miercuri, noiembrie 29, 2023

Comercializarea la negru de produse alimentare se ridică la 1.2 mld EUR pe an

Evenimente Club Antreprenor

Comercializarea „la negru” de produse alimentare pregătite în bucătării personale însumează până la 1.2 miliarde de euro pe an. Ce soluție propun profesioniștii din HoReCa?

Comercializarea de produse alimentare pregătite în bucătăriile personale se ridică la o valoare totală de până la 1.2 miliarde de euro pe an, reprezentând între 15 și 20% din industria de foodservice din România, au anunțat reprezentanții Hospitality Culture Institute în cadrul evenimentului Food&Beverages Innovation Camp.

Între 13 și 15 noiembrie, la Piatra Neamț, a avut loc cea de-a doua ediție a Food&Beverages Innovation Camp, organizată de APIO și Hospitality Culture Institute. Evenimentul, susținut de UniCredit Bank, a adunat peste 60 de participanți, lideri ai sectorului HoReCa, profesioniști din industrii conexe precum și fondatori de start-up-uri care generează inovație în ospitalitate prin intermediul tehnologiei, al producției sau serviciilor.

În prima zi a F&B Innovation Camp, Radu Savopol, fondator 5 to go și Gabriel Melniciuc, CEO și partener Spartan, au vorbit despre investițiile planificate în dezvoltarea celor două companii în 2024. Potrivit CEO-ului Spartan, în momentul de față, piața este definită de o anumită stare de incertitudine, accentuată de mediul fiscal dificil dar și de lipsa de predictibilitate: „Suntem la jumătatea lui noiembrie și nu avem buget pentru 2024 pentru că nu știm pe ce să ne bazăm,” a declarat Gabriel Melniciuc.

A doua zi a F&B Innovation Camp a generat dezbateri intense cu privire la provocările sistemice cu care se confruntă companiile din industria ospitalității. În cadrul panelului „Chefs at Work” au participat Mihai Toader, cofondator „Soro lume”, Alex Cîrțu, consultant culinar LifeBox, Alexu Toader, Project Manager Viscri 32, Ana Consulea, owner Zexe Braserie, Alex Petricean, owner NOUA și Oana Coantă, owner Bistro de l’Arte.

Aceștia au discutat despre întreruperile în lanțurile de aprovizionare, creșterea foodcost-ului dar și despre pregătirile pentru anul 2024, în contextul modificărilor fiscale, aceștia fiind rezervați în ceea ce privește creșterea profitabilității business-urilor pe care le conduc: „Ar trebui să ne obișnuim cu 7-10% marjă de profit. Să uităm ce se întâmpla acum 10 ani, când marja de profitabilitate la nivelul sectorului era de 30%”, a afirmat Ana Consulea.

Legea gătitului de acasă, o inițiativă care poate proteja consumatorii și susține micii producători

În contextul apropierii sărbătorilor de iarnă și a comercializării „la negru” a produselor specifice acestei perioade, pe diferite canale de vânzare, reprezentanții asociațiilor patronale și profesionale din HoReCa au discutat despre o posibilă inițiativă legislativă privind „Legea Gătitului de Acasă”.

În fiecare an, comercializarea de produse alimentare pregătite în bucătăriile personale se ridică la o valoare totală de până la 1.2 miliarde de euro, reprezentând între 15 și 20% din industria de foodservice. Printre cele mai căutate produse se numără cozonacul, pasca, tortul și diferite alte tipuri de prăjituri. Nereglementarea acestei activități vine la pachet cu o serie de riscuri atât pentru consumatorul final cât și pentru cei care comercializează aceste preparate.

În acest context, Radu Savopol, președinte HORA, Oana Coantă, vicepreședinte în cadrul Federației Patronatelor din Industria Ospitalității, Laurentiu Mâță, președinte RoTruck, Alexu Toader, Project Manager Viscri 32 și Răzvan Testa, partener fondator Țuca Zbârcea & Asociații, au dezbătut despre o posibilă inițiativă legislativă privind „Legea Gătitului de Acasă”, prin intermediul căreia veniturile generate prin acest tip de activitate ar putea fi recunoscute și fiscalizate, în timp ce drepturile consumatorilor ar putea fi mai bine apărate, prin stabilirea unor reguli de igienă pentru spațiile în care au loc astfel de activități.

Răzvan Testa a oferit exemple de bune practici din alte țări europene, ceilalți participanți la dezbatere propunând diverse soluții precum extinderea în mediul urban a reglementărilor pentru punctele gastronomice locale sau dezvoltarea unor bucătării centrale în care care micii producători să-și poată realiza activitatea în condiții optime de igienă.

Tot în cadrul F&B innovation Camp, specialiști din industrii conexe au susținut prezentări pe diferite arii de interes pentru profesioniștii HoReCa. Astfel, Alexandru Dincovici, antropolog, a vorbit despre „Senzori, algoritmi și conștientizare”. Costel Ariton, National Key Account ON-TRADE Manager la PPD Global, și Andrei Lung, DIAGEO Portfolio & World Class Ambassador, au adus în discuție parteneriate și trenduri în HoReCa, în timp ce Ștefan Popescu, National On Premise Manager Romania & Moldavia RedBull, a susținut o prezentare captivantă despre „Competiția atipică din HoReCa”.

F&B Innovation Camp este un eveniment susținut de UniCredit Bank, cu sprijinul Bocado, 5 to go și Johnnie Walker.

Despre Hospitality Culture Institute

Hospitality Culture Institute este un centru de resurse pentru antreprenorii din ospitalitate. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărtăși know-how și soluții aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, Hospitality Culture Research, Intimate Roundtable Conversations și Urbea Food Fest.

 

- Abonează-te la revista de business - ClubAntreprenor.ro 2024 -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -RoHealth

Latest News

Cercetările Kaspersky dezvăluie amploarea utilizării GenAI în companii și îngrijorările top managementului

Un studiu derulat de Kaspersky în mai multe țări din Europa inclusiv România subliniază o îngrijorare tot mai mare...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Agentia re7consulting agentie de marketing online si Social Media
- Advertisement -reclamaTa advertisement oferta advertising Club Antreprenor revista evenimente

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business - ClubAntreprenor.ro 2024! -ABONAMENT 2024 Club Antreprenor Ziarul Pozitiv