Începând din această lună, Auchan își încurajează clienții să contribuie activ la reducerea risipei alimentare și la protejarea mediului înconjurător prin implicarea în proiectul „Zero Risipă”. Acesta permite o mai bună valorificare a alimentelor cu un ciclu de viață redus, oferind totodată clienților avantajul unor prețuri mai mici, la numeroase produse proaspete și de larg consum.
Astfel, prin integrarea unei soluții IT inteligente, se permite identificarea automată a alimentelor care se apropie de termenul limită de valabilitate și care sunt în perfectă stare de consum conform legislației, precum și etichetarea acestora cu noul preț redus. Produsele din cadrul acestui proiect vor fi special semnalizate prin etichete galbene și expuse în zone dedicate din magazine, oferind clienților posibilitatea de a le repera cu ușurință și de a achiziționa la prețuri reduse.
În prezent, proiectul se derulează în toate hipermarketurile din București și urmează a fi replicat, în următoarele săptămâni, la nivelul tuturor celor 33 de hipermarketuri Auchan din România.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
14 noiembrie 2024: Gala Ziarul Pozitiv, Ediția a II-a
26 noiembrie 2024: Viitorul asigurărilor în domeniul transporturilor, expedițiilor și logisticii
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Implementarea acestui proiect vine ca o soluție la impactul imens pe care risipa alimentară îl are asupra mediului înconjurător. Potrivit studiilor Organizației pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite, anual, la nivel global, 1,3 miliarde de tone de mâncare sunt aruncate, în timp ce în România o treime din alimente ajunge la gunoi.
„Combaterea risipei alimentare reprezintă o direcție și o misiune de importanță strategică pentru grupul Auchan Retail, inclusiv pe plan local. Prin Zero Risipă, ne propunem să sensibilizăm consumatorii legat de magnitudinea impactului risipei alimentare asupra mediului înconjurător, dar și asupra economiei și a costurilor de pe întreg lanțul de distribuție: de la producător, până la clientul final. De asemenea, ne dorim să creștem nivelul de conștientizare cu privire la un consum responsabil, cu scopul de a preveni și de a combate risipa alimentară. Implementarea acestei practici unitare la nivelul rețelei noastre, ne oferă tuturor oportunitatea de a ne implica activ în acest demers – atât noi, în calitate de retailer, cât și consumatorii, în mod direct, prin alegerea unor produse care se apropie de termenul limită de consum.”, a menționat Corina Dospinoiu, responsabil CSR Auchan România.
Potrivit acesteia, momentan, produsele incluse în acest demers sunt cele ambalate și fac parte din categoriile Brânzeturi, Mezeluri, Lactate, Congelate, Sărate, Dulciuri, Alimentație Specială și Animalier, urmând ca proiectul să fie extins și spre alte segmente de alimente.
Despre Auchan România
Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, 5 supermarketuri Auchan și o rețea de 26 magazine de proximitate MyAuchan. Cu peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare, aproximativ 10.000 de angajaţi, o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune celor circa 5 milioane de locuitori din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent. Pe www.auchan.ro, Auchan prezintă clienților peste 25.000 de produse și, în acelasi timp, operează website-urile dedicate activităţilor de gastronomie tip restaurant – lamasa.auchan.ro și de florărie – florarie.auchan.ro. Totodată, Auchan România realizează o serie de acțiuni importante pentru promovarea activităților de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc. Printre cele mai ample acțiuni de responsabilitate derulate de către companie se numără campania Mobilizatron, care a condus la plantarea a 100.000 de copaci în România, realizarea filmului România Neîmblânzită, primul documentar despre natura României, precum și campania de colectare a uleiului alimentar uzat prin intermediul hipermarketurilor Auchan.