Club Antreprenor organizează joi, 9 decembrie 2021, evenimentul online Achizițiile publice în programele cu fonduri europene și în marile proiecte de infrastructură.
Conferința va putea fi urmărită pe Zoom și pe pagina https://www.facebook.com/clubantreprenor.ro.
Partenerii evenimentului sunt Paradise Tour și societatea de avocatură Perju, Rotaru & Asociații
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
28 februarie 2025: Forumul de Infrastructură, Transporturi și Logistică – Ediția a IV-a
13 martie 2025: Forumul diplomației comerciale și al exportatorilor – Ediția a IV-a
19 martie 2025: Forumul de concurență, francize și antreprenoriat
21 martie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov
26 martie 2025: Forumul antreprenorilor din sectorul agricol și industria alimentară – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Prezentare
Achiziţiile publice reprezintă unul dintre domeniile prioritare ale Guvernului României care contribuie la dezvoltarea infrastructurii economice şi sociale, furnizarea de servicii publice precum și la sporirea încrederii în instituţiile statului.
În ultimii ani au fost adoptate o serie de modificări legislative care au permis flexibilizarea sistemului achizițiilor publice precum și accelerarea procedurilor, prin simplificarea procedurilor și scurtarea termenelor.
În momentul de față procesul de achiziție a fost securizat și digitalizat, în timp ce interacțiunea umană și timpul de prelucrare au fost reduse considerabil.
În țara noastră sunt peste 10.000 de autorităţi contractante, aşadar există tot atâtea instituții care fac anual achiziții publice.
Organizatorii își propun ca acest eveniment să ofere suport operatorilor economici și autorităților contractante pentru participarea sau realizarea unor proceduri de atribuire corecte din punct de vedere legislativ și cu obținerea de beneficii cuantificabile, permițând totodată creșterea cifrei de afaceri a companiilor din România, prin câștigarea de licitații publice în mod constant și corect.
Teme de dezbatere
Reguli generale de participare şi desfăşurare a procedurilor de atribuire
Dificultăți întâmpinate de autoritățile contractante în aplicarea noii legislații
Conflictele de interese în procedurile de achiziție publică
Ajutorul de stat în achizițiile publice
Soluționarea contestațiilor în fața CNSC versus instanța de judecată
Bune practici privind modificarea contractelor cadru privind achizițiile publice
Răspunderea juridică a responsabililor de achiziții
Proceduri pas cu pas pentru o achiziție publică
Studii de fezabilitate: indicatori cost beneficiu, caiete de sarcini; Contracte model
Servicii sectoariale/ concesiuni (studii, aprobări ale administrației locale, achiziție, derulare proiect)
Avantajele apelării la serviciile consultanților specializați în achiziții publice
Soluții care să permită accesul companiilor mici și mijlocii la procedurile de achiziție publică
Vorbitori
Cristina BREDEN, Director, Direcția de Control al Achizițiilor Publice din cadrul Curții de Conturi a României
Ioana ROTARU, Avocat Partener, Perju, Rotaru și Asociații
Irina LONEAN, Manager de Proiect, Pacte de integritate, Transparency International Romania – ”Instrumente pentru integritatea în achizițiile publice: Pactele de Integritate și alte recomandări ale Agendei de Reforme pentru Integritate în Afaceri (BICA)”
Nicolina CIOBOTARU, consilier în cadrul Serviciului SEAP, Autoritatea pentru Digitalizarea României – Reguli generale de participare şi desfăşurare a procedurilor de atribuire
Alina COBUZ, Managing Partner, Cobuz și Asociații – Riscuri ce pot apărea pe parcursul derulării procedurii de achiziție publică și măsurile de prevenire a acestora
Agenda
09,30 – 12,30: Prezentări și dezbateri
Audienţa
Societăți comerciale românești și multinaționale; Autorități locale și centrale; Avocaţi;
Companii de consultanță; Asociaţii patronale şi profesionale; ONG-uri cu profil juridic și economic.
Adresabilitate
Autorităților contractante care efectuează achiziții publice; administrația locală, centrală și alte instituții;
Personalului din cadrul societăților comerciale care participă la procedurile de achiziții publice;
Firmelor private care beneficiază de finanțări europene și care trebuie să realizeze achiziții conform legislației în vigoare;
Persoanelor dornice să își îmbunătățească activitatea, indiferent de domeniu.
Site-ul clubantreprenor.ro își propune să contribuie la dezvoltarea unei culturi a antreprenoriatului în țara noastră, cultură bazată pe inovație, viziune, tenacitate, gândire pozitivă, educație financiară, educație juridică și educație civică.
Site-ul clubantreprenor.ro se distinge prin calitatea articolelor, analizelor și interviurilor publicate. Prezentăm exemple de sucess în antreprenoriat dar și tineri care demarează startup-uri. Redacția clubantreprenor.ro editează revista Club Antreprenor, print, cu apariție trimestrială.
Contact
Mircea Fica, Fondator, Club Antreprenor, mircea.fica@clubantreprenor.ro, 0732.903.216
Roxana Biga, Project Manager, Club Antreprenor, roxana.biga@clubantreprenor.ro, 0743.293.252