Filiala locală a retailerului de origine olandeză Used Products, specializat în vânzarea de produse noi şi pre-utilizate, a raportat afaceri de peste jumătate de milion de euro în primele nouă luni din 2020. Ceea ce înseamnă o creștere mai mare de 100% față de aceeași perioadă a anului trecut, când cifrele însumau 250.000 de euro.
Până la finele anului, Alexandru Săsărman (34 ani), antreprenorul clujean care a deschis, alături de soția sa Ramona (35 ani), prima franciză Used Products în România în 2018, se așteaptă să înregistreze o cifră de afaceri de circa 750.000 de euro și un profit net de peste 200.000 euro.
60 de magazine în cinci țări
La ora actuală, compania olandeză fondată în 1997 are în jur de 60 de magazine în cinci țări: Olanda, Belgia, Spania, România și, de curând, Germania. În România, compania intenționează să se extindă și este în căutare de parteneri pentru orașele mari: Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Iaşi, Braşov, Sibiu, Oradea şi Arad.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
28 februarie 2025: Forumul de Infrastructură, Transporturi și Logistică – Ediția a IV-a
13 martie 2025: Forumul diplomației comerciale și al exportatorilor – Ediția a IV-a
19 martie 2025: Forumul de concurență, francize și antreprenoriat
21 martie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov
26 martie 2025: Forumul antreprenorilor din sectorul agricol și industria alimentară – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
„Suntem, în prezent, în etape diferite de discuție pentru București, Sibiu și Timișoara, condițiile de acceptare în lanțul de francize sunt flexibile, însă fiecare potențial candidat trebuie să treacă printr-un proces riguros de selecție”, explică Alexandru Săsărman.
Magazinul Used Products de pe strada Aurel Vlaicu, nr 4, vizavi de Cinema Mărăști, din Cluj-Napoca, care are în medie 800-900 de clienți lunar, a fost deschis în 2018 în urma unei investiții de peste 100.000 de euro. Cu toate acestea, Alexandru Săsărman spune că un centru Used Products poate fi deschis începând de la 40.000-50.000 de euro.
Un centru poate fi deschis cu 50.000 de euro
„Majoritatea bugetului inițial este direcționat către amenajarea spațiului și către primul stoc de produse. Totuși, există magazine de 50-60 mp în rețea atât, unde investiția inițială a fost sub 50.000 de euro. Conform planului de afaceri întocmit anterior deschiderii locației din Cluj Napoca, s-a estimat că amortizarea se va face în aproximativ trei ani. Pentru a fi un reper al urmatoarelor centre din Romania, noi am investit mai mult decât s-a estimat, astfel că amortizarea se va face în 3-5 ani”.
Compania Used Products, fondată în 1997 în Alkmaar, Olanda, se extinde în sistem de franciză şi vinde atât produse noi, cât şi folosite. Clienții companiei pot cumpăra, vinde, si face schimburi de produse – de la telefoane şi laptopuri, la ceasuri, biciclete sau jocuri, atât online cât și offline în magazinele rețelei.