vineri, 27 iunie, 2025

Interviu cu Polly Yankova, fondatoarea rețelei MindHub: Rețetă bulgărească de succes – centrele de programare și robotică MindHub, în plină expansiune în România

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Polly Yankova

Fondatoarea rețelei MindHub

Rețetă bulgărească de succes: centrele de programare și robotică MindHub, în plină expansiune în România

În numai 3 ani, rețeaua de centre de programare și robotică pentru copii și adolescenți MidHub – fondată de Polly Yankova, o antreprenoare din Bulgaria – a ajuns în 7 orașe din România. În prezent, 11 centre MindHub funcționează în țara noastră pe bază de franciză, antreprenorii români primind sprijin logistic neîntrerupt din partea companiei mamă din Bulgaria. Care a fost nevoia acoperită de aceste centre și care sunt ingredientele succesului acestei afaceri pornite din Bulgaria și aflate în plină expansiune în regiunea Europei de Est aflați din interviul de mai jos:

Care a fost ideea care a stat la baza rețelei MindHub? Mai exact, ce nevoie ați identificat pe piață și care a fost abordarea dumneavoastră pentru a răspunde acestei nevoi?

Cu mult timp în urmă, ideea MindHub s-a născut special pentru a răspunde nevoii de a avea un program modern care să îi învețe pe copii despre tehnologie într-un mod inovator, dar și cum să se descurce în lumea digitală. Am observat că există un gol în industrie care reflecta modul în care copiii sunt pregătiți pentru joburile viitorului și am știut imediat că trebuie să creăm un loc, o comunitate, o șansă, pentru ca ei să învețe să codeze și despre IT, în general. Nu a fost un lucru ușor de făcut, deoarece a trebuit să ne gândim și la o modalitate de a prezenta subiecte dificile într-un mod care să-i entuziasmeze. De aceea, am construit un curriculum intern și am implementat în acesta învățarea bazată pe proiecte. Știam de la început că satisfacerea nevoii de educație inovatoare pentru copii în domeniul tehnologiei nu va fi o sarcină ușoară și va necesita, din partea noastră, o gândire „out of the box”. Din fericire, am reușit să construim cu succes un curriculum într-un mod care să răspundă acestei nevoi. În prezent, rețeaua noastră include centre în peste 40 de locații și toate acestea reprezintă o parte importantă a lumii educației și tehnologiei.

De ce ați decis să extindeți aceste centre sub formă de franciză?

Centrele noastre au avut un succes rapid și am observat că interesul tuturor părinților și copiilor era pe măsura nevoii pe care am identificat-o inițial. Am știut că trebuie să ne extindem și să dăm posibilitatea oamenilor din alte locații să exploreze și ei această lume. Știam că rețeaua noastră trebuia să se extindă, iar crearea unei francize era singura modalitate corectă de a face acest lucru. Cu timpul, ne-am extins în 8 țări și avem, în prezent, 41 de locații, ceea ce a făcut din MindHub o familie pentru atât de mulți tineri din întreaga lume care simt aceeași nevoie – de a învăța tehnologie, de a explora sectorul IT și de a înțelege mai bine lumea digitală. Sincer să fiu, atâta timp cât vom putea, vom continua să ne extindem rețeaua și să deschidem centre în cât mai multe locații. Pentru noi, acest lucru înseamnă doar că mai mulți copii vor avea șansa de a învăța.

Care a fost momentul decisiv în care rețeaua MindHub a început să ia avânt?

Rețeaua MindHub a crescut în mod natural, odată cu nevoia de a avea tot mai multe centre în care copiii să învețe programare. Cu toate acestea, momentul decisiv pentru extinderea noastră a fost în septembrie 2018. Atunci MindHub s-a extins în afara granițelor Bulgariei și rețeaua noastră a crescut semnificativ. De atunci, am continuat să ne extindem.

Cum este organizată rețeaua MindHub? Care sunt condițiile și costurile implicate?

Pentru toți antreprenorii entuziaști care sunt interesați de franciza MindHub avem câteva opțiuni disponibile. Bineînțeles, fiecare poate primi o ofertă personalizată pentru specificul locației, sediului și condițiilor particulare, dar există și câteva variante de bază. Prima opțiune este ca francizorul să obțină drepturi pentru un singur centru. Taxa inițială este de 8000 de euro, este necesară o sumă de 3000 de euro pentru echipamente, precum și o taxă lunară de franciză (un procent din cifra de afaceri lunară). A doua opțiune este pentru obținerea drepturilor pentru un teritoriu, unde un antreprenor poate deschide oricâte centre dorește, fără taxe suplimentare. Taxa inițială, în acest caz, este de 15.000 de euro, taxa pentru echipament este de 5000 de euro și mai există, din nou, o taxă lunară de franciză.

În ambele cazuri, francizații vor avea acces la curriculum-ul nostru, la o varietate de instrumente pentru elevi și mentori, la sistemele dezvoltate și la materialele de marketing. Ne susținem foarte mult partenerii din rețeaua de francize, astfel încât să putem construi o rețea puternică în cât mai multe țări și orașe.

Există un set de criterii pe baza cărora vă alegeți partenerii pentru extinderea rețelei?

Suntem atenți atunci când ne alegem noii parteneri, deoarece dorim să avem cu adevărat o comunitate formată numai din oameni dedicați și entuziasmați de misiunea MindHub. Cu toate acestea, oricine poate aplica și chiar nu este nevoie să aibă cunoștințe de IT sau experiență în managementul francizelor. Programul nostru de franciză include training în toate domeniile – marketing, management, vânzări, predare, dezvoltare a afacerii etc. Cu toate acestea, dorim să putem avea încredere în noii noștri parteneri și să le analizăm trecutul și să verificăm de două ori persoanele cu care urmează să lucrăm, astfel încât să nu apară surprize pe parcurs.

Cum ajutați concret membrii rețelei?

Toți partenerii noștri de franciză beneficiază de acces exclusiv la sistemele, curriculum-ul și materialele noastre. Le oferim o pregătire temeinică, le oferim know-how despre cum să construiască o afacere, cum să aleagă locul potrivit pentru un centru, cum să înceapă să facă marketing și publicitate, iar apoi, când afacerea începe să funcționeze, le oferim și o platformă online unificată pentru copii și profesori. Francizații au, de asemenea, un manager de cont dedicat care îi instruiește cum să-și opereze afacerea și apoi le oferă sprijin continuu. Ori de câte ori au nevoie de ajutor sau sfaturi, managerii de cont sunt acolo pentru a le oferi o soluție. Fiecare francizat are posibilitatea de a utiliza curriculum-ul nostru încorporat, care sprijină această abordare inovatoare de care MindHub este atât de mândră. Aceștia primesc cursuri gata create pentru copii de toate vârstele, precum și materiale metodologice și instrucțiuni pentru fiecare lecție. Suntem întotdeauna acolo pentru a-i ajuta în orice fel putem.

Care sunt dotările minime pe care ar trebui să le aibă un centru MindHub?

Centrele noastre pot fi diferite, în funcție de locurile în care sunt situate. Unele sunt în clădiri de birouri închiriate, iar altele în centre comerciale sau în clădiri individuale. Cu toate acestea, fiecare centru ar trebui să aibă cel puțin o cameră/un birou de minimum 25 de metri pătrați și o instalație sanitară.

Ce calități ar trebui să aibă un mentor MindHub? Oferiți cursuri de formare pentru aceștia?

Ne asigurăm că nu luăm decizii pripite atunci când alegem mentorii, deoarece ne dorim ca aceștia să fie cei mai buni posibil pentru copiii din program. Mentorii trebuie să aibă o abordare excelentă cu copiii, să fie entuziasmați să îi învețe și să îi inspire. Ei trebuie să fie motivați să lucreze cu copiii și să se poarte în mod exemplar cu ei în timp ce îi predau. Programul MindHub nu este un program educațional obișnuit, așa că mentorii trebuie să fie deschiși la minte și interesați să predea folosind metode inovatoare de învățare. Căutăm profesioniști răbdători, pasionați și empatici care să facă parte din echipele noastre.

Există o specificitate a partenerilor și a pieței din România în comparație cu alte țări în care sunteți prezenți?

Adevărul este că, încă de la început, când am ales să ne extindem în România, am văzut că piața este foarte asemănătoare cu cea din Bulgaria, aproape aceeași. De aceea am recunoscut potențialul. România este bine dezvoltată din punct de vedere tehnologic, iar noi ne-am concentrat pe extinderea rețelei de parteneri din această țară. În comparație cu celelalte țări, ar trebui să spunem că România este pur și simplu mai aproape de ceea ce cunoaștem în țara noastră, iar acest lucru face mai ușor să facem previziuni, să ne asumăm riscuri și să ne dezvoltăm acolo.

În ceea ce privește extinderea rețelei, ce previziuni aveți pentru anul viitor, atât în România, cât și în alte țări?

În general, ne concentrăm pe extinderea rețelei noastre, astfel încât tot mai mulți tineri să poată explora lumea coding-ului. Vrem să continuăm să ne dezvoltăm în România, Estonia, Croația, Egipt, precum și în Europa de Vest, și lucrăm constant la acest lucru. Sperăm să deschidem mult mai multe centre noi, în special în România, și nu putem fi decât încântați de acest lucru!

 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

eLog intră pe piața din România cu un nou spațiu de depozitare și birouri în CTPark Bucharest North

CTP consolidează hub-ul logistic din București cu un nou client internațional în sectorul ambalajelor pentru retail CTP, cel...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor