vineri, 27 iunie, 2025

Interviu cu Pietro Scepchin, Fondator, Pietro Construct: Clienții noștri vin din vacanțe cu multe idei pentru reamenajarea locuințelor

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Pietro Scepchin

Fondator, Pietro Construct

Clienții noștri vin din vacanțe cu multe idei pentru reamenajarea locuințelor

Care sunt valorile și principiile pe care s-a clădit compania Pietro Construct?

Calitatea, seriozitatea și promptitudinea sunt doar câteva dintre principiile de la care nu ne abatem.

De unde și cum vă recrutați angajații?

Subiectul resursei umane în domeniul construcțiilor este deseori un subiect sensibil care dă multe bătăi de cap mai tuturor companiilor din acest domeniu.

Din păcate, deși iubim România, deși ne-am fi dorit să avem cât mai mulți angajați români, pe majoritatea suntem nevoiți să îi aducem din afara țării datorită problemelor legate de lipsa forței de muncă din țara noastră.

Totodată trebuie să recunosc faptul că nu este deloc ușor să ajungi angajat la Pietro Construct. Procesul de recrutare este unul destul de riguros. Nu angajăm pe oricine, oricum și oricând.

Care sunt principalele lecții de business învățate în ultimii trei ani, o perioadă marcată de pandemie, de războiul din Ucraina și de inflație?

Războiul din Ucraina și pandemia nu ne-au afectat, în schimb inflația, da. Am învățat să ne adaptăm din mers, nu mă mai sperie nimic. Până la urmă unul din rolurile noastre ca antreprenori este de a veni cu soluții la toate aceste probleme neprevăzute care apar. Ele pur și simplu vin, iar noi trebuie să ne adaptăm la ele ca să rămânem în piață.

Care sunt cele mai solicitate lucrări de amenajare interioară?

Lucrările pentru reîmprospătarea locuinței sunt în topul lucrărilor de amenajări interioare, urmate de placări ceramice și tencuieli decorative.

Dacă în trecut oamenii renovau apartamentul odată la 10-15 ani, astăzi observ o schimbare destul de semnificativă, în special în rândul clienților mai tineri, pentru a schimba aspectul locuinței, cam odată la 2-3 ani.

Cum au evoluat cerințele clienților și complexitatea proiectelor pe care le-ați coordonat, în ultimii ani?

Cerințele clienților sunt din ce în ce mai mari. Am observat o “evadare” a românilor în vacanțe în zone exclusiviste, precum Dubai. Acolo majoritatea clădirilor sunt noi, amenajările interioare sunt la cele mai ridicate standarde iar din vacanțe clienții noștri vin cu multe  idei. Facem eforturi să ne adaptăm la noile tendințe în amenajări interioare, investim constant atât în pregătirea resursei umane în achiziția de echipamente moderne, pentru a putea face față noilor tendințe. Acest segment din sectorul de construcții – cel al amenajărilor interioare – , presupune pregătire continuă. Tot timpul apare câte ceva nou.

Cumpărătorii de locuințe au devenit mai atenți la costurile de întreținere și mentenanță, odată cu creșterea prețurilor la gazul natural și la curentul electric, principalele surse de încălzire a locuințelor din mediul urban. Cum vedeți viitorul noilor ansambluri rezidențiale, ținând cont de acest factor și de scumpirea materialelor de construcție?

Da, sunt mai atenți, am observat că unii dintre ei preferă să își facă singuri o parte din operațiuni, pentru a reduce costurile. Viitorul ansamblurilor rezidențiale, chiar și cu aceste scumpiri va fi în creștere, în special în rândul tinerilor. Față de cei din țările din vest, noi românii am rămas cu ceva obiceiuri din vremea comunismului de care se pare că nu ne prea putem desprinde. Dorința de a fi proprietari. În Londra, unde conduc un alt business, nu este așa. Acolo majoritatea oamenilor stau în chirie și își mută casa în funcție de job. La noi este invers.

Construcţiile, sector care contribuie cu 7% în economie, au crescut pe volum cu 13% în 2022, arată primele date pe întreg anul publicate de Institutul  Naţional de Statistică (INS). Construcţiile nerezidenţiale au crescut cel mai mult, cu aproape 22%, în vreme ce partea de infrastructură (construcţiile inginereşti) au crescut cu 13%. Cum apreciați calitatea forței de muncă în această industrie strategică?

Calitatea resursei umane la nivel național este destul de slabă, asta datorită faptului că majoritatea oamenilor din acest sector provin din zona  asiatică, iar acolo tehnologia și standardele de calitate sunt cu mult sub cerințele din România.

Dar cu toate astea sunt soluții. Spre exemplu, oamenii pe care îi recrutăm noi din afară trec printr-un proces riguros de selecție, iar cei care ajung să ne devină angajați trec printr-un proces continuu de training.

Care sunt cele mai mari provocări în domeniul în care activați? 

În domeniul nostru principala provocare o reprezintă resursa umană. Noi suntem prestatori de servicii iar business-ul meu este dependent de resursa umană. Cu toate acestea, sunt deschis la tot ceea ce este nou în materie de automatizare tocmai pentru a reduce această dependență și de a diminua eventualele erori cauzate de resursa umană.

Cum reusiți să încheiați noi parteneriate/să obțineți noi clienți?

Business-ul Pietro Construct este un grup de firme împărțit pe mai multe categorii de clienți. O companie se ocupă exclusiv de lucrări publice, una de persoane juridice (firme private)  și alte patru societăți din grup de persoane fizice. Anul acesta – ca să ne apropiem de închiderea cercului -, mai deschidem două companii care se vor ocupa de comercializarea de materiale de construcții și de design interior. În spatele meu pe zona de marketing sunt mulți oameni, majoritatea tineri, care nu se văd, dar cu rezultate foarte bune.

Cum vedeți concurența din această industrie?

Din unele puncte de vedere, aș spune neloială. Pe zona de clienți persoane fizice sunt foarte mulți oameni în piață care muncesc la negru. Fără contract, fără taxe, fără impozite.

În domeniul construcțiilor, salariul minim a ajuns  la 4.000 de lei pe lună, începând cu 1 ianuarie 2023. Un zugrav a ajuns să câștige cât un manager de bancă, iar aceste creșteri evident că se reflectă în prețul plătit de client.

Ce ar trebui să facă Executivul pentru a sprijini eficient companiile românești?

Cred că Executivul ne-ar ajuta foarte mult dacă ne-ar facilita aducerea forței de muncă din China. Chinezi sunt mai rapizi, mai eficienți și mult mai bine pregătiți în acest sector. Guvernul trebuie să înțeleagă că, cu cât noi antreprenorii producem mai mult, cu atât statul va încasa taxe și impozite mai multe. 

Interviu apărut în revista print Club Antreprenor, ediția martie 2023

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

eLog intră pe piața din România cu un nou spațiu de depozitare și birouri în CTPark Bucharest North

CTP consolidează hub-ul logistic din București cu un nou client internațional în sectorul ambalajelor pentru retail CTP, cel...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor