În atenția autorităților, instituțiilor publice, persoanelor juridice de drept privat cu mai mult de 50 de angajați
Articol de Dragoș Dincă, Fondator, Public Research SRL, Expert, consultant, manager de contract în cadrul a peste o sută de proiecte finanțate din PODCA/POCA și POSDRU/POCU
Ofertă servicii de asistență pentru aplicarea Legii 361/2022 privind protecţia avertizorilor în interes public
Potrivit Legii nr. 361/2022 privind protecţia avertizorilor în interes public, autorităţile, instituţiile publice, alte persoane juridice de drept public, indiferent de numărul de angajaţi, precum şi persoanele juridice de drept privat care au cel puţin 50 de angajaţi, au obligaţia de a identifica sau institui canale interne de raportare şi de a stabili proceduri de raportare internă şi pentru efectuarea de acţiuni subsecvente.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Obligaţia de identificare sau de instituire a canalelor interne de raportare, de stabilire a procedurilor de raportare internă şi de efectuare de acţiuni subsecvente stabilite de către autorităţile şi instituţiile publice se aplică şi structurilor fără personalitate juridică ale acestora, care au cel puţin 50 de angajaţi.
Avertizor în interes public este persoana fizică, care efectuează o raportare sau divulgă informaţii referitoare la încălcări ale legii, obţinute în context profesional.
Potrivit art. 28, nerespectarea de către persoanele juridice menționate anterior a obligaţiei de a institui canalele interne de raportare, se sancționează cu amendă de la 3.000 lei la 30.000 lei, iar nerespectarea obligaţiilor privind conceperea, instituirea şi gestionarea modalităţii de primire a raportărilor astfel încât să fie protejată confidenţialitatea identităţii avertizorului în interes public şi a oricărei părţi terţe menţionate în raportare şi să se împiedice accesul la raportare al personalului neautorizat, se sancționează cu amendă de la 4.000 lei la 40.000 lei.
Oferta noastră se întemeiază pe prevederile art. 10 lit. c): desemnarea unei persoane, a unui compartiment sau a unui terţ, cu atribuţii în ceea ce priveşte primirea, înregistrarea, examinarea, efectuarea de acţiuni subsecvente şi soluţionarea raportărilor, care să acţioneze cu imparţialitate şi care să fie independent în exercitarea acestor atribuţii.
Servicii propuse:
-realizarea canalului intern de raportare, astfel încât să fie protejată confidenţialitatea identităţii avertizorului în interes public: acces la formularul de raportare prin cod QR și adresă de e-mail dedicată (avertizor@inovatieinadministratie.ro);
-elaborarea procedurii interne de semnalare/raportare, lansare a avertizărilor în interes public;
-asistență în comunicarea procedurii către angajați;
-transmiterea avertizorului în interes public a confirmării primirii raportării, în termen de cel mult 7 zile calendaristice de la primirea acesteia;
-formularea de răspunsuri la raportările/avertizările în interes public primite/ soluționarea raportărilor;
– informarea avertizorului în interes public cu privire la stadiul acţiunilor subsecvente, în termen de cel mult 3 luni de la data confirmării de primire;
-elaborarea registrului anual de raportări care cuprinde data primirii raportării, numele şi prenumele, datele de contact ale avertizorului în interes public, obiectul raportării şi modalitatea de soluţionare;
-asigurarea confidențialității avertizorilor în interes public.
De ce noi?
-pentru că am lucrat cu Ministerul Justiției la fundamentarea acestei legi și avem expertiza necesară acestui domeniu;
-pentru că este mai ieftină externalizarea serviciului, comparativ cu desemnarea unui angajat propriu care să realizeze aceste activități;
-pentru că este dificil de identificat în interior o persoană care să asigure confidențialitatea raportărilor;
-pentru că orice manager trebuie să fie informat cu privire la potențiale încălcări ale legii din organizația sa;
-pentru că este o obligație legală.
Tarif pentru pachetul de servicii:
1.elaborarea procedurii interne de semnalare/raportare, lansare a avertizărilor în interes public, realizarea canalului intern de raportare, asistență în comunicarea procedurii către angajați – 2.500 lei plus TVA (termen 30 de zile de la semnarea contractului);
2.primirea avertizărilor în interes public, gestionarea acestora, transmiterea avertizorului în interes public a confirmării primirii raportării, formularea de răspunsuri, soluționarea raportărilor –
-10 lei/angajat/lună plus TVA, contract cu durata de minim 6 luni, pentru organizaţii cu mai puţin de 50 de angajaţi;.
-8 lei/angajat/lună plus TVA, contract cu durata de minim 6 luni, pentru organizaţii cu 50-100 de angajaţi;
-6 lei/angajat/lună plus TVA, contract cu durata de minim 6 luni, pentru organizaţii cu mai mult de 100 de angajaţi;
3.elaborarea registrului anual de raportări – 1.500 lei plus TVA;
Cu stimă,
SC Public Research SRL
Conf. univ. dr. Dragoş Dincă
Despre noi
PUBLIC RESEARCH SRL este o firmă românească, înfiinţată în anul 2009, specializată în domeniul consultanţei în management şi consilierii/îndrumării/formării resurselor umane. Având o bună cunoaştere şi înţelegere a nevoilor foarte mari ale organizaţiilor româneşti şi a modului în care acestea pot fi satisfăcute, Public Research SRL şi-a concentrat activitatea, în principal, pe servicii de consultanţă în management și formare pentru angajați.
În cei 15 ani de existenţă, activitatea a fost orientată pe următoarele direcţii:
- Analize ale nevoilor de formare pentru funcţionari publici şi personal contractual – 12.500 de persoane; Instituţii beneficiare: SGG, Ministerul Muncii, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, primării de municipii, orașe, comune, Ministerul Mediului, Ministerul Sănătății;
- Programe de perfecţionare dezvoltate în funcţie de nevoile specifice ale fiecărei instituţii – peste 45.000 de persoane (ca partener al ANFP sau în cadrul unor proiecte finanțate din PODCA/POCA)
- Consultanţă în domeniul achiziţiilor publice – în cadrul unor proiecte finanțate din PODCA, POSCCE, POSDRU – mai mult de 25 contracte de consultanță;
- Cercetări sociologice, peste 30 de contracte;
- Strategii de dezvoltare la nivel naţional şi local – 45 strategii elaborate;
- Elaborare documente de organizare internă şi proceduri de lucru – pentru mai mult de 40 de instituții publice;
- Management de proiect şi elaborare documentaţii de finanțare – am asigurat management de proiect pentru două proiecte PODCA, un proiect POR și două proiecte POSDRU, am elaborat documentații de finanțate pentru proiecte de peste 40 milioane euro;
- Orientare și consiliere profesională pentru mai mult de 8.000 de persoane;
- Vizite de monitorizare și control pentru OIR POSDRU BI și OIR POSDRU NE.
În ultimii 5 ani, SC Public Research SRL a derulat contracte de servicii cu instituții precum: Ministerul Transporturilor, Ministerul Justiției, Curtea de Conturi, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Energiei, Secretariatul General al Guvernului, Agenția Națională a Funcționarilor Publici, Consiliul Județean Ilfov, Consiliul Județean Vâlcea, Direcția Națională Anticorupție, Consiliul Judetean Buzău, Primăria Sectorului 6, Primăria Slobozia etc.
În particular, trebuie remarcate următoarele avantaje și competențe ale firmei Public Research SRL:
- Deţine o cunoaştere aprofundată a sistemului public românesc, dobândită în cadrul diferitelor proiecte implementate, fiind pe deplin familiarizată cu elementele critice care caracterizează procesul de reformă a administraţiei publice;
- Are o experienţa deosebită şi semnificativă în formarea specializată la nivel managerial, precum şi în consultanța strategică şi organizaţională, acumulată în mod special în contextul administraţiei publice din România;
- A dobândit o experienţă remarcabilă în proiectarea, promovarea şi managementul schimbării în cadrul administraţiei publice;
- Adoptă o abordare foarte inovativa, utilizând instrumente bazate pe tehnologii de avangardă din sectorul TIC. Din acest motiv, SC Public Research este în stare să furnizeze o paletă de servicii inovative;
- Baza de date a experților SC Public Research cuprinde peste 150 de profesionişti naţionali, permitând organizarea şi o gestionare eficientă şi în situaţii neprevăzute sau de criză;
- Angajaţii permanenţi au o foarte bună cunoaştere a sectorului public românesc, organizarea fiind una de tip reţea, matriceală, ce asigură o mare flexibilitate de abordare a oricărui proiect;
- Există dotări materiale adecvate activităţilor de formare şi dezvoltare instituţională (autoturisme, laptop-uri, videoproiectoare, imprimante, ecrane de proiecţie, aparate foto, aparate de multiplicat etc.)
În ultimii ani, am derulat numeroase activități în proiecte precum:
1.Instruirea personalului MAI pentru utilizarea sistemului DMS în cadrul proiectului „Management performant la nivelul DGRIP, DGCTI, DSG și instituțiile prefectului” – cod SIPOCA 591/ cod SMIS 127548;
- Transferul de cunoștințe pentru utilizarea și administrarea Sistemului Informatic de calcul a volumului și complexității activităților procurorilor și parchetelor implementat prin proiectul „Optimizarea managementului la nivelul sistemului judiciar. Componenta de parchete” – cod SIPOCA 761/cod MySMIS 133850;
3.„CPCI – Creșterea performanței și calității instituționale prin îmbunătățirea sistemului de evaluare și asistență psihologică la nivelul sistemului judiciar”, Cod SIPOCA/MySMIS: 762/135456, beneficiar – Consiliul Superior al Magistraturii;
4.„Servicii IT dezvoltare software R3 proiect și furnizare hardware, în cadrul proiectului „Întărirea capacității de procesare și analiză a datelor referitoare la criminalitatea organizată și creșterea capacității administrative a Ministerului Public” – cod SIPOCA 764/MySMIS 133394;
5.„Consolidarea integrității, reducerea riscurilor de corupție” cod SIPOCA 1142/COD MySMIS 2014+ 152199, Municipiul Adjud ;
6.„Implementare sistem de management strategic Balanced Scorecard și implementare sistem de management al calității totale CAF la nivelul Primăriei Municipiului Adjud”, Cod SIPOCA 1189; Cod MySMIS2014+: 154833;
- „Organizare întâlniri de lucru în cadrul RNDR și realizare suport tehnic informațional”, Cod proiect: F/20/2/1/S/0/18/1/0/18/0/00/01/S0, Suport tehnic pentru identificare probleme și furnizare soluții tehnice, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale;
- „Sprijin pentru implementarea Convenției de la Istanbul în România”, finanțat prin Mecanismul Financiar Norvegian 2014-2021, în cadrul Programului Justiție, Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați;
9.„Dezvoltarea sistemului informatic național integrat de evidență a creanțelor provenite din infracțiuni” ROARMIS, cod SIPOCA 763/MySMIS2014 135331, Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate;
- „Consolidarea și eficientizarea sistemului național de recuperare a creanțelor provenite din infracțiuni”, cod SIPOCA 56, Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate;
11.,,Instruire în domeniul prelucrării datelor cu caracter personal pentru structurile din cadrul sistemului de coordonare, gestionare și control al FESI în România”, cod proiect 3.1.107, cod SMIS 2014+ 128212, Agenția Națională a Funcționarilor Publici;
- „Instruire pentru structurile din cadrul sistemului de coordonare, gestionare şi control al FESI în România, pe tematici prioritare pentru dezvoltarea capacităţii manageriale pentru sistemul de coordonare, gestionare și control al FESI”, cod proiect 3.1.028, Agenția Națională a Funcționarilor Publici;
- „ETICA – Eficienţă, Transparenţă şi Interes pentru Conduita din Administraţie”, cod SIPOCA 63, Agenția Națională a Funcționarilor Publici ;
- „TEAM-UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”, Cod proiect POCU/480/4/19/127169, Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții;
- „Bacău Smart County”, cod SIPOCA/SMIS – 808/136013, Consiliul Județean Bacău;
- „Planificare strategică și management performant la nivelul Primăriei Municipiului Onești”, Cod proiect 155130, UAT Onești;
- „Optimizarea proceselor orientate către cetățeni prin implementarea Instrumentului CAF la nivelul Primăriei Municipiului Bistrița”, Cod SMIS: 120599, UAT Bistrița;
- „Transparență, Etică și Integritate în Municipiul Bistrița”, cod SMIS 152089 /SIPOCA 1131, UAT Bistrița;
- „Măsuri și instrumente pentru planificare strategică și simplificare a procedurilor administrative în Municipiul Câmpia Turzii”, CP13/2019, cod SMIS 135941, UAT Câmpia Turzii ;
- „Continuarea simplificării procedurilor administrative Ia nivelul Municipiului Câmpulung Moldovenesc” cod SMIS 155157, UAT Câmpulung Moldovenesc;
- „i.R.E.M – Instituții Responsabile, Eficiență Managerială”, Cod MySMIS:135244, Cod SIPOCA: 817, Consiliul Județean Giurgiu;
- „Sistem Integrat de Management în Sistemul de Asigurări Sociale de Sănătate” MySMIS 130048/cod SIPOCA 729, Casa Națională de Asigurări de Sănătate;
- „Planificare strategică și simplificarea procedurilor administrative la nivelul Municipiului Fălticeni”, Cod SMIS 136253/cod, SIPOCA 786/MySmis 2014;
- „Management performant și unitar la nivelul Ministerului Afacerilor Interne pentru serviciile de urgență”, SIPOCA 52, Ministerul Afacerilor Interne;
- „Management performant la nivelul DGRIP, DGCTI, DSG și Instituțiile Prefectului” cod SIPOCA / MySMIS2014: 591/127548, Ministerul Afacerilor Interne;
- „Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare”, proiect E-GOV, SIPOCA 20, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale;
- „Sistem integrat de management pentru o societate informațională performantă (SIMSIP)” Cod SIPOCA: 391, MYSMIS 116172, Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) și Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).
Iată câteva linkuri privind activitatea noastră specifică acestei oferte (rapoarte de evaluare a unor instituții publice privind aplicarea Strategiei Naționale Anticorupție, coordonate de noi):