Interviu cu Alexandra Conea,
manager Everart
Vom dubla capacitatea de producție
prin investiția într-un utilaj nou de tip CNC
și prin mărirea forței de muncă
Compania Everart a fost fondată în anul 1999, ca o afacere de familie. În momentul de față aceasta a ajuns la a doua generație. Cum ați perceput această tranziție și ce schimbări s-au produs?
Încă de la 14 ani am început să lucrez și să fiu implicată în diferite activități ale firmei, înțelegând astfel pasiunea pentru antreprenoriat și pentru design-ul și producția de mobilier. După terminarea studiilor de business, atât în România, cât și în afara țării, am revenit cu implicare totală în business.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
24 septembrie 2024: ESG – noua moralitate de business, Ediția a II-a
26 septembrie 2024: Gala Club Antreprenor, Ediția a XVI-a
3 octombrie 2024: Viitorul afacerilor de familie în România, Ediția a II-a
15 octombrie 2024: Soluții pentru finanțarea companiilor, Ediția a III-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Transferul puterii de decizie și al responsabilităților se realizează treptat, iar în familia Everart ne aflăm momentan în acest proces de tranziție. Succesiunea de la o generație la alta de antreprenori este un aspect critic pentru orice afacere de familie.
Deși suntem două generații diferite, lucrăm foarte bine în echipă și avem aceeași viziune de viitor, iar asta se reflectă în business.
Sunteți specializați în mobilier tapițat realizat la comandă. Care au fost / sunt produsele cele mai solicitate?
De-a lungul anilor am observat o evoluție continuă în ceea ce privește design-ul și tipul de produse cerute pe piață. Dacă până în 2018-2019 focusul se punea foarte mult pe modelele de tip Chesterfield, cu nasturi și realizate din catifea, în ultimii ani observăm îndreptarea atenției din ce în ce mai mult spre canapele cu linii drepte, simple, minimaliste și materiale din fibre naturale.
Pe lângă acestea, paturile cu tăblie supradimensionată pe perete, pereții placați cu inserții de oglindă și profile metalice, rămân cele mai vândute dintre produsele noastre.
În ultimii ani a crescut cererea de produse personalizate / premium. Ce investiții ați făcut pentru a veni în întâmpinarea acestei cereri?
În domeniul proiectării și producției de mobilier tapițat la comandă cea mai importantă investiție este cea în capitalul uman. La Everart punem foarte mult focus pe oameni și pe pregătirea acestora, deoarece fiecare piesă de mobilier este lucrată manual, individual.
În ultimii ani am realizat investiții în mașini de cusut de ultimă generație, echipamente pentru tăierea lemnului și alte mașinării și ustensile necesare în procesul de producție.
Mai mult, în ultimul an am investit în renovarea și actualizarea showroom-ului, conform ultimelor cerințe în design.
Din ce sectoare economice provin clienții dumneavoastră?
Majoritatea clienților care aleg Everart provin din sectorul privat. De asemenea, avem o echipă mare de designeri și arhitecți cu care colaborăm și alături de care realizăm proiecte deosebite.
Pe lângă clienții privați, sectorul HORECA este unul important pentru noi, mai ales în zona hotelurilor de tip Boutique și 4-5 stele, cum ar fi Hotel Alpin din Poiana Brașov, Hotel Ioana din Sinaia și restaurante precum La Mama, Stradale, etc.
Mai mult, foarte multe dintre produsele noastre se pot vedea pe platourile multor emisiuni vizionate din România din cadrul televiziunilor Antena 1, Antena Stars, Kanal D, TVR1, acolo unde conceptul decorului a prevăzut piese pe forme și dimensiuni atipice.
Cum v-a influențat faptul că nu s-au mai desfășurat târgurile tradiționale de mobilă?
Încă de la începutul firmei, din 1999, nu am lipsit niciodată de la târgurile de mobilă, în special BIFE-SIM (Târg internațional de mobilă, echipamente și accesorii) din București. Dacă în fiecare an am lansat noile produse și colecții la acest târg, în 2020 am înțeles mai mult importanța prezenței în mediul online și am început să accentuăm focus-ul în direcția aceasta.
Ce planuri de dezvoltare aveți pentru companie în următorii 5 ani?
Pentru urmatorii 5 ani ne dorim să dublăm capacitatea de producție prin investiția într-un utilaj nou de tip CNC și prin mărirea forței de muncă. De asemenea, plănuim deschiderea celui de-al doilea showroom în București, în zona Băneasa.