vineri, 27 iunie, 2025

Interviu cu Lavinia Lazăr, fondatoarea Carlette Jewellery: Carlette este unul dintre primele branduri care oferă bijuterii modulare sau personalizabile

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Lavinia Lazăr

Fondatoarea Carlette Jewellery

Carlette este unul dintre primele branduri care
oferă bijuterii modulare sau personalizabile

Bună, Lavinia și bine ai venit în cadrul redacției noastre!

Mulțumesc pentru invitație! Este de admirat faptul că oferiți tinerilor prin intermediul publicației voastre oportunitatea de a se inspira din poveștile de succes și încercările prin care trec alți antreprenori.

Stăm astăzi de vorbă cu fondatoarea unui brand de bijuterii de succes, Carlette, despre care puțini știu că are origini românești. Încercăm astfel să înțelegem ce a stat în spatele succesului bijuteriilor Carlette și să oferim sfaturi tinerilor antreprenori care vor să urmeze același model antreprenorial.

Pentru început și pentru a oferi inspirație celor care încă nu au pășit pe acest drum, dar care se gândesc să înceapă o afacere – care a fost momentul decisiv care te-a determinat să devii antreprenor?

Momentul decisiv a venit, așa cum am mai spus-o, într-un zbor cu avionul, când am avut o revelație despre acea caracteristică a bijuteriilor de a reflecta personalitatea și stilul fiecărei femei. M-am gândit la cum bijuteriile pot fi nu doar accesorii, ci și o formă de artă care spune o poveste, iar acea poveste este despre persoana atât de angrenată în viața haotică zilnică ce poartă acele creații și nu despre modelul de bijuterie purtat.

Această idee m-a inspirat să îmi urmez visul de a crea un brand care să ofere femeilor nu doar bijuterii, ci și o modalitate de a se exprima prin intermediul acestora.

A fost un pas curajos, dar am simțit că este calea pe care trebuie să o urmez pentru a-mi împlini potențialul creativ.

Pentru că îmi dau seama că nu ți-a fost ușor, ai putea să ne spui care au fost cele mai mari provocări întâmpinate în primii ani de business?

Da, am întâmpinat multiple provocări, dar m-aș referi la trei dintre ele care mi se par mai importante pentru cititorii publicației Dvs.

În primul rând, este importantă găsirea echipei potrivite, de la designer și echipă de producție până la marketing și comunicare. Am realizat rapid că, fără o echipă dedicată, nu voi putea atinge obiectivele pe care mi le-am propus atunci când am decis să construiesc acest brand.

A doua provocare a fost procesul de patentare a designului nostru inovator în Elveția și Statele Unite. Este un sfat pe care îl dau oricărui antreprenor care are o idee unică sau care inovează – înregistrați-vă și protejați-vă astfel ideile.

Carlette deține în acest moment un patent pentru mecanismul de prindere, care este de altfel unic în lume, prin înșurubare, ceea ce face extrem de simplă adăugarea de piese sau adaptarea designului la starea ta de spirit. În cuvinte mai simple, bijuteriile Carlette se adaptează personalității sau contextului în care le porți. Numim această caracteristică modularitate, iar Carlette este unul dintre primele branduri care oferă bijuterii modulare sau personalizabile, adaptându-se fiecărei personalități.

A treia și cea mai mare provocare a fost lansarea brandului pe gigantul e-commerce Amazon, acolo unde Carlette deține un magazin virtual și unde comercializăm bijuterii în special pentru piața din Statele Unite. Vă spun din experiența pe care am avut-o cu lansarea pe Amazon că nu este nici pe departe precum ne este descrisă în literatura antreprenorială sau în reclamele care te îndeamnă să lansezi produsele pe Amazon. În realitate este mult mai complex totul și trebuie înțelese multe aspecte înainte de a lua decizia lansării.

Dacă pentru SUA am ales Amazon, Etsy a fost o opțiune atunci când ne-am dorit să ajungem prin intermediul acestei platforme la publicul european, ceea ce demonstrează că atunci când dorești să lansezi la nivel internațional, este crucial să studiezi comportamentul potențialilor clienți și să înțelegi modalitățile în care aceștia ajung la produsele sau brandurile preferate.

Lavinia, o altă întrebare care va interesa antreprenorii din acest domeniu și nu numai – cum reușești să menții un echilibru între creativitate și eficiență operațională? Mai precis, cum reușești să fii și manager și designer în același timp?


Menținerea unui echilibru între creativitate și eficiență operațională este o provocare constantă, nu doar pentru mine, dar cred că este esențial să ai o viziune clară asupra direcției brandului. Ca fondator am știut din primul moment unde doresc să duc acest brand și mi-a fost mai ușor să urmez această direcție în tot ce am făcut. Viziunea Carlette este de a deveni alegerea fiecăreia dintre noi când ne trezim dimineața.

Săptămânal, avem întâlniri cu echipa în care discutăm despre obiectivele creative și operaționale pentru următoarea perioadă și în cadrul acestora este îndatorirea mea să mă asigur că fiecare decizie pe care o luăm este aliniată cu viziunea noastră pe termen lung. În același timp, încurajez echipa să fie inovatoare și să își aducă propriile idei, deoarece cred că diversitatea de perspective îmbogățește procesul creativ.

Ce sfat ai oferi altor antreprenori care vor să-și lanseze un brand de bijuterii?

Un sfat esențial pe care l-aș oferi este să își cunoască foarte bine publicul țintă. Este important să înțelegi nevoile și dorințele clienților tăi, astfel încât să poți crea un produs care să le aducă valoare reală. Investiția în cercetare de piață este crucială; nu trebuie să te bazezi doar pe intuiție.

De asemenea, construirea unor relații autentice cu clienții este cheia succesului. Fiți transparenți în comunicare și ascultați feedback-ul lor. Aceasta nu doar că vă va îmbunătăți produsele, dar veți putea crea și un sentiment de comunitate în jurul brandului vostru.

Și, dacă tot vorbim despre antreprenori aflați la început de drum, suntem în acest moment în plin proces de identificare și încheiere a unor parteneriate de tip franciză, astfel încât să oferim o șansă unor antreprenori care doresc să beneficieze de experiența echipei noastre și de notorietatea internațională a brandului Carlette.

Lavinia, pentru că știu că ești extrem de conectată la această industrie – care crezi că vor fi principalele tendințe în industria bijuteriilor de lux în următorii ani?

Cred că industria bijuteriilor de lux va continua să evolueze, iar personalizarea va deveni din ce în ce mai importantă. Consumatorii caută bijuterii care să reflecte stilul lor personal și să aibă o semnificație specială. Mai cred că bijuteriile modulare, care permit clienților să își creeze propriile combinații, vor câștiga popularitate. Cine nu își dorește să cumpere o singură dată o bijuterie pe care să o poată modifica oricând dorește, în funcție de stil?

De asemenea, sustenabilitatea va fi un factor cheie; brandurile care demonstrează un angajament real față de practici eco-friendly vor atrage clienți din ce în ce mai conștienți de impactul lor asupra mediului.

În încheiere, care este cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o în călătoria ta antreprenorială?

Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o este să am încredere în mine însămi și în intuiția mea. Atunci când intuiția îți aduce ideea de la care pornește afacerea, aceeași intuiție îți va arăta cum să treci peste obstacolele care îți vor apărea inevitabil.

Antreprenoriatul este plin de incertitudini și provocări, dar fiecare eșec este o oportunitate de a învăța și de a crește. Este esențial să nu te lași descurajată de obstacole, ci să le privești ca pe niște trepte pe drumul către succes.

De asemenea, am realizat că succesul nu vine peste noapte; este rezultatul muncii grele, al dedicării și al unei viziuni clare pe termen lung. Fiecare pas mic contează, iar răbdarea este o virtute de neprețuit în antreprenoriat.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Studiu RoCoach și Novel Research: Românii privesc cu optimism viitorul AI, dar se tem pentru jobul lor

Unu din trei români anticipează pierderi semnificative pe piața muncii Peste trei sferturi dintre români (76%) văd în Inteligența...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor