duminică, 15 iunie, 2025

Interviu cu Heléna Fakó, Fondator, Nolia Shop & Academy: Suntem un brand care inspiră încredere

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Heléna Fakó,

Fondator, Nolia Shop & Academy

Suntem un brand care inspiră încredere

De unde pasiunea pentru manichiură și industria de beauty?

Din copilărie am avut o pasiune pentru frumos. Din adolescență mi-am îngrijit singură manichiura. Mă ocupam și de manichiura prietenelor și a membrelor familiei mele. Atunci am considerat-o o joacă, nicio secundă nu m-am gândit că dintr-o pasiune infantilă se poate clădi o afacere care să îmi aducă atâtea satisfacții, însă soarta a făcut în așa fel încât am îmbrățișat această pasiune și am crescut pas cu pas, de la meseria de tehnician de unghii la trainer, ca mai apoi să înființez brandul Nolia Shop & Academy.

Ați fondat Nolia în anul 2014. Care sunt atuurile dumneavoastră într-o piață cu un grad ridicat de competitivitate?

Consider că atuul meu este faptul că am parcurs treptat fiecare etapă, am construit totul încet și cu încredere. Am ales produsele cu foarte mare atenție, lucru pe care îl fac personal și în momentul de față. Înțelegerea pe care o am față de lucrătorii din acest domeniu cred că este totuși cel mai mare atuu pe care îl dețin, empatizez și rezonez 100% cu nevoile manichiuristei și pot nu doar să anticipez ce fel de produse îi lipsesc ci am posibilitatea chiar să creez produse care știu că îi vor ușura munca de zi cu zi. În plus consider că suntem un brand care inspiră încredere, care oferă produse și servicii de calitate și mai mult decât atât sunt mereu în pas cu tendințele în domeniu.

Brandul companiei a fost construit în jurul conceptului “Shop & Academy”. Care sunt cele mai mari provocări în industria în care activați, la finalul anului 2021?

Shop & Academy, într-adevăr l-am conceput astfel deoarece nu putem să oferim produse fără tehnică sau tehnică fără produse, așadar am gândit că brandul de produse să aibă integrată și partea de cursuri online și offline, prin trainerii noștri. Pe lângă produse oferim și cursuri de calificare și specializare în cadrul academiei, ca și concept, trainerii noștri având sedii în diferite orașe din România și nu numai. Dificultățile noastre sunt chiar cele produse de situația actuală impusă de COVID19, în rest produsele și cursurile online pe care le lansam la începutul anului 2021 au un pronostic ascendent și sperăm ca totul să rămână așa și în 2022.

Cum apreciați felul în care se îngrijesc româncele în viaţa de zi cu zi?

Româncele sunt femei frumoase, îngrijite, atente la detalii și care pun preț pe calitatea serviciilor de care beneficiază. În comparație cu alte țări observ că româncele sunt în top în ceea ce privește serviciile de înfrumusețare la care apelează.

Cum vă daţi seama ce îşi doreşte o clientă, ce i se potriveşte mai bine?

Dacă vine vorba de clienta mea, în calitate de manichiuristă, cred că atenția pe care i-o acord. Ascult și urmăresc stilul persoanei din fața mea și pot să îi recomand ceva ce știu că i s-ar potrivi.

Dacă ne referim la clienții Nolia, ei bine aici deja lucrurile sunt mult mai complexe, însă și diversitatea produselor este pe măsură, în momentul de față avem în portofoliu produse potrivite oricărui tehnician, indiferent de preferințe.

Care sunt tendinţele acestor ani în manichiură și pedichiură?

În ultimii ani tendințele în această industrie se îndreaptă către naturalețe, unghiile sunt tot mai subțiri, cu aspect mai delicat și natural, se poartă culorile uni, designurile minimaliste, accesoriile geometrice. Vremea picturilor elaborate, care de altfel sunt superbe și extrem de greu de realizat, au ieșit din tendințe, manichiurile simple, formele naturale, ovale, rotunde sau migdalate sunt cele mai cerute.

Există site-urile www.noliashop.com și noliashop.ro, unde se pot comanda și cumpăra produsele dumneavoastră. Cu ce furnizori colaborați?

Într-adevăr, există 2 site-uri, primul pentru comenzile internaționale, iar cel de-al doilea pentru comenzile naționale. Brandul Nolia este un brand compact, cu capital 100% românesc, furnizorii cu care lucrăm sunt din toată lumea, toți creează produse conform cerințelor noastre, și anume produse calitative la un preț corect. Înainte ca un produs să facă parte din portofoliul nostru trebuie să treacă de testul inginerului chimist, apoi testul meu în calitate de tehnician și bineînțeles testul colegelor care ne sunt alături în dezvoltarea și testarea produselor. Acest proces durează uneori de la câteva luni la ani, însă numai așa suntem în măsură să oferim cele mai calitative produse.

Care sunt cele mai solicitate echipamente și produse? În cât timp primește clienta obiectul solicitat?

Toate produsele noastre sunt solicitate, fiind o industrie cu produse consumabile există cicluri de consum pentru fiecare categorie de produs. Ca exemplu, bazele, topurile, gelurile de construcție, pilele, șabloanele și soluțiile sunt cele mai frecvent vândute, la care adăugăm bineînțeles culorile și nail-art (artă pe unghii), unde diversitatea este foarte mare.

Cum vă așteptați să evolueze acest market place, având în vedere potențialul de creștere și experiența statelor mai dezvoltate?

Planurile noastre sunt îndrăznețe, aș putea spune, avem câteva idei de produse noi care să scurteze și să ușureze munca de salon a clientelor noastre, dar până atunci ne concentrăm să oferim o diversitate și mai mare pe categoriile de produse pe care le avem deja în portofoliu. În plus, ne concentrăm să ajungem la cliente care nu ne-au oferit încă o șansă să le convingem de calitatea produselor noastre. Statele mai dezvoltate nu sunt neapărat mai evoluate decât România pe această nișă, doar posibilitățile financiare sunt mai mari, însă ca număr de manichiuriste în raport cu numărul de locuitori, România este în top 5 în Europa.

Ați dezvoltat Academia Nolia, oferind cursuri de pregătire profesională. Cum decurge acest proiect? Ce traineri aveți?

Trainerii pe care îi avem acum sunt alături de noi de câțiva ani. În 2022 plănuim să ne concentrăm și mai mult pe partea de traineri, căutăm să instruim traineri noi și să ne extindem în cât mai multe orașe. Planul nostru pe termen lung este să avem câte un trainer în majoritatea orașelor/județelor din România, și chiar și în străinatate. Este un proces lung, care implică multă muncă din partea mea, însă îmi doresc foarte mult ca acest proiect să prindă viață în cel mai scurt timp. În plus, am început dezvoltarea academiei online pe noliaacademy.ro și sperăm să fie un succes.

Care au fost principalele lecții de business învățate în această perioadă de pandemie?

Cea mai importantă lecție a fost să nu vindem când nu exista cerere, când saloanele au fost închise, am ales să nu facem reduceri sau campanii plătite, considerând că ar fi inutile, nefiind cerere. În schimb, am investit în campanii de informare și dezvoltare pe mai multe domenii, cum ar fi marketing, contabilitate, dezvoltare personală și pot să spun că materialele pregătite au avut un real succes.

Oradea este un model de dezvoltare economică pentru celelalte orașe mari ale țării. Cum a influențat creșterea economică a regiunii activitatea companiei dumneavoastră?

Consider că orașul în care avem sediul nu are legătură cu afacerea noastră. Da, sunt mândră de orașul meu și de dezvoltarea lui în ultimii ani, însă în raport cu Nolia nu cred că ne-a adus vreun beneficiu.

Cum găsiţi echilibrul între viaţa personală şi cea profesională? Ce lucruri aduc bucurie în viaţa dumneavoastră, în afara carierei?

O întrebare provocatoare. Este destul de greu, am pornit afacerea în urmă cu 7 ani, singură, ulterior mi s-au alăturat oameni în care îmi pun mare bază, printre care membrii ai familiei mele, plus angajați mai noi. Acum suntem 15 persoane salariate, la care se adaugă 25 de colaboratori în cadrul academiei, plus alți 10-12 colaboratori care prestează servicii pemtru noi. Am ajuns să lucrăm foarte mult, au fost momente când am simțit că nu mai pot, însă am căutat mereu soluții, am căutat mereu să găsesc și momente de relaxare, să ies din rutină. Uneori am reușit, alteori nu, au fost momente de stres, momente de euforie, dar cred că la urmă despre asta este vorba în antreprenoriat, să le trăiești pe toate așa cum vin.

Cea mai mare bucurie mi-o aduc fără doar și poate copiii mei, deși au fost și mai sunt momente când poate îi neglijez din cauza programului încărcat, în rest citesc și mă dezvolt constant, lucrez la mine, pe partea personală foarte mult, să devin cea mai bună versiune a mea. De când fac asta simt că și lucrurile în viața mea încep să se așeze mai frumos și parcă mai ușor, sunt mai concentrată și îmi este mai facil să îmi mut atenția între viața personală și cea profesională. Ca pasiuni îmi place mult să călătoresc, și bineînțeles că și jobul pe care îl am este una dintre marile mele pasiuni.

 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia

Firma de avocatură Filip & Company a acordat asistență juridică Roxanei Epure și lui Pierre-Yves Morlet, asociații companiei NextUp...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor