vineri, 27 iunie, 2025

Rodica Veliche, General Manager, Mindit Consulting: Serviciul de background screening oferă un plus de încredere în recrutarea și selecția de noi angajați

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Rodica Veliche

General Manager, Mindit Consulting

Serviciul de background screening oferă un plus de încredere în recrutarea și selecția de noi angajați

„Oferim clienților noștri o analiză a parcursului profesional al candidaților, a competențelor și atitudinilor lor, astfel încât impactul acestora și implicarea în noul mediu de lucru și în cultura internă a organizației să fie una pozitivă și bazată pe încredere.”

Cine este Mindit Consulting? 

Suntem prima companie de background screening din România, fondată de antreprenoarea Irina Arsene în anul 2013, iar expertiza pe care ne-am creat-o în toți acești ani a susținut cu succes și eficiență parteneriate cu organizații din numeroase industrii locale și internaționale. 

Obiectivul nostru principal viza un impact asupra gradului de onestitate din mediul de business românesc, respectiv formarea unor relații transparente între companii și noii angajați, alături de creșterea unei echipe puternice, într-o cultură organizațională inspirațională, care să susțină un business sănătos, în creștere organică.

O altă direcție a fost educarea pieței în legătură cu acest nou serviciu importat din U.K. și SUA, unde background screening-ul este o practică obligatorie, fiind integrat în procesul standard de recrutare.

Dacă la început piața din România a fost reticentă cu privire la acest serviciu, în prezent avem peste 50 de clienți locali și internaționali care au înțeles valoarea sa adăugată și impactul pe care îl avem în mediul de afaceri.

Serviciile firmei sunt preponderent adresate departamentelor de HR, în procesul de recrutare și selecție de personal. Ce înseamnă Background Screening?

Prin background screening sau background check, oferim clienților noștri o analiză a parcursului profesional al candidaților, a competențelor și atitudinilor lor, astfel încât impactul acestora și implicarea în noul mediu de lucru și în cultura internă a organizației să fie una pozitivă și bazată pe încredere.

Procesul presupune verificarea parcursului profesional al candidaților, dar și a zonelor de legal, studii și certificări, prezența și activitatea în media și social media, ID check, raport de credit, analiză CV, etc. și se desfășoară în conformitate cu cerințele și reglementările GDPR și normele legislative internaționale.

Perioada de pandemie ne-a arătat că mobilitatea este un aspect important când vorbim de noi angajări, astfel că aproape orice companie locală sau internațională recrutează oameni din toată lumea. De aceea, serviciul de background screening oferă un plus de încredere în recrutarea și selecția de noi angajați.

Care sunt valorile și principiile pe care s-a clădit compania?

Încă de la începutul activității, misiunea noastră a fost susținerea clienților noștri printr-un parteneriat durabil.

De-a lungul timpului le-am asigurat etica profesională, transparență și eficiență, sprijinind procesele lor interne de recrutare și selecție, background screening-ul fiind o componentă complementară acestora.

Acestea sunt direcțiile etice pe care a fost construit business-ul și după care ne ghidăm în Mindit Consulting în fiecare zi.

Cum faceți Screening-ul și ce aplicații folosiți?

Folosim la nivel de expert baze de date naționale și internaționale pentru autentificarea integrității aspectelor legale, de identificare personală, a actelor și a diplomelor.

De asemenea, prin platforme specializate urmărim anumite aspecte care ar putea afecta imaginea companiei sau integritatea în interiorul echipei și culturii organizaționale, pe care le comunicăm angajatorilor sub forma unui raport.

În ultimii ani v-ați extins activitatea și peste granițe. Care sunt diferențele și provocările atunci când faceți verificări și pe alte piețe?

Avem expertiza de a face verificări la nivel internațional, acest lucru însemnând adaptare la particularitățile țărilor unde se angajează, respectiv la cadrul legislativ, specificul pieței muncii și cultura națională. Derulăm, așadar,  procesul de background screening în conformitate cu legile specifice și cerințele clienților noștri. 

De asemenea, ne bucurăm și de parteneriate cu furnizorii internaționali de background check, care ne sprijină în verificări particulare țărilor respective unde normele legislative pot reprezenta o provocare.

Căror clienți / piețe va adresați preponderent?

Din portofoliul nostru fac parte clienți cu preponderență din industriile de IT&C, Technology, BPO, Logistică, Pharma, Banking, însă putem acoperi nevoile pentru toate sectoarele de activitate.

Dezvoltarea industriei de IT&C și BPO din ultimii ani a determinat nevoia de a implementa acest serviciu ca parte integrantă a procesului de recrutare și selecție, astfel că mai bine de 60% din clienții noștri fac parte din aceste sectoare de activitate.

Care sunt avantajele celor care apelează la serviciile societății dumneavoastră? Cum fructifică companiile aceste oportunități?

Există din ce în ce mai multă deschidere a companiilor către externalizarea anumitor servicii de HR, beneficiul lor fiind optimizarea capacității interne și concentrarea către alte proiecte interne, ca de exemplu îmbunătățirea culturii organizaționale, atragerea și retenția talentelor sau well-being-ul angajaților.

În Mindit Consulting, prin expertiza de background check, preluăm această nevoie de verificare a candidaților și susținem companiile să formeze relații transparente cu noii angajați și să creeze o echipă puternică încă de la începutul colaborării.

Parteneriatul nostru cu departamentul de HR aduce un plus de siguranță și autenticitate în construirea culturii interne atunci când se angajează oameni noi și susține transformarea organizațională și experiența angajatului.

De ce ai nevoie să faci background screening?

Pentru că este esențial să te asiguri că angajezi de fiecare dată persoană potrivită în echipa și compania ta, dar  și pentru că se creează cadrul natural de a începe o colaborare bazată pe încredere. 

Procesele de recrutare devin din ce în ce mai complexe, astfel încât nevoia angajatorilor de certitudine și transparență crește pentru fiecare angajare.

Unul dintre motivele pentru care specialiștii de HR apelează la serviciile noastre este reducerea riscului și a costurilor aferente unei angajări nepotrivite (“bad hire”).

Când e indicat să faci background screening?

Mulți dintre clienții noi ne întreabă când le recomandăm să treacă un candidat prin procesul de background screening.

Ca element definitoriu al procesului de verificare, informarea candidatului și acordul lui scris vor sta la baza începerii screening-ului, de aceea noi recomandăm angajatorilor să îi informeze înainte de desfășurarea interviurilor sau a preselecției.

Recomandăm ca background screening-ul să se facă înainte de etapa interviurilor. La alegerea recrutorului, există opțiunea de a demara procesul și după acceptarea ofertei de muncă sau chiar în perioada de probă.

De asemenea, mulți dintre angajatori aleg să facă periodic background screening angajaților sau ori de câte ori aceștia schimbă poziția / proiectul în cadrul companiei. 

„Un exemplu concret pentru conștientizarea nevoii de background screening în Instituțiile Publice este faptul că diplomele false chiar există și cei care le folosesc în mod abuziv pot impacta major viața și integritatea oamenilor.”

Care sunt cele mai cerute servicii de background screening?

 

În Mindit Consulting oferim pachete standard, create ca urmare a cererii pieței, însă știm că nevoile clienților noștri se diversifică constant, astfel că putem personaliza orice serviciu de verificare, începând cu poziții de Entry Level până la Executive.

În ultima perioadă, accentul a fost pus mai mult pe experiența de muncă a candidaților, ca urmare a mobilității accentuate în pandemie, astfel că verificările pentru istoricul profesional împreună cu partea de educație și legal au ponderea cea mai mare în totalul serviciilor noastre.

 

Aveți parteneriate durabile cu companii locale și multinaționale, dar ați lucrat și cu firme din străinătate. Cum au evoluat cerințele și solicitările clienților în ultimii ani?

Ne bucurăm de parteneriate durabile, construite de-a lungul timpului, ce au condus la extinderea și externalizarea acestui serviciu la nivel național și internațional.

Nevoia de digitalizare globală și dezvoltarea intensă a sectoarelor de IT&C și BPO au dus la diversificarea nevoilor și așteptărilor angajatorilor cu privire la noi metode și instrumente folosite în recrutare. 

Acest lucru a însemnat pentru noi dezvoltarea portofoliului de servicii și adaptarea procesului de background check pentru acoperire internațională.  

Sunteți într-un proces de expansiune. Care sunt planurile de dezvoltare?

Ne propunem să creștem dimensiunea business-ului în 2022 cu 20% într-o manieră sănătoasă și sustenabilă, alături de clienți reprezentativi din fiecare sector de activitate și să devenim furnizorul principal de background screening.

Cultura noastră organizațională susține diversitatea și flexibilitatea în gândire și ne dorim ca aceasta să inspire cât mai mulți profesioniști din comunitatea de HR.

Suntem un partener de încredere spre a schimba România în bine. Scopul nostru este să aducem un plus de valoare comunității prin promovarea transparenței și eticii profesionale în mediul de afaceri din România și să aducem vizibilitate și în Sectorul Public.

Care credeți că ar fi impactul în Sector Public? Ce așteptări aveți din partea instituțiilor publice?

Dacă în sectorul privat, industria de background screening este foarte dezvoltată, ne dorim să implementăm acest serviciu și în Sectorul Public.

Un exemplu concret pentru conștientizarea nevoii de background screening în Instituțiile Publice este faptul că diplomele false chiar există și cei care le folosesc în mod abuziv pot impacta major viața și integritatea oamenilor.

În anumite țări din UE și SUA, procesul de background screening este reglementat local, astfel că ne dorim să facem primii pași înspre adaptarea legislației din România pentru a sprijini implementarea procesului. 

Cum a evoluat sectorul de background screening la nivel internațional?  Cum va schimba procesul de background screening atitudinea antreprenorilor și activitatea companiilor pe care le conduc?

Printre motivele pentru care se face background screening la nivel internațional se numără protejarea și siguranța angajaților și a clienților, îmbunătățirea procesului de recrutare și, mai ales, protejarea reputației companiei.

Pe lângă screeningul standard, observăm un trend accentuat în ceea ce privește Social Media checks, screeningul freelancerilor și utilizarea Inteligenței Artificiale în procesele de recrutare și selecție. Odată cu această evoluție, focusul background screening-ului va fi să ofere o experiență adaptată și personalizată clienților.

Un studiu realizat de PBSA (Professional Background Screening Association) în anul 2021, oferă informații valoroase pentru direcțiile viitoare ale industriei. Astfel, la întrebarea ,,Cât de important este ca o companie să aibă capacități de screening globale/internaționale?”, 72% din persoane au răspuns ,,foarte important”. Totodată, printre motivele principale pentru care companiile aleg un furnizor se numără ,,calitatea și acuratețea” (83%), „rapiditate” (58%) și „costuri”(54%).

Trecerea companiilor la nivel global către zona de lucru remote sau hybrid a adus după sine o nevoie accelerată de transparență, încredere și potrivire la nivel de valori și cultură între angajați și angajatori. Ne așteptăm ca în viitor angajatorii să pună un accent și mai mare pe protecția companiei, a clienților și a asset-urilor lor ca angajați, astfel că direcția de dezvoltare a background screeningului ar fi transformarea într-un pas standard al procesului de recrutare și selecție.

 

Premiul pentru inovație în HR, prin serviciul de background screening
Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

SIMAVI, companie românească de top în soluții IT și transformare digitală, susține conferința „Pilonii de dezvoltare ai județului Alba” ca partener dedicat inovării în...

Software Imagination & Vision (SIMAVI), companie românească de tehnologie cu expertiză în soluții digitale pentru administrație, educație și mediul...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor