Interviu cu Dragoș Bălu,
General Manager, Tipografia Global Print
Printul 100% ecologic
este acum posibil și în România!
În perioada 2019-2023 ați investit aproximativ 5 milioane de euro în utilaje moderne de producție, software specializat și personal. Ce capacitate de producție aveți acum și ce tipuri de tipărituri puteți face?
Flota de utilaje de producție este formată din echipamente exclusiv noi, produse de către cele mai importante companii din industria tipografică, precum Heidelberg, Mohr, Roland, Durst, Horizon, Fuji, Mimaki, HP, Esko Kongsberg, Elitron și în general din categoria flagship. Considerăm acest aspect ca fiind un atuu important, destul de rar întalnit în piața tipografică locală și de natură să asigure realizarea de produse impecabile. Practic, au fost schimbate toate utilajele de producție, cele mai „vechi” echipamente pe care le utilizăm în prezent sunt din 2019. Acest lucru a fost posibil datorită investițiilor consistente realizate în două etape majore de dezvoltare a activității noastre.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
11 februarie 2025: Viitorul afacerilor de familie în România – Ediția a IV-a
28 februarie 2025: Forumul de Infrastructură, Transporturi și Logistică – Ediția a IV-a
19 martie 2025: Forumul de concurență, francize și antreprenoriat
21 martie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP

În perioada 2019-2020 am implementat un prim plan major de investiții în valoare totală de circa 2 milioane de euro în echipamente, software, spațiu de producție și instruire personal. Principala direcție de investiții a fost dezvoltarea printulului digital large format, prin achiziționarea și instalarea de echipamente ce acoperă toate tehnologiile de print în format mare, de la print pe bază de cerneală UV pe materiale rigide, a printului cu cerneală latex, a printului cu cerneală ecosolvent și nu în ultimul rând a printului cu cerneală pe bază de apă. Se obțin astfel importante eficientizări de costuri, putând alege pentru fiecare proiect tehnologia si materialele potrivite. Echipamentele instalate asigură optimizarea și totodată realizarea de printuri de înaltă calitate, pe marea majoritate a materialelor disponibile pe piața din România.
Pentru printarea cu cerneală UV, pe orice material rigid sau flexibil cu grosime de până la 5,08 cm, dar și pentru realizarea de signalistică de interior / exterior, POS/POSM (Point of Sales Materials), Display, ambalaje colective, ambalaje de produs de format mare ori componente industriale, am optat pentru printerul true flatbed Fuji Acuity High Speed Advance, cu o capacitate de producție de până la 30.000 mp pe lună, la calitate fotografică (1200 dpi – certificare Pantone si Fogra).
Printul cu cerneală latex reprezintă soluția potrivită pentru aplicații precum postere, tablouri, tapet și în general printuri pe materiale în rolă, datorită flexibilității crescute a cernelii. Printerul HP Latex 375 a fost decizia noastră avand în vedere faptul că este liderul global în ceea ce privește calitatea dar și productivitatea, fiind obținute eficientizări de până la 40% ale costului cernelii, datorită tonerelor de mare capacitate de 3 litri per culoare.
Printurile cu cerneală ecosolvent, recomandate în cazul produselor outdoor, precum semnalistică, autocolante auto sau reclame reflectorizante, sunt realizate cu echipamentul de print & cut contur Roland Soljet PRO4 XR640. Se pot printa inclusiv culori metalice și se pot produce printuri rezistente la raze UV, culorile fiind protejate de decolorare între 3 și 5 ani (extrem de util pentru aplicații precum stickere auto).
Printurile cu cerneală pe bază de apă se realizează de imprimantele CANON 8400 S, ce pot atinge cel mai înalt nivel de calitate al imaginii (true photo – rezoluție 2.400 dpi), fără miros (cerneală safe 100% pentru grădinițe, clinici, orice mediu interior), asigurând cel mai mare gamut de culoare și cel mai înalt nivel de fidelitate/calitate a printului existent pe piața românească.
Pentru finisările post print a fost instalat în 2019 cel mai nou model de masă de tăiere digitală, produs de către ESKO Kongsberg. Sunt realizate operațiuni complexe de tăiere, biguire, decupare Kiss Cut (tăierea doar a primului strat al materialelor autocolante), etc. Se adaugă totodată echipamente profesionale de laminare, capsare și sudare banere.
Pentru signalistică și outdoor a fost instalat un echipament laser produs în USA, care, pe lângă gravarea clasică, permite realizarea de detalii fine și imagini (fotogravură).
În perioada 2022-2023 au fost realizate investiții de aproximativ 3 milioane de euro în echipamente de producție, software, ecommerce, un nou spațiu de producție de 1000 mp și bineînțeles perfecționare personal. Astfel, am consolidat și dezvoltat capacitățile de producție a standurilor de tip POSM Display și a ambalajelor din carton ondulat, HDF și alte derivate din lemn, Alubond și alte derivate din metal, Forex și alte derivate din PVC.
După instalarea în toamna anului 2022 a primului printer UV DURST P5 350, special configurat pentru print pe carton ondulat și alte materiale rigide în placă, Tipografia Global Print a putut anunța o nouă premieră în România și Europa centrală de sud-est, prin decizia de achiziție și instalare în octombrie 2023, a primului printer cu cerneală ecologică pe bază de apă DURST P5 250WT. În urma colaborării cu liderul din industria producției de echipamente de print large format DURST, concretizată prin decizia de achiziție a celor mai noi printere a căror valoare de piață depășește 1 milion de euro, sunt obținute importante avantaje cu privire la economia circulară, protecția mediului și minimizarea impactului industriei asupra naturii. Totodată, devine posibilă și în România atingerea celui mai înalt nivel de calitate, prin accesul la cea mai performantă tehnologie existentă în industria tipografică. În susținerea și completarea acestor beneficii ce țin de responsabilitatea față de mediu, DURST P5 250WT cu cerneală ecologică este capabil să atingă și din punct de vedere al calității imaginii nivelul maxim posibil în industrie, similar tiparului offset și a tiparului litografic. Aceste performanțe de excepție și unice, atunci când vorbim de printere large format, sunt posibile și datorită tehnologiei Variodrop, care este o tehnologie inovatoare de imprimare ce reglează dimensiunea picăturii de cerneală funcție de conținutul fișierului grafic.
Ca o recunoaștere oficială a performanțelor sale excepționale, printer-ul UV DURST P5 cu lățime de 350 cm a reușit să fie apreciat cu premiul pentru cel mai bun printer în categoria flagship, premiul fiind acordat de către EDP (European Digital Press Association – https://durstus.com/durst-p5-tex-isub-p5-30-hs-win-edp-award/ .)
Tipografia Global Print poate răspunde acum pozitiv solicitărilor din ce în ce mai frecvente de realizare de produse certificate ecologic, având în flota sa cea mai nouă generație de printere DURST, inclusiv a printerului P5 250 WT cu cerneală pe bază de apă certificat UL ECOLOGO. Astfel, se deschide o nouă oportunitate de producție pentru companiile ce pun accent pe responsabilitatea față de mediu și care își doresc ca materialele sale de promovare realizate din carton ondulat să poată dovedi un impact minim asupra mediului. Posibilitatea de a dovedi impactul minim asupra mediului permite companiilor preocupate de reciclare să transmită consumatorilor din România un mesaj ferm, un puternic statement de brand privind etica de business și respectul față de comunitate. Aceste practici de business înregistrează un trend de creștere accelerată și urmează să fie din ce în ce mai importante în viitor.
Totodată, cele 2 printere instalate în premieră într-o tipografie din România asigură și o foarte bună competivitate din punct de vedere al prețurilor ce vin să susțină pe orizontală o serie de industrii. Costurile de producție sunt reduse datorită noilor tehnologii utilizate, precum utilizarea de lămpi led ce asigură un consum de energie cu până la 60% mai mic decât clasicele lampi pe bază de mercur (dovedite deja ca fiind poluante), automatizarea operării în cadrul proceselor de producție, ce permite scăderea numărului de operatori de la 4 persoane la 2 sau chiar un singur operator, încorporarea celor mai noi tehnologii ce asigură reducerea problemelor și a costurilor de service cu până la 90% față de echipamentele second hand și nu în ultimul rând eficientizarea consumului de energie electrică cu până la 50%.
La fel de importantă ca și optimizarea producției considerăm că este asigurarea la cel mai înalt standard al tuturor serviciilor complexe necesare unui management corect al conturilor mari. Dacă în mod uzual în industria tipografică locală comenzile, stocurile, machetele sunt procesate în mod “manual”, am considerat ca fiind necesară schimbarea la 180 de grade a modului în care să asigurăm managementul clienților noștri corporate. Acesta este un atu unic. Considerăm că nu este puțin lucru, că nu este ușor de atins și că este deosebit de important, în spate aflându-se o experiență câștigată în peste 18 de ani de experiență, dar și multiple investiții, precum:
- Implementarea unui software CRM și producție avansat, care a făcut posibilă obținerea atâtor feedback-uri pozitive de la diverși clienți corporate. Practic în ultimii 5 ani nu am avut nici măcar cel mai mic incident, încurcătură, întârziere la livrare sau produse neconforme.
- Verificarea fișierelor grafice pentru zero neconformități și pentru eliminarea totală a erorii umane se realizează cu software-ul de DTP Enfocus Switch, pentru care avem singura licență completă din țară – investiție licență, implementare și training – cca 30.000 euro (https://www.printman.eu/software/enfocus-switch/). Practic, dacă un grafician cu peste 10 ani de experiență verifică de regulă doar circa 10 criterii de bază și într-un interval de circa 10-15 minute per fișier (culori RGB, bleed, semne de tăiere, scris la negru, rezoluție poze 300 dpi, etc), softul de prepress Switch complet automatizat poate verifica și 100 de criterii în câteva secunde. Astfel se obține o importantă eficientizare a costurilor de producție aferente proceselor de pregătire a tiparului, se elimină complet orice eroare umană și se obțin implicit produse 100% conforme.
- Soft de proiectare structurală display-uri Esko Artioscad 3D (considerat ca fiind cel mai performat – cost licențiere și training cca 30.000 euro).
- Soft de proiectare ambalaje ELIPACK, ce asigură rapiditate de lucru și o maximă exactitate necesară ambalajelor pentru o foarte bună închidere.
- Soft de gestionare a culorilor metalizate ColorLogic (singura licență din țară), ce permite obținerea celei mai apropiate interpretări a culorilor de brand, în culori cu efect metalizat.
- Account cu experiență de peste 10 în domeniu și în cadrul companiei noastre. Răspunsurile la orice solicitare au fost avizate și asigurate instant, prin cunoașterea detaliată a tuturor produselor. Astfel, nu de puține ori au fost obținute eficientizări ale costurilor pentru anumite produse.
- Graficieni cu peste 20 de experiență în domeniu și în cadrul companiei noastre, astfel încât să putem asigura cele mai bune standarde de calitate și siguranță. Toate programele de grafică sunt licențiate pentru cea mai nouă versiune și utilizate în variantă full package, astfel încât să avem fișiere 100% conforme.
În anul 2019 ați obținut cea mai exigentă certificare din industria tipografică – FOGRA. Ce reprezintă acest lucru?
Certificarea FOGRA, garantează respectarea celor mai exigente cerințe pe tot parcursul procesului de tipar, de la setarea parametrilor fișierului grafic, măsurarea colorimetriei pentru obținerea de culori constante pentru tot tirajul, calibrarea corectă a echipamentelor de tipar și până la controlul de calitate final. Obținerea unui nivel constant al culorilor între job-urile de print reprezintă o prioritate pentru noi astfel încât să putem să garantăm reproducerea corectă a culorilor corporate. Acest aspect atât de important pentru toate companiile ce își doresc respectarea culorilor de brand pe toate materialele, a fost urmărit prin obținerea certificării de proces FOGRA. Mai multe detalii certificări, aici: https://www.tipografia-global-print.ro/certificari-tipografia-global-print
Ne mândrim cu faptul că ne numărăm printre puținele tipografii din România care au reușit să obțină, încă din anul 2019, cea mai exigentă certificare din industria tipografică – FOGRA. Am reușit să obținem cea mai râvnită certificare din industria tipografică la nivel worldwide, ca o dovadă de bune practici și a investițiilor realizate în echipamente top rage exclusiv noi. Aparțenența la acest grup de elită din industria tipografică europeană reprezintă pentru noi cea mai mare realizare, pentru faptul că vom putea dezvolta în continuare relații de cea mai bună calitate cu beneficiarii noștri. Ca și principale atuuri și beneficii oferite clienților noștri, putem evidenția:
Certificarea Fogra reprezintă nu doar o garanție a calității constante, ci și o confirmare a nivelului tehnic și de know-how al procesului de producție. Practic, lunar se transmit teste de print la laboratorul de analiză colorimetrică din München, în vederea menținerii certificării. În măsura în care echipamentele de tipar nu ar fi menținute la cel mai înalt standard și nu ar fi respectate toate rigorile procesului de producție, produsele realizate ar fi considerate sub standard și ar fi retrasă certificarea.
Reproducerea exactă a culorilor Pantone conform identității de brand este una dintre provocările majore ale industriei tipografice. Pentru atingerea celor mai bune performanțe în acest sens este necesară respectarea riguroasă a tuturor cerințelor în procesele de proiectare, tipar și control al calității, dar nu în ultimul rând și de cele mai noi tehnologii de tipar și software, capabile de înaltă performanță.
Certificarea FOGRA garantează respectarea celor mai exigente cerințe pe tot parcursul procesului de tipar, de la setarea parametrilor fișierului grafic, măsurarea colorimetrică pentru obținerea de culori constante pentru tot tirajul, calibrarea corectă a echipamentelor de tipar – până la controlul de calitate final. Obținerea unui nivel constant al culorilor între job-urile de print reprezintă o prioritate pentru noi astfel încât să putem să garantăm reproducerea corectă a culorilor corporate. Acest aspect atât de important pentru toate companiile ce își doresc respectarea culorilor de brand pe toate materialele a fost urmărit prin obținerea certificării de proces FOGRA. Mai multe detalii despre certificări, aici: https://www.tipografia-global-print.ro/certificari-tipografia-global-print
Cu ce furnizori de produse, materii prime și echipamente aveți parteneriate?
În general am urmărit să ne asociem activitatea cu liderii în domeniu, astfel încât să putem transfera avantaje competitive precum calitatea materialelor, operativitatea și eficientizarea costurilor către beneficiarii noștri finali. Pe parcursul celor peste 18 ani de activitate, am dezvoltat parteneriate cu cei mai importanți furnizori de tehnologie tipografică, software, service utilaje de producție și bineînțeles materie primă.
De-a lungul timpului ați avut foarte mulți clienți. Care au fost cei mai importanți?
Numărul clienților a crescut continuu, asemeni cifrei de afaceri per client și gamei produselor contractate. Apreciem că numărul total de clienți este de circa 500, mare parte dintre clienții care ne-au preferat de-a lungul timpului sunt nume sonore, ca drept exemplu amintim: CEZ România, Engie, Telekom România, Altex, Media Galaxy, Arctic, Trotter Prim (City Grill), Lyonnes, Mercedes România, Autoklass, Paralela 45, Adeplast, Baumit România, Germanos Telekom, Agricover, McDonald’s, Proges, Saint Gobain – Rigips, Tarom, Onduline, Titan SA, Deloitte, Dedeman, Depanero, F64, Tema Retail (Waikiki), Ausburg International, Eurolines, Kaufland România, Smartree, Cegeka, Hidroelectrica, Divinol Lubrificants, Brady Trade (Škoda), Eurolines, Proenerg, Otter Distribution, Samsung România, OMV – Petrom, ERGO Asigurări, Generali România, Uniqa Asigurări, Gothaer Asigurări, Allianz Țiriac, BCR, ProCredit Bank, Up România, Soudal, Philips, etc.
Aveți și o activitate de export. În ce state și cu ce produse?
Până în prezent am realizat activități de export în Germania, Franța, Spania, Italia, Irlanda, Elveția, Ungaria, Cehia. Avem discuții avansate pentru a crește volumele de export în anii următori atât prin creșterea rulajelor cu beneficiarii actuali, dar și prin accesarea de noi piețe din Uniunea Europeană.
Ați participat la multe târguri internaționale de profil și ați văzut unde se îndreaptă cererea. Ce potențial de creștere există în industria tipografică din România?
În mod cert s-a creat un trend de optare pentru produse tipărite cu un cât mai mic impact asupra mediului. Marile companii și din ce în ce mai multe afaceri locale prioritizează implementarea principiilor etice în cadrul activităților curente și totodată doresc să transforme acest efort într-un excelent mijloc de branding.
Și în România pungile și ambalajele din carton încep să fie preferate, în detrimentul plasticului, fiind cunoscut faptul că hârtia și cartonul pot fi reciclate de până la 7 ori.
În zona display-urilor, este solicitată totodată creșterea calității atât în ceea ce privește creșterea rezistenței la greutăți mai mari, a rezistenței la manipulare și implicit în timp. Ne-am focusat pe atingerea acestor deziderate, astfel încât să producem în acest moment floor display-uri din carton ondulat cu rezistența de până la 25 kg per poliță și/sau din HDF cu rezistența de până la 50 kg per poliță:
- Proiectarea structurii se realizează cu soft dedicat proiectării de display-uri – Esko Artioscad 3D (considerat ca fiind cel mai performant). Softul compensează corect grosimea cartonului la plieri, acest lucru având ca rezultat obținerea de pereți de susținere drepți (fără curbări ce duc la pierderea rezistenței).
- Acest soft ne-a permis să realizăm anumite soluții inovative de obținere a unor elemente de armare sub fiecare tavă și în footer, astfel încât să se atingă maximul de rezistență pentru carton ondulat. Avem deja experiență în ceea ce privește realizarea de display-uri cu rezistența de 25 kg per poliță, acestea fiind testate cu succes în sarcină maximă.
- Ștanțarea se realizeaza cu echipamente Elitron și Esko Kongsberg, dotate cu 2 punți robotizate (se dublează productivitatea).
- Aplicarea adezivului industrial se realizează automatizat cu ajutorul unui router digitalizat, ce aplică extrem de rapid adezivul industrial, astfel încât lipirea să fie realizată în intervalul de cca 60 sec, atât cât are adezivul timp de maximă eficiență. Astfel, pereții laterali, spatele și tăvile vor avea o putere mai mare de portanță.
- Odată aplicat adezivul, lipirea elementelor nu se face manual ci cu ajutorul unei prese de tip convejor, astfel încât întreaga suprafață să fie lipită. Și aici se obține un important plus cu privire la rezistența la greutate.
- Pereții laterali și spatele display-urilor sunt realizate dintr-o bucată, datorită faptului că echipamentele de print și finisare au dimensiuni de 2 x 3 m, atât cât este o coală standard de carton ondulat. Și acest aspect este foarte important pentru obținerea unei rezistențe de 100-125 kg/display din carton ondulat.
O altă direcție în care cred cu tărie este cea a canalului de vânzare online, ce poate facilita atât preluarea comenzilor de la clienți mici și persoane fizice, dar în aceeași măsură poate eficientiza substanțial relația cu partenerii clienți de talie mare. Ca o dovadă în acest sens, putem preciza că suntem deja în proces de dezvoltare a celui mai complex proiect de web to print în valoare de circa 200.000 euro, care va însemna o platformă online pentru clienții de tip B2C din România dar și din alte țări din Europa. Astfel, va fi totodată posibilă asigurarea de importante beneficii și optimizări ale timpilor de gestionare a comenzilor de tipar și pentru clienții de nivel corporate, dar și a costurilor aferente. Pe platforma online se va realiza un cont de client special pentru fiecare client corporate. În aria de client se vor regăsi ca și produs ce poate fi adăugat în coș, fiecare fișier grafic aferent produselor dumneavostră. Va fi disponibil și un editor avansat pentru schimbarea spre exemplu a numelui și datelor de contact pentru cărțile de vizită ale colegilor noi. Se va putea seta până la cel mai mic detaliu, ce anume poate fi schimbat și ce nu. Spre exemplu la adresa de email, nu se vor accepta decât emailurile cu terminația @corporatie.ro, astfel încât să nu se poată adăuga emailuri personale. În plus, se va putea adăuga un nivel sau mai multe nivele de aprobare, atât cu privire la layout cât și la cantitatea comandată de angajați. Se va emite o factură lunară centralizată cu detalii complete anexate și totodată vor fi posibile raportări detaliate la nivel de produs per lună/an sau la nivel de sucursală, punct de lucru, franciză, etc. Astfel, costurile se vor ține sub control strict și deciziile privind managementul bugetelor de print vor fi luate în totală cunoștință de cauză, având toate informațiile prezentate organizat. Se va putea reduce drastic și costul aferent personalului care nu mai trebuie să gestioneze și să centralizeze „manual” multiple cereri pentru zeci sau sute de produse, solicitate de către toate punctele de lucru ale clienților, situate în toată țara. Bineînțeles, se vor putea crea o serie de subconturi de utilizator, pentru fiecare putându-se seta un set de drepturi de acces, vizualizare (spre exemplu fără prețuri) și aprobare (marketingul aprobă layoutul și achizițiile aprobă coșul ca și cantitate de produse, funcție de cum consideră dacă sunt necesare sau nu produsele din coș). Astfel, bugetele sunt ținute în control strict, sunt limitate abuzurile și risipa, iar deciziile de management vor fi mai ușor de adaptat pentru optimizare și eficientizare.
Folosiți cerneală ecologică, pe bază de apă. Ce impact are acest lucru asupra protecției mediului?
Materialele tipărite cu cerneala ecologică utilizate spre exemplu de printerul Durst P5 250WT, sunt în proporție de până la 100% reciclabile și cu impact zero cu privire la mediu. Aceste cerneluri utilizate au primit multiple certificări privind siguranța în utilizarea lor, inclusiv pentru industria alimentară din Statele Unite, Europa și Elveția, dintre care putem evidenția certificările: UL ECOLOGO, REACH, TOSCA, California Proposition 65, “Swiss Ordinance for food packaging requirements” (Ordonanța elvețiană referitoare la cerințele pentru ambalarea alimentelor), Nestlé Standards on Materials in Contact with Food, GMP-compliant Primary Food Packaging. Obținerea acestor extrem de exigente și dificil de obținut certificări au fost posibile datorită cernelii pe bază de apă, care este lipsită de substanțe cu grad ridicat de risc (SVHCS), de substante volatile (VOC), de ftalați sau alți plastifianți, nu conține uleiuri minerale, folosește pigmenți organici lipsiți de metale grele, nu conține substanțe de origine animală și beneficiază de un mod de ambalare capsulată ce previne contactul direct cu cerneala.
Ați început demersurile pentru obținerea certificării de sustenabilitate și bună guvernanță a afacerilor ESG (environmental, social and corporate governance). Cum se reciclează în industria tipografică?
Da, aici discutăm de un deziderat extrem de ambițios, care cuprinde toate eforturile realizate în direcțiile de eficientizare a proceselor de producție, de protecție a mediului natural dar și social și nu în ultimul rând a modului de organizare a întregului business după reguli de guvernanță corporatistă care respectă reguli de etică foarte clar definite. Ne dorim să reușim să fim una dintre primele tipografii din Romania care reușește să obțină un punctaj pozitiv, au fost realizate deja destul de multe în acest sens, dar cu siguranță mai sunt de parcurși pași importanți. Este posibil ca o astfel de reușită să nu fie posibilă mai devreme de 2025.
Ce strategie de investiții aveți în următorii ani?
În următorii ani ne dorim să creștem cuantumul și să accelerăm ritmul investițiilor realizate, în special în direcția ambalajelor și a display-urilor de tip POSM, dar fără să fie neglijate segmentele tiparului offset și a tiparului comercial în general. Vizăm instalarea unei mașini de tipar offset în format 70X100 cm, de nouă generație, care să includă cele mai avansate opțiuni de operare și automatizare a proceselor de schimbare a plăcilor, astfel încât să obținem timpi minimi între diversele lucrări. Dezideratul fiind ca în următorii 3 ani să reușim să demarăm și să implementăm investiții de circa 6 milioane de euro, va fi necesară o susținere a planurilor de dezvoltare atât din resurse proprii cât și prin accesarea de programe de finanțare europeană.
Unde vă vedeți peste 5 ani, ca dimensiune a business-ului, anvergura clienților și poziționarea în piață?
Planul actual de dezvoltare vizeaza 2 mari direcții, cea corporate unde se va pune accent pe ambalaje și POSM display dar și cea a retailului online prin implementarea celor mai avansate tehnologii de commerce de tip web to print.
Facilitatea actuală de producție are o suprafață de 1.000 mp și beneficiază de o foarte bună izolare termică și de cele mai noi tehnologii de eficientizare energetică și protecție a mediului, precum panouri solare și pompe de căldură. Astfel, fiind o hală nouă dotată complet este asigurată în mod sustenabil și la costuri reduse o temperatură stabilă de 22-23 de grade și foarte important o umiditate constantă pentru depozitarea corectă a hârtiei și produselor clienților noștri. Alte aspecte generale, dar de impact asupra facilităților noastre de producție:
- Pentru viitor vom intensifica eforturile de protecție a mediului, prin suplimentarea panourilor fotovoltaice cu încă 100 KW, prin adăugarea la certificările actuale FOGRA, FSC, ISO 9001, 14001 și 18001, a certificării FSSC/BRC ce garantează respectarea rigorilor impuse de industria de food.
- Obținerea certificării de sustenabilitate și bună guvernanță a afacerilor ESG.
- Extinderea spațiului de producție prin amenajarea unei noi hale de circa 1.500 mp, din complexul logistic în care funcționăm în acest moment, la aceleași standarde de eficiență energetică și sustenabilitate dpdv al mediului.
Ce sfaturi le oferiţi antreprenorilor aflați la început de carieră? Ce calități sunt necesare pentru un parcurs profesional consistent?
Primul pas este să își asume să fie întreprinzatori și să treacă la acțiuni concrete de antreprenoriat. Oricât de pregătiți ar fi, cel mai importat pas este acela al trecerii la acțiune. Drumul către un business antreprenorial de succes implică multiple calități, dar dacă ar fi să extragem esențialul, cred că acesta ar putea fi asumarea riscului și perseverența, indiferent de câte ori apare gândul de renunțare.
Ce credeți că ar trebui să facă actualul Executiv pentru a moderniza administrația, a reduce birocrația și a stimula mediul de afaceri?
În acest moment, capitalul românesc este regăsit într-un raport nepermis de mic pentru o națiune independentă. Focusul reprezentanților statului ar trebui să fie îndreptat către crearea premiselor de dezvoltare a afacerilor cu capital românesc și da, fără niciun fel de reținere, trebuie gândite mai multe și mai consistente scheme de ajutor de stat, programe de finanțare bancară subvenționată și de garantare a creditării. Nu în ultimul rând, o foarte utilă soluție ar fi scăderea taxării pe muncă, aceasta fiind printre cele mai mari din Europa, în condițiile în care taxarea capitalului (preponderent străin) este una dintre cele mai mici din Europa. Această dezechilibrare reprezintă una dintre problemele fundamentale actuale și da, trebuie reglată prin pârghii de stat, altfel capitalul românesc va fi în continuare fără mari șanse de a atinge procente de 20-30% din PIB, procent absolut normal și necesar pentru un stat suveran.
Contact – Tipografia Global Print:
email: office@globalprint.ro
tel: 0755.808.909
web: https://www.tipografia-global-print.ro/
În ultimii 5 ani nu am avut nici măcar cel mai mic incident, încurcătură, întârziere la livrare sau produse neconforme.
Suntem deja în proces de dezvoltare a celui mai complex proiect de web to print în valoare de circa 200.000 euro, care va însemna o platformă online pentru clienții de tip B2C din România dar și din alte țări din Europa.