vineri, 27 iunie, 2025

Interviu cu Oana Toma și Adriana Toma, Fondatoare, Hadar Chalet: Am ridicat ștacheta pentru întreaga industrie

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Oana Toma și Adriana Toma

Fondatoare, Hadar Chalet

Am ridicat ștacheta pentru întreaga industrie

Ce v-a determinat să vă orientați spre industria turismului? Care este cea mai mare satisfacție pe care o obțineți din munca dumneavoastră în industria turismului și ce vă motivează să continuați să vă dedicați acestui domeniu?

Activitatea de turism este o trăire, o experiență. Departe de casă și de mediul unde ne simțim în largul nostru, călătorim să învățăm lucruri despre alți oameni și despre noi, să ne testăm capacitatea de schimbare și să ne lărgim orizontul.

Amândouă am plecat devreme la studii și am fost puse exact în această situație: de a trăi departe de casă și a testa permanent lucruri noi, în medii noi, fie că vorbim de București, Chicago, Buenos Aires, Cape Town sau Paris.

Această parte din viața noastră ne-a învățat, printre altele, cum să creăm spații și experiențe pentru alți călători, care să le permită să se simtă confortabil, în timp ce experimentează lucruri și locuri noi.

La întoarcerea în țară, circumstanțele au făcut ca să ne putem pune pasiunea în scenă la Hadar, o fostă cabană de vânătoare a lui Nicolae Ceaușescu, transformând-o într-un butic hotel cu adevărat special, mai ales că acest lucru se întâmpla în 2012, atunci când nu exista turism de lux în România.

Cea mai mare satisfacție din ultimii 11 ani de turism (sau mai bine zis, primii) este faptul că am ridicat ștacheta pentru întreaga industrie și că am motivat și alți antreprenori să încerce lucruri noi în acest domeniu.

Cum a decurs anul 2023 pentru Hadar Chalet? Cum a demarat acest an?

Anul 2023 a fost o încununare a activității noastre de până acum, o dovadă a constanței noastre în servicii excelente. Am susținut peste 50 de seri de evenimente festive, găzduind căsătoriile a zeci de cupluri, cât și nenumărate companii și familii care au dorit să petreacă timp de calitate împreună, într-un mediu natural, cu o echipă dedicată minunată. 2024 sperăm a fi un an similar, adaptându-ne continuu la necesitățile pieței și schimbările legislative. 

Care sunt impresiile turiștilor români și străini? Ce le place cel mai mult la Hadar Chalet?

Hadar Chalet s-a diferențiat de la început prin localizare și mărimea proprietății: doar 14 camere și 50.000 de metri pătrați de grădină, în pădure, departe de orice sat, dar cu cele mai moderne facilități: teren de tenis, piscină exterioară, sală de jocuri, loc de joacă pentru copii, grădină Zen și sală de sport, sală de ședințe.

Pe parcurs, toți oaspeții au observat însă ceva aproape mai important: ospitalitatea noastră, o grijă imensă pe care o purtăm pentru toți cei care doresc să ne calce pragul sau sunt cazați pe proprietate. Orice vizită este ca a unui prieten drag. Astfel, deși avem clienți care au călătorit în lumea întreagă, toți observă că serviciile sunt acel lucru pentru care merită să se întoarcă și să ne laude mai departe.

Cum au evoluat cerințele clienților și complexitatea cererilor turiștilor pe care le-ați coordonat, în ultimii ani?

Într-adevăr simțim că s-au întâmplat schimbări în ultimii ani, atât când vine vorba de evenimente cât și la cazări individuale. Pe de-o parte, se vede influența rețelelor sociale și “nevoia” de a fi “instagramabil” – să existe locuri și ocazii pentru poze care să facă înconjurul internetului. Pe de altă parte, creșterea nivelului alergiilor și solicitărilor de regimuri speciale.

În același timp, vedem ceva ce a rămas neschimbat și suntem siguri că va rămâne întotdeauna: dorința oaspeților de a se relaxa, de a se simți bine, de a fi tratați bine.

În fiecare an găzduiți zeci de nunți. Prin ce se deosebește o nuntă organizată la Hadar Chalet?

Nunțile la Chalet sunt unice în România, din foarte multe motive. Acestea țin de obicei trei zile și două nopți și sunt petreceri cu adevărat ca în povești: uiți de timp și de griji și te bucuri real de familia și de prietenii cu care te-ai înconjurat.

În primul rând, proprietatea și serviciile noastre sunt perfect calibrate pentru o experiență complexă și fără cusur, chiar dacă aceasta durează câteva zile: 6 locații unde se poate lua masa, 5 locuri diferite pentru ceremonii, spații pentru pregătirile mirilor, multe ocazii de poze memorabile. În plus, echipa noastră are istoric și poate intui foarte bine tot ce au nevoie mirii și invitații lor, înainte, în timp și după eveniment.

Din punct de vedere statistic, mai mult de 30% din turiștii români sunt tineri. Ce strategie aveți pentru atragerea acestora?

Fiecare loc ar trebui să gândească și să ofere o experiență anume, să fie cunoscut pentru un anumit lucru. Ce oferim la Hadar este povestit de cei care ne calcă pragul tuturor prietenilor – aceasta este promovarea noastră cea mai importantă. Pe cine atrage un astfel de weekend, cu siguranță ne va trece pragul cândva. Recunoaștem însă că nu vedem foarte rar oaspeți sub 28-30 de ani (în afară de copii, desigur), probabil și pentru că tarifele noastre nu sunt cele mai accesibile și atmosfera este una foarte liniștită. 

Cât de importantă este încrederea, credibilitatea și notorietatea profesională pe care o transmite un manager din industria turismului clienților săi?

Un hotel nu este doar o clădire – este o colecție de trăiri, un loc unde se interacționează constant, atât cu locul cât și cu alți oameni. Munca unui manager de hotel este să creeze cele mai bune momente pentru oaspeți, cât și pentru angajați. Aceștia din urmă transmit permanent, prin vorbele și acțiunile lor, ethos-ul proprietății și ei sunt în final realizatorii experienței oaspeților: curățenie, organizare, mâncare, atmosferă. Dacă un manager sau proprietar nu ar fi de încredere, acest lucru s-ar transmite direct în fiecare interacțiune cu clienții. De asemenea, cei care ne calcă pragul ne dau și un vot de încredere prin timpul petrecut și suma pe care o achită la final – fără a avea credibilitate în piață, acest lucru nu s-ar întâmpla.

Cum vedeți evoluția industriei turismului în România și care sunt principalele tendințe pe care le observați?

În ultimii 11 ani am fost martore la foarte multe schimbări, atât în industria turismului cât și în obiceiurile de consum ale clienților.

Cea mai importantă schimbare a fost orientarea celor cu bugete mai mari pentru călătorii către mai multe excursii de week-end sau de o săptămână și în țara noastră – la începutul afacerii noastre, cei care ne călcau pragul spuneau că în mod obișnuit călătoresc doar în străinătate, nefiind mulțumiți de calitatea serviciilor, a cazărilor și a mâncării. La acel moment existau foarte puține variante interesante pentru ei, nemaifiind atrași de rusticul clasic al cabanelor existente sau de starea proastă a hotelurilor comuniste.

Între timp, desigur, oferta de locații moderne și renovate a crescut considerabil, atât în categoria de hoteluri mari și de lanț cât și în zona self-service (Airbnb). Astfel, sume mai mari au fost dedicate și sejururilor în țară, fie că este vorba de Transilvania, Marea Neagră sau Delta Dunării.

În ultimii patru ani am văzut o creștere impresionantă a numărului de locații noi, am putea spune de lux. Dacă în 2012 era aproape imposibil să auzi de cazări care să coste peste 300-400 de euro pe noapte, în România există acum o selecție interesantă de proprietăți care se deschid cu dorința de a impresiona atât prin calitatea cazărilor cât și cea a facilităților, de obicei SPA și Wellness. Acest lucru este unul binevenit și grozav pentru atragerea publicului străin și pentru schimbarea percepției despre țara noastră.

Orientarea către sănătate si petrecerea timpului cu copiii sunt două tendințe foarte importante și de luat în calcul pentru orice proprietate existentă sau în construcție, cât și propunerea de activități și experiențe creative și originale. Oaspeții își doresc să încerce lucruri noi, să aibă o vacanță activă și cu amintiri care vor rămâne multă vreme în poveștile de familie sau de cuplu.

Contact

www.hadarchalet.ro

rezervari@hadarchalet.ro

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Studiu RoCoach și Novel Research: Românii privesc cu optimism viitorul AI, dar se tem pentru jobul lor

Unu din trei români anticipează pierderi semnificative pe piața muncii Peste trei sferturi dintre români (76%) văd în Inteligența...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor