon.ro, sau despre modelul retail.
- Vom continua de asemenea să investim în vizibilitatea brandului, de la prezența constantă în media tradițională până la păstrarea poziției noastre de top atunci când vine vorba despre strategia de influencers marketing.
Dezvoltarea rețelei de francize a reprezentat un pilon important al succesului AVON de-a lungul timpului. Cum intenționați să consolidați și să extindeți această rețea în România?
La finalul anului trecut am lansat un model de franciză, prin care persoanele cu spirit antreprenorial care își doresc un business în industria de beauty își pot deschide propriul magazin Avon. Suntem deja în pline pregătiri pentru a deschide primele astfel de magazine, etapă care ne face să privim spre viitor cu și mai mult optimism!
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
28 februarie 2025: Forumul de Infrastructură, Transporturi și Logistică – Ediția a IV-a
13 martie 2025: Forumul diplomației comerciale și al exportatorilor – Ediția a IV-a
19 martie 2025: Forumul de concurență, francize și antreprenoriat
21 martie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov
26 martie 2025: Forumul antreprenorilor din sectorul agricol și industria alimentară – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
În 2024 ne concentrăm pe accelerarea experienței omnichannel pe care o oferim, astfel că în completarea modelelor de vânzare directă sau online, pregătim noi experiențe care ne vor aduce și mai aproape de consumatoarele noastre.
Care sunt beneficiile concrete ale deținerii unei francize AVON? Ce profil de antreprenor este compatibil cu acest model de afacere?
Printre principalele beneficii aș menționa accesul la un brand cunoscut la nivel mondial și oportunitatea de a beneficia de un pachet de business coerent, optimizat pentru a fi operațional în cel mai scurt timp. Oferim un model de business stabil, cu toate resursele de care un Partener ar avea nevoie: suport în alegerea locației și a unui stil de branding care să funcționeze cel mai bine pentru magazinul său, sesiuni de training, asistență și sprijin pentru a lansa, promova și administra afacerea.
Totodată, punem la dispoziție un model de business structurat, cu strategii de marketing bine puse la punct. Oferim asistență permanentă în management, dar și în activarea ofertelor sau a promoțiilor speciale.
Partenerul de franciză Avon este pasionat de frumusețe, dedicat și entuziast în promovarea produselor de frumusețe, înțelege nevoile clienților, are capacitatea de a prelua inițiative și se poate adapta cu ușurință la schimbările din lumea dinamică a vânzărilor din retail.
Ce tipuri de provocări pot întâmpina cei care doresc să devină francizați AVON? Ce sprijin le va oferi compania în depășirea acestor obstacole?
În cadrul francizei Avon, ne-am propus să simplificăm complexitatea afacerii la nível operațional și să oferim magazinul Avon complet utilat și gata de a fi administrat.
Așadar, ne implicam activ în furnizarea unui pachet de business complet către Partenerul nostru, cu scopul de a maximiza perioada premergatoare deschiderii, orientându-ne către sesiuni intensive de training și consiliere. Aceste sesiuni vizează nu doar aspecte operaționale, ci și strategii de business, oferind partenerilor noștri un ghid detaliat al metodelor proprii pentru stimularea creșterii vânzărilor.
Modelul de Franciză Avon aduce un aport semnificativ în parteneriat, eliminând redevențele lunare. Această transparență financiară nu numai că asigură predictibilitate în afacerea Partenerului, dar reflectă și angajamentul nostru de a susține acest model de business dintr-o perspectivă avantajoasă încă din prima luna de funcționare a noului Magazin.
Pentru România, completăm modelul de Franciză cu un alt avantaj considerabil prin care fiecare Partener Avon de Franciză beneficiază de campanii de produs și promoții periodice suportate de Avon. Aceasta abordare reprezintă doar o componentă a planului de maximizare a rentabilității magazinelor și urmărim facilitarea procesului de recuperare a investiției în timp optim.
Care sunt investițiile necesare pentru a deschide o franciză AVON? Există programe de finanțare dedicate potențialilor francizați?
În funcție de tipul de magazin pe care Partenerul de Franciză AVON alege să îl aibă, investiția variază. Astfel, pentru un magazin de tip insulă, într-un mall (centru comercial), cu o dimensiune între 8-12 mp, nivelul de investiție pornește de la 20.000 euro. Acest tip de magazin este pretabil pentru orașele mari, cu peste 100 000 de locuitori.
Franciza pentru Magazinul AVON este recomandată pentru centre comerciale sau spații stradale cu trafic intens, unde dimensiunea variază între 25-50 mp, iar investiția ar fi între 30 000-35 000 euro.
Pentru prima etapă a lansării conceptului de Franciză în România, Avon nu va aplica taxa de intrare în rețea pentru a marca susținerea noului business demarat de Partener. Această inițiativă oferă un avantaj net pentru noile francize, susținându-le în mod direct încă de la început.
Ce sfaturi ați oferi celor care se gândesc să investească într-o franciză AVON?
La noi, în Avon, credem cu tărie că frumusețea este mai mult decât o simplă aparență – este o experiență, o poveste și o călătorie unică pentru fiecare persoană. Pentru cei care își doresc să își transforme pasiunea pentru frumusețe într-o afacere de succes, le transmit câteva sfaturi inspirate de spiritul nostru Avon:
Îmbrățișează frumusețea autentică și pasiunea pentru ceea ce faci! La Avon, credem că fiecare persoană este frumoasă în modul său unic, iar afacerea ta ar trebui să reflecte această autenticitate și pasiune.
Construiește relații autentice cu clienții tăi. În lumea Avon, nu este doar despre vânzări, ci și despre crearea unor legături puternice și încredere cu cei din jurul nostru. Oferă-le clienților o experiență de frumusețe personalizată și de calitate, iar aceștia vor veni mereu la tine.
Învață și folosește resursele oferite de Avon. Noi avem experiența celor peste 25 de ani în care am scris povești alături de toate consumatoarele din România. Folosește acest avantaj și construiește-ți propria poveste de succes în frumusețe.
Care este viziunea dumneavoastră asupra viitorului francizei în România?
Profilul investitorilor care prefera francizele este diversificat, cuprinzând atât antreprenori experimentați, cât și tineri dornici să înceapă propriul lor drum în lumea afacerii și a independenței financiare.
Tendințele actuale indică o preferință crescută pentru branduri consacrate alături de care au un nível de încredere mai ridicat pentru asociere. Și aici intervine rolul de Francizor extrem de important, care trebuie să fie un líder în furnizarea de suport și resurse și să dezvolte noile afaceri într-un mod durabil. Costurile și implicațiile lansării unui concept de Franciza pe piață sunt considerabile în spatele unei companii. Iar angajamentul partenerilor din Franciză, alături de viziunea comună în business, nu poate decât să creeze principalul vector de succes.
Mai multe informații despre franciza, găsiți aici: https://www.avon.ro/avon-retail-franciza