vineri, 27 iunie, 2025

Interviu cu Luana Sorescu, Head of Clients în cadrul diviziei Business Banking, ING Bank România – Antreprenorii la început de drum dau dovadă de mult optimism și îndrăzneală

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Luana Sorescu

Head of Clients în cadrul diviziei Business Banking, ING Bank România

Antreprenorii la început de drum dau dovadă de mult optimism și îndrăzneală

ING Bank România a lansat recent Credit Util, un produs menit să sprijine antreprenorii, într-o perioadă foarte dificilă pentru ei, marcată de războiul din Ucraina și creșterea accentuată a inflației. Care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplinească o companie pentru a accesa acest credit?

În ING, cultivăm o strânsă legătură cu mediul antreprenorial și ne ascultăm în permanență clienții pentru a înțelege care sunt instrumentele de care au nevoie pentru a se dezvolta, mai ales într-o perioadă marcată de impredictibilitate. Așa am aflat adevăratele lor preocupări: lipsa complicațiilor birocratice, nevoia de transparență, soluții concrete pentru perioade de fluctuații și pentru valorificarea unor oportunități comerciale.

Oportunitățile nu așteaptă, așadar, atunci când apar, antreprenorii trebuie să acționeze rapid. În alte cazuri, apar cheltuieli neprevăzute. Pentru ambele situații, am creat ING Credit Util: un nou credit cu rambursare în rate de capital egale, pe care antreprenorii îl pot obține pe loc într-un office ING. Verificările sunt realizate automat de ING și nu sunt necesare documente financiare sau garanții materiale pentru aprobarea instantă a creditului. Antreprenorii pot împrumuta până la 500.000 lei pe o perioadă de până la 5 ani, pentru orice tip de cheltuieli.

Pentru a accesa ING Credit Util, compania doritoare trebuie să îndeplinească câteva condiții:

  • fie activă, înregistrată în România și organizată sub formă de SRL;
  • aibă cifră de afaceri între 100.000 de lei și 9.000.000 de lei în ultimul an financiar;
  • aibă doi ani financiari încheiați (două bilanțuri complete încheiate);
  • nu aibă un istoric negativ de plată;
  • nu înregistreze datorii la stat mai mari de 100.000 de lei;
  • nu aibă popriri active;
  • sa fie eligibila conform indicatorilor financiari. 

Cât timp durează toate formalitățile până la aprobarea creditului și virarea banilor în cont?

Pentru semnarea documentației de credit, administratorii și asociații majoritari trebuie să se prezinte cu actul de identitate într-un office ING. Dacă toate verificările financiare decurg bine, creditul este aprobat instant, iar clienții pleacă din office-ul ING cu banii în cont.

În cazul celor care nu sunt deja clienți ING, este necesară întâi deschiderea unui cont curent. Aceștia pot primi pe loc aprobarea creditului, însă vor avea acces la suma solicitată imediat ce se finalizează cererea de deschidere a relației.

Ce obiective aveți până la finalul anului cu acest produs? Câte companii credeți că vor apela la ING Bank pentru Credit Util?

Creditul ING util a fost lansat recent, dar deja am acordat împrumuturi de peste 25 milioane de lei. Ne așteptăm să crească numărul solicitărilor până la finalul anului, pe măsură ce produsul devine mai cunoscut, având în vedere simplitatea accesării acestuia.

Cum au evoluat cerințele și solicitările clienților în ultimii ani?

Pentru mediul de afaceri din România, ultimii ani au reprezentat un șir de „probe” de încercare, dar și o sursă de oportunități. Antreprenorii s-au lovit de creșterea anumitor costuri, sincope în lanțurile de aprovizionare, scăderea cererii pe anumite segmente sau noi așteptări de achiziție și de utilizare a produselor și/ sau a serviciilor. Din fericire, unii dintre aceștia au reușit să se reinventeze și ne-am bucurat să îi vedem punând în practică noi abordări și idei de business.

În ultima perioadă, am remarcat că antreprenorii sunt mai precauți în ceea ce privește investițiile, ceea ce este firesc. Totodată, am remarcat interesul în creștere pentru zona de sustenabilitate. Noi suntem alături de clienții nostri, îi ajutăm să își mențină sau să dobândească sănătatea financiară și le oferim sprijin în procesul de implementare a practicilor sustenabile, prin oferirea de consultanță, de produse și instrumente adecvate.

În ultimii doi ani, pandemia cauzată de COVID-19 a accelerat digitalizarea la nivelul companiilor. Ce strategie are Divizia Business Banking în perioada următoare pentru a atrage noi clienți?

În toate diviziile băncii, ne concentrăm pe oferirea unei experiențe digitale complete clienților noștri, cu atât mai mult cu cât pandemia a accelerat nevoile de digitalizare ale acestora. Ne dorim ca antreprenorii să beneficieze de o experiență autonomă, facilă și adaptată nevoilor lor curente. În acest sens, am dezvoltat platforma ING Business pornind de la opiniile clienților. În prezent, aproximativ 170.000 clienți accesează platforma ING Business și efectuează peste 2,2 milioane de tranzactii lunar.

Dacă tot vorbim de digitalizare, un exemplu de succes este aplicația ING SoftPOS, care permite comercianților să încaseze utilizând doar telefonul mobil. Aplicația s-a bucurat de un succes direct proporțional cu nevoia crescută de mobilitate pe care antreprenorii o au în desfășurarea și creșterea afacerii lor. Astfel, în primele 8 luni de la lansare, a ajuns la aproape 3.000 de comercianți înrolați și 6.000 de terminale active.

Pentru antreprenorii care realizează frecvent tranzacții în valută, oferim produsul de schimb valutar chiar în ING Business, cu un curs valutar preferențial. Cotațiile sunt afișate în timp real, fiind actualizate la fiecare 20 secunde, așadar clienții nu trebuie să mai dea telefoane în call center pentru negocierea cursului de schimb. O opțiune interesantă pentru cei care vor să urmărească evoluția ratei de schimb este că își pot personaliza ecranul, astfel încât să aibă cursul valutar vizibil tot timpul, indiferent pe ce pagină se află, până ajung la o rată convenabilă pentru tranzacții.

Foarte mulți antreprenori români aflați la început de drum își supraestimează încasările și subestimează cheltuielile. Totodată, nu își promovează suficient produsul realizat sau serviciul oferit, nu analizează riguros segmentul de piață în care activează (concurența) și nu au o strategie adecvată de marketing. Ce sfaturi aveți pentru antreprenorii debutanți?

Din afacerile născute în pandemie am observat, mai mult decât anterior, că antreprenorii la început de drum dau dovadă de mult optimism și îndrăzneală. Acest mix nu îi scutește, însă, de problemele concrete care se ivesc pe drumul antreprenoriatului.

Printre cele mai comune provocări cu care se confruntă, se numără cele la nivel de management al costurilor, pe fondul dificultăților în gestionarea corectă a stocurilor, a timpilor de încasare de la clienți, precum și a costului resursei umane.

Educația financiară este extrem de importantă pentru antreprenorii aflați la început de drum. Pornind de la această realitate, s-a născut platforma Startarium, care adună în același loc și oferă gratuit antreprenorilor tot ceea ce este necesar pentru a lansa, a crește și a susține o afacere de succes, respectiv: know-how, instrumente, o rețea de oameni și organizații la care pot apela și oportunități de finanțare și dezvoltare. Astfel, capitalul de cunoaștere obținut din consultanța de business, mentorat și accesul la resurse subvenționate va aduce venituri ca o consecință a lucrului bine făcut.

 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

eLog intră pe piața din România cu un nou spațiu de depozitare și birouri în CTPark Bucharest North

CTP consolidează hub-ul logistic din București cu un nou client internațional în sectorul ambalajelor pentru retail CTP, cel...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor