miercuri, ianuarie 22, 2025

„Noul normal” în investițiile private – Perspective asupra pieței din regiune din partea fondului de private equity Abris Capital

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

De la industria alimentară până la cea a medicamentelor, sunt domenii care susțin nevoile populației și la care investitorii sunt atenți, chiar și în timpul unei pandemii. Dacă înainte se discuta despre eficiență, acum cuvântul de ordine este adaptare. Industriile se adaptează, iar tendința este de a apela la furnizorii locali, cel puțin pentru următorii doi ani. Criza COVID-19 a avut impact asupra întregii societăți, nu numai asupra economiei. Fondurile de investiții private sunt unul din cei mai importanți factori în dinamica unei economii naționale și regionale, deoarece investesc în companii cu o structură robustă și cu succes dovedit deja, cu scopul de a le accelera creșterea mai departe. Abris Capital Partners, organizație de private equity cu birouri la Varșovia și București, deține o expertiză semnificativă cu privire la piața CE, ce îi conferă o perspectivă considerabilă asupra pieței post-COVID și provocările acesteia.

„Noul normal” este unul din conceptele care s-au conturat chiar din timpul perioadei de carantină. Cum se va explicita acesta în domeniul fondurilor de investiții private? „Cu siguranță vor exista câteva oportunități de a cumpăra mai ieftin companii, dar, ca să fiu sincer, nu ne vom concentra asupra acestui fapt. Ne vom concentra asupra companiilor care performează foarte bine în această criză, care sunt potențial mai scumpe acum. Important este că ele și-au dovedit valoarea în aceste momente de provocare, în ceea ce privește adaptarea zilnică și capacitățile manageriale”, afirmă Pawel Giernyski, Managing Partner Abris Capital.

În private equity angajamentul pe termen lung este decisiv

Cu toate acestea, în private equity angajamentul pe termen lung este decisiv, iar tehnologia a fost unul din principalii piloni care au susținut continuitatea implementării planurilor manageriale ale companiilor. Dincolo de strategiile de repoziționare și de posibilitățile create de această nouă provocare, prin recurgerea recurentă la digitalizare, toate companiile din portofoliul Abris au atins un punct important: transformarea.

Pronosticurile clare sunt greu de formulat atunci când situația pieței este foarte dinamică, așa că menținerea flexibilității este cea mai bună opțiune. Așa cum declară Pawel Giernyski, „Vedem câteva oportunități interesante și vrem să rămânem aproape de ele, nu doar pentru a analiza consecințele financiare ale pandemiei, ci și pentru a observa cât de puternică este cultura organizațională a companiilor. Nu există un moment mai bun decât o criză pentru a testa.”

2021 este un an care ar putea aduce o perspectivă moderat optimistă

Deși este încă prea devreme pentru o concluzie, în portofoliul Abris se observă cum companiile se ghidează după fundamentele lor inițiale, care rămân la fel de puternice și în timpul momentelor de criză. Inovația în business a fost mereu încurajată, astfel încât adoptarea instrumentelor digitale a fost cu atât mai mult accelerată de criză. Probabil obiectivele de business vor fi prelungite cu un an, dar punctul forte constă în faptul că s-au luat toate măsurile de siguranță sanitară și companiile și-au reluat activitatea. 2021 este un an care ar putea aduce o perspectivă moderat optimistă.

„Ceea ce afirm nu este o noutate, dar noi credem asta cu tărie și face de multă vreme  parte din filosofia de business Abris: când decidem să investim într-o companie, o facem pe termen lung, păstrând viziunea de ansamblu, unde este normal să avem de-a face cu dinamica unei pieți emergente și să fim pregătiți să gestionăm fluctuațiile care au loc de obicei în timpul creșterilor sau scăderilor pieței. Ieșim dintr-o companie atunci când avem certitudinea că este pregătită pentru acest pas, când are o structură solidă și toate capacitățile necesare pentru a avea succes mai departe. Lucrăm împreună cu managementul pentru a ne asigura de acest lucru și rămânem alături de echipă pentru mai mulți ani, indiferent ce se întâmplă în contextul exterior. Exact asta facem și acum”, afirmă Adrian Stănculescu, Partner & Head of Abris Romania.

 

 

 

 

 

Aceste timpuri fără precedent aduc provocări enorme, atât pentru afaceri, cât și pentru societate în ansamblul său. După adaptarea la acest nou mod de a trăi și de a gestiona nevoile pe termen scurt, multe companii au realizat că trebuie să treacă la o ajustare agilă la constrângerile curente, construind în același timp un plan pentru a fructifica noile oportunități care apar. Acestea sunt companiile care vor ajunge cu bine la capătul crizei. Și vor fi mai puternice.

„Misiunea Abris este de a oferi susținere acestor companii ambițioase. Am avut privilegiul de a intra în parteneriat cu multe companii, pentru a le accelera creșterea, pe parcursul a mai bine de 10 ani. Recunoaștem unicitatea acestei situații, dar în același timp avem experiența și metodele dovedite de creștere, care au fost testate într-o varietate largă de sectoare. Întrucât acum 3 ani am stabilit un fond de peste 500 milioane euro, avem resursele de a investi în astfel de companii ambițioase”, spune Adrian Stănculescu.

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Advertising Club Antreprenor

Ultimele Știri

Barometrul de Încredere Edelman 2025 arată un nivel ridicat de resentiment față de guvern, mediul de afaceri și cei bogați

Violența și răspândirea dezinformării sunt acum considerate instrumente legitime pentru schimbare Barometrul de încredere Edelman 2025 arată că temerile...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor