miercuri, iunie 16, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Interviu cu Alina Făniță, Partener și CEO, PKF Finconta: Digitalizarea va schimba radical modul în care companiile vor raporta intern și extern

Must Read

Husqvarna lansează un nou concept store premium la București, al doilea din cele 10 pe care le plănuiește la nivel național

Subsidiara locală a producătorului suedez de utilaje destinate spațiilor exterioare – Husqvarna - anunță lansarea celui de-al doilea concept...

Interviu cu Flaviana Rotaru, Președinte, ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie: Membrii ROHEALTH au povești de succes reale

Interviu cu Flaviana Rotaru, Președinte, ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie Membrii ROHEALTH au povești de succes reale   Flaviana Rotaru este...

“Săptămâna produselor din Republica Macedonia de Nord”, la Palatul CCIB

Expoziția “Săptămâna produselor din Republica Macedonia de Nord”, găzduită de Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București...

Interviu cu Alina Făniță, Partener și CEO, PKF Finconta

Digitalizarea va schimba radical modul în care companiile vor raporta intern și extern

 

Ce avantaje vă conferă apartenența la PKF International?

Digitalizarea pieței de servicii profesionale de audit, contabilitate și consultanță a crescut presiunea financiară asupra firmelor din domeniul nostru de activitate, astfel încât a fi parte dintr-o rețea devine un avantaj important.

Rețeaua PKF a dezvoltat un centru de excelență în digitalizare, cu ajutorul căruia se analizează și implementează soluții eficiente în toate aceste domenii de audit, contabilitate și consultanță. Cu ce obiectiv? Se asigură astfel accesul la specialiști IT și la soluții de automatizare cu un cost avantajos.

Pe de altă parte, apartenența la rețea conferă accesul la cursuri de pregătire cu focus pe anumite domenii, precum și acces la materiale de marketing de calitate.

Un aspect important este și acela că există referințe de clienți între membrii rețelei, cu impact pozitiv asupra creșterii cifrei de afaceri. Dar această apartenență implică și îndeplinirea unor standarde ridicate de calitate, iar monitorizarea respectării standardelor de calitate se face periodic.

Digitalizarea își extinde tot mai mult aplicabilitatea. Auditul este inclus în această sferă de impact. Ce recomandări aveți pentru directorii financiari ai companiilor cu care colaborați? Cât de mult trebuie să colaboreze cu departamentul IT?

Digitalizarea va schimba radical modul în care companiile vor raporta intern și extern. Informațiile vor fi disponibile în timp real și ciclurile curente de raportare se vor scurta. Implementarea unor soluții IT care să automatizeze cât mai multe procese este o necesitate, iar specialiștii în finanțe ar trebui să fie arhitecții unor astfel de soluții ce oferă valoare adăugată afacerilor.

Legătura între directorii financiari și departamentul IT ar trebui să se schimbe, în sensul în care departamentul IT nu va mai fi doar suport, ci devine direct implicat în activitatea financiară prin toate aplicațiile și automatizările pe care trebuie să le implementeze și monitorizeze.

Digitalizarea facilitează emergența auditului ”în timp real” odată cu automatizarea și propagarea rapidă a informației. Accesul frecvent la datele companiei în timpul unui an fiscal va contribui la consolidarea acestei tendințe. Într-un interval de câțiva ani transformarea digitală a auditului nu va mai fi remarcabilă deoarece va deveni un proces standard.

Ce schimbări structurale ați remarcat în activitatea managerilor/proprietarilor de afaceri în aceste 15 luni de când ne confruntăm cu pandemia?

Cea mai importantă schimbare structurală care a avut loc este promovarea muncii la distanță. Această schimbare a dus la accelerarea tehnologizării în multe companii, dar și la alte avantaje: reducerea costurilor administrative, accesarea unor resurse umane din alte județe sau chiar țări, creșterea inovării în afaceri astfel încât acestea să se adapteze la noua realitate economică cu restricții de mobilitate și de interacțiune socială.

O altă schimbare structurală pe care am remarcat-o se referă la regândirea modelelor de afaceri astfel încât să încorporeze cât mai multe produse/servicii locale și desfacere sau promovare mai intensivă în online.

Relansările de succes necesită o mentalitate calibrată la întreg ciclul de creștere, adică o viziune pe termen lung și un angajament față de creștere, susținute de o atitudine proactivă în realizarea acesteia.

Cum apreciați nivelul de conștientizare/gradul de cunoaștere a managerilor români în privința regulilor și standardelor de conformare cu normele legale?

Am observat o creștere a conștientizării importanței conformării cu normele legale în rândul managerilor români. Acest lucru se datorează, în primul rând, creșterii gradului de educație în afaceri a acestora, ca urmare a dezvoltării economiei și a competiției în majoritatea domeniilor de activitate.

Managerii au înțeles că scopul lor este să se concentreze asupra activității de bază care creează profit și valoare adăugată pentru acționari și să evite eventualele amenzi și întreruperi de activitate ca urmare a unor neconformări cu legea.

Pe de altă parte, conformarea este facilitată și de accesul facil la informație prin platforme online care nu doar publică orice nouă cerință legislativă, ci oferă și sfaturi de specialitate despre cum se poate implementa.

Companiile românesti sunt sub presiunea instituțiilor – ANAF, Consiliul Concurenței, Garda de Mediu, Inspecția Muncii, etc. Când vor înțelege funcționarii publici că ei trebuie să stimuleze mediul de afaceri și nu să-l timoreze?

Sub presiunea creșterii veniturilor bugetare din amenzi și colectării de creanțe de la companii, este dificil pentru funcționarii publici să aibă în vedere, cu prioritate, interesul companiilor. Este nevoie de o schimbare de abordare de la nivel central în această privință, deoarece un funcționar nu va aborda o metodă schimbată atâta vreme cât aceasta nu îi este cerută și explicată.

Cred că mulți funcționari publici se simt la rândul lor timorați de controale interne și transferă presiunea asupra companiilor.

Întrebarea nu este când vor înțelege, pentru că au înțeles că nu este avantajos să timoreze companiile, ci când vor avea curajul să aplice în practică această convingere. Probabil va dura ani, însă sperăm că puțini de acum înainte.

Contact

Str. Jean-Louis Calderon, nr. 38, Sector 2, București, 020037, România

Email: office@pkffinconta.ro
Telefon: +4021.317.31.90
Fax: +4021.317.31.96
Mobil: +4021.327.56.86

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Husqvarna lansează un nou concept store premium la București, al doilea din cele 10 pe care le plănuiește la nivel național

Subsidiara locală a producătorului suedez de utilaje destinate spațiilor exterioare – Husqvarna - anunță lansarea celui de-al doilea concept...

Interviu cu Flaviana Rotaru, Președinte, ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie: Membrii ROHEALTH au povești de succes reale

Interviu cu Flaviana Rotaru, Președinte, ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie Membrii ROHEALTH au povești de succes reale   Flaviana Rotaru este antreprenor și consultant în surse...

“Săptămâna produselor din Republica Macedonia de Nord”, la Palatul CCIB

Expoziția “Săptămâna produselor din Republica Macedonia de Nord”, găzduită de Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București (Str. Ion Ghica nr. 4,...

Soluții pentru finanțarea companiilor – 15 iunie 2021

Bancherul.ro și Clubantreprenor.ro organizează marți, 15 iunie 2021, la hotelul Marshal Garden evenimentul cu tema Soluții pentru finanțarea companiilor. Partenerii conferinței sunt BCR, ROMGAZ, Garanti...

Start-up-ul românesc LifeBox se extinde în Budapesta

LifeBox, liderul pieței de healthy food delivery din România, se extinde pentru prima dată în afara țării, compania activând începând din această lună și...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -