miercuri, iunie 16, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Interviu cu Gheorghe Țucu, Fondator și Director General, Valeg Creative Solutions: Putem instala sisteme de cogenerare, pe gaz sau solare, în orice locație care consumă simultan căldură și electricitate

Must Read

Husqvarna lansează un nou concept store premium la București, al doilea din cele 10 pe care le plănuiește la nivel național

Subsidiara locală a producătorului suedez de utilaje destinate spațiilor exterioare – Husqvarna - anunță lansarea celui de-al doilea concept...

Interviu cu Flaviana Rotaru, Președinte, ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie: Membrii ROHEALTH au povești de succes reale

Interviu cu Flaviana Rotaru, Președinte, ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie Membrii ROHEALTH au povești de succes reale   Flaviana Rotaru este...

“Săptămâna produselor din Republica Macedonia de Nord”, la Palatul CCIB

Expoziția “Săptămâna produselor din Republica Macedonia de Nord”, găzduită de Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București...

Interviu cu Gheorghe Țucu, Fondator și Director General, Valeg Creative Solutions

Putem instala sisteme de cogenerare, pe gaz sau solare, în orice locație care consumă simultan căldură și electricitate

VALEG Creative Solutions SRL oferă soluții de cogenerare pe gaz, sau solare, cu puteri instalate mici și medii, eficiente, flexibile și fiabile, care pot economisi peste 30% din valoarea facturilor de energie (gaz și electricitate) ale locațiilor unde sunt instalate, oferind un timp de recuperare a investiției de aproximativ 3,5 – 4,5 ani. Recent ați încheiat un parteneriat cu firma germană KW Energie. Ce echipamente de cogenerare oferiți în prezent companiilor și instituțiilor din România?

Asa cum ați precizat, echipamentele pe care noi le oferim și le instalăm sunt din segmentul “micro-cogenerare”, având puteri instalate cuprinse între 7,5 kWel/22 kWth și 200 kWel/250 kWth. Ne adresăm acestui segment fiindcă acest segment de piață este o nișă pentru care, în prezent, nu există foarte multe oferte de soluții. Ca să fim puțin didactici, am aplicat strategia „blue ocean”, evitând segmentele de piață aglomerate.

Din ce sectoare economice și din ce regiuni provin clienții dumneavoastră?

Principalele segmente de piață cărora ne adresăm sunt: Spitalele mici și mijlocii, având un număr sub 200 de paturi; Hotelurile, cu sau fără centre spa, sau baze de tratament, cu cel puțin 75-100 de camere; Centrele spa și bazele de tratament balneo-climateric; Parcurile acvatice; Bazinele de înot, didactice, de agrement, sau pentru antrenamentul sportivilor.

În general, putem instala sisteme de cogenerare, pe gaz sau solare, în orice locație care consumă simultan căldură și electricitate, cel puțin 5.000 – 6.000 ore pe an.

Avem soluții și pentru sectorul industrial (fabrici de pâine, fabrici de prelucrare a laptelui sau cărnii, fabrici de bere, etc.), însă pe acest segment activăm doar pentru proiecte selectate cu atenție.

Este important de menționat, de asemenea, conceptul pe care noi îl promovăm și anume „producția de energie la locul de consum, pentru consumul exclusiv al locației”.  Astfel, soluțiile pe care noi le instalăm sunt dimensionate pentru a acoperi consumurile de bază ale locațiilor,  vârfurile de sarcină electrice fiind acoperite importând energie din rețeaua electrică în timp ce vârfurile de sarcină termice sunt acoperite de centrala termică a locației. Statistic vorbind, o astfel de soluție acoperă aproximativ 20-25% din consumul de energie al locației, dar reduce factura de energie cu 25%-30%, prin comparație cu varianta clasică.

Având în vedere economia generată, investiția se recuperează în 3,5-4,5 ani, fără nicio subvenție gen bonus de cogenerare, sau certificate verzi. Cogenerarea, instalată utilizând conceptul „producție de energie la locul de consum, pentru consumul exclusiv al locației” este genul de investiție autosustenabilă și, probabil, din acest motiv nimeni nu a luat în considerare acordarea de subvenții pentru acest gen de investiții.

Considerați că ar fi importantă acordarea de subvenții/suport financiar pentru acest gen de investiții, în microcogenerare?

Din punctul de vedere al unui proiect de microcogenerare, care este autosustenabil, nu neapărat, fiindcă de regulă subvențiile se acordă pentru proiecte nesustenabile, pentru a deveni sustenabile, în scopul de a promova un obiectiv mai important cum ar fi, de exemplu, reducerea emisiilor de carbon, sau creșterea eficienței energetice. Din punct de vedere practic, însă, având în vedere că se acordă subvenții sau suport financiar pentru alte tipuri de investiții similare din energie (de exemplu pentru instalarea de panouri fotovoltaice simple, pentru instalarea de pompe de căldură, pentru anveloparea clădirilor, etc.) ar fi de dorit ca să se acorde și domeniului microcogenerării, conceptul „producția la locul de consum, pentru consumul exclusiv al locației” un tratament echivalent.

Altfel, investitorii se vor îndrepta, cu precădere, către domeniile subvenționate, fără a mai analiza, în profunzime, eficiența economică, intrinsecă, a investiției.

Cât de importantă este digitalizarea activității pentru business-ul dumneavoastră?

Depinde cum definim conceptul de digitalizare. Ceea ce vă pot spune este că soluțiile de cogenerare pe care Valeg Creative Solutions le instalează sunt conduse de echipamente digitale, atât local cât și de la distanță, sunt diagnosticate, ca mod de funcționare, în timp real, iar performanțele acestora sunt transmise, de asemenea, în timp real, către beneficiari și către echipele de mentenanță. Ca o concluzie, digitalizarea este o componentă esențială, indispensabilă, în aplicațiile pe care noi le dezvoltăm și le instalăm la beneficiarii noștri.

Vă rugăm să ne spuneți câte ceva și despre domeniul valorificării deșeurilor, la locul de generare a acestora și, implicit, despre soluția pe care ați prezentat-o în cadrul conferinței „Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European”.

Da, așa cum la energie am adoptat conceptul producției la locul de consum, ne-am gândit cum ar fi ca deșeurile, mai ales cele organice, să fie neutralizate la locul unde sunt generate (hotel, restaurant, spital, etc.). După o lungă cercetare de piață, am ajuns la compania Terragon, din Canada, care produce un echipament de gazeificare a deșeurilor organice, precum și a altor deșeuri de hârtie, plastic, textile, în urma gazeificării rezultând caldură și cărbune bioactiv.

Un astfel de concept elimină segmentele de colectare, transport, sortare și depozitare, existente în serviciile actuale de salubritate, crescând responsabilitatea și generând beneficii pentru producătorul de deșeuri și reducând costurile pentru comunitate.

Este un început de colaborare, care sperăm să se consolideze în timp. Pe de altă parte, ținând cont de discuțiile avute în timpul conferinței, a fost evident că noi, în România, mai avem mult până când o astfel de soluție va fi adoptată.

Puteți fi mai concret?

Este vorba despre un proces de educare ce trebuie realizat la nivelul populației și al agenților economici pentru conștientizarea răului pe care ni-l facem singuri, poluând mediul în care trăim. Probabil aceast proces de educație va avea și o componentă de constrângere care va trebui aplicată și popularizată la nivelul întregii societăți.

Cum apreciaţi condiţiile oferite investitorilor locali şi străini de către administraţiile locale şi de către Executiv?

Noi considerăm că mai ales în acest an există, în general vorbind, condiții foarte bune oferite mai ales de Guvernul României, inclusiv în domeniul energiei, investitorilor români și străini. Există fonduri care sunt sau vor fi alocate pentru relansarea economiei românești în urma pandemiei. În ceea ce privește administrațiile locale, acestea acordă facilități investitorilor, fiecare după puterile sale.

În particular, facilitățile de finanțare în zona de microcogenerare sunt aproape inexistente. Au existat chiar programe de finanțare care au exclus, în mod explicit, proiectele de cogenerare sau de microcogenerare.

Mai nou, în programul “Electric up” sunt incluse doar panourile fotovoltaice simple, deși există și panouri fotovoltaice hibride, care pe lângă energie electrică produc și energie termică. Pentru comparație, în timp ce un panou fotovoltaic simplu produce în jur de 300 Wpk electrici, un panou fotovoltaic hibrid produce pe lângă cei 300 Wpk electrici și 840 Wpk termici (în total 1.140 Wpk). Am putea spune că un panou fotovoltaic hibrid folosește soarele de 3,8 ori mai mult/mai eficient, decât un panou fotovoltaic obișnuit. Cu toate acestea panourile fotovoltaice hibride nu au avut “loc” în acest program.

Dacă ar fi fost introduse în programul “Electric up”, panourile fotovoltaice hibride ar fi adus mari economii la factura de energie, mai ales beneficiarilor din zona HoReCa, cărora le-a fost destinat programul.

Cum vedeți evoluția antreprenoriatului în țara noastră, ținând cont de nivelul nostru de acum și de nivelul la care au ajuns statele din Europa Centrală?

Dacă ne referim la IMM-uri, eu consider că diferențele sunt foarte mari. În statele din Europa Centrală a existat un transfer tehnologic masiv de la firmele din țările vestice ale Europei, care a permis dezvoltarea în țările din Europa Centrală a unor companii de producție, care au ajuns să exporte, acum, în țările vestice, chiar în toată lumea.

Pentru comparație, în acest moment, în România, firmele de producție din sectorul IMM sunt puține, cu cifre de afaceri mici, fără nicio perspectivă de a exporta sau de a se dezvolta în afara țării.

În particular, pentru sectorul de energie, cel puțin în sectorul de piață în care este activă Valeg Creative Solutions, nici nu se pune problema de a produce în România echipamentele pe care le livrăm, toate sistemele de microcogenerare pe gaz sau solare instalate fiind aduse din import.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Husqvarna lansează un nou concept store premium la București, al doilea din cele 10 pe care le plănuiește la nivel național

Subsidiara locală a producătorului suedez de utilaje destinate spațiilor exterioare – Husqvarna - anunță lansarea celui de-al doilea concept...

Interviu cu Flaviana Rotaru, Președinte, ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie: Membrii ROHEALTH au povești de succes reale

Interviu cu Flaviana Rotaru, Președinte, ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie Membrii ROHEALTH au povești de succes reale   Flaviana Rotaru este antreprenor și consultant în surse...

“Săptămâna produselor din Republica Macedonia de Nord”, la Palatul CCIB

Expoziția “Săptămâna produselor din Republica Macedonia de Nord”, găzduită de Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București (Str. Ion Ghica nr. 4,...

Soluții pentru finanțarea companiilor – 15 iunie 2021

Bancherul.ro și Clubantreprenor.ro organizează marți, 15 iunie 2021, la hotelul Marshal Garden evenimentul cu tema Soluții pentru finanțarea companiilor. Partenerii conferinței sunt BCR, ROMGAZ, Garanti...

Start-up-ul românesc LifeBox se extinde în Budapesta

LifeBox, liderul pieței de healthy food delivery din România, se extinde pentru prima dată în afara țării, compania activând începând din această lună și...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -