Interviu cu Ing. Ciprian Popa
Fondator și Director General, SAM – Smart Agro Machines
Sunt tot mai mulți fermieri care apelează la noi
și le mulțumesc!
În luna august compania dumneavoastră a aniversat 10 ani de activitate. Cum este organizată SAM – Smart Agro Machines în prezent?
Avem un număr de 14 angajați, 3 puncte de lucru și acoperim toată zona de vest a țării, fiind prezenți cu echipa de vânzări și cele 6 mașini de service mobil.
Activați pe piața de distribuție a mașinilor agricole (tractoare, utilaje agricole și piese de schimb), în zona de vest a țării. Care sunt cele mai solicitate echipamente / mașini?
Diferă de la un an la altul, însă avem solicitări mai mari pentru tractoare, pluguri, semănători, mașini de erbicidat și discuri scurte.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Ce potențial de creștere are acest segment de business, ținând cont de etapa la care este România acum și de nivelul la care sunt statele din Europa Centrală și de Vest?
Potențial de creștere este, din fericire, datorită faptului că încă multe ferme sunt deficitare în dotarea cu echipamente noi și performante și pentru că sunt alocate fonduri europene, ceea ce ne mai oferă oportunitatea nouă ca dealer să vindem, iar fermierilor să se doteze cu utilaje de ultimă oră.
Cât de importantă este digitalizarea activității pentru business-ul dumneavoastră?
Foarte importantă, ținem pasul și ne digitalizăm odată cu creșterea numărului de angajați și a cifrei de afaceri.
Cu ce furnizori globali și locali aveți parteneriate?
ERMO, PASTO, TYM, AGROMEHANIKA, FARESIN, WIELTON, CAFFINI, EUROSPAND, EURO PLAST, ZIEGLER, SOLA s.a.m.d.
Câți fermieri depind de produsele dumneavoastră?
Mulți și ne mândrim cu asta. Sunt tot mai mulți fermieri care apelează la noi și le mulțumesc! Datorită lor am ajuns aici și am crescut și creștem an de an.
Cum ați reușit să supliniți absența de la expozițiile și târgurile agricole de profil, în anii 2020 și 2021?
Prin prezența în ferme. Iar la expoziții, în 2021 s-au reluat, din septembrie, prima fiind în Arad, la Agromalim.
Ce strategie aveți pentru a vă extinde portofoliul de clienți și pentru creșterea portofoliului de produse cu care să veniți în sprijinul fermierilor?
Prospectare continuă, seriozitatea și oferirea de soluții fiecărui fermier. Portofoliul de produse este complet 99%, și pot susține că avem branduri de calitate premium și super premium.
Unde vă vedeți peste 5 ani, ca dimensiune a business-ului, anvergura clienților și poziționarea în piață?
Luptăm pentru consolidarea poziției pe piață și targetul de creștere anuală este de 30-50%. Vreau să acoperim zona tot mai bine și să oferim servicii complete fermierilor, fiind un brand deja cunoscut ca și SAM = Seriozitate + Ambiție + Muncă.
Ce le recomandați antreprenorilor care doresc să se alăture acestei piețe, a distribuției de mașini agricole?
La fel ca oricărei piețe, dacă știi la ce te înhami și ai cunoștințe, teoretic poți reuși, practic depinde de mai multe aspecte, însă sunt convins că orice antreprenor se informează în prealabil.
Ce ar trebui să facă Executivul pentru a sprijini eficient companiile românești?
Ar fi multe de spus și sugerat, dar o să fiu scurt:
- Să încurajeze fiscalitatea și încrederea în sistem, prin respectarea antreprenorului și prin ușurarea muncii, reducând birocrația, care ne încurcă și se pierde timp valoros;
- Să acorde sprijin corect companiilor cu nevoi, de genul granturilor;
- Să ofere șansă și altor companii, cum este a mea, să acceseze fonduri europene pentru a facilita dezvoltarea mai rapidă și angajarea mai multor persoane, ceea ce automat generează impozite și cotizații la stat.