Interviu cu Marius NIŢOIU
Director General și Administrator ALL CONSULTING SERVICE
Am alături o parte din colegii cu care am început activitatea în 2008
Când ați decis să urmați cariera de Manager de Securitate și Consultant de Securitate și sănătate în muncă? Cum au fost primii pași după crearea firmei, în anul 2008?
Fiind absolvent al Universității București – Facultatea de Fizică – cu specializarea de Inginer de Mediu, mi-am început cariera în data de 26.01.1999, ca Inginer de Mediu la compania Luxten. Spre surprinderea mea, imediat după angajare, cei de la Luxten mi-au comunicat că mă voi ocupa și de Protecția Mediului, activitatea mea principală fiind însă Protecția Muncii. Acesta a fost primul pas. Ulterior, trecând anii și acumulând cunoștințe profesionale solide, experimentând diverse situații mai mult sau mai puțin plăcute – controale de la autorități, accidente mortale, angajați supra-instruiți care îmi testau cunoștințele – , am înțeles că sunt pregătit să merg pe cont propriu și să dezvolt propria companie. Așa am ajuns în 05.08.2008, când ia ființă ALL CONSULTING SERVICE, până la sfârșitul anului semnând deja primele 3 contracte de prestări servicii. Ca și o curiozitate, contractul cu nr. 1 este activ și acum, la peste 14 ani distanță. Acum în 2022, am ajuns la clientul cu nr. 582!
Cât de greu este să formezi și să menții angajații în acest sector?
În condițiile pieței muncii actuale este o misiune aproape imposibilă să menții angajații focusați pe nevoile clienților noștri. Cu toate acestea, am alături o parte din colegii cu care am început activitatea în 2008! Formarea profesională nu a fost o problemă pentru noi, marea majoritate a angajaților, deși cu studii superioare în domenii diverse, i-am luat de la zero, singurele lor cunoștințe fiind la nivel teoretic, din timpul scolii, ulterior formându-i în spiritul ALL! Această etapă implică resurse umane și financiare suplimentare, însă odată finalizată, colegii mei sunt capabili să aplice procedurile noastre fără să mai fie în permanență sub lupa managerului de proiect etc.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Acordați asistență la controalele efectuate de către I.T.M./ISU, privind activitatea de securitate și sănătate în muncă/ apărare împotriva incendiilor. De asemenea, oferiți asistență în cazul producerii accidentelor de muncă (cercetare și documentarea dosarului de cercetare). Care au fost cele mai complexe / inedite cazuri soluționate?
Fiecare speță este unică în felul ei, fie că vorbim de autorități care le știu pe toate și ni se adresează cu formula: la noi la ITM/ISU județul… legea se aplică în felul acesta, de parcă nu ar fi aceleași reguli pe tot cuprinsul țării.
Una din cele mai complexe și consumatoare de energie a fost un accident de muncă de traseu în care au fost accidentate 17 persoane din care 9 au decedat, 15 din victime fiind ale unui client la care noi asigurăm servicii de SSM.
Care sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă companiile și instituțiile în privința securității fizice? Unde sunt mai vulnerabile?
Datorită pieței muncii aflată într-o efervescență continuă, la nivelul angajaților cu studii gimnaziale/medii, până ajungi să îi instruiești, inclusiv în domeniul SSM-ului, își găsesc un alt loc de muncă și de aici angajatorii încearcă să ardă etapele de început. Rezultatul este angajați nepregătiți pentru provocările care îi așteaptă și până la producerea unui eveniment de muncă nu mai rămâne decât un pas…
De ce este necesar ca o companie sau o instituție să apeleze la un consultant de profil?
Simplu, pentru că avem personal calificat care se află într-o continuă perfecționare, pentru că lucrând cu foarte mulți clienți acumulăm o experiență vastă, experiență care ulterior o oferim tuturor celorlalți clienți din portofoliu.
Cum a modificat GDPR-ul viața companiei și a angajaților dumneavoastră?
Introducerea GDPR-ului nu ne-a afectat într-un mod negativ, noi dintotdeauna am lucrat cu baze de date ale clienților și ne-am îngrijit să le păstram cu maximă siguranță, cu mult înainte să apară acest standard. Având deja procedurile implementate și funcționale, a fost o simplă formalitate să obținem certificarea GDPR.