joi, 11 septembrie, 2025

Interviu cu Răzvan Predica, Country Manager, Affidea Romania: Affidea Hiperdia inovează piața medicală cu primele centre medicale digitalizate

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Răzvan Predica,

Country Manager, Affidea Romania

Affidea Hiperdia inovează piața medicală cu primele centre medicale digitalizate

Grupul Affidea este prezent de 30 de ani în 15 țări din Europa, fiind lider european pe segmentul de imagistică. Ce rol ocupă România în această rețea?

Affidea România este una dintre cele mai importante companii din grup, dar și din piața medicală autohtonă după ce în 2017 a achiziționat toate centrele Hiperdia, astăzi activând la nivel național cu 36 de centre în 22 de orașe.

Oferim servicii medicale integrate: consultații de specialitate, investigații imagistice de înaltă performanță, precum și analize de laborator. De asemenea, deținem singurul Centru de Excelență în Oncologie din România clasificat cu 5 stele de către Societatea Europeană de Radiologie, reprezentând recunoașterea excelenței pe care o avem în domeniul radioprotecției și siguranței pacienților. În acest centru, pacienții beneficiază de servicii de diagnostic imagistic ultraperformant și medicină nucleară, de o largă gamă de investigații: PET/CT, SPECT/CT, RMN, CT, Scintigrafie, Mamografie, precum și de alte investigații imagistice de înaltă rezoluție, analize de laborator și consultații de specialitate și chimioterapie. Anual, în centrele noastre tratăm 1 milion de pacienți.

Lumea în care trăim se transformă rapid. Piața se schimbă, la fel și așteptările pacienților. Cum reușiți să fiți mereu la zi cu toate tendințele?

Pacientul reprezintă nucleul activității noastre: tot ce inovăm, tot ce construim este gândit pentru a îmbunătăți constant performanța serviciilor pe care le oferim, pentru ca publicul să beneficieze de o experiență medicală cât mai plăcută, cu rezultate extraordinare.

Contextul pandemic a accelerat tendințele care au demarat cu ceva timp în urmă, astfel digitalizarea serviciilor medicale este un must have pentru orice furnizor medical care dorește să se poziționeze la standarde internaționale.

Affidea Hiperdia a lansat o premieră pe piața medicală din România, Centrele Medicale Paperless, complet digitalizate. Tot procesul de înregistrare a pacienților, de completare a fișelor medicale, consimțămintelor etc. se realizează digital. În aceste condiții, fluxurile operaționale ale pacienților se efectuează mai rapid, oamenii beneficiind de mai mult timp pentru actul medical în sine.

Aceasta este singura inovație din sfera digitalizării pe care ați realizat-o la Affidea?

Nu, am mai creat încă un instrument pentru pacienți, softul My Affidea, în cadrul căruia pacienții își pot uploada rezultatele investigațiilor pe care le-au efectuat, indiferent de unitatea medicală, cele realizate în cadrul clinicilor noastre fiind încărcate direct de colegii mei. Astfel, medicii pot realiza mai ușor și mai rapid o anamneză și stabili un diagnostic când au acces la istoricul medical al pacientului. Digitalizarea serviciilor medicale înseamnă poziționarea pacientului la nivelul următor în ceea ce privește experiența, economia de timp, accesibilitatea lui și a echipei medicale la anumite informații.

Gândiți-vă ce important este timpul pentru pacienții cronici sau cu anumite patologii oncologice, în care medicii pot demara planul de tratament într-un timp foarte scurt.

Ce logistică și echipamente aveți? Câți specialiști activează acum în cadrul Centrelor Affidea Romania?

Echipamentele medicale pe care le folosim în cele 36 de clinici ale Affidea România sunt de ultimă generație, cele mai performante în acest moment la nivel mondial, minim sau total non-invazive, atraumatice, care ne oferă rezultate de înaltă rezoluție, clare și precise. Anul acesta am investit peste 4 milioane de euro exclusiv în echipamente medicale de top.

La nivel național, în centrele noastre, activează peste 1.300 de profesioniști, personal medical cu expertiză și experiență atât națională, cât și internațională. Programele de resurse umane pe care le derulăm în cadrul companiei noastre vizează performanța profesională. De exemplu, un astfel de program este „Noi suntem Affidea” prin care le oferim colegilor un mediu de lucru performant, în cadrul căruia suntem empatici cu așteptările lor profesionale, îi recompensăm ajutându-i să se dezvolte profesional prin intermediul diverselor traininguri, creăm noi paradigme lucrative pentru a stimula performanța, dar și pasiunea de a excela în domeniul sănătății.

Să modelezi paradigmele unei echipe este unul dintre cele mai complexe procese, deoarece implică analiza mai multor factori: psihologici, comportamentali, adaptarea la noile standarde tehnologice, sistematizarea gândirii pentru a oferi pacienților standardul de calitate pe care aceștia și-l doresc.

Intenționați să faceți noi recrutări în perioada următoare?

Recrutarea de personal este unul dintre aspectele sensibile în domeniul medical autohton, deoarece de câțiva ani ne confruntăm cu o penurie de personal specializat.

Indiferent de specialitate, ne confruntăm cu o nevoie acută de personal medical calificat – de exemplu asistente medicale, cu experiență pe diverse arii. Din păcate, în acest moment, la nivel național există specialități în care serviciile de asistență medicală sunt cu greu acoperite, fiind nevoie ca personalul cu expertiză pe alte specialități să suplinească și să efectueze manoperele respective.

În cadrul Affidea Hiperdia dorim să demarăm ample programe de internship în care elevi ai școlilor sanitare să efectueze stagii de practică și de perfecționare pe anumite specialități medicale. Știu, mulți dintre cei care activează în acest domeniu vor spune că investim timp, resurse financiare și energie în persoane care pot alege la un moment dat să plece să lucreze în alte țări. Consider că este de datoria noastră să ne implicăm activ în dezvoltarea și perfecționarea profesională a tinerelor cadre medicale, să oferim un mediu de lucru și condiții financiare care să fie prima opțiune în construirea unei cariere, aici în țară.

Anul acesta ați realizat o serie de investiții importante la nivel național. Ne puteți oferi mai multe detalii?

Anul 2021 a fost un an foarte bun pentru business-ul Affidea Hiperdia, am realizat cu succes o serie de investiții importante și am demarat o serie de proiecte alături de parteneri strategici.

Una dintre cele mai importante investiții a fost noul Centru Medical de ultimă generație din Cluj-Napoca, care reprezintă o investiție totală de 2,7 milioane de euro. Acesta este cel mai mare centru medical Affidea din Cluj care, în urma investiției, și-a extins gama de servicii oferite, intrând și pe segmentul consultațiilor.

În prezent, deținem un hub medical – un portofoliu de 3 clinici ultraperformante în Cluj-Napoca, localizate în același areal, în zona centrală a orașului, ce însumează o investiție totală de peste 10 milioane de euro la nivel local. Prin modernizarea și extinderea noului centru ne-am consolidat poziția de lider pe segmentul de imagistică, răspunzând în același timp nevoilor de servicii medicale private din zonă prin dezvoltarea segmentelor de consultații și analize de laborator.

O altă investiție de succes este deschiderea unui centru medical Affidea în complexul rezidențial Cosmopolis. Aceasta este o investiție de peste 200.000 de euro, în cadrul centrului oferim servicii medicale la standarde internaționale pentru cei 12.000 de rezidenți ai complexului, dar și pentru persoanele care locuiesc în zonele adiacente Capitalei (Voluntari, Otopeni, Tunari și Ștefăneștii de Jos).

Ați menționat că au fost demarate o serie de parteneriate strategice…

Tehnologia evoluează permanent, la fel și businessul Affidea România! Am analizat care sunt canalele prin care putem să fim și mai aproape de pacienți, să-i informăm, să le facilităm și mai mult accesul către serviciile noastre… Pacienții pot accesa tot portofoliul de servicii Affidea Hiperdia și să-și realizeze programări online pe site-ul nostru affidea.ro, în call center, dar și pe platformele partenerilor noștri DOC și SanoPass.

Ambele parteneriate reprezintă o noutate pentru piața românească de servicii medicale, având obiectivul de conștientizare, educare a publicului privind importanța prevenției medicale, dar, în același timp, un canal rapid către specialiști medicali de top, pentru a trata orice afecțiune cu succes.

DOC este cea mai mare comunitate bazată pe conținut științific și promovare etică din România în segmentul de sănătate și îngrijire personală, iar SanoPass, cea mai mare platformă digitală ce integrează servicii de prevenție medicală și fitness din România și Republica Moldova.

Parteneriatul strategic cu DOC are o dublă semnificație: pe de-o parte construim împreună cu platforma DOC o soluție modernă, la îndemâna pacienților prin care aceștia sunt corect și rapid informați, având acces facil la servicii medicale de top, însă, în același timp, renumitul medic și personalitate media, dr. Oana Cuzino (medic primar geriatrie, doctor în științe medicale și fondator DOC) devine Brand Ambassador al Affidea România.

De asemenea, un alt parteneriat important pentru noi este cel cu lanțul de farmacii Help Net, care a fost inițiat din dorința de a oferi pacienților noștri suport pe toată durata procesului de tratament sau prevenție, ce include în mod firesc partea de consultație sau investigație medicală, urmată de etapa în care pacientul va putea să ridice din farmacie (sau să primească acasă) medicamentele prescrise de medicii noștri.

Am ales să implementăm acest proiect alături de unul dintre cele mai importante lanțuri farmaceutice din țară, cu servicii de calitate și acoperire națională, asemeni Affidea România, pentru a oferi un beneficiu real tuturor românilor. Pacienții Affidea Hiperdia beneficiază de un discount de 10% la toate produsele achiziționate din farmaciile Help Net.

Comunicați des că Sănătatea pacienților este prioritatea noastră! Cum ați dezvolta acest slogan?

În primul rând este mai mult decât un slogan, este un concept de lucru, deoarece zilnic lucrăm să ne îmbunătățim performanțele în deplin acord cu așteptările pacienților. În cadrul centrelor noastre pacienții sunt invitați să ne ofere feedback despre experiența pe care au avut-o la noi, despre ce ar îmbunătăți, despre ce își doresc etc. Aceste feedback-uri le analizăm cu atenție și implementăm soluții menite să le satisfacă cererile.

Întreg personalul (medical și non-medical) are grijă de pacient, de confortul acestuia, de starea emoțională și psihologică, de efectele schemelor de tratament, le explicăm să înțeleagă ce trebuie făcut în momentul când pleacă din centrele noastre, oferim informații atât pacienților, cât și familiilor acestora.

Pacientul trebuie analizat sistemic, integrat, nu doar din punctul de vedere al unei specialități medicale. Pentru afecțiunile mai complexe și abordarea medicală trebuie să fie pe măsură, prin urmare am creat serviciile INTEGRAte, bazate pe 3 coordonate: diagnosticare corectă și rapidă, inițiere și/ sau adaptare tratament, urmărirea și analizarea evoluției tratamentului, totul conform protocoalelor în vigoare.

De multe ori, pacienții au nevoie de o îndrumare, de o explicare a etapelor pe care sunt nevoiți să le parcurgă pentru a soluționa cu succes o problemă medicală. Specialiștii noștri le explică și le recomandă ce investigații trebuie efectuate, apoi în funcție de rezultatul acestora avem în vedere care sunt specialitățile medicale către care trebuie să fie direcționați pacienții.

Suntem aproape de pacienții noștri, nu-i lăsăm să caute singuri răspunsuri la întrebări, să fie dezorientați, îi îndrumăm și urmărim ca problema pentru care au venit în centrele noastre să fie soluționată cu succes!

Noi suntem obișnuiți să vedem doar partea goală a paharului. În sistemul sanitar s-a investit foarte mult, atât în sectorul de stat, dar mai ales în cel privat. Cum percepeți dumneavoastră calitatea actului medical, față de acum 10 ani?

Asemeni oricăror altor domenii și cel medical a evoluat foarte mult. Inovația tehnologică a crescut standardele de calitate a serviciilor, la Affidea know-how-ul grupului mixat cu expertiza profesioniștilor locali a constituit formula optimă de servicii medicale. Echipamentele ultraperformante cu care sunt dotate centrele noastre, tratamentele inovative, analizarea integrată a pacientului de către echipe multidisciplinare de top reprezintă un nivel medical total deosebit și mult peste ce era în urmă cu ceva timp.

Pe de altă parte, și pacienții au astăzi așteptări diferite, doresc să beneficieze de soluții medicale moderne, de investigații noninvazive, să li se ofere planuri de tratament cu rezultate cât mai rapide și de durată, să fie asistați pe toată durata tratamentului și să li se explice de ce anumite soluții sunt bune pentru ei.

Din păcate mai avem de lucru pe zona de prevenție medicală, deoarece românii ar trebui să înțeleagă că relația cu medicul curant, cu anumiți specialiști trebuie păstrată permanent, nu doar când se instalează o anumită simptomatologie.

Să nu uităm că speranța de viață în România este de 75 de ani, pe când media în Uniunea Europeană este de 80 de ani, tocmai pentru că nu se acordă destulă atenție prevenției medicale. În acest sens și în 2022 Affidea Hiperdia va continua campaniile de informare și conștientizare a pacienților, pentru a acorda atenție îmbunătățirii calitatății vieții, pentru a reconfigura stilul de viață al acestora, astfel încât să aibă unul sănătos și echilibrat.

 

Urmărește-ne:
- 23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei) -Inscrie-te ACUM - Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Gala Club Antreprenor – ediția a XXIII-a - Înscrie-te acum! - Bilete online -Gala Club Antreprenor Ediție Aniversară 5 ani de la lansarea revistei Club Antreprenor
- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

TechAngels – 1 milion de euro investiții directe în S1 2025, cu accent pe startupuri noi și tehnologii emergente

Investiții directe ~ 1.000.000 euro în startupuri tech în S1 2025* (1) 17% dintre investitori...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Înscrie-te ACUM - Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA -Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA