joi, mai 6, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Interviu cu domnul Costi Zărnescu, Fondator, Rentakub.com și lakuburi.ro: Cererea de închirieri de case de vacanță, cabane și bungalouri continuă să crească

Must Read

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell...

Interviu cu domnul Costi Zărnescu,

Fondator, Rentakub.com și lakuburi.ro

Cererea de închirieri de case de vacanță,

cabane și bungalouri continuă să crească

Sunteți apreciat și respectat pentru ideile de business și viziunea dumneavoastră în sectorul turismului. Ați avut o agenție de turism, reușind să aduceți mulți francezi în țara noastră, apoi ați pus bazele Ecokit, exportând case de lemn fabricate la Onești. În cele din urmă ați fondat lakuburi.ro (bungalouri de închiriat) și Rent a Kub (rezervări de case de vacanță și cabane), Rentakub.com. De unde ați preluat acest concept de spații generoase, cochete, ecologice, prietenoase cu mediul și amplasate în mijlocul naturii?

Sunt concepte care și-au dovedit eficiența în Franța și în multe alte state din Europa de vest, unde astfel de unități de cazare au un segment de piață consistent și evident, în creștere, pe fondul pandemiei COVID-19. Am adaptat modelul de business pentru piața din România, pentru a răspunde cât mai bine cerințelor specifice. Și dăm mână liberă arhitecților cu care colaborăm și aceasta se vede și în atmosferă, siguranță și confort.

În ce județe există astfel de kuburi și în ce zone doriți să vă extindeți?

Rețeaua rentakub.com s-a extins în județe cu potential turistic precum Bacău, Suceava, Harghita, Covasna, Bistrița, Bihor, Maramureș, Cluj, Brașov și Sibiu până în acest moment. Evident, ne dorim să fim prezenți în toate județele cu potențial turistic, respectiv în toată țara și sunt sigur că vom reuși.

Pandemia a produs schimbări structurale în comportamentul turiștilor, care doresc  spații sigure. Ați avut foarte multe solicitări în ultimul an, cum ați făcut față?

Pandemia ne-a făcut să redecoperim România așa cum este: o destinație de o frumusețe unică, foarte variată în obiective și experiențe. Este cea mai sigură și accesibilă destinație, până la urmă, pentru turiștii români, având în vedere restricțiile de călătorie.

Rentakub.com era deja pe piață înainte de pandemie, care ne-a ajutat să ne dezvoltăm și mai mult, mai repede, pentru că se adresează celor care vor locații mai izolate, de sine stătătoare, fără a renuna la siguranță și confort. Suntem cumva opusul turismului de masă.

Anul trecut nu am făcut față cererii. Și în acest an cererea de închirieri de case de vacanță, cabane și bungalouri continuă să crească.

Prin ce se caracterizează turiștii români și străini care aleg să-și petreacă un sejur în aceste kuburi?

Sunt turiști care iubesc natura, vor altceva, nu-i mai mulțumește turismul “de masă”. Sunt familiști, educați, au copii, își doresc să fie cât mai aproape de natură, să aibă un spațiu de relaxare doar al lor. Sunt conectați în același timp la lumea exterioară, fără a renunța la siguranță și confort. Cabanele și kuburile din rețeaua rentakub.com și la kuburi.ro sunt conectate la internet și dotate cu toate utilitățile, au curte proprie, parcare și grătar.

Care sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă agențiile de turism care doresc să atragă turiști străini?

Imaginea deformată a destinației România pe plan extern. Practic, marea majoritate a celor care vizitează România au surprize plăcute, poate și din cauza faptului că se așteaptă la condiții mai rele.

Cum apreciaţi condiţiile oferite investitorilor locali şi străini de către administraţiile locale şi de către Executiv?

Se poate și mai bine, mai ales la capitolul predictibilitate.

Cum percepeți nivelul de conștientizare/gradul de cunoaștere a managerilor români în privința regulilor și standardelor de compliance (conformarea cu normele legale)?

Implementarea unui program de “Compliance” este o practică larg întâlnită în Europa, în special de către companiile mari. Noi nu ne-am lovit încă de comportamentele pe care încearcă să le descurajeze acesta. Asigurarea unui comportament corespunzător regulilor etice și legale este o prioritate pentru managementul rentakub.com și lakuburi.ro. Acesta pentru că respectarea acestor reguli aduce beneficii atât companiei în sine, acționarilor și angajaților, cât și furnizorilor și clienților. Încercăm să prevenim conduita necorespunzătoare a angajaților noștri prin instruire și un dialog permanent, prin acțiuni de detectare a încălcării principiilor privind conformitatea și de soluționare a acestor aspecte.

Companiile românești sunt sub presiunea instituțiilor – ANAF, Consiliul Concurenței, Garda de Mediu, Inspecția Muncii, etc. Când vor înțelege funcționarii publici că ei trebuie să stimuleze mediul de afaceri, și nu să-l timoreze?

Când vor exista politici și strategii coerente și complete la nivel guvernamental de stimulare a inițiativei private și a mediului de afaceri. Am putea începe să cultivăm spiritul antreprenorial încă de pe băncile școlii, și atitudinea mai deschisă, mai puțin birocratică a autorităților competente prin programe de perfecționare a personalului și de ce nu comunicare proactivă, de informare și consultare a mediului de afaceri. 

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează momentul printr-o tombolă cu peste...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell din România, o echipă tânără...

EximBank finanțează cu 18 milioane de lei compania românească de agribusiness Interagroaliment

EximBank a structurat un pachet financiar care asigură necesarul de capital de lucru pentru compania băcăuană Interagroaliment, parte a Grup Șerban Holding, cel mai...

Grupul Trans-Oil lansează cu succes o nouă emisiune de eurobonduri în valoare de 400 milioane de dolari

La data de 14 aprilie 2021, Grupul Trans-Oil („Grupul”) a revenit cu succes pe piețele titlurilor de capital de împrumut internaționale, cu o nouă...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -