vineri, 26 septembrie, 2025

Interviu cu Narcisa Christiansen, Owner, Femieko: Schimbarea adevărată începe de la tinerele generații

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Narcisa Christiansen
Owner, Femieko

Schimbarea adevărată începe de la tinerele generații

Narcisa, povestea Femi.Eko® a început oficial la începutul lui 2021, dar care a fost momentul declanșator în care ai decis să creezi produse menstruale reutilizabile și ecologice?

Momentul a venit în perioada în care alăptam. Cred că atunci devii mult mai atentă la ce pui în corpul tău și la tot ce atinge sănătatea ta și a copilului. Am început să citesc și să înțeleg cât plastic, câte chimicale și parfumuri inutile sunt în produsele pe care le folosim lună de lună. Și mi s-a părut absurd. De ce să acceptăm asta? Mi-am dorit să creez produse reutilizabile, din materiale certificate, fără plastic, care să nu interfereze cu sănătatea intimă și, în general, cu sănătatea noastră.

Misiunea Femi.Eko® este „un corp sănătos și o Planetă fericită”. Cum se reflectă acest principiu în procesul de producție și în modul în care alegeți materialele?

Produsele sanitare sunt al doilea cel mai mare poluant din lume. Asta spune tot. Dacă știm asta, atunci societatea modernă trebuie să facă ceva diferit. Eu am simțit că rolul nostru este să aducem pe piață produse curate: reutilizabile, care prin simplul fapt că le folosești ani la rând reduc enorm de mult consumul, dar și produse de unică folosință făcute altfel – din bumbac 100% organic, fără plastic pe piele, cu membrană vegetală. Tot ce facem pornește din acest principiu simplu: sănătatea femeii și sănătatea planetei merg împreună, nu există una fără cealaltă.

Ce produse se află în prezent în portofoliul Femi.Eko® și cum răspund acestea nevoilor femeilor din diferite categorii de vârstă și contexte socio-economice?

La noi totul este despre flow. Chiar și cutiile noastre au fost gândite să se lege între ele și să creeze un singur flow. Pentru că menstruația nu iartă pe nimeni, este o nevoie reală și toate femeile – oricât de diferite ar fi – sunt unite de acest flow. Tocmai de aceea portofoliul nostru acoperă tot spectrul: avem cupe menstruale, discuri, tampoane și liners, absorbante reutilizabile, dar și chiloți menstruali, inclusiv pentru înot, care sunt bestsellerii noștri. Și mai nou, am lansat și zona de dispensere menstruale, pentru a duce accesibilitatea la un alt nivel. Femi.Eko® este despre fiecare femeie și despre faptul că are nevoie de soluții sigure, curate și adaptate vieții ei.

Produsele voastre sunt reutilizabile și accesibile ca preț. Cum reușiți să mențineți acest echilibru între calitate, sustenabilitate și accesibilitate?

Adevărul este că materialele curate și testările serioase costă. Dar eu cred cu toată convingerea că produsele sigure nu ar trebui să fie un lux. De aceea am construit Femi.Eko® pe ideea de accesibilitate: să putem ajunge la toate femeile, indiferent de venit sau educație. Am ales să lucrăm cu puțini furnizori, să optimizăm producția și să reducem costurile unde se poate, tocmai pentru ca prețul să rămână corect. Prefer să câștig mai puțin, dar să aduc aceste produse în mâinile cât mai multor femei, decât să fiu un brand exclusivist, pe care și-l permit doar câteva.

În România, discuția despre produse menstruale reutilizabile este încă la început comparativ cu alte țări. Cum ați abordat educația publicului și schimbarea mentalităților?

Am înțeles de la început că fără educație nu putem schimba nimic. De aceea, am colaborat cu cele mai importante ONG-uri din România în zona de menstruație și educație – Pe Stop, Iele Sânziene și Filia.

Am pus bazele unei platforme dedicate adolescentelor, unde prima menstruație să fie explicată simplu, corect și fără tabuuri. În paralel, am dezvoltat soluții de acces direct, precum dispenserele menstruale, iar proiectul nostru dedicat produselor menstruale gratuite în școli vine să ducă această misiune mai departe: să oferim educație și produse menstruale sigure, unde contează cel mai mult. Pentru mine, schimbarea adevărată începe de la tinerele generații.

Care a fost cea mai mare provocare în lansarea și creșterea Femi.Eko®: partea de producție, distribuția sau mentalitatea pieței?

Cea mai mare provocare a fost curajul de a veni cu ceva complet nou, într-o piață obișnuită cu aceleași produse de zeci de ani. Când spui „chiloți menstruali” sau „disc menstrual reutilizabil”, femeile ridică o sprânceană și prima reacție este scepticismul. Provocarea nu a fost doar să producem sau să distribuim, pentru că nu era ceva nou pentru mine, ci să facem femeile să înțeleagă că există alternative mai sănătoase, mai sigure și mai confortabile. Și asta am făcut prin testare, transparență și foarte multă educație.

Locuiești în Danemarca din 2016, dar activezi și pe piața din România. Cum îți împarți timpul și energia între cele două țări și cum diferă modul în care femeile din fiecare piață reacționează la conceptul Femi.Eko®?

Pentru mine, Danemarca înseamnă acasă, stabilitate și echilibru. România înseamnă energie, familie și emoție. Le combin zilnic și călătoresc lunar, pentru că simt că am nevoie de ambele lumi ca să construiesc ceva relevant. În Danemarca văd cum sustenabilitatea este parte din normalitate, iar asta îmi dă validarea că direcția noastră este corectă. În România simt entuziasmul femeilor care descoperă produse noi și curajul lor de a le testa, chiar dacă bariera inițială e mai mare. Din acest contrast îmi iau energia: într-o parte am confirmarea că suntem pe drumul cel bun, în cealaltă parte am satisfacția de a vedea schimbarea cum prinde rădăcini. Pentru mine asta nu e doar muncă, e un privilegiu – să pot construi un brand european, dar să rămân aproape de ambele mele „acasă”.

Care sunt principalele lecții de business pe care le-ai învățat din experiența antreprenoriatului internațional?

Am învățat că nu e suficient să ai un produs bun. Ai nevoie de răbdare, de parteneri implicați cu adevărat, și nu în ultimul rând, ai nevoie de bani ca să scalezi. Am mai învățat că, dacă un produs sau un brand nu îți aduce profitabilitate sau nu își dovedește potențialul până în anul doi, cel mai sănătos este să te oprești atunci cât încă mai poți. Eu am dat fail de două ori înainte, cu alte branduri, și fiecare experiență m-a învățat ceva și sunt cheia succesului de azi cu Femi.Eko®. Și poate cea mai importantă lecție: fă lucrurile pentru tine și pentru că îți aduce ție valoare, nu pentru validarea altora.

Care au fost cele mai mari dificultăți cu care te-ai confruntat ca antreprenor care gestionează un brand sustenabil între două țări?

Cea mai mare provocare a fost să păstrez brandul consecvent, dar să-l fac înțeles în piețe foarte diferite. În Europa Centrală discuția se poartă în jurul validării, certificărilor și ecologiei. În Europa de Est, în schimb, consumatoarele pun accent pe partea medicală și pe preț. Aceasta dublă realitate m-a obligat să construiesc strategii adaptate, dar fără să schimb identitatea brandului. În plus, în piețele externe costurile sunt mult mai mari, iar ca să fii relevant trebuie să scalezi cel puțin de trei ori în același timp, ceea ce pune o presiune pe targete. Aici cred că se vede adevărata dificultate: să găsești resursele și curajul de a crește, în timp ce rămâi fidel misiunii și fără să faci compromisuri extreme.

Cum vezi evoluția pieței produselor sustenabile în următorii 5–10 ani, atât în România, cât și la nivel global?

Femeile sunt tot mai educate și mai atente la ce folosesc, pun presiune pe branduri și nu mai acceptă compromisuri. Asta va schimba atât necesarul din piață, cât și legislațiile: ingredientele vor trebui afișate clar pe etichete, certificările și testările vor deveni obligatorii, iar materialele biodegradabile și sigure vor fi noul standard. Cred că vom vedea și măsuri pentru accesibilitate, prin taxe reduse sau chiar gratuitate în școli și spații publice, astfel încât sănătatea intimă să nu mai fie un privilegiu. În 5–10 ani nu vom mai vorbi despre sustenabilitate ca despre un trend, ci ca despre normalitate.

Crezi că tehnologia și inovația în materiale vor transforma semnificativ produsele de igienă intimă reutilizabile în viitor? Dacă da, în ce direcție?

Da, absolut. Studiile arată că piața produselor menstruale va fi, în următorii ani, dominată de soluțiile reutilizabile, iar inovația este motorul acestei schimbări. La Femi.Eko® am demonstrat deja acest lucru: discul menstrual cu inel de extracție a avut un succes uriaș și ne-a adus recunoaștere pentru că a rezolvat o problemă reală – igiena. În plus, avem în curs de brevetare straturile absorbante ale chiloților menstruali cu tehnologie antibacteriană, iar Kit-ul Menstrual – un pachet complex ce conține 2 tampoane, 3 absorbante și 4 proteje-slipuri într-un singur pachet – arată că și cele mai simple concepte pot fi revoluționare atunci când lipsesc de pe piață. În total, avem peste 5 inovații care, în 2025, ne-au adus recunoaștere inclusiv prin poziția 7 la Innovation35, topul inovațiilor realizat în România în 2025. Cred că asta arată foarte clar direcția: produsele viitorului vor fi tot mai sigure, biodegradabile, fără plastic și fără perturbatori hormonali, iar inovația – fie că e un detaliu tehnic, fie un concept simplu – este ceea ce mișcă piața înainte sau poate schimba o întreaga industrie.

Femi.Eko® a crescut într-un context global marcat de pandemie și schimbări economice. Care sunt planurile tale pentru extinderea brandului în următorii ani?

Ne-am setat obiective clare pe următorii trei ani. În prezent, Femi.Eko® este listat în peste 2000 de magazine și prezent în mai mult de 12 țări din Europa, iar planul nostru este să dublăm aceste cifre și să ne consolidăm prezența pe piețele-cheie. Ne concentrăm pe trei direcții: extinderea distribuției în retail, creșterea vânzărilor online și dezvoltarea segmentului B2B prin proiecte precum dispenserele menstruale. În paralel, lucrăm intens la dezvoltarea unor parteneriate strategice și la lansarea unor inovații care să ne diferențieze pe termen lung. Pentru mine, succesul nu înseamnă doar vânzări, ci și să construim o companie profitabilă, solidă, cu o poziționare puternică în Europa.

Dacă ar fi să transmiteți un mesaj femeilor care vor să înceapă un business sustenabil, dar se tem de eșec, care ar fi acela?

Primul pas, când vrei să începi un business sustenabil, este să identifici unde lipsește ceva pe piață, o nevoie reală, și să vezi dacă tu rezonezi cu ea. Dacă nu există această conexiune, foarte ușor ajungi să iei decizii doar pentru rezultate financiare, iar asta îți schimbă complet direcția.

Frica de eșec este firească, dar se gestionează dacă pornești pragmatic: testezi la scară mică, vorbești cu consumatori reali, ajustezi continuu. Nu trebuie să fie perfect de la început, important este să fie construit pe ceva care aduce valoare, răspunde unei nevoi si îmbunătățește ceva existent în piață.

Pentru mine, ordinea corectă rămâne clară: mai întâi te uiți la ce este bine și abia apoi la ce se vinde. Vânzările nu vin de la sine doar pentru că un business este sustenabil, este nevoie de muncă și strategie, dar dacă pornești de la ce vei lăsa în urmă, ai un fundament solid pe care merită să construiești.

 

Urmărește-ne:
- 23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei) -Inscrie-te ACUM - Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Gala Club Antreprenor – ediția a XXIII-a - Înscrie-te acum! - Bilete online -Gala Club Antreprenor Ediție Aniversară 5 ani de la lansarea revistei Club Antreprenor
- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Doctorul în Achiziții din Timișoara recomandă – Doctorul în Achiziții din București răspunde – Episodul 5 – „AI-ul din caietul de sarcini : între...

Autori: Ovidiu Slimac – Timișoara; și Alin Izvoran – București Episodul 5 – „AI-ul din caietul de sarcini : între robot și magician” Într-o miercuri...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Înscrie-te ACUM - Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA -Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA