vineri, 24 octombrie, 2025

Interviu cu Bilge Demirer, Director General Adjunct al Garanti BBVA România: Am alocat resurse importante pentru inovare și dezvoltarea canalelor digitale în ultimii ani

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Bilge Demirer

Director General Adjunct al Garanti BBVA România

Am alocat resurse importante pentru inovare și dezvoltarea canalelor digitale în ultimii ani

 

Sunteți Director General Adjunct, responsabil de IMM și Commercial Banking. Ce ne puteți spune despre activitatea dumneavoastră în 2022? Ce v-a impresionat cel mai mult în parteneriatul cu antreprenorii?

Activitatea ariei de IMM și Commercial Banking a început în forță în 2022, un an care se anunța a fi unul de redresare, după doi ani dominați de pandemia de coronavirus. Astfel, activitatea noastră a crescut mult în primele luni ale anului, companiile și antreprenorii dând dovadă de mult entuziasm și având multe proiecte noi. Au existat multe cereri pentru credite și, în același timp, un interes crescut pentru finanțare prin programul IMM Invest, ceea ce s-a tradus printr-o creștere consistentă a numărului de companii care au accesat credite prin Garanti BBVA, peste media pieței.

Desigur, izbucnirea conflictului armat de la granițele României a redus entuziasmul managerilor și antreprenorilor și a creat un val de incertitudine, alimentat apoi de provocările legate de creșterea prețurilor la energie și combustibili. Mai mult decât atât, creșterea peste așteptări a inflației a afectat încrederea antreprenorilor cu privire la evoluția mediului de afaceri în perioada următoare.

Chiar și așa, putem spune că asistăm la o creștere a rezistenței antreprenorilor care se confruntă cu provocări succesive și suntem impresionați de rapiditatea cu care se adaptează la acestea. Pentru unii dintre ei a fost un moment bun pentru a-și analiza cu atenție afacerea și a vedea ce pot corecta, fie că este vorba despre un proces neproductiv sau despre cheltuieli prea mari într-un anumit domeniu. Alții au identificat o mulțime de oportunități și, pe baza experienței dobândite în perioade similare anterioare, și-au sporit investițiile. În situații incerte, cine își asumă anumite riscuri și investește câștigă. La fel, noi, la Garanti BBVA, suntem atenți la nevoile lor și ne adaptăm oferta în funcție de acestea.

Ce tipuri de împrumuturi aveți pentru IMM-uri? Care sunt cele mai căutate?

Așa cum spuneam, suntem foarte atenți la nevoile companiilor, care sunt în continuă schimbare. Oferim o gamă largă de soluții de finanțare, în funcție de cererile acestora. Observăm că există un interes deosebit pentru creditele acordate în cadrul programelor guvernamentale și Programul IMM Invest Plus. Programul joacă un rol esențial în sprijinirea companiilor în timpul conflictului din Ucraina, accelerând procesul de creditare și susținând economia în această perioadă plină de provocări. Structurile de finanțare propuse, prețul competitiv și componenta de garantare sunt aspecte ale ofertei care fac programul foarte atractiv pentru antreprenori.

Echipele noastre sunt întotdeauna disponibile pentru toți clienții noștri, oferindu-le sfaturi și consultanță în alegerea celor mai bune opțiuni disponibile.

De fapt, dorim să ne asigurăm clienții că vom continua să îi sprijinim financiar de-a lungul anilor, pentru a-i ajuta să își dezvolte afacerile, fie că este vorba de noi investiții sau pentru nevoile pe termen scurt.

Ce condiții trebuie să îndeplinească o companie pentru a accesa un credit de la Garanti BBVA România?

Garanti BBVA are un portofoliu sănătos de credite. Punctele forte ale organizației includ un management al riscului bine pus la punct și un proces riguros de selecție în etapa de acordare a creditelor.

Ca urmare, rata creditelor neperformante ale băncii a scăzut constant și este în prezent sub media pieței. Acest lucru este susținut de gradul ridicat de acoperire a provizioanelor, în timp ce indicatorii de risc sunt la un nivel confortabil. Mai mult decât atât, reducerea acestui indicator rămâne un obiectiv constant al băncii.

Prin urmare, echipele noastre de consultanți analizează cu atenție companiile care solicită un împrumut, pentru a se asigura că acestea au o situație financiară bună și proiecte solide. Și, bineînțeles, analizează cu atenție capacitatea de rambursare a fiecărei companii.

Ce efecte are decizia BNR de a majora rata dobânzii de politică monetară asupra activității băncii dumneavoastră?

Așa cum știm, modificările pe care BNR le aduce ratei dobânzii-cheie vin în contextul în care inflația este foarte mare în România, iar majorarea ratei dobânzii de referință este aplicată pentru a crește costul de creditare, pentru a tempera economia și, în final, pentru a reduce inflația.

Iar această măsură se reflectă, într-o măsură mai mare sau mai mică, în întreaga economie, nu doar în activitatea Garanti BBVA, și se resimte și în volumul de credite bancare, ipoteci și alte investiții.

Deși rata dobânzii de politică monetară a fost modificată de mai multe ori, apetitul IMM-urilor pentru credite a rămas ridicat, și este susținut și de programe guvernamentale precum IMM INVEST PLUS. Cu toate acestea, sectorul bancar trebuie să continue să își sprijine clienții în perioadele instabile, în mod similar cu abordarea adoptată în timpul pandemiei.

Cât de importante sunt încrederea, credibilitatea și reputația profesională pe care un bancher le transmite clienților săi?

Bineînțeles că acestea sunt caracteristici importante. Credibilitatea și încrederea sunt calități ale unui bancher bun, pe care le apreciază atât clienții, cât și ceilalți bancheri. De fapt, acțiunile pe care le face un bancher în vânzarea de produse financiare se pot întoarce împotriva sa dacă clientul are îndoieli cu privire la credibilitatea acestuia.

Bancherii experimentați, care dau dovadă de credibilitate, le câștigă încrederea clienților lor înainte de a le prezenta orice produs financiar. Încrederea reciprocă este o condiție esențială pentru a construi o relație pe termen lung. Mai mult, clienții îi recomandă pe bancheri lor prietenilor și partenerilor de afaceri, dacă știu că aceștia sunt demni de încredere.

În ultimii doi ani, pandemia COVID-19 a accelerat digitalizarea la nivelul companiilor. Care este strategia dumneavoastră pentru a atrage clienți noi în perioada următoare?

Într-adevăr, pandemia de coronavirus a provocat multe schimbări în sistemul bancar, unele nedorite, altele bune, dar realitatea este că am văzut un progres major din 2020 încoace, mult peste ce ar fi putut anticipa cineva, din acest punct de vedere.

De la debutul crizei sanitare, băncile, precum și alte instituții de creditare, s-au angajat într-un maraton de acțiuni pentru a aduce pe piață soluții automatizate. Acestea pot acoperi întreaga gamă de nevoi ale utilizatorilor.

Noi, la Garanti BBVA, am alocat resurse importante pentru inovare și dezvoltarea canalelor digitale în ultimii ani, ca parte a strategiei noastre de a le oferi clienților cea mai bună experiență posibilă. Am colaborat întotdeauna îndeaproape cu aceștia, pentru a le înțelege mai bine nevoile, și ne-am adaptat produsele și serviciile pentru a răspunde cerințelor lor.

Datorită acestor eforturi, am depășit cu succes perioada de distanțare socială, când am reușit să răspundem nevoilor clienților noștri cu ajutorul celor două platforme digitale proprii – Garanti BBVA Online și Garanti BBVA Mobile.

În viitorul apropiat, vom continua să ne concentrăm pe dezvoltarea platformelor noastre digitale și intenționăm să implementăm mai multe proiecte menite să îmbunătățească experiența clienților noștri, oferindu-le noi funcționalități și siguranță în mediul digital.

Credem cu tărie că posibilitatea de creditare digitală îmbunătățește operațiunile băncii și le oferă beneficii semnificative clienților. Progresul va continua cu siguranță în anii următori, deoarece clienții s-au obișnuit cu soluții inovatoare din partea băncilor lor.

Mulți antreprenori români aflați la început de drum își supraestimează veniturile și își subestimează cheltuielile. În același timp, ei nu își promovează suficient produsul sau serviciul, nu analizează riguros segmentul de piață în care activează (și nici concurența) și nu au o strategie de marketing adecvată. Ce sfaturi aveți pentru antreprenorii aflați la început de drum?

Într-adevăr, este bine-cunoscut faptul că, din cauza riscurilor financiare ridicate pe care le implică înființarea unui business nou, un număr semnificativ dintre acestea eșuează în primii ani, din mai multe motive, printre care lipsa de finanțare, deciziile greșite, crizele economice sau lipsa cererii de pe piață.

Dacă ar fi să le dau un sfat noilor antreprenori, le-aș spune să încerce, indiferent de cât de înfricoșător pare. În multe privințe, a deveni antreprenor și a începe o afacere pe cont propriu este provocator dar nu trebuie să fie așa. Uneori, a începe cu pași mici poate fi abordarea corectă. Doar începeți!

Așadar, porniți o afacere, dar nu vă așteptați la rezultate peste noapte! Cei la început de drum trebuie să aibă răbdare și să fie încrezători că visul lor poate deveni realitate. De fapt, cele mai de succes companii nu sunt create peste noapte și, în mod normal, implică eforturi susținute și nopți lungi de muncă neîntreruptă. Mulți oameni pot respinge ideea pentru că aceasta poate părea neprofitabilă sau nebunească, așa că voința este un factor cu adevărat important.

De asemenea, este imperativ ca orice afacere nouă să aibă la bază un plan de business foarte bine structurat. Nu este suficient ca antreprenorii să aibă o idee bună, ci trebuie să aibă și capacitatea și finanțarea necesare pentru a o pune în practică. Fără un plan de afaceri foarte bine pus la punct, se pot lua decizii pripite și greșite. Aceștia trebuie să studieze foarte bine concurența sau alte piețe similare, dacă este cazul. De asemenea, trebuie să fie mereu atenți la nevoile clienților și ale angajaților. Clienții și angajații fericiți te duc mai aproape de atingerea obiectivului.

Comunitatea bancară din țara noastră susține inițiativele și contribuie activ la îmbunătățirea nivelului de educație bancară a consumatorilor. Ce proiecte derulează Garanti BBVA România în acest sens?

Într-adevăr, este rolul industriei bancare, al actorilor guvernamentali și neguvernamentali să sprijine creșterea nivelului de educație financiară a populației. Și este firesc să fie așa, deoarece știm că o populație mai educată financiar este benefică pentru sistemul financiar, deoarece poate crește cererea pentru produse bancare mai sofisticate și, în același timp, poate crește rata de economisire și plata anticipată a impozitelor. De aceea, pentru noi, la Garanti BBVA România, educația financiară a fost întotdeauna un subiect important și am luat o serie de inițiative în acest sens, de-a lungul anilor.

Ne concentrăm permanent pe facilitarea accesului la instrumentele necesare pentru ca această educație să înceapă de la o vârstă fragedă. În acest sens, începând din anul 2016, banca a susținut constant Asociația pentru Promovarea Performanței în Educație (APPE), pentru proiecte de educație financiară pentru învățământul preuniversitar: preșcolar, primar, gimnazial și liceal. Asociația, în baza parteneriatului de colaborare încheiat cu Ministerul Educației Naționale, face parte din programul național „Educație financiară”, implementat la nivelul întregului învățământ preuniversitar. În primii opt ani școlari ai proiectului, s-au înscris peste 500.000 de elevi și cadre didactice din învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal din cele 41 de județe ale țării și din Municipiul București.

De asemenea, în trecut, am dezvoltat și un parteneriat cu Asociația Professional Women’s Network România (PWN), care a conceput un program educațional antreprenorial pentru femeile aflate în faza de start-up a afacerilor lor. Au avut loc o serie de ateliere de lucru prin care au fost puse la dispoziție instrumente teoretice și practice utile femeilor antreprenor, pentru a construi afaceri de succes.

În plus, platformele noastre sociale sunt un canal excelent pentru a transmite informații comunităților noastre de clienți și potențialilor clienți care doresc să afle mai multe. Derulăm în mod constant proiecte educaționale pe paginile de social media ale băncii, prezentând informații care variază de la noțiuni financiare de bază și apoi detaliind subiecte precum planificarea unui buget familial, importanța economisirii banilor, diferența dintre investiție și economisire, ce înseamnă economia verde și beneficiile acesteia și cum îți poți proteja bugetul în perioade dificile.

Vom continua să ne concentrăm pe educația financiară, deoarece credem cu tărie că oamenii care au educație financiară învață să economisească, să investească, să împrumute și să cheltuiască banii în mod responsabil.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT revista CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Conferința Cities of Tomorrow, organizată de AHK România: Cum pot deveni mai reziliente în fața schimbărilor climatice și geopolitice

Pentru a oferi o calitate superioară a vieții locuitorilor, orașele trebuie să se adapteze constant la provocările climatice, economice...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni