vineri, 27 iunie, 2025

Interviu cu Cristina Cornaci, Director General, Avestis International: Am grijă să sădesc în urma mea încredere deoarece așa câștig oameni și parteneriate de lungă durată

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Cristina Cornaci

Director General, Avestis International

Am grijă să sădesc în urma mea încredere deoarece așa câștig oameni și parteneriate de lungă durată

„Fundamentul meu este constituit din principii care înclină spre corectitudine, etică, transparență și pregătire. Toate acestea atrag după sine încrederea care este liantul principal în orice dezvoltare, fie ea profesională sau personală.”

Avestis International a aniversat recent 12 de ani activitate pe piața recuperării bunurilor și a creanțelor comerciale, un domeniu de nișă în peisajul juridic românesc. Cum a evoluat acest sector și ce vă diferențiază de competitori?

Ne bucurăm de o experiență vastă în domeniul recuperării bunurilor și a creanțelor, iar cei 12 ani de activitate demonstrează întocmai faptul că serviciile pe care Avestis le pune la dispoziția clienților noștri sunt de înaltă calitate și aduc cu sine rezultate remarcabile. Știu că nu suntem singurii prestatori de servicii pe această nișă, dar știu de asemenea că suntem unici. Ne individualizăm prin versatilitate, prin faptul că activitatea pe care o desfășurăm este compusă din servicii interconectate care acoperă o plajă largă a nevoilor clienților noștri, dar și prin aceea că dispunem de toate resursele necesare (materiale, teoretice, umane) pentru a duce la îndeplinire orice deziderat. Am evoluat exponențial și constant, iar asta datorită profesionalismului și transparenței cu care am tratat fiecare colaborare. Ca antreprenor, dar mai ales ca leader, am grijă ca echipa mea să se dezvolte și să scot tot ce e mai bun din oamenii cu care lucrez. Existența unei echipe închegate și bine pregătite este unul dintre cei mai importanți factori în evoluția unui business, iar clienții noștri au încredere deplină în capacitățile noastre și în calitatea serviciilor pe care le oferim.

Ce reprezintă pentru dumneavoastră profesia pe care o practicați şi care sunt valorile după care v-aţi ghidat în exercitarea acesteia?

Dacă aș putea da timpul înapoi, aș alege exact aceeași cale. Domeniul în care mi-am dezvoltat cariera, respectiv domeniul juridic, este unul provocator și te ia în permanență prin surprindere, iar aceste lucruri mi-au stârnit într-atât interesul încât m-am dedicat în totalitate lui, încă de la început. Cu timpul s-a transformat în pasiune, iar rezultatele au început să curgă de la sine într-un mod atât de natural încât aș spune că mă identific în totalitate cu ceea ce fac.

Un business este reflexia propriilor principii, căci așa cum ești ca om asemenea va arăta și business-ul pe care îl clădești. Fundamentul meu este constituit din principii care înclină spre corectitudine, etică, transparență și pregătire. Toate acestea atrag după sine încrederea care este liantul principal în orice dezvoltare, fie ea profesională sau personală. Am grijă să sădesc în urma mea încredere deoarece așa câștig oameni și parteneriate de lungă durată. Iar aceste lucruri mă determină să merg mai departe și să-mi doresc să fiu cea mai bună în ceea ce fac.

Prin ce se caracterizează stilul dumneavoastră de leadership? Cum este organizată Avestis International? Cum vă motivați echipa?

Așa cum spuneam mai devreme, îmi place să scot ce e mai bun din oameni și cred că un mare atuu pe care îl dețin, în calitate de leader, este acela că îi las să fie ei înșiși. Sunt de părere că fiecare om este unic în felul lui, iar noi leaderii avem datoria să le descoperim punctele forte și să îi ajutăm să și le fructifice la maximum. Susțin cu toată ființa mea inițiativa și le permit oamenilor cu care lucrez să-și spună punctul de vedere, să-și exprime ideile și să le pună în practică, atâta timp cât aduc un plus valoare activității pe care o desfășurăm.

Fac tot posibilul să le ofer condițiile prielnice în care ei să se dezvolte, să le creez un mediu de lucru plăcut, iar în cadrul companiei să plutească o atmosferă calmă și primitoare. O persoană care vine cu drag la locul de muncă își face însăși un bine și business-ului totodată, căci rezultatele cu adevărat bune și de lungă durată se obțin numai dacă iubești într-adevăr ceea ce faci.

Vă concentrați eforturile pe recuperarea amiabilă, pentru a preveni costurile suplimentare și consecințele mai puțin plăcute asupra patrimoniului debitorilor, pe care le implică procedura executării silite. Ce procent din dosarele soluționate de Avestis International provine din această procedură, a recuperării amiabile?

Recuperarea pe cale amiabilă este un avantaj al nostru, încurajăm și practicăm această procedură în toate dosarele în care debitorii sunt receptivi și conștienți de consecințele negative pe care procedura judiciară le-ar aduce asupra patrimoniului personal. Datoriile trebuie plătite, așa este corect și moral. Diferența o face modalitatea prin care alegi să te eliberezi de aceste datorii, iar creditorii pe care îi reprezentăm manifestă deschidere și înțelegere pentru debitori atunci când există cooperare din partea lor.

În prezent ne bucurăm de un procent de aproximativ 85% de dosare soluționate pe cale amiabilă, iar acest lucru se datorează faptului că ne folosim de strategii care să le pună în vedere debitorilor toate avantajele pe care procedura amiabilă le generează, menționând pe cel mai important și anume, libertatea financiară. Știm cu toții că executarea silită îngrădește debitorul în a-și desfășura activitatea, fie că vorbim de persoane fizice sau juridice, ca să nu mai amintim despre cheltuielile suplimentare pe care le generează. Consider că, în activitatea de recuperare, atâta timp cât prezinți și latura albă și cea neagră, nu există niciun echivoc care să pună sub semnul întrebării corectitudinea procesului de recuperare. Contează cel mai mult, dacă ești debitor, cum răspunzi la aceste opțiuni și cum alegi să întâmpini consecințele unei datorii într-un mod cât mai eficient.

Instanțele sunt foarte ocupate cu dosare având ca obiect contenciosul administrativ și fiscal. Cum vedeți interesul șefilor de instituții publice în a avea angajați care stăpânesc bine legislația și procedurile, pentru a preveni litigiile?

Indiferent că vorbim despre șefii de instituții publice sau private, angajații care le reprezintă interesele trebuie să stăpânească bine legislația și procedurile, fără nicio deosebire. Aici intervine în mod special aportul cârmuitorului de a se asigura că la cunoștința angajatului au ajuns toate informațiile necesare desfășurării legale și în concordanță cu legile morale a activității într-un anumit domeniu. Mai departe, angajatul trebuie să se adapteze, să se responsabilizeze și să respecte fidel procedurile, astfel încât să preîntâmpine apariția unui posibil litigiu. Evident că toți conducătorii de instituții trebuie să supravegheze îndeaproape angajații, să sesizeze și să acționeze în consecință atunci când lanțul este predispus la o verigă slabă. Există o dublă datorie care face ca lucrurile să funcționeze corect: cea a șefului de a crea și pune la dispoziție toate mijloacele și informațiile necesare și cea a angajatului de a învăța permanent și de a aplica procedurile conform legii și bunei desfășurări a activității.

Simt nevoia, totuși, să alunec puțin în substratul acestei problematici referitoare la aglomerarea instanțelor cu dosare având ca obiect contenciosul administrativ și fiscal și să aduc în vedere faptul că acestea ar fi substanțial degrevate de astfel de cauze dacă s-ar implementa, la nivelul organelor cu atribuții de control, proceduri și pârghii de verificare din care să rezulte o atitudine preventivă și nu coercitivă față de antreprenori. Cu siguranță că o astfel de abordare ar conduce la o ameliorare a imaginii instituțiilor de control ale statului și ar genera, fără îndoială, o colaborare mai bună a mediului antreprenorial în relația cu autoritățile.

Sunt multe instanțe care nu stau bine cu echipamentele IT&C și care duc lipsă de personal și de experți judiciari. În ce mod contribuie aceste neajunsuri la finalizarea cu întârziere a proceselor?

Aceasta este o problemă care dăinuie dintotdeauna, aș putea spune. Inclusiv în activitatea pe care o desfășurăm la Avestis întâmpinăm cu recurență acest impediment la soluționarea într-un timp rezonabil a unui litigiu. Consider imperios necesară existența unei infrastructuri solide și a unui sistem digitalizat care să eficientizeze și să grăbească soluționarea cauzelor aflate pe rol. Creditorii pe care îi reprezentăm sunt vădit afectați de aceste proceduri judiciare greoaie și de lungă durată, atât din punct de vedere al recuperării creanțelor, cât și din punct de vedere al costurilor pe care le generează aceste proceduri.

În cadrul business-ului pe care l-am dezvoltat am implementat încă din 2010 acest sistem digitalizat prin crearea unei aplicații on-line care nu doar că a eficientizat considerabil activitatea, ci a întărit conceptul de transparență a acestei activități în raport cu clienții noștri. Aplicația Avestis permite accesul clienților la dosarele în care au calitate de parte și urmăresc îndeaproape derularea acestora, beneficiind de toate informațiile de care au nevoie. Pe lângă acest beneficiu, am reușit prin această digitalizare a domeniului de activitate să elimin aproape în totalitate procedurile inutile care consumă cea mai importantă resursă – timpul – să canalizăm întreaga atenție pe nevoile clienților noștri și să am, ca antreprenor, o imagine reală, de ansamblu, a întregului business.

Nu trebuie, totuși, să ne pierdem speranța. Am trecut cu toții de curând printr-o experiență care ne-a arătat necesitatea sistemului digital și ne-a demonstrat că atâta timp cât există determinare, acesta se poate implementa indiferent de domeniu, chiar și în rândul instanțelor. Sunt convinsă că viitorul apropiat ne va rezerva un progres în acest sens și sunt nerăbdătoare să ne bucurăm de soluții rapide la procesele aflate pe rol.

„O persoană care vine cu drag la locul de muncă își face însăși un bine și business-ului totodată, căci rezultatele cu adevărat bune și de lungă durată se obțin numai dacă iubești într-adevăr ceea ce faci.”

Companiile și instituțiile românești trebuie să-și educe angajații, prin programe de integritate în afaceri, coduri interne de conduită și etica muncii etc. Cât de importante sunt acțiunile de prevenție, în privința reducerii numărului de litigii și a degrevării instanțelor?

Aici vorbim despre etica profesională și despre ce impact major are asupra bunei funcționări a unui domeniu de activitate. Chiar dacă este un concept larg, în esență etica profesională îmbină multe elemente, atât din partea angajatorilor, cât și a angajaților. Timpurile actuale ne pun la dispoziție toate mijloacele de prevenție a eventualelor neregularități, iar accesul liber la informație este o armă extrem de puternică.

Consider că înainte de a educa un angajat, antreprenorul trebuie să dispună însuși de un comportament etic în afaceri, întrucât modelul de business se conturează după „chipul și asemănarea” celui care îl dezvoltă. Cu cât ești un antreprenor mai ancorat în realitate și mai corect cu ceilalți participanți ai spectrului socio-economic, cu atât vei fi mai capabil să oglindești în angajații tăi același simț etic.

În relația angajator-angajat trebuie să existe deschidere și comunicare, astfel încât programele de integritate în afaceri, codurile interne de conduită și etica muncii să aibă impact și să împiedice apariția posibilelor litigii. Desigur că, toate instituțiile românești trebuie să ofere accesul angajaților la aceste programe, însă și angajații trebuie să le ia la cunoștință și să le aplice. Privesc aceste lucruri ca pe o muncă de echipă, ca pe un ajutor reciproc, fără de care activitatea într-un anumit domeniu nu s-ar putea desfășura în parametrii optimi.

Cât de mult contează imaginea personală în antreprenoriat? Cât de importantă este încrederea, credibilitatea și notorietatea profesională pe care o transmite un antreprenor clienților săi?

Există o vorbă populară „Spune-mi cu cine umbli ca să-ți spun cine ești.” Aș inversa puțin sensul și aș zice „spune-mi cine ești ca să îți spun cu cine umbli.” Imaginea personală și felul de a fi în dezvoltarea unui business este extrem de importantă căci, cu cât ești mai real și mai transparent, cu atât vei atrage oameni care dețin și caută, la rândul lor, aceleași calități. Ca antreprenor este vital să emani încredere, astfel încât clienții să simtă siguranță și să te aleagă întotdeauna pentru a le reprezenta interesele și a le îndeplini nevoile.

De 12 ani investesc în Avestis toate resursele necesare astfel încât să fim întotdeauna la cel mai înalt nivel, să tratăm orice situație cu profesionalism și să onorăm cu celeritate solicitările clienților noștri. Până în prezent ne-am bucurat de un feedback extraordinar, iar asta ne motivează, ca echipă, să dăm 100% din ceea ce putem și încă 1% în plus.

Care sunt responsabilitățile pe care un antreprenor trebuie să le aibă mereu în vedere?

Probabil există oameni care percep responsabilitățile ca pe o povară. Eu le privesc ca pe un motor. Cu cât ți le asumi, cu atât lucrurile funcționează, iar antreprenorul, ei bine, are o listă impresionantă de responsabilități. Printre cele mai importante se numără gestionarea resursei umane, relaționarea internă și externă, dar și investiția permanentă în scopul propus. Eu, spre exemplu, mă dedic întru totul scopului și viziunii mele, aleg oamenii potriviți cu care să lucrez și pe care să mă bazez, insist în dezvoltarea profesională a echipei mele și mă asigur că drumul către îndeplinirea obiectivelor nu este unul anevoios.

Am reușit să dezvolt Avestis și să obțin rezultate remarcabile pentru că mi-am asumat responsabilități și pentru că am crezut cu tărie în acest business. Am semănat încredere și am câștigat clienți, am depus efort și am obținut roade, am pus suflet în munca depusă și am primit satisfacție. Consider că, cu cât ai mai multe responsabilități, cu atât ești mai aproape de succes.

„În prezent ne bucurăm de un procent de aproximativ 85% de dosare soluționate pe cale amiabilă, iar acest lucru se datorează faptului că ne folosim de strategii care să le pună în vedere debitorilor toate avantajele pe care procedura amiabilă le generează, menționând pe cel mai important și anume, libertatea financiară.”

Care au fost / sunt modelele dumneavoastră de antreprenori, din România și din străinătate?

Modelul meu de antreprenor este cel al antreprenorului corect, încrezător, bine pregătit profesional și adaptabil la orice situație îi apare în cale. Fiecare business este unic, chiar și atunci când dezvoltă același obiect de activitate, iar acest lucru îi face și pe antreprenori unici. De fiecare dată când am avut ocazia, am cules aspectele pozitive din tipurile de management cu care m-am intersectat și am fost rezervată atunci când am întâlnit lacune ori principii contrare celor pe care le dețin. Nu am, nominal vorbind, un model de antreprenor, dar ca să răspund la sensul denotativ al întrebării, eu sunt propriul meu model. Spun asta pentru că m-am ghidat întotdeauna după principii bine ancorate în societatea din care facem parte, m-am adaptat la situațiile neprevăzute și am căutat în permanență să devin cea mai bună versiune a mea. Nu că aș face un țel din asta, dar sper ca propriul meu model să devină model și pentru alții. Cred c-aș experimenta un sentiment înnobilator.

 

 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

ADV, SFA, AFIN IFN, RISE România: Barometrul Economiei Sociale 2025 – peste 4.000 de locuri de muncă create de întreprinderile sociale din România

ADV România, Social Finance Association (SFA), AFIN IFN S.A și Rețeaua Română a Economiei Sociale (RISE România) au lansat...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor