marți, iulie 16, 2024

Construcția a 36 km de noi piste pentru biciclete în sectorul 2, blocată de Primăria Municipiului București

Evenimente Club Antreprenor

Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Primăria Municipiului București blochează proiectul care prevede construirea a 36 km de piste pentru biciclete, în Sectorul 2. Studiul de fezabilitate realizat de compania VEGO Holdings a fost adoptat de Consiliul Local al Sectorului 2, ȋn ianuarie 2024, și are avizul arhitectului șef al PMB, ȋncă din noiembrie anul trecut, care chiar laudă inițiativa proiectului.

,,Apreciem pozitiv viziunea integrată asupra dezvoltării infrastructurii velo pentru bulevardele și șoselele majore, care are în vedere optimizarea tuturor componentelor de mobilitate (transport public traseu comun tramvai și autobuz pe zona centrală, circulație auto cu trei benzi pe sens, locuri de parcare optimizate, piste velo, trotuar pietonal). Propunerea pune accentul pe creșterea calității spațiului urban și înverzirea inelului principal de circulație (prin înlocuirea gardurilor separatoare și realizarea de benzi separatoare înierbate și plantate între cele patru componente de trafic) și contribuie la ameliorarea calității aerului și reducerea insulelor de căldură prin umbrirea realizată de plantația cu arbori maturi”, sunt aprecierile arhitectului șef al municipalității, la adresa proiectului VEGO.

VEGO a realizat studiul de fezabilitate în baza contractului de proiectare semnat în 26.07.2023, care prevede toate fazele de proiectare: faza studiu de fezabilitate, faza Documentație Tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire, Documentație Tehnică pentru Organizarea Execuției, inclusiv obținerea Certificatului de Urbanism și a avizelor necesare, Proiectul tehnic de Execuție și Detaliile de Execuție, asistența tehnică și AS Built.

Cu toate acestea, deși cele 15 documentații pentru obținerea certificatelor de urbanism au fost înaintate de proiectant imediat după aprobarea studiilor de fezabilitate, adică din 12 ianuarie 2024, Primăria Capitalei trenează procesul de eliberare a certificatelor de urbanism, blocând astfel autorizarea și construirea pistelor de biciclete.

Ca urmare a blocajului sesizat, după nu mai puțin de 105 notificări trimise după trecerea termenului legal de soluționare, câte una pe săptămână pentru fiecare dintre cele 15 obiective, prin care atenționează Primăria Municipiului București că întârzie eliberarea celor 15 certificate de urbanism, încălcând atât toate dispozițiile legale în materie, cât și orice normă morală, întrucât nici la aceste notificări nu s-a primit niciun răspuns, VEGO Holdings a decis să depună plângere prealabilă către Primarul Municipiului București.

Proiectele realizate de VEGO Holdings prevăd construirea a 36 km de piste pentru biciclete în Sectorul 2 al Capitalei, pe următoarele trasee:

  • TRASEU 1 – Piața Rosetti – Bulevardul Carol I – Bulevardul Pache Protopopescu – Piața Iancului
  • TRASEU 2 – Piața Rosetti – Str. Vasile Lascăr – Piața Italiană – Str. Jean Louis Calderon – Piața Spaniei – Str. Ghiocei – Șos. Ștefan cel Mare – Aleea Circului – Bulevardul Lacul Tei
  • TRASEU 3 – Parcul Circului – Bulevardul Lacul Tei – Parcul Tei – Parcul Plumbuita
  • TRASEU 4 – Bulevardul Lacul Tei – Str. Dorin Pavel – Str. Oteșani – Str. Mașina de Pâine – Șos. Ștefan cel Mare, Rond Obor
  • TRASEU 5 – Piața Obor – Aleea Câmpul Moșilor – Parc Păsărari – Șos. Electronicii – Str. Baicului – Șos. Pantelimon – Șos. Iancului – Str. Vatra Luminoasă – Parcul Național
  • TRASEU 6 – Șos. Pantelimon – Str. Ritmului – Bulevardul Ferdinand – Str. Mătăsari – Str. Agricultori – Piața Muncii
  • TRASEU 7 – Metrou Ștefan cel Mare – Str. Aurel Vlaicu – Bulevardul Dacia – Str. Traian – Foișorul de Foc – Bulevardul Ferdinand – Parcul Izvorul Rece – Str. Sfântul Ștefan – Piața Sfântul Ștefan – Str. Ștefan Mihăileanu – Foișorul de Foc
  • TRASEU 8 – Metrou Ștefan cel Mare – Bulevardul Barbu Văcărescu – Garibaldi – Metrou Pipera – 3,0 km
  • TRASEU 9 – Calea Moșilor – Șos. Colentina – Șos. Andronache – Str. Maliuc – Str. Căpitan Juverdeanu – Parc Ion Creangă – Str. Nicolae Apostol – 8,59 km
  • TRASEU 10 – Bulevardul Basarabia – Șos. Vergului – 3,64 km
  • TRASEU 11 – Bulevardul Chișinău – 1,79 km (dublu sens)
  • TRASEU 12 – Șos. Pantelimon – 3,90 km
  • TRASEU 13.A – Șos. Ștefan cel Mare – Mihai Bravu – 2,04 km
  • TRASEU 13.B – Șos. Mihai Bravu – 1,20 km
  • TRASEU 13.C – Mihai Bravu – 0,96 km

Lipsa de răspuns din partea PMB a determinat VEGO Holdings să depună o plângere administrativă prealabilă, pentru a remedia situația și debloca proiectul. Compania evidențiază necesitatea adaptării la circumstanțe schimbătoare și importanța documentării și comunicării transparente. De asemenea, VEGO Holdings subliniază importanța gestionării riscurilor și anticipării problemelor, valorificarea timpului prin acțiuni prompte și protejarea reputației companiei și a angajaților săi.

Vom menține o relație de colaborare cu Primăria Sectorului 2 și vom îmbunătăți comunicarea cu publicul și autoritățile printr-un dialog constructiv în speranța că interesul pentru utilizarea unui mijloc de transport sănătos și pentru un mediu curat va fi mai puternic decât interese sau dezinterese de moment”, completează Virgil Profeanu, fondatorul VEGO Holdings.

Prin demersul inițiat, compania își propune să obțină transparență sporită în relația cu cetățenii și autoritățile, creșterea vizibilității proiectului și susținerea publicului și a presei. VEGO Holdings solicită sprijinul public pentru deblocarea proiectului pistelor pentru biciclete din Sectorul 2. Întregul proiect a beneficiat de utilizarea platformei RENDA, instrumente avansate de inteligență artificială, care au asistat în luarea deciziilor strategice și optimizarea proceselor de studiu și proiectare. Primăria Capitalei a construit doar 1,6 km de piste noi pentru biciclete și a refăcut pista trasată pe Șoseaua Kiseleff din București (2 km), în 2023, potrivit datelor transmise de municipalitate, HotNews.ro. România este al doilea producător de biciclete din Uniunea Europeană, dar ocupă ultimele locuri în clasamentul folosirii lor, ca mijloc de transport. Principalul motiv este lipsa infrastructurii.

Pentru mai multe informații despre acest subiect puteți consulta și următoarele documente:

Despre RENDA:

RENDA (Reality Emulation With Native Data Analytics) – Realitate Emulată cu Analiza Datelor Native – este un sistem inovator de inteligență artificială, dezvoltat de entitatea de proiectare, tehnologie și cercetare VEGO Holdings.

Despre VEGO Holdings:

VEGO Holdings (Virtual Environment Generation & Optimization) este un grup consolidat de firme care reprezintă la acest moment unul dintre cei mai importanți poli de tehnologie și proiectare în construcții, de la urbanism, arhitectură, structură, la infrastructură și instalații. Proiectarea curentă vizează clădiri civile și industriale, clădiri de birouri, ansambluri de locuințe, centre comerciale, hale industriale, hale de producție și infrastructură, amenajări peisagistice și urbanism. Compania a proiectat până în prezent aproape 8 milioane de metri pătrați de construcții diverse, pentru care a obținut peste 25.000 de autorizații, avize și acorduri, care au generat investiții imobiliare totalizând 3,67 miliarde de euro. Astfel au fost proiectate peste 8,2 miliarde de metri pătrați și au fost urbanizate 47 de hectare de teren intravilan. Potrivit datelor Oficiului Registrului Comerțului, în 2022, din holdingul respectiv fac parte firme precum VEGO Design Expertise, VEGO Concept Engineering, VEGO Construct Development etc. cu un rulaj de peste 10 milioane de euro și circa 180 angajați.

 

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -RoHealth

Latest News

SoftServe donează 1,5 mil. dolari pentru a sprijini inițiativa “Drive for Life 3.0” și a susține Ucraina cu 100 de ambulanțe

„Drive for Life” este un proiect al Open Eyes, fondul caritabil al SoftServe. Prin intermediul acestei inițiative, s-au donat...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT 2024 Club Antreprenor Ziarul Pozitiv