miercuri, iunie 16, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Interviu cu Florentina Șușnea, Fondator și Managing Partner, PKF Finconta: Valorile noastre – profesionalism, calitate și integritate – ne vor defini și în viitor activitatea

Must Read

Husqvarna lansează un nou concept store premium la București, al doilea din cele 10 pe care le plănuiește la nivel național

Subsidiara locală a producătorului suedez de utilaje destinate spațiilor exterioare – Husqvarna - anunță lansarea celui de-al doilea concept...

Interviu cu Flaviana Rotaru, Președinte, ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie: Membrii ROHEALTH au povești de succes reale

Interviu cu Flaviana Rotaru, Președinte, ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie Membrii ROHEALTH au povești de succes reale   Flaviana Rotaru este...

“Săptămâna produselor din Republica Macedonia de Nord”, la Palatul CCIB

Expoziția “Săptămâna produselor din Republica Macedonia de Nord”, găzduită de Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București...

Interviu cu Florentina Șușnea, Fondator și Managing Partner, PKF Finconta

Valorile noastre – profesionalism, calitate și integritate – ne vor defini și în viitor activitatea

Prin ce se caracterizează stilul dumneavoastră de leadership? Cum vă inspirați, motivați și stimulați echipa?

Stilul meu de conducere este bazat pe leadershipul relațional.

Am convingerea că leader-ul care își cunoaște afacerea, își cunoaște echipa și conduce în cunoștință de cauză și asumat. Sigur că toate acestea sunt posibile până la o anumită etapă de dezvoltare a business-ului, dar și după aceea, fiind un tehnician, înțelegi afacerea, cerințele clienților și ale lucrărilor angajate, îți înțelegi colegii și nu le ceri “imposibilul” doar de dragul de “a te impune“.

Vreau să subliniez că și acum, după 26 de ani de antreprenoriat și având peste 50 de angajați, știu ce proiecte sunt în derulare, care sunt cerințele acestora și, acolo unde se impune, ne consultăm în ceea ce privește abordarea și deciziile finale.

Eu cred că atunci când ai evoluat odată cu afacerea ai competența necesară să apreciezi fiecare om din echipă, chiar dacă ai în prima linie managerii.

Doar așa poți gândi instrumente de stimulare și motivare pentru echipa ta – pentru că le poți aprecia implicarea, deoarece ai trecut și tu “pe acolo” și știi ce înseamnă efortul lor.

Mai cred în puterea exemplului și în susținerea echipei atunci când compania trece prin momente mai puțin plăcute, așa cum sunt cele din această perioadă pandemică.

Timp de 7 ani ați fost inspector la ANAF. Cât de mult a contat această experiență pentru dumneavoastră, în relația cu clienții?

Experiența dobândită în ANAF a fost una esențială pentru mine.

Acolo m-am format ca om de taxe și acolo am învățat să gândesc dintr-o perspectivă a Fiscului și a bugetului de stat.

Apoi, în mediul privat a trebuit să învăț să preîntâmpin și să găsesc soluții legale care să diminueze riscurile fiscale întâlnite în tranzacțiile derulate de clienții noștri.

Această exeperiență m-a ajutat să pot să spun NU atunci când un client îmi cerea să îi spun ce vroia el să audă.

Întotdeauna am abordat riscul fiscal dintr-o perspectivă exagerat de prudentă, din dorința de a-mi proteja clienții de riscuri materiale și chiar penale viitoare.

Cum vă împărțiți între responsabilitățile de consultant fiscal, cele de leader și de antreprenor?

Când ajungi la stadiul de a face un business din profesie nu mai ai așa de mult timp să aloci lucrului efectiv pe proiect, deoarece ai de rezolvat tot felul de probleme manageriale și administrative.

Sunt mereu priorități și de o parte și de alta, ceea ce te face să simți că nu ai destulă liniște și tot timpul există câte o frământare că puteai să faci mai mult.

Dar dacă îți iubești profesia te mobilizezi să rămâi la curent și cu partea tehnică și cauți să stabilești un echilibru între omul de profesie și manager, cumva.

Experiența își spune însă cuvântul. Atât rolul de manager, cât și cel de lider evoluează și se dezvoltă în timp. Pe măsură ce trec anii devii mai experimentat în a lua decizii, a le transmite cu claritate oamenilor și a face ca viziunea ta de antreprenor să ghideze mereu creșterea companiei și a oamenilor din echipă.

Cât de importantă este echipa? Ce rol are ea în dezvoltarea afacerii?

Într-o afacere care are la bază o profesie liberală, echipa este totul. Dacă oamenii din echipă nu sunt bine pregătiți profesional și nu au un nivel de educație adecvat, îți pot pune în pericol afacerea.

Am avut la un moment dat la departamentul de contabilitate o colegă care făcea haz de ceea ce citea în facturile clienților. Un client a auzit pentru că această colegă comenta cu secretara administratorului societății și a trebuit să o dau afară, deși era un om bine pregătit profesional.

Deci echipa este, așa cum îmi place mie să spun, ”Cel mai important ACTIV” al nostru și de aceea avem implementate mijloace de stimulare materială pentru acei colegi care dobândesc autorizări și calități profesionale, precum cea de expert contabil, consultant fiscal, auditor, etc.

ANAF este de mai mulți ani într-un program de digitalizare. Cum vedeți impactul pe care îl va avea acest proces la nivelul mediului de business?

Tot ce a făcut ANAF în acești ultimi ani privind declararea online a însemnat o eficientizare a timpului alocat de noi și o ușurare a muncii noastre, ceea ce este de salutat!

Sigur că o dată cu această etapă de automatizare au apărut și anumite probleme, cum ar fi cele generate de prelucrarea datelor din Fișa pe plătitor.

Dar punând toate aspectele în balanță, rămane impactul pozitiv privind activitatea contabililor și consultanților fiscali care a fost mult ușurată și odată cu aceasta și cea a oamenilor de afaceri, prin reducerea costurilor cu serviciile financiar-contabile.

Cât de importantă este încrederea, credibilitatea și notorietatea profesională pe care o transmite un consultant fiscal clienților sai?

Avem clienți în portofoliul nostru cu o vechime de peste 10 ani, ceea ce cred eu că spune mult despre încredere și credibilitate! Doar așa îți poți câștiga notorietatea, prin încrederea pe care ți-o acordă clienții tăi!

Din sondajul de notorietate pe care îl facem pentru a vedea cu claritate unde suntem, am aflat că 76% dintre clienți au o părere ”extrem de favorabilă” și ”foarte favorabilă” despre PKF Finconta. Cele mai apreciate aspecte sunt: profesionalismul (87%) și promptitudinea (83%).

În concluzie, toate cele trei elemente menționate: încrederea, credibilitatea și notorietatea, te obligă să evoluezi, să ai grijă ce sfaturi dai, cui le dai, ce clienți ai în portofoliu și te obligă să spui NU când cineva îți cere un compromis!

Care este viziunea de creștere pe care o aveți pentru PKF Finconta? Ce urmează să vedem în următorii ani ca evoluție a business-ului, anvergura clienților și poziționarea în piață?

PKF Finconta este membră într-o rețea internațională de firme de profil PKFI cu sediul la Londra și trebuie să știți că am fost de multe ori premiați la nivel internațional pentru calitatea muncii noastre și promovarea brand-ului PKF în România.

Privind evoluția firmei, eu am fost de la început adepta creșterii organice controlate care să ne permită menținerea calității muncii noastre și a serviciilor oferite.

În portofoliul nostru sunt clienți de toate tipurile, de la clienți care își încep activitatea la companii multinaționale și companii naționale de anvergură în România.

Pentru noi fiecare client este important și colegii mei știu că trebuie să trateze și să ofere servicii de aceeași calitate clienților, indiferent de mărimea acestora.

Avem câteva direcții de extindere a afacerii, atât ca amprentă regională cât și ca portofoliu de servicii oferite.

Acestea includ digitalizarea și automatizarea și accentul pe partea de consultanță, deoarece partea de raportare și conformitate vor fi preluate în timp din ce în ce mai mult de elemente de tehnologie.

Vrem să fim în continuare alături de clienții noștri cu un portofoliu divers de servicii, care să ne plaseze în poziția de trusted advisor. Adică acel consultant care participă la crearea strategiei afacerii clientului și îl susține apoi să o implementeze pentru a atinge obiective ambițioase de creștere.

Valorile noastre – profesionalism, calitate și integritate – ne vor defini și în viitor activitatea. Vrem să demonstrăm în continuare că PKF Finconta este un reper important în piața de servicii profesionale din România.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Husqvarna lansează un nou concept store premium la București, al doilea din cele 10 pe care le plănuiește la nivel național

Subsidiara locală a producătorului suedez de utilaje destinate spațiilor exterioare – Husqvarna - anunță lansarea celui de-al doilea concept...

Interviu cu Flaviana Rotaru, Președinte, ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie: Membrii ROHEALTH au povești de succes reale

Interviu cu Flaviana Rotaru, Președinte, ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie Membrii ROHEALTH au povești de succes reale   Flaviana Rotaru este antreprenor și consultant în surse...

“Săptămâna produselor din Republica Macedonia de Nord”, la Palatul CCIB

Expoziția “Săptămâna produselor din Republica Macedonia de Nord”, găzduită de Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București (Str. Ion Ghica nr. 4,...

Soluții pentru finanțarea companiilor – 15 iunie 2021

Bancherul.ro și Clubantreprenor.ro organizează marți, 15 iunie 2021, la hotelul Marshal Garden evenimentul cu tema Soluții pentru finanțarea companiilor. Partenerii conferinței sunt BCR, ROMGAZ, Garanti...

Start-up-ul românesc LifeBox se extinde în Budapesta

LifeBox, liderul pieței de healthy food delivery din România, se extinde pentru prima dată în afara țării, compania activând începând din această lună și...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -