miercuri, 18 iunie, 2025

Interviu cu Mugurel Ștefan, Technical Manager, IRCA Sistem: Suntem întotdeauna aproape de client

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Mugurel Ștefan
Technical Manager, IRCA Sistem

Suntem întotdeauna aproape de client

Cum este structurată compania, în prezent? Câţi angajaţi aveţi în prezent? Unde sunt specializaţi salariaţii IRCA SISTEM?

Compania IRCA SISTEM este formată din 17 persoane. Echipa de management este formată din Administrator şi Asociat – inginer automatist (roboţi industriali) respectiv inginer electric (acționări electrice).

Fiecare din echipa de management are experienţă în diferite domenii: automotive, FMCG, optică, construcții, tipografie – ceea ce constituie un avantaj în analizarea proiectelor.

Responsabilului SMI (competențe de SSM, RSVTI) precum și ceilalți oameni din echipă au terminat liceul.

Echipa IRCA SISTEM care se ocupă de implementare proiecte au experienţă în domenii ca: FMCG, sudură, construcţii metalice etc.

Şefii de proiect se aleg în funcţie de realizările anterioare şi, uneori, chiar la dorinţa oamenilor de a evolua. În acest caz, firesc, suntem în spatele acestora, pentru a-i ajuta şi pentru a le creşte încrederea în forțele lor.

Colaborăm cu diferite companii de instruire profesională în domenii ca: R.S.V.T.I., sudură metale şi electrofuziune, SSM, SMI, schelar etc.

Cum vă motivați echipa? Pe ce abilități puneți accent atunci când luați în considerare recrutarea de noi colaboratori?

În primul rând este comunicarea fără restricții – absolut toate problemele care apar trebuie cunoscute de echipa de management. Numai în acest fel putem preîntâmpina eventuale disfuncţionalităţi în activităţile zilnice.

Desemnarea unui responsabil de proiect – care va ţine legătura între IRCA SISTEM şi client. Acest lucru generează încredere în forţele proprii şi dorinţa de a demonstra că numirea pe acest proiect nu este întâmplătoare.

Suntem alături de echipă în momentul în care apar situaţii care le depăşesc competenţele. Este foarte important ca echipa să simtă că este cineva care poate să ia o decizie care să deblocheze proiectul aflat într-o fază critică.

Efectuarea de specializări pe diferite competenţe creşte oportunitatea de dezvoltare personală şi ajută compania să crească, implicit numărul de comenzi.

Motivarea financiară ocupă un loc distinct în cadrul echipei. Se acordă prime lunare pentru implicare şi finalizarea proiectului la termen.

Este important pentru un viitor angajat la IRCA SISTEM:

  • lucreze în echipă – este nevoie de un timp de adaptare, clar, însă este necesar ca echipa să meargă mai departe ca un tot unitar.
  • aibă viziune – să înţeleagă procesul, să şi-l imagineze, astfel încât să poată să planifice următorii paşi.

Pot să spun, cu mândrie, că oamenii care fac parte din echipa IRCA SISTEM au aceste abilităţi dobândite de-a lungul anilor. În acest moment, nu sunt proiecte care să îi pună în dificultate. O prezentare a proiectului, planurile detaliate, termenul de execuţie, materiale necesare – sunt suficiente ca echipa să ducă mai departe proiectul şi echipa de management să se concentreze pe următoarele proiecte.

Certificarea ISO – 9001, 14001, 45001 – a deschis oportunităţi pentru noi clienţi. Responsabilul SMI ne ajută să demonstrăm clienţilor că avem un proces bine pus la punct, că serviciile oferite de IRCA SISTEM sunt predictibile în termeni de calitate, sănătate și securitate în muncă și minimizare impact asupra mediului.

Atu-ul IRCA SISTEM este specializarea continuă. Nu poţi accede pe o piaţă în continuă mişcare și reorganizare, fără să ai personal care să facă faţă provocărilor inerente.

Din ce sectoare economice provin clienții dumneavoastră?

În special din FMCG, însă avem proiecte şi cu companii care activează în domeniul construcţiilor. Permanent, încercăm să ne extindem portofoliul de clienţi, indiferent de domeniul lor de activitate.

Sunt domenii destul de dificile datorită condiţiilor mai stricte de producţie, însă nu este un impediment pentru noi.

Ne adaptăm la aceste condiţii, le înţelegem şi le respectăm. Suntem întotdeauna aproape de client. Pentru noi, important este să înţelegem cerinţele clientului şi să ne transpunem în realitatea lui. Nu poţi să realizezi un proiect fără să armonizezi viziunea clientului cu viziunea ta.

Avem multe de învăţat din proiectele executate, însă cel mai important lucru este relaţionarea cu clientul. Acesta doreşte să fii aproape de el, să îl simţi fără să îţi spună acest lucru, să propui o soluţie – care uneori este radicală în ceea ce priveşte implementarea proiectului în realitate.

În acest secol al vitezei, al inteligenţei artificiale care face parte din viaţa noastră tot mai pregnant, important pentru noi este să menţinem o cale clasică de comunicare cu clientul. Mailul, sms şi alte forme scrise sunt bune până la un moment dat. Preferăm comunicarea la telefon, faţă în faţă, creionul, hârtia, desenul – sunt forme de comunicare care creeaza empatie şi conflicte de idei – din care rezultă, întotdeauna, soluţia care face ca proiectul să meargă fără sincope.

Cum au evoluat cerințele clienților și complexitatea proiectelor la care ați lucrat, în ultimii ani?

Tehnologiile au evoluat, mentalitatea clienţilor a evoluat, specializarea oamenilor a evoluat ca să facă faţă noilor provocări. Inevitabil, şi cerinţele managementului de proiect au crescut și au căutat companii care să fie capabile să le implementeze viziunile. Ca răspuns la aceste provocări, am conceput un program de instruire a angajaţilor şi a managementului IRCA SISTEM, pentru a rămâne în sfera competitivităţii – specializare, costuri, soluţionare, implementare.

Proiectele au crescut în complexitate și fiecare dintre ele reprezintă un RESET al modului de soluţionare şi implementare.

Din fiecare proiect tragem învăţăminte – SSM, cerinţe de echipamente suplimentare etc. Se efectuează o analiză SWOT, care se are în vedere pentru viitoarele proiecte.

Important pentru noi este feedback-ul primit de la client. A merge pe principiul – aşa a zis clientul, aşa facem – este o mare greşeală care poate descalifica o companie în faţa clientului.

Analiza caietului de sarcini, discuţiile ulterioare pe marginea acestui caiet, vizite la sediul clientului, propunerea de soluţii alternative pe care clientul, poate, nu le-a luat în considerare, creează încrederea că suntem acolo pentru el, pentru nevoile lui.

Clientul este o persoană ocupată – ea se ocupă de managementul unei întregi fabrici care trebuie să producă, să aducă profit. Acesta nu are posibilitatea de a aloca timp suficient pentru găsirea unei soluţii ideale pentru îmbunătăţirea proceselor sale.

Din această cauză are nevoie de companii – cum este IRCA SISTEM – care vine în întâmpinarea nevoilor sale prin oferirea unui pachet complet: proiectare, achiziţie, implementare, punere în funcţiune.

Comunicarea permanentă cu clientul, flexibilitatea implementării proiectelor fac din IRCA SISTEM un partener constant în realizarea diferitelor proiecte.

IRCA SISTEM este un partener de “24 H / 7 days / week” – au fost şi sunt situaţii în care suntem sunaţi să rezolvăm situaţii critice care apar din diferite motive şi care afectează producţia. Faptul că rezolvăm aceste avarii prin soluţii de urgenţă ca impactul asupra producţiei să fie minim – recomandă IRCA SISTEM ca un partener de drum lung.

Cum apreciați colaborarea cu ISCIR (Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat)?

ISCIR şi CNCIR sunt autorităţile de stat care elaborează procedurile de introducere și exploatare a echipamentelor de ridicat şi sub presiune. Aceste echipamente necesită o atenţie deosebită, o specializare conformă a personalului care le exploatează.

Aceste două instituţii au ca reprezentant în teritoriu o persoană numită R.S.V.T.I. care are grijă ca aceste proceduri să fie respectate.Trebuie să fie permanent o comunicare între RSVTI şi aceste două instituţii, pentru armonizarea cerinţelor care apar. Anual, apar noi completări la actualele proceduri.

Inspectorii care lucrează în aceste doua instituţii sunt foarte bine pregătiţi şi, cel mai important lucru din punct de vedere al R.S.V.T.I.-ului, consiliază clientul pentru alinierea la aceste cerinţe.

De-alungul timpului, IRCA SISTEM, a dezvoltat o comunicare solida cu aceste instituţii – prin întâlniri la sediul CNCIR sau ISCIR – pentru a putea să înţelegem modul de interpretare a procedurilor, cum să exploatăm echipamentele supuse acestor reguli, în condiţii de maximă securitate în muncă.

Însăşi inspectorii trimit informări cu privire la modificările care vor avea loc, pentru a avea timp să ne aliniem la noile proceduri.

Unde vă vedeți peste 5 ani, ca dimensiune a business-ului, anvergura clienților și poziționarea în piață?

Evident, ne dorim ca acest business sa crească, să ne consolidăm poziţia pe această piaţă care este din ce în ce mai competitivă.

Intenţionăm să ne construim o hală – demersurile în acest sunt făcute de 2 ani, însă ne lovim de zidul impenetrabil al administraţiei locale – pentru a putea să intrăm pe un nou segment de piaţă – PRODUCŢIE.

Costurile cu încălzirea pe timp de iarnă crescând datorită incrementării preţurilor la gaze naturale, cerinţele oamenilor de a realiza o izolare cât mai eficientă a caselor, pentru minimizarea pierderilor de căldură, au creat oportunitatea de a implementa o nouă tehnologie care poate reduce consumul de gaze naturale.

Totul a pornit cu analiza suprafeţelor care sunt cele mai predispuse transferului termic – geamurile – chiar dacă sunt termopan. Sticla – chiar și două straturi cu gaz inert între ele – permite transferul termic între interior și exterior, rezultând un consum mai mare de gaz natural.

O alta cerinţă la care trebuie să ne aliniem este minimizarea amprentei de carbon a clădirii respective – apropierea cât mai mult de conceptul de casă verde.

Se va crea o nouă divizie a IRCA SISTEM care se va ocupa de implementarea şi distribuţia pe piaţă a acestor produse.

Noua tehnologie pe care IRCA SISTEM vrea să o aducă în România este acoperirea metalică în vid a sticlei.

Aceasta permite ca sticla să devină o barieră termică care să nu permită transferul termic dintre interior şi exterior – cum funcţionează încălzirea în parbriz.

Avantaje :

  1. Reducere consum de combustibili fosili.
  2. Alimentare acoperire sticlă prin intermediul tensiunii generate de panourile fotovoltaice – consum ZERO.
  3. Se poate renunţa la geamurile tripan – cost de construcţie redus.
  4. Inofensivă pentru animale de companie.

Cu toate că această tehnologie s-a dezvoltat pentru clădirile noi construite, în care se montează geamuri noi, este în curs de dezvoltare şi un mod de implementare a acestei tehnologii pentru clădirile deja construite.

Este o tehnologie sustenabilă pentru clădirile de birouri care conţin faţade de sticlă şi pentru care costurile cu încălzirea sunt destul de mari.

Ce sfaturi aveți pentru antreprenorii care doresc să intre pe această piață – RSVTI și Facility Management?

Trebuie ţinut cont de câteva aspecte importante:

  • Cunoaşterea profilului clientului: ramură de activitate, producţie / servicii, tipuri de bunuri etc. Tot ce poate să ajute, pentru o evaluare corectă a capacităţilor proprii de a face faţă cerinţelor clientului.
  • Evaluarea personalului propriu în raport cu modul de lucru al clientului: reguli SSM, echipamente de muncă şi de lucru, termene etc.
  • Specializare personal propriu pe diferite categorii de activităţi, pentru a putea răspunde unei game mai mari de servicii cerute de client: sudor, electrician, etc. În general, proiectele sunt complexe şi acoperă o arie mai mare de activităţi – electrică, mecanică, schelar etc.
  • Crearea unei baze minime de materiale şi echipamente pentru a putea răspunde imediat la cerinţele clientului.
  • Comunicare permanentă cu clientul în cadrul implementării proiectului. În orice moment, clientul trebuie sa ştie stadiul proiectului. În cazul apariţiei situaţiilor neprevăzute, o informare prealabilă corectă a clientului, îl va ajuta pe acesta să limiteze consecinţele nedorite.
  • Orice ofertă de servicii sau implementare proiecte să se facă numai după o vizită prealabilă la client, indiferent dacă a fost transmisă documentaţia inițială. Vizita va arăta clientului că eşti interesat de proiect şi vei putea afla informaţii noi care au fost omise, din grabă, din documentaţia iniţială.
  • Desemnare personal cu cunoştinţe temeinice de proces, pentru desemnare persoană responsabilă R.S.V.T.I. Acesta trebuie să fie persoana de legătură între ISCIR, CNCIR şi client. Altfel, pot să apară incidente și chiar accidente. Acesta trebuie să respecte legea şi, la nevoie, să ceară ajutorul inspectorilor de specialitate.

Aceste sunt doar câteva din principalele atuuri de care să se ţină cont la început de drum. Nu este un drum uşor, trebuie să aveţi încredere în forţele proprii, să vă evaluaţi corect capacităţile, să fiţi aproape de client întotdeauna – un client care ştie că în situaţiile critice poate apela la voi şi puteţi furniza o soluţie de urgenţă care să nu oprească producţia – este un client permanent al vostru şi vă va ajuta să vă dezvoltaţi.

Cum apreciaţi condiţiile oferite investitorilor locali şi străini de către administraţiile locale şi de către Executiv?

Administraţia locală Ploieşti a creat un zid impenetrabil de birocraţie şi nu pune accent pe dezvoltarea zonelor industriale. Toate demersurile făcute au fost inutile şi am primit numai amânări pe termen nedefinit.

În consecinţă, ne-am îndreptat atenţia către alte zone, din alte localităţi limitrofe, unde am găsit o deschidere la care nu ne aşteptam – primarii erau bucuroşi că se dezvoltă zona, au oamenii de lucru, taxele vin la ei.

Surprinzător, autorizaţiile şi avizele care ţin de primărie vin mai repede decât termenul legal – asta denotă dorinţa primarului de a face ceva pentru comunitate.

Ce hobby-uri aveţi? Cum vă relaxaţi după o săptămână intensă de lucru?

Sunt format din punct de vedere profesional în anii ‘80 – ‘90, unde cartea în format fizic era singurul mod de a acumula informaţia.

Mulțumesc pe această cale tuturor profesorilor din şcoala generală, liceu, facultate, care mi-au cultivat dragostea de a avea o carte în mână. Datorită lor, sunt inginerul care sunt astăzi.

Mi-am descoperit o nouă pasiune – la îndemnul unei prietene foarte bune – psihogenealogia. Mi-a dat posibilitatea de a vedea altfel lucrurile şi de a lua decizii care, pe moment, par hazardate.

Îmi place să petrec timp cu familia, să ne urcăm în mașină sâmbătă şi să mergem să mâncăm ceva în portul Tomis din Constanţa – de exemplu.

Un alt mod de relaxare – acum doi ani am făcut şcoala moto şi acum sunt mândrul posesor al unui motor Yamaha V-Star 1100, cu care mă plimb în weekend sau merg cu el la servici.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Kaufland are o contribuție de 0,8% la PIB-ul național

Kaufland își menține poziția în topul celor mai mari companii din România, după cifra de afaceri, și continuă să...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor