marți, iulie 16, 2024

Raport PwC: Trei sferturi dintre consumatorii români se așteaptă să cheltuiască mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj și călătorii 

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro
  • Atunci când iau decizii de cumpărare, consumatorii din România  sunt interesați în primul rând de preț, apoi de cât de sănătos este produsul și de impactul asupra mediului.
  • Trei sferturi dintre ei estimează că în următoarele șase luni vor cheltui mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj și călătorii.
  • Prețurile mai mici și ofertele promoționale sunt principalele motive pentru care ar schimba brandul cumpărat.
  • Social media este cel mai eficient canal pentru a ajunge la consumatori.
  • Jumătate dintre consumatori vor să achiziționeze produse mai sustenabile.
  • Magazinele fizice continuă să fie pe primul loc în preferințe, însă și achizițiile online au crescut mult.

Trei sferturi dintre români estimează că în următoarele șase luni vor cheltui mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj (DIY) și călătorii, reiese din sondajul PwC Voice of Consumer 2024 pentru România. Unul dintre principalele motive pentru care se așteaptă să cheltuiască mai mult este inflația ridicată, pe care 74% dintre consumatorii din România o percep ca principala amenințare în următoarele 12 luni.

”În contextul inflaționist din ultimii ani, prețul rămâne în continuare cel mai important factor în decizia de cumpărare a consumatorilor români, urmat de impactul asupra sănătății și de cât de sustenabil este produsul respectiv. Mai mult, românii sunt mai deschiși la utilizarea tehnologiilor în comparație cu omologii lor din Europa Centrală și de Est și sunt tot mai atenți la protejarea datelor personale. Abordând aceste aspecte – de accesibilitate, personalizare, sustenabilitate și tehnologie -, companiile de retail pot crește gradul de fidelizare în rândul clienților lor, atât de necesar pe o piață extrem de competitivă”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider Consumer Markets PwC România. 

Un raport calitate-preț mai bun și ofertele promoționale sunt caracteristicile cele mai apreciate de către consumatorii români atunci când aleg un produs, dar și de cei de la nivel global. Astfel, 46%, respectiv 39% din consumatori spun că reducerile, urmate de  ofertele promoționale sunt principalele motive pentru care aleg să schimbe brandul cumpărat.

Totuși, în pofida presiunii prețurilor, aproximativ 5 din 10 consumatori își exprimă intenția de a cumpăra mai mult produse sustenabile.

Decizia de cumpărare este influențată în special de reclamele de pe rețelele sociale, arată peste 7 din 10 consumatori români, similar omologilor lor la nivel mondial. Cea mai populară aplicație de social media din România rămâne Facebook, în timp ce utilizatorii mai tineri preferă Instagram și TikTok.

În ceea ce privește canalele de vânzare, magazinul fizic rămâne popular, dar și cele online câștigă teren. Lunar, 36% dintre consumatorii români cumpără din magazinele fizice, dar procente apropiate, însemnând de 29% și, respectiv, 31%, fac cumpărături online pe PC sau smartphone. Varianta online este aleasă în special pentru achiziția de tehnologie, mobilier și produse de lux/designer.

Plata contactless este preferată de 44% dintre consumatorii români, peste nivelul înregistrat în ECE și la nivel global. Însă doar 28% dintre consumatorii români preferă tehnologia de self checkout, comparativ cu 34% în ECE și 38% la nivel global. Circa un sfert dintre consumatorii din România și de la nivel global ar prefera o experiență de magazin complet automatizată.

În cadrul sondajului Voice of Consumer 2024, PwC a chestionat 20.662 de consumatori din 31 de țări și teritorii, printre care și România.

Raportul pentru România poate fi accesat aici.

Despre PwC

Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societății și de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Firmele din rețeaua PwC ajută oamenii și organizațiile să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o rețea de firme prezentă în 151 de țări cu mai mult de 360.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri. Spuneți-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră și descoperiți mai multe informații despre noi vizitând site-ul www.pwc.ro.

PwC se referă la rețeaua de firme PwC și/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică.

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -RoHealth

Latest News

SYMMETRICA: Business în creștere cu 40% în primul semestru datorită lucrărilor de infrastructură și interesului crescut pentru produsele premium

Volumul total de produse livrate s-a majorat cu 30%, la 2,7 mil. mp/ml Vânzările de produse...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT 2024 Club Antreprenor Ziarul Pozitiv