marți, august 3, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Interviu Romanian Business Club – Antreprenoriatul este un domeniu în care este musai să te bazezi pe forțele proprii

Must Read

Automatizarea proceselor în companii: inovație sau necesitate?

Accelerarea digitalizării declanșată de contextul pandemic a silit companiile să facă saltul tehnologic către următoarea etapă – automatizarea proceselor...

Garanti BBVA Leasing sprijină IMM-urile afectate de pandemie

Garanti BBVA Leasing, parte a Grupului Garanti BBVA România, unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare de pe piața...

Raiffeisen Bank și RWA Raiffeisen Agro România finanțează sistemele de irigații și agricultura ecologică sustenabilă

Raiffeisen Bank, alaturi de partenerul sau RWA Raiffeisen Agro Romania, ofera fermierilor romani consultanta si solutii de finantare specifice...

Interviu Romanian Business Club

Antreprenoriatul este un domeniu în care

este musai să te bazezi pe forțele proprii

 

Respondenți: Vlad Mihălăchioiu (fondator ROBC) și Cristian Brînză (asociat ROBC)

Ce v-a determinat să fondați Romanian Business Club (https://robc.ro/)?

Vlad Mihălăchioiu: Ideea de a pune bazele acestui club a apărut în urmă cu trei ani pe când mă ocupam de primul meu business, The date – un concept de evenimente/petreceri exclusiviste. Mă aflam la început de drum în postura de antreprenor și am observat rapid că îmi era destul de dificil să găsesc furnizori sau diverși parteneri cu care să colaborez. Am înțeles atunci că aceasta era o situație cu care se confruntau și alți antreprenori și am simțit că trebuia să fac ceva în această privință. Așa a apărut clubul, inițial sub numele de Bucharest Business Club, însă pe măsură ce comunitatea s-a extins și în alte orașe ale țării precum Galați, Brăila, Craiova, Cluj, Timișoara sau Pitești, ne-am redenumit în Romanian Business Club.

Ce afacere / afaceri coordonați anterior creării acestei entități? Care a fost cel mai mare eșec în activitate, dar și cea mai mare realizare în business-ul dumneavoastră?

Cristian Brînză: Primul proiect pe care l-am dezvoltat, încă de acum 9 ani, se numește Momentos, un business cu fotografii pe suport magnetic. După primii cinci ani de activitate am reușit, alături de o echipă formată din 10 angajați și 50 de colaboratori în întreaga țară, să atingem o cifră de afaceri de peste 300.000 de euro. În prezent mă ocup și de Moon Resort, un proiect ce se află în plină desfășurare. Am pornit prin construcția și amenajarea a 11 căsuțe de relaxare amplasate în Bușteni, iar acum ne pregătim de construcția a încă 50 de căsuțe și 2 apart-hoteluri tot în Bușteni, cu bani obținuți din fonduri europene.

În ceea ce privește cel mai mare eșec, dacă îi pot spune așa, a fost că nu am știut cum să îmi gestionez timpul și cum să spun „Nu” clienților toxici cu care am fost nevoit să colaborez. Însă aceste lucruri m-au ajutat să ajung în locul în care mă aflu astăzi și m-au învățat cum să îmi vizualizez business-ul din exterior și să îl îmbunătățesc în fiecare zi, să construiesc o echipă valoroasă și totodată, să am libertatea de a aloca mai mult timp familiei și hobby-urilor.

Vlad Mihălăchioiu: The date a fost primul business pe care l-am dezvoltat în urmă cu patru ani, iar odată cu trecerea timpului s-a creat în jurul brand-ului o adevărată comunitate. Petrecerile pe care le organizam erau axate în primul rând pe calitate și o mare atenție la detalii. Bineînțeles, orice proiect vine la pachet și cu provocări, iar pentru mine, cel mai mare eșec în business a apărut chiar odată cu această pandemie. Întreaga experiență a fost nouă pentru mine, având în vedere că nu m-am confruntat cu criza din anul 2008, iar acum, la un an distanță, consider că am reacționat un pic întârziat și nu am știu cum să mă adaptez rapid noului context.

Ca antreprenor, satisfacția apare în momentul în care un business în care ți-ai pus tot sufletul, prinde în sfârșit contur. Iar cea mai mare realizare pentru mine este să văd cum echipele pe care le-am construit în tot acest timp funcționează perfect.

Ce beneficii au antreprenorii care aderă la Romanian Business Club? Din ce sectoare economice și din ce județe provin membri?

Cristian Brînză: Întreaga comunitate Romanian Business Club reunește la nivel național 1200 de business-uri din diferite domenii de activitate, de la IT, avocatură, consultanți de business, consultanți financiari, marketing, vânzări, ciocolaterie, producție publicitară, avioane ușoare, aplicații dedicate transportului, ferme, alimentație publică ori producători de articole tradiționale și până la resort-uri pe roți, florării, logistică pentru evenimente, bloggeri și influenceri. În cadrul clubului avem antreprenori din orașe precum Galați, Brăila, Craiova, Cluj, Timișoara sau Pitești.

În ceea ce privește beneficiile membrilor, aceștia au acces permanent la know-how, element care poate să aducă valoare adăugată direct în afacerile lor, totodată pot face schimb de experiențe, de idei, pot găsi furnizori și servicii noi și nu în ultimul rând, au acces la posibili clienți chiar dintre membrii clubului. Mai mult decât atât, am  lansat și o aplicație dedicată antreprenorilor care conține materiale extrem de utile pentru dezvoltarea unui business de succes.

Care sunt condițiile pentru a deveni membru? Ce tip / tipuri de abonament/e aveți?

Vlad Mihălăchioiu: Pentru înscrierea în club este necesară o recomandare din partea unui alt membru din comunitate iar apoi, în baza unui abonament lunar sau anual, poți beneficia de întreaga paletă de servicii. Abonamentele oferă antreprenorilor acces integral și nerestricționat în aplicația noastră, participare la evenimentele organizate săptămânal, acces la webinarii, podcast-uri, testimoniale cu ceilalți membri din comunitate și inclusiv posibilitatea de a discuta direct cu un expert în business pentru a primi consultanță.

Ați lansat recent o aplicație dedicată membrilor deja existenți dar și celor care doresc să vi se alăture. Cum a fost primită această aplicație?

Cristian Brînză: Așa este, noua aplicație pe care am dezvoltat-o a apărut din nevoia de a organiza mai bine fluxul de informații de pe grupul intern al comunității. Cu ajutorul acesteia, antreprenorii se pot conecta mai ușor având posibilitatea să filtreze informațiile dar și industriile/domeniile care îi interesează și totodată, își pot organiza mai eficient timpul pentru activitățile conexe.  Această aplicație este mai mult un agregator de topic-uri și o structurare a comunității Romanian Business Club. Deja am primit și primele reacții pozitive, iar utilizatorii care i-au descoperit funcționalitatea și informațiile la care au acces, au transformat obișnuința de a da scroll în aplicațiile de social media și își încep acum ziua cu aplicația Romanian Business Club.

Cum reusiți să încheiați noi parteneriate/să obțineți noi clienți? Care sunt metodele prin care vă promovați?

Cristian Brînză: Fiecare eveniment pe care îl organizăm săptămânal în București și bilunar în alte orașe din țară beneficiază implicit și de promovare online, prin intermediul platformelor de socializare sau mass-media. De asemenea, ne propunem să alegem speakeri din domenii cât mai variate tocmai pentru a acoperi toate nevoile și întrebările membrilor și totodată, să atragem alți noi antreprenori. De exemplu, pentru evenimentul cu numărul #110 am invitat-o în calitate de speaker pe Andreea Raicu, care a vorbit despre o temă foarte interesantă, >>Există viață personală și business de succes în același timp?<<.

Cum apreciați că sunt sprijiniți tinerii antreprenori în România?

Vlad Mihălăchioiu: Dacă ne referim la sprijinul autorităților cu privire la antreprenorii care fac primii pași în acest domeniu, pot spune sincer că este aproape inexistent. Cu atât mai mult în contextul pandemiei, când nevoile s-au schimbat. Din propria experiență, consider că antreprenoriatul este un domeniu în care este musai să te bazezi pe forțele proprii, să ai un plan foarte bine construit, să reușești să te adaptezi rapid în funcție de orice context și poate cel mai important, să continui să te informezi cu privire la nevoile pieței. Totodată, socializarea cu alți antreprenori este extrem de importantă întrucât ajută la conturarea unei viziuni de ansamblu în privința business-ului și te menține implicit conectat.

Cât de accesibile sunt fondurile europene?

Cristian Brînză: Am sesizat că pentru antreprenorii aflați la început de drum aceste fonduri sunt destul de dificil de accesat din cauza condițiilor extrem de riguroase, întrucât sunt luate în calcul cifra de afaceri, numărul de angajați sau profitabilitatea. Însă în cadrul comunității noastre antreprenorii pot discuta direct cu un consultant care îi poate sfatui și îndruma pe cei interesați.

Cum apreciați deschiderea băncilor pentru finanțarea start-up-urilor?

Vlad Mihălăchioiu: Scăderea generată de pandemie și chiar închiderea unor activități, au dus inevitabil la prăbușirea multor business-uri, astfel că în momentul de față deschiderea bancilor este limitată. În timp ce antreprenorii încearcă să se redreseze și să se reinventeze, băncile se raportează la situația de anul trecut. Pot spune că întregul proces este puțin îngreunat însă nu imposibil.

Lumea în care trăim se transformă rapid. Piața se schimbă, la fel și cerințele. Cum faceți să fiți mereu la zi cu toate tendințele?

Vlad Mihălăchioiu: Din poziția de antreprenori ne dorim bineînțeles ca business-urile pe care le gestionăm să crească inteligent și să putem oferi clienților servicii de calitate. Suntem extrem de atenți la feedback-ul pe care îl primim în urma evenimentelor noastre și încercăm pe cât posibil să implementăm cerințele astfel încât să putem evolua împreună, așa cum spune și motto-ul nostru, #WeGrowTogether.

Cristian Brînză: Așa este, ne dorim zilnic să fim mai buni, să inovăm și să marketăm.

Ce sfaturi aveți pentru cei care vor sa își deschidă un business?

Vlad Mihălăchioiu: Sfatul meu pentru antreprenori este să studieze foarte bine piața în care și-au propus să dezvolte un business, să inoveze și să marketeze foarte bine produsul. Pentru a dezvolta un business de succes, produsul este extrem de important, însă la fel de importante sunt povestea și nevoia din spatele produsului.

Cristian Brînză: Cred că într-un top trei sfaturi care s-ar regăsi pe lista mea, ar fi următoarele: 

  • Idee inovatoare și un plan bine construit
  • Atenție sporită la detalii
  • Informare permanentă despre evoluția și nevoile pieței
- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Automatizarea proceselor în companii: inovație sau necesitate?

Accelerarea digitalizării declanșată de contextul pandemic a silit companiile să facă saltul tehnologic către următoarea etapă – automatizarea proceselor...

Garanti BBVA Leasing sprijină IMM-urile afectate de pandemie

Garanti BBVA Leasing, parte a Grupului Garanti BBVA România, unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare de pe piața locală, a semnat un acord...

Raiffeisen Bank și RWA Raiffeisen Agro România finanțează sistemele de irigații și agricultura ecologică sustenabilă

Raiffeisen Bank, alaturi de partenerul sau RWA Raiffeisen Agro Romania, ofera fermierilor romani consultanta si solutii de finantare specifice investitiilor agricole, precum investitii in...

Chimcomplex a avut în primul semestru un profit net de 57,7 milioane de euro

Primele 6 luni ale anului 2021 confirmă poziționarea Chimcomplex ca lider regional al industriei chimice, compania raportând un profit net de 282.6 milioane lei...

Arctic recrutează absolvenți de masterate tehnice pentru un program intensiv de dezvoltare cu durata de trei ani

Arctic, liderul pieței de electrocasnice din România, lansează programul intensiv de dezvoltare cu o durată de trei ani Future In Talent (FIT) Graduate Engineering...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -