Interviu cu Bianca-Patricia Nahaiciuc
Fondator, NBP Clinique
NBP Clinique a fost întotdeauna despre calitate
De ce ați ales să deveniți antreprenor în acest domeniu (Beauty&Fashion)?
Consider că antreprenoriatul nu este un domeniu pe care îl alegem, ci care ne alege pe noi, cei care avem o misiune și un cuvânt de spus într-un anumit domeniu. Pot spune că aceasta este una dintre lecțiile pe care le-am învățat eu, atunci când am pornit povestea NBP Clinique.
M-am aflat, pentru o perioadă lungă de timp, în ipostaza de client care avea nevoie de ajutor. Interacțiunile pozitive cu acest domeniu, rezultatele mulțumitoare și fascinația pentru procesele din spatele cortinei, mi-au hrănit dorința de a cunoaște din ce în ce mai mult. Am experimentat câțiva ani lucrând direct în domeniu și m-am documentat prin intermediul cursurilor și a seminariilor. Am învățat, în primul rând, pentru mine și pentru a mă cunoaște mai bine, iar mai apoi a existat un moment în care am conștientizat că pot avea un cuvânt important de spus în industrie. Astfel am decis să merg pe un drum propriu pentru a-mi îndeplini misiunea de a ajuta persoanele care au fost exact ca mine și care duc în fiecare zi o luptă cu greutatea corporală și nu numai.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Care sunt pilonii conceptului NBP Clinique? Care au fost primii pași în direcția demarării afacerii?
Mi-am dorit să conturez un concept care să vină cu un suflu nou și cu o perspectivă diferită asupra frumuseții, în mod deosebit asupra esteticii corpului. Numele conceptului, New Beauty Perspective, indică tocmai aceste valori de bază: perspectivă, noutate, frumusețe, toate într-un singur loc, dar adaptate în funcție de nevoile fiecăruia.
La începutul drumului am fost condusă de pasiune, cea pe care o consider esențială în orice fel de activitate, urmată de dedicare, implicare, înțelegere și empatie. Cum pasiunea fără învățare și exercițiu nu îți asigură reușita, am investit în formarea mea profesională prin cursuri specializate și acreditări, toate pentru a reuși să transmit către clienții mei încredere și profesionalism. Pilonii principali au fost, așadar, dorința de cunoaștere și de perfecționare. Alături de acestea mi-am dorit să fac din NBP Clinique o afacere care să conțină la bază și principii morale sănătoase: transparența, sinceritatea și empatia în raport cu clienții noștri sunt în prezent stâlpii de rezistență pe care ne continuăm cu succes activitatea.
Care au fost riscurile asumate la început?
Cred în existența riscurilor așa cum cred și în faptul că un plan trebuie pus în mișcare chiar și în ciuda lor. Atunci când am lansat NBP, principalul risc pe care mi l-am asumat și care este încă de actualitate a fost lipsa de încredere a oamenilor. Domeniul în care activez este unul în care transparența este un factor important, iar rezultatele sunt cele care îi fac pe oameni să își depășească neîncrederea. Acesta este motivul pentru care împărtășim întotdeauna experiențe de tipul before/after. Într-un astfel de business, clasica zicală – O fotografie face cât o mie de cuvinte – se aplică în totalitate. Totodată, un alt risc identificat încă de la început a fost lansarea conceptului într-o piață deja dezvoltată pe acest segment.
E firesc și de așteptat ca orice afacere să întâmpine riscuri sau dificultăți, însă știu că e mult mai important felul în care îți pregătești planul de diminuare a riscurilor.
Ce vă diferențiază de competitori?
Perspectiva. Unul dintre avantajele care consider că ne diferențiază este faptul că pot privi situațiile din perspectiva clientului. M-am aflat, așa cum am povestit, în locul lui și pot ști ce și cum simte sau gândește. Atunci când cunoști sentimentele și întrebările unui potențial client devine mai ușor să identifici soluții pentru ele. Nevoia de ghidare și de înțelegere sunt, oricum, cele mai importante aspecte pe care acesta le caută în structura unui concept. Am intenționat ca NBP Clinique să fie mai mult decât o clinică care să răspundă nevoilor și cerințelor din punct de vedere profesional, ci și un loc unde clienții să găsească înțelegere, să se simtă încrezători și în siguranță pentru a cere sfatul.
Mai mult, am optat pentru o gamă diversificată, la prețuri accesibile și organizăm periodic campanii prin care ne dorim să le facilităm tuturor accesul la serviciile clinicii.
O altă diferență este reprezentată de comunitatea pe care o avem formată și care se extinde în continuare; includ aici clienți care ne vizitează periodic și care, datorită calității, ne recomandă mai departe. E un sentiment unic și un avantaj incredibil pentru o afacere să știe că are o comunitate care a crescut organic și care este autentică.
Ce echipamente și soluții folosiți în activitatea de zi cu zi?
NBP a fost întotdeauna despre calitate, iar pentru asta am ales să investim în cele mai noi și performante aparate. Printre preferatele clientelor noastre se numără Liposonix, un aparat de ultimă generație, care topește grăsimea în proporție de 70% într-o singură ședință, aparatul de cavitație, care contribuie la eliminarea cu succes a stratului adipos, aparatul de vacuum cu radiofrecvență care nu elimină doar aspectul de coajă de portocală al pielii, ci îi redă și fermitatea.
Evident, punem la dispoziția clienților și proceduri de epilare definitivă, care sunt realizate cu tehnologie de ultimă generație Diode Laser, pentru ca rezultatele să fie de lungă durată și de calitate, tratamente faciale, masaje terapeutice ce folosesc Terapii japoneze și multe altele.. Pot spune că aparatul Liposonix, cel menționat întâi, este și cel care le-a câștigat clientelor locul în topul preferințelor. Este un aparat eficient, care te face să te îndrăgostești de rezultatul final. În plus, funcționează rapid și este non-dureros, acestea fiind criterii esențiale pe care le-am avut în vedere atunci când am ales să investim într-un astfel de dispozitiv.
Oferiți clienților un plan personalizat de nutriție. În ce constă acesta?
Când vorbim despre nutriție este important să avem în vedere faptul că fiecare persoană este construită diferit, iar obiceiurile sunt diferite. Rolul meu este de a-i ghida către un stil de viață sănătos și echilibrat, pornind de la profilul fiecăruia. Așadar, în funcție de preferințe, necesități și disponibilitate se alcătuiește un plan care cuprinde și suport online 24/7, ședințe de consiliere în psihonutriție, sfaturi, bonusuri, etc. Factorii interni și externi joacă un rol deosebit de important în alcătuirea și succesul acestuia, căci trebuie să fie întotdeauna potrivit, din toate punctele de vedere, cu persoana care îl accesează.
Care este cea mai eficientă soluție de slăbire pe care o recomanzi?
Soluția pe care o consider eficientă și sănătoasă este o combinație realizată între schimbarea și înlocuirea obiceiurilor alimentare și remodelarea corporală. Atunci când lucrezi la aceste două aspecte în paralel te asiguri că ai un proces de slăbire sănătos, care nu-și va lăsa amprenta negativ asupra stării tale de sănătate, dar și frumos, astfel încât rezultatul să fie cel dorit. Cu alte cuvinte, o soluție eficientă este cea care vizează atât reducerea numărului de kilograme, dar și îmbunătățirea aspectului fizic în urma acestui proces. În clinica noastră avem servicii pentru acest lucru și sunt întotdeauna complementare. Un corp sănătos, care arată așa cum ți-l dorești, reprezintă scopul multora dintre noi, dar este nevoie să alegem atent locul și omul care să ne ajute să ajungem la rezultat.
Care sunt responsabilitățile pe care un antreprenor trebuie să le aibă mereu în vedere?
Prioritatea principală a unui adevărat antreprenor este siguranța și mulțumirea clienților, căci aceasta este și misiunea afacerii tale. Desigur, strâns conectate de obiectivele acestea regăsim grija față de echipă și investițiile de calitate în aparate, materiale, cursuri etc. Îmi apreciez echipa și selectez cu atenție personalul clinicii tocmai pentru că știu că am această responsabilitate față de clienți. Echipa unui antreprenor, din orice domeniu, funcționează ca o interfață între concept și client. Sunt, la rândul meu, clientul unor alte afaceri și mă conving de acest lucru în fiecare zi. O echipă bine legată și pregătită poate face diferența dintre un concept care are succes și unul care se destramă. Un antreprenor conștientizează că siguranța și gradul de satisfacție a celor care apelează la serviciile sale sunt măsura reușitei sale, iar când vine vorba de rezultatele clienților din clinică aleg să investesc resurse de orice fel.
Recomandările pe care le oferiți in ceea ce privește antreprenoriatul si domeniul de activitate sunt respectate si de către dumneavoastră?
Bineînțeles! Apreciez onestitatea și sinceritatea și îmi tratez clienții în această manieră. Orice sfat, informație sau recomandare a fost, înainte de toate, testată și experimentată de către mine. Consider că nu poți transmite valoare unui serviciu atunci când nu ai simțit pe propria piele ce înseamnă sau ce presupune.
Desigur, fiecare aspect testat de către mine este adaptat apoi în funcție de fiecare client pentru ca rezultatele sale să fie cele mai bune. NBP Clinique a fost conceput tocmai pentru ca oamenii să știe că există un loc în care pot fi înțeleși și tratați cu simț de răspundere, exact așa cum am simțit și eu nevoia, în urmă cu mulți ani, când mă aflam în locul lor.
E importantă latura umană pe care o legi de business-ul tău. Asumarea tuturor experiențelor mele personale a contribuit la creșterea și dezvoltarea clinicii. Oamenii vor să știe că nu sunt singuri, iar eu sunt aici pentru a le demonstra asta.
Activitatea personală în social media v-a ajutat ca antreprenor? Care a fost canalul cel mai eficient?
Am preferat ca activitatea și aspectele din viața mea personală să fie ținute departe de activitatea profesională pe social media. Conceptul NBP Clinique funcționează ca un organism independent, e o poveste în sine și nu este neapărat despre mine, ci despre cei care ne aleg și au în fiecare zi încredere în noi.
În mod evident, conceptul este prezent pe canalele de social media, acolo unde postăm zilnic din rezultatele înregistrate în clinica noastră, iar strategiile pe care le abordăm acolo sunt variate. Postăm rezultate de tip before-after, tocmai pentru ca cei care ne vizitează online să se convingă de faptul că lucrăm într-o manieră profesionistă, că facem ceea ce promitem și că nu e niciodată prea târziu să înceapă un proces de schimbare a felului în care arată. Mai mult, împărtășim din trucurile de beauty, dar și de nutriție. Ne dorim ca toți clienții să fie informați și educați în direcția serviciilor de remodelare corporală, așadar folosim platformele online chiar și în scop educativ.
Cât de mult contează imaginea personală în antreprenoriat? Cât de importantă este încrederea, credibilitatea și notorietatea profesională pe care o transmite un antreprenor clienților săi?
În mod evident, imaginea personală joacă un rol crucial în antreprenoriat. Fiecare antreprenor este oglinda afacerii sale și transmite mesajul și valorile acesteia mai departe. În domeniul în care activez este important, de exemplu, ca tu, ca antreprenor, să fii un model pentru clienții tăi. Încrederea și credibilitatea profesională sunt valori care se câștigă de la clienți, nu pe care le transmiți neapărat. Dacă le obții pe acestea două prin propriile forțe, atunci te poți bucura și de ultima: notorietatea profesională. Am învățat asta încă de la începutul parcursului meu profesional când am ales să fiu reală pentru ca și afacerea mea să transmită același lucru: faptul că sunt un om care crede și nu judecă dorința de schimbare, un om care a trecut pe acolo și care știe ce poți face pentru a te simți iarăși bine și frumos/frumoasă în pielea ta.
Ce sfaturi aveți pentru antreprenorii aflați la început de drum?
Personal, încă mă consider chiar și pe mine un antreprenor la început de drum și asta pentru că încă mai am multe lucruri de învățat și de experimentat. Pe cei care se gândesc să pășească în lumea antreprenoriatului îi sfătuiesc să fie încrezători în ei înșiși, perseverenți, să învețe cât mai mult și, cel mai important, să lupte pentru visul lor. Este important să păstreze dorința de a învăța și de a fi mai buni, de a evita plafonarea doar pentru că afacerea înregistrează succes într-o anumită perioadă. Un business are un comportament propriu pe care, de cele mai multe ori, un antreprenor priceput îl poate ghida pentru a-și atinge scopul.
Găsesc la fel de important pentru un antreprenor care se află la început de drum cercetarea pieței în care se lansează, identificarea lipsurilor și a riscurilor, dar și acea valoare pe care el și conceptul o pot aduce. Aceasta din urmă este cea care, până la urmă, face diferența între afacerea lui și alte sute de afaceri cu aceleași produse sau servicii.