Interviu cu Monica Predescu
Fondator, Excelcont
Am oferit permanent servicii de calitate
Care considerați că sunt argumentele pentru care ați reușit să rămâneți în piață timp de peste 30 de ani?
Lucrul bine făcut. Am oferit permanent servicii de calitate. În domeniul nostru există reglementări contabile, fiscale pe care trebuie să le respecți.
Când oferi un răspuns, nu merge să spui “eu cred că…, am citit…, am văzut comentarii ”… etc. Trebuie să răspunzi cu text din lege. În felul acesta îți conferi și ție și clientului “o liniște” la un eventual control.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Aici ar trebui adăugat și faptul că dacă ai fost un prost negociator și onorariul perceput nu este unul care să te mulțumească, nu înseamnă să faci rabat de la calitate. Este strict problema ta ca prestator de servicii. Serviciile trebuie să fie de calitate și complete. Și așa ar trebui să se întâmple în toate domeniile de activitate.
Și, de asemenea un lucru foarte important este să ții pasul cu tehnologia. Gândiți-vă că generația mea a plecat la drum să facă contabilitate, completând de mână Note contabile, Fișe de cont, acele “cearceafuri mari” care erau balanțele.
Și am ajuns astăzi să oferim servicii de contabilitate în cloud.
Ce s-ar fi întâmplat dacă nu eram deschiși la tot ce este nou și cum reușim să avem acum aceleași rezultate bune, cu un efort mai mic? Nu mai introducem (ca acum 20 de ani) sute de facturi. Nu am fi avut timpul fizic necesar, pentru a ne dezvolta.
Acum putem să facem analize și să trimitem rapoarte.
Care sunt calitățile și abilitățile pe care trebuie să le aibă un antreprenor din domeniul contabilității și fiscalității atunci când își înființează o societate?
Consider că fiecare antreprenor ar trebui să aibă câteva noțiuni de bază, câteva cunoștințe minime în domeniu. Ar trebui să se uite pe situațiile financiare anuale ale societății. Acolo scrie clar, sunt cifre pe care singur poate să le verifice. De exemplu, el știe cât valorează mijloacele fixe pe care le deține societatea, cât mai are de încasat de la clienți, cât mai are de plată la furnizori, la credite etc.
Să știți că sunt și antreprenori cu afaceri dezvoltate care nu acordă importanța cuvenită contabilității.
Noi îi încurajăm să se uite pe situațiile financiare, înainte să semneze, să pună întrebări, să ceară rapoarte periodice care să îi ajute în desfășurarea activității.
Nu același lucru putem spune despre fiscalitate. În momentul în care vine vorba despre taxe și impozite, toți caută optimizarea, ceea ce nu este un lucru rău. Însa toate trebuie făcute în spiritul legii.
Vă dau un exemplu: Un antreprenor de prestări servicii IT achiziționează pe societate o mobilă de bucătărie. Vă întreb cum pot eu ca expert contabil să justific, la un control, că acea achiziție este pentru desfășurarea activității economice a societății?
Echipa SC EXCELCONT SRL, caută să “educe” clienții în ceea ce privește fiscalitatea, să le ofere sfaturi și să-i îndemne să-și achite la timp datoriile către stat.
Care sunt cele mai mari provocări cu care vă confruntați în prezent?
Schimbările frecvente ale legislației. Ce ai aplicat luna trecută nu este sigur că mai este valabil și luna următoare.
Nu mai ai timp să procesezi documentele primare. Trebuie să citești tot timpul Codul Fiscal (și nu este suficient doar de citit, trebuie și înțeles).
Este necesar să fim cu legislația la zi (la propriu) pentru a ne putea informa clienții și la rândul lor, aceștia să pună în timp util în aplicare toate schimbările intervenite (ne referim la cotele de TVA, impozitul cu reținere la sursă, schimbări în calculul taxelor și impozitelor aferente salariilor etc.).
De asemenea, ne confruntăm cu indisciplina unor clienți care aduc actele târziu, incomplete, acționează în anumite spețe fiscale fără să întrebe (noi aflăm ulterior).
Este greu să fi antreprenor în România?
Este greu dar este și provocator! Mergi “pe mâna ta“! Eu consider că trebuie să rămâi echilibrat.
Dacă pleci la drum, că în doi ani îți iei vilă cu piscină, … mai bine nu pleca!
Dacă pleci la drum să prestezi un serviciu de calitate, să te perfecționezi continuu, să asculți și să încerci să satisfaci nevoile clienților, va funcționa.
De asemenea este foarte important colectivul, dacă nu ești patron și ești un lider, iarăși va funcționa.
La acest punct, aș vrea să mai adaug că o importanță foarte mare o are familia.
O familie care te susține, care te sprijină și chiar se implică îți dă energia și curajul să mergi mai departe. Și la acest capitol trebuie să ai un echilibru: muncești, dar trebuie să ai și clipele de liniște petrecute cu familia.