joi, august 18, 2022

Florin Buligoanea lansează un business care ajută antreprenorii români să-și crească exponențial valoarea companiilor pe care le dețin

Must Read

Antreprenorul Florin Buligoanea, cu 30 de ani de experiență în poziții de management financiar, lansează un business care se adresează oamenilor de afaceri locali, care au construit companii în zona a 5-10 milioane de euro cifră de afaceri anuală, cărora vor să le crească exponențial valoarea. Florin Buligoanea își propune ca pe baza experienței acumulate în proiecte extrem de dinamice și de succes, ale unor fonduri de investiții sau antreprenoriale, precum Brewery Holdings sau A&D Pharma, să se implice alături de antreprenorii locali preocupați de managementul activ al valorii companiilor deținute și care, pe termen mediu sau lung, sunt interesați de un exit total sau parțial.

Profilul clientului meu se încadrează în sfera antreprenorilor ambițioși, care au creat business-uri cu dimensiune actuală în zona 5 – 10 milioane euro, care au proiecte concrete de dezvoltare și au nevoie de soluții pentru materializarea lor din punct de vedere financiar și managerial. Mi-am propus să îi ajut pe antreprenori să înțeleagă cât de important este, în ecuația unei afaceri, managementul activ al valorii companiei pe care o dețin și când spun asta, vorbim de o valoare obiectivă, de piață. În general, este vorba despre antreprenori care au nevoie de finanțare pentru dezvoltări accelerate, cum ar fi achiziția unor concurenți”, a explicat Florin Buligoanea, fondatorul businessului myFD.ro.

Un astfel de proiect aflat în derulare cu implicarea sa de 2 ani și jumătate, în domeniul FMCG/producție și distribuție, a reușit creșterea în acest interval de cinci ori a dimensiunii și valorii firmei. Strategia aplicată în acest proiect de Florin Buligoanea a inclus combinarea creșterii organice moderate cu o achiziție spectaculoasă, finanțată aproape integral bancar. Următorul obiectiv al proiectului este atingerea poziției de lider de segment și a unei valori a firmei de 50 milioane de euro în 5 ani.

Metoda sa de a contribui la creșterea exponențială a valorii unei firme pleacă în toate situațiile de la o evaluare onestă și profesionistă a afacerii antreprenoriale la momentul inițial.

După ce încadrez modelul de business în piața relevantă și analizez trendurile domeniului, împreună cu acționarul și echipa de top management, schițăm în linii mari un business plan care trasează drumul oricât de abrupt, de la punctul actual la cel de destinație aflat la, să zicem, 60 de luni distanță, identificând pașii principali de făcut și resursele necesare pentru atingerea obiectivului”, a detaliat fondatorul myFD.ro.

În viziunea lui Florin Buligoanea, o creștere fulminantă de valoare a unei firme, într-un interval de 4-5 ani, este foarte greu de atins fără una sau chiar mai multe achiziții de companii concurente sau complementare. În proiectele în care este implicat, acesta se ocupă atât de maparea pieței, prezentarea țintelor de achiziții și negocierea tranzacțiilor respective, cât și de identificarea surselor de finanțare pentru preluarea lor.

Despre Florin Buligoanea

Florin Buligoanea a lucrat în ultimii aproape 30 de ani în diverse industrii (Farmaceutice, FMCG – de la cosmetice și produse electronice la bere și vendomate -; Reciclare, Servicii Financiare sau Real Estate etc.), pe zone de producție/distribuție/retail și a fost și este implicat predominant în proiecte antreprenoriale și ale fondurilor de investiții. Timp de aproape 13 ani a lucrat ca Director Financiar al celei mai mari companii din industria farma din România, A&D Pharma, organizație pe care a ajutat-o și să se listeze pe bursa din Londra într-o tranzacție de 133 milioane de euro. De asemenea, a mai ocupat poziții de CFO în cadrul Brewery Holdings Ltd. și Green Group Romania. În prezent, operează ca „Finance Director” externalizat, în câteva parteneriate cu antreprenori locali. Contribuțiile sale în astfel de proiecte includ: finanțarea creșterii, inclusiv a achiziției altor firme, dar și setarea unei funcțiuni financiare profesionale, marketingul firmei spre posibili cumpărători, investitori, finanțatori, fiind implicat și în definirea structurii organizaționale, KPI, alinierea intereselor între acționari și management, calibrarea corectă a unor noi funcțiuni de management și expansiune regională.

 

- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest News

Opinie Deloitte: Tratamentul fiscal și contabil al operațiunilor cu criptoactive – puține certitudini, multe necunoscute

Material de opinie de Angela Borza, Manager, Taxe Directe, și Monica Zipiș, Consultant Senior, Taxe Indirecte, Deloitte România Operațiunile cu...
- Advertisement -spot_img

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -spot_img