Interviu cu Valeria Crețu
Director Marketing, Dobrogea Group
Suntem o echipă puternică, ambițioasă şi unită
Cum va încheia Dobrogea Group anul 2024? Care au fost cele mai mari provocări?
Anul 2024 este pentru firmele din cadrul Dobrogea un an de consolidare şi progres, în ciuda faptului că aşa cum ştim cu toţii am avut multe provocări legate de inflaţie, trendul de cumpărături în promo într-un procent în creştere şi un optimism scăzut în rândul consumatorilor. Cred că ce ne-a ajutat să creştem cifra de afaceri şi profitul a fost pe de o parte focusul pe acele produse din portofoliu care funcţionează foarte bine în categoria lor şi în plus a contat mult focusul pe produsele noi, în special în categoriile de pâine şi biscuiţi dulci.
Cum este organizat Departamentul de marketing? Ce strategie aveți pentru a spori numărul de clienți – persoane fizice, companii și instituții – în următoarea perioadă?
Departamentul de marketing este format din 3 persoane. Am norocul să lucrez cu două colege foarte dedicate şi atașate de brandurile companiei, cu o experienţă mai mare de un deceniu în cadrul acesteia şi împreună acoperim atât zona de strategie, cât şi de trade marketing şi grafică. Aşa cum ne ghidează şi firmele de specialitate în măsurarea datelor de retail şi household panel, strategia este să exploatăm fiecare oportunitate, să fim pregătiţi să dezvoltăm nevoile identificate în piaţă. Provocarea este să reuşim să facem asta în toate segmentele în care activăm şi în timing-ul propus. Ȋnsă ceea ce mi se pare mie personal că este diferit la Dobrogea este acest atașament al echipei, dorinţa de a avea rezultate în ciuda faptului că „lupta” cu marile companii nu este una echitabilă din punct de vedere resurse. Și atunci simt că nu aparţin unui departament, ci suntem parte dintr-o echipă puternică, ambițioasă şi unită, iar provocările şi termenele sunt mai ușor de îndeplinit.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Care sunt cele mai importante branduri ale Dobrogea Group?
Toate brandurile sunt importante, unele pentru că au creat o emoţie în comunitate, chiar dacă sunt regionale, ci nu la nivel național. Altele, pentru că au notorietate şi generează multă valoare. Dacă trebuie să vorbesc din punct de vedere al omului de marketing pe criterii de notorietate şi valoare percepută atunci clar Dobrogea şi Eugenia sunt de departe starurile.
Cât de importante sunt investițiile permanente în consolidarea brandurilor și a mărcilor proprii?
Este extrem de important ca un brand să fie consecvent, să fie aproape de consumatori şi să reuşească să îi inspire. Notorietatea sau lunga prezenţă pe piaţă sunt premise bune de creştere, dar nu sunt garanţii. Suntem jucători în categorii extrem de competitive, cu branduri internaţionale, care comunică masiv. Sunt mândră să pot spune că în canalul modern Eugenia este un challenger agresiv, iar unul din produsele din gamă este numărul 1 ca vânzare, peste jucători de renume.
Ce propuneri aveți pentru ca firmele cu capital românesc să fie mai incisive pe piața externă?
Pentru noi 12% din Cifra de Afaceri este generată de export. Este un rezultat foarte bun pe care pe termen lung vrem să îl îmbunătățim şi mai mult şi avem o strategie în acest sens. Prezenţa la târguri internaţionale, înțelegerea nevoilor şi a oportunităţilor din alte pieţe sunt acţiuni care cu siguranţă vor face brandurile româneşti să fie cunoscute la nivel internaţional.
Unde vă vedeți peste 5 ani, ca dimensiune a business-ului, anvergura clienților și poziționarea în piață?
Avem o proiecţie de creştere ambiţioasă pe următorii 5 ani. Ne bazăm pe ceea ce ştim să facem foarte bine, dar şi pe inovaţie şi cel mai important pe dezvoltarea oamenilor din cadrul departamentelor. Una din valorile la care ţinem mult este progresul şi conectarea la dinamica pieţei. Am demonstrat că şi în cele mai dificile contexte putem evolua dacă știm care sunt oportunităţile din categorie.
Cum reușiți să echilibrați balanța între viața profesională și cea personală? Ce hobby-uri aveți? Cum vă relaxați după o săptămână intensă de lucru?
Cred că toţi cei care lucrează în FMCG ştiu că ritmul este unul extrem de alert. Cred în echilibru dar adevărul este că în anumite perioade el nu poate fi păstrat perfect. Important este să balansăm perioadele încărcate cu activităţile care ne fac plăcere. Mă încarc mult de la fetiţa mea de 4 ani care este o sursă de inspiraţie, motivaţie şi bucurie. Ȋmi place mult să ascult muzică, să citesc şi să mă relaxez în mijlocul oamenilor. Îmi place interacţiunea cu cei dragi şi în plus am marele noroc să am nişte colegi total deosebiţi şi să ne susţinem în momentele mai tensionate.
Și nu în ultimul rând consider că am primit un mare dar: să fac ceea ce îmi place, iar profesia să fie marea mea pasiune: marketingul.