marți, 18 februarie, 2025

Interviu cu fondatorii INFOSAN, singurul spital privat de oftalmopediatrie din România: Derulăm multiple activități gratuite de educație, depistare și profilaxie în oftalmologie

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu fondatorii INFOSAN
Singurul spital privat de oftalmopediatrie din România

Derulăm multiple activități gratuite de educație,
depistare și profilaxie în oftalmologie

Cum a luat naștere INFOSAN și ce v-a determinat să înființați singurul spital privat de oftalmopediatrie din România?

INFOSAN a luat naștere și a crescut la început mai degrabă din necesitate, decât ca o consecință a unui plan prestabilit și bine gândit. Eu, medic de familie fiind, am fost evacuat din cabinetul medical în care lucram, la câteva luni după ce obținusem prin concurs postul respectiv, clădirea fiind retrocedată abuziv unor moștenitori fictivi. La începutul anilor 2000, aceasta era soarta unor clădiri de utilitate publică din București, care nu fuseseră revendicate de proprietari. Prin urmare, am înființat propriul cabinet medical, într-un apartament de 2 camere, la parterul unui bloc. Așa s-a născut INFOSAN.

Soția mea, dr. Andreea Ciubotaru, proaspăt medic specialist oftalmolog, și-ar fi dorit o carieră academică, fiind înclinată spre excelență profesională și cercetare. Deși fusese olimpică națională la matematică și fizică, deși absolvise ca șefă de promoție UMF „Carol Davila” și terminase prima în specialitate, nu a reușit să obțină un post de medic oftalmolog în nicio clinică universitară și nici în vreun spital public din București. A bătut la ușile mai marilor vremii, unde a primit răspunsul: „Posturi în București nu există nici la Penitenciarul Jilava, darămite în vreun spital.” Alte răspunsuri au fost mai nuanțate, dar au conținut, în esență, același mesaj. Astfel, a început să consulte în cabinetul INFOSAN, în colaborare cu mine, și în alte câteva clinici private. Și-a continuat perfecționarea profesională prin diverse stagii de pregătire în străinătate, printre altele fiind primul român care a obținut doctoratul „Magna cum Laude” la Universitatea Ludwig-Maximilians München, Germania.

Dr. Andreea Ciubotaru – co-fondator

Care au fost cele mai mari provocări în transformarea cabinetului de la început în spitalul de astăzi?

Activitatea a mers bine de la început, pacienții fiind mulțumiți de calitatea serviciilor medicale primite și venind în număr din ce în ce mai mare. Așa că, în câțiva ani, ne-am mutat într-o clinică mică, cu trei cabinete și o sală de operații.

În 2006 INFOSAN a devenit clinică, iar din 2015 a dobândit statutul de spital. Cum a influențat această tranziție creșterea și dezvoltarea afacerii?

Dr. Andreea Ciubotaru a reușit să strângă alături de ea tineri medici oftalmologi dornici de a învăța și de a face performanță. S-a format, în timp, o echipă de medici entuziaști, uniți, care învață unii de la alții și își împărtășesc toate noutățile apărute, dar și dificultățile, greșelile, complicațiile. Iar această echipă crește continuu, mereu alăturându-ni-se medici tineri, luptători, care aspiră spre excelență. Odată cu echipa medicală a crescut și numărul pacienților, dar și varietatea și complexitatea cazurilor tratate. Astfel, în timp, la Spitalul de Oftalmologie INFOSAN au ajuns să se diagnosticheze și să fie tratate, medical sau chirurgical, cazuri dintre cele mai rare și dificile afecțiuni oculare, de la nou-născuți prematuri, boli genetice congenitale, sindroame plurimalformative, traumatisme oculare și tumori, până la consultații uzuale privind prescrierea de ochelari, tratamentul glaucomului, cataractei, strabismului și alte patologii oftalmologice la adulți și copii, dar și consultații de profilaxie, urmărirea dezvoltării și menținerii unei vederi normale.

Fiind un business de familie, cum reușiți să separați viața personală de cea profesională? Ce roluri au fiecare dintre dumneavoastră în cadrul spitalului?

Ați atins un aspect delicat. Creșterea INFOSAN a fost și este o bună parte din viața noastră nu doar profesională, ci și familială. Adesea, problemele de la serviciu veneau seara acasă, generând discuții dificile, chiar conflictuale, care ne-au umbrit și perturbat uneori viața de familie. Cred că acest aspect nu a fost gestionat cum ar fi trebuit, nu am fost deloc pregătiți în acest sens. Am învățat din mers, în ani de zile, cu multă suferință, dar am avut, de fiecare dată, înțelepciunea de a depăși momentele grele și de a lua decizii favorabile. În firmă, eu dețin rolul de Director General, iar soția mea pe cel de Director Medical. Chiar și azi, după atâția ani, unele conflicte profesionale încă tind să capete un caracter personal, dar acum reușim să depistăm la timp derapajul și să-l corectăm, fără consecințe. Aș recomanda celor care intenționează să construiască afaceri în familie să se pregătească din timp cu un psiholog specializat în această problemă, să își definească clar rolurile, atribuțiile, ierarhia și limitele decizionale, astfel încât să limiteze, pe cât se poate, amestecul dintre viața personală și cea profesională.

Dr. Cătălin Ciubotaru – co-fondator

În cei 23 de ani de activitate, cum ați văzut evoluând piața serviciilor oftalmologice din România și care sunt tendințele curente în acest domeniu?

Piața serviciilor oftalmologice din România și a serviciilor medicale, în general, s-a schimbat foarte mult în toți acești ani. Pacienții sunt din ce în ce mai bine informați, mai exigenți, au așteptări foarte ridicate, mai ales de la serviciile medicale private. Și este bine că este așa. Arată o maturizare a pieței medicale din România, care ne împinge spre creșterea continuă a calității serviciilor. Sunt sigur că această tendință va continua și mă bucură acest fapt.

INFOSAN are misiunea de a elimina orbirea prevenibilă. Cum reușiți să păstrați această misiune în centrul activităților zilnice, în contextul unui business în continuă expansiune?

Prea des ne-am ciocnit în toți acești ani de cazuri care se prezentau prea târziu, pe care le diagnosticam când nu mai era nimic de făcut, sau aproape nimic, și am suferit, pentru că știam că în aceleași cazuri, cu 2-3 ani în urmă, am fi putut salva vederea. Din această suferință „s-a copt” ideea că nu putem să stăm și doar să regretăm că aceste lucruri se întâmplă din vina altora: că nu avem program național de screening al afecțiunilor oftalmologice la copil, că părinții nu vin cu copiii la timp la consultații, că medicii pediatri și de familie nu depistează și nu trimit cazurile în timp util, și câte alte scuze pe care ni le găseam… Am decis să facem ceea ce putem, ce ține de noi, pentru a îndrepta aceste lucruri. Am început să facem educația pacienților prin broșuri informative, prin newslettere periodice educative. Oricine se poate abona pe site-ul www.infosan.ro pentru a primi gratuit aceste articole educaționale periodice. Am început să facem screening gratuit oftalmologic în grădinițele din București și vrem să extindem această activitate către un număr cât mai mare de copii. Am ținut prezentări și cursuri pentru medicii pediatri și medicii de familie pentru a-i familiariza cu importanța diagnosticului și profilaxiei în oftalmologie. Și ne dorim să extindem și să sporim toate aceste activități, chiar dacă presupun un efort mare din partea noastră, atât financiar, cât și ca resurse de timp și energie. Dar, cu fiecare zi, vom fi tot mai aproape de țelul misiunii INFOSAN, de a elimina orbirea prevenibilă.

În oftalmologie, tehnologia joacă un rol esențial. Cum reușește INFOSAN să fie mereu în pas cu inovațiile tehnologice din domeniu și să ofere tratamente de ultimă generație pacienților?

Echipa medicală foarte performantă pe care am format-o la Spitalul INFOSAN poate obține rezultate remarcabile doar sprijinită de tehnologie de vârf. De aceea, noi participăm periodic la cele mai prestigioase congrese și reuniuni medicale de profil din lume, unde urmărim atât noile cunoștințe, tehnici chirurgicale și descoperiri apărute, pe care ne străduim să ni le însușim și să le diseminăm, cât și progresele industriale. În domeniul oftalmologiei este, în prezent, o adevărată revoluție tehnologică, apar aparate noi, din ce în ce mai performante, care ajută medicii în desfășurarea activității zilnice. Avem planuri de achiziții pe care le actualizăm periodic, astfel încât să putem aduce în Spitalul INFOSAN acele aparate care să ne permită menținerea performanței medicale la cel mai înalt nivel.

INFOSAN are în prezent un număr de 35 de cadre medicale. Cum reușiți să atrageți și să mențineți personal medical de înaltă calitate, având în vedere cererea crescută pe piața muncii?

Prin condițiile de lucru create în Spitalul INFOSAN, prin atmosfera plăcută și constructivă, prin programele de educație, perfecționare și perspectivele de dezvoltare existente, atragem în echipa noastră tinerii cei mai dedicați, talentați, deschiși și dornici de a se alătura misiunii noastre comune. Cea mai mare parte a specialiștilor INFOSAN s-au desăvârșit profesional în interiorul acestei frumoase echipe, cu care ne mândrim și pe care o creștem permanent. Am reușit să creăm un mediu de lucru plăcut și stimulant prin îmbinarea armonioasă dintre viața profesională și cea personală, prin recunoașterea și valorizarea rezultatelor deosebite obținute, prin prietenie și respect reciproc.

Rareș Ciubotaru (fiul) – Director Executive

Cum vedeți viitorul INFOSAN? Există planuri de extindere sau diversificare a serviciilor oferite?

Pentru a-și putea îndeplini misiunea de a elimina orbirea prevenibilă, INFOSAN va crește, se va extinde teritorial, pentru ca serviciile medicale oferite să ajungă cât mai aproape de pacienți, cei care au atâta nevoie de ele. În acest sens, în primăvara anului 2025, vom deschide o nouă Clinică Oftalmologică INFOSAN, în sectorul 2, pe strada Matei Voievod din București. Noua clinică va fi dotată și echipată la cele mai înalte standarde ale momentului și va oferi servicii medicale oftalmologice atât pentru copii, cât și pentru adulți.

Acum urmează o întrebare ce vizează implicarea fiului dvs. în business. Rareș, cum a fost pentru tine să preiei rolul de Director Executiv într-un business fondat de părinți? Ce lecții importante ai învățat de la ei?

Implicarea mea în INFOSAN a fost o tranziție naturală, dar și o provocare. În calitate de Director Executiv, am fost expus la o combinație unică de lecții. În primul rând, am înțeles valoarea empatiei față de pacienți – am preluat de la părinții mei viziunea conform căreia fiecare pacient trebuie tratat cu grijă personalizată și respect. În al doilea rând, am învățat că o echipă bine coordonată este esențială. Am văzut cum deciziile strategice pe termen lung pot influența stabilitatea și calitatea serviciilor oferite. Poate cea mai importantă lecție a fost aceea de a fi mereu deschis la feedback și de a mă adapta rapid, pentru a menține excelența care definește INFOSAN.

Misiunea de a elimina orbirea prevenibilă este una foarte nobilă. Aveți proiecte de responsabilitate socială sau colaborări cu organizații non-profit pentru a ajuta pacienții din medii defavorizate?

Oftalmologia de top este foarte costisitoare. Amenajarea și întreținerea spațiilor, dotarea cu aparatură și menținerea standardelor de calitate, pregătirea profesională a medicilor, ce implică participarea la congrese și reuniuni naționale și internaționale, toate acestea implică cheltuieli uriașe. De aceea, suntem conștienți că serviciile medicale oferite au un cost ce nu este accesibil tuturor categoriilor sociale care au nevoie de ele. Facem eforturi pentru a putea mări gradul de accesibilitate, fără a risca însă să compromitem nivelul de calitate. În acest sens, am încheiat contract cu CNAS, în baza căruia pacienții pot beneficia de consultații fără plată directă, de unele investigații și de decontarea parțială a unor intervenții chirurgicale. Avem colaborări cu diverse asociații și fundații cu sprijinul cărora efectuăm operații complexe pentru copiii fără posibilități din mediul rural. De asemenea, așa cum am detaliat anterior, derulăm multiple activități gratuite de educație, depistare și profilaxie în oftalmologie. Și vom extinde în viitor toate aceste activități.

Cum ați creat o cultură organizațională care să promoveze empatia, competența și îngrijirea personalizată? Cum reușiți să mențineți aceste valori în activitatea de zi cu zi?

Prima valoare a Echipei Infosan sunt Oamenii: pacienții, colaboratorii și membrii echipei. Ne purtăm cu toată lumea așa cum ne-am dori să se poarte ceilalți cu noi într-o situație similară: cu respect, înțelegere, profesionalism, empatie, vizând cel mai bun rezultat medical. Am considerat întotdeauna banii ca fiind nu un scop în sine, ci o consecință a lucrului bine făcut, a calității serviciului prestat, o resursă pentru perfecționarea acestuia. Nu am prescris niciodată tratamente, investigații, ochelari, etc., care se pot justifica doar pentru că sunt rentablile economic. Corectitudinea, coloana vertebrală verticală, creează un sentiment plăcut în echipă, al mândriei că suntem, fiecare dintre noi, o particică a lucrului bine făcut. Și că prin aceasta contribuim la o lume mai bună. Ne ajută mult și specificul activității noastre: impactul faptului de a reda sau îmbunătăți vederea unui copil este mult mai mare decât pare, se întinde pe multe zeci de ani, dându-i șansa unei educații bune, unei profesii dorite, unei vieți împlinite, schimbă în bine viața întregii lui familii și a oamenilor cu care va interacționa. Conștientizarea acestui fapt ne dă sentimentul de împlinire în viață și puterea de a continua pe drumul pe care am pornit, chiar dacă nu este întotdeauna ușor.

Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați în prezent pe piața serviciilor medicale private și cum intenționați să le depășiți?

Provocări sunt multe și permanente. Ele țin de activitatea curentă și de planurile noastre de dezvoltare: șantier în plină desfășurare în sediul nou, avize și autorizații, birocrație, achiziția de noi aparate, ținerea costurilor sub control etc. Dar, deși știm că provocările nu se vor termina niciodată, vom merge înainte spre îndeplinirea misiunii pe care ne-am asumat-o.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Advertising Club Antreprenor

Ultimele Știri

Interviu cu Avocat Georgiana – Ioana Havrileț, Fondator, GEORGIANA-IOANA HAVRILEȚ – CABINET DE AVOCAT: Rolul avocatului rămâne central în sistemul de drept

Interviu cu Avocat Georgiana – Ioana Havrileț Fondator, GEORGIANA-IOANA HAVRILEȚ - CABINET DE AVOCAT Rolul avocatului rămâne central în sistemul de...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor