miercuri, aprilie 21, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Analiză Storia.ro și OLX Imobiliare: Impactul pandemiei asupra sectorului imobiliar din România, în 2020

Must Read

IFC ajută la construirea unui amplu complex ecologic dedicat spațiilor de birouri

IFC, membră a Grupului Băncii Mondiale, sprijină construirea unui complex IT prietenos cu mediul, cu o suprafață de 60.000...

PwC: Peste o treime din oameni, afectați de anxietate și depresie în timpul pandemiei; 44% iau în calcul consultațiile virtuale

Sentimentele de izolare și singurătate, stresul sau nesiguranța au afectat sănătatea oamenilor în timpul pandemiei, 36% dintre respondenții la...

Restart Energy listează obligațiunile verzi convertibile la BVB

Restart Energy, unul dintre cei mai mari furnizori independenți de energie electrică și gaze naturale de pe piața locală,...

Pe baza datelor strânse de pe platformele de anunțuri de imobiliare pe parcursul anului 2020, experții OLX Group au analizat impactul pandemiei asupra sectorului imobiliar din țările în care compania este prezentă. Printre acestea se numără și România, în care OLX Group deține Storia.ro, OLX și Autovit.ro.

Analiza s-a concentrat pe trei zone distincte: preț, ofertă și cerere, care au fost analizate atât în cazul proprietăților oferite spre vânzare, cât și în cazul celor spre închiriere. Datele analizate în România au fost agregate de pe platformele Storia.ro și OLX Imobiliare.

Impactul pandemiei asupra evoluției prețurilor 

Între ultimul trimestru din 2020 și primul trimestru al anului, prețurile au fost marcate de o creștere cu 5% în cazul apartamentelor de vânzare, în timp ce apartamentele oferite spre închiriere au avut prețuri în scădere cu 3%, o dinamică vizibilă în special după perioada stării de urgență. Prețurile au evoluat similar și în cazul caselor – dacă cele de vânzare au avut un preț mai mare (cu 9%), casele de închiriat au avut prețuri mai mici (cu 6%).

O situație aparte s-a remarcat în cazul prețurilor terenurilor, care au crescut cu 19%, în special după starea de urgență. Pandemia a influențat interesul cumpărătorilor față de terenuri, iar acest lucru a dus la modificări semnificative ale prețurilor de-a lungul anului 2020.

În concluzie, proprietățile de închiriat au fost singurele marcate de o tendință de scădere, în timp ce prețurile proprietăților de vânzare sunt ușor mai ridicate decât înainte.

Impactul pandemiei asupra ofertei de anunțuri imobiliare

În 2020 s-a remarcat o creștere a numărului de anunțuri noi (publicate pe platforma în perioada la care face referire analiza) și anunțuri active (adică toate anunțurile active la un moment dat pe platformă – atât anunțurile noi, cât și cele mai vechi, a căror valabilitate a fost prelungită) în cazul apartamentelor oferite spre închiriere. În timp ce anunțurile noi au fost mai multe cu 35%, numărul anunțurilor active a crescut cu 79% în ultimul trimestru din 2020 comparativ cu primul trimestru al anului. În cazul apartamentelor de vânzare, anunțurile referitoare la aceste tipuri de proprietăți au stat mai mult pe platformele de imobiliare – cele noi au fost în scădere cu 6%, în timp ce anunțurile active au fost în creștere cu 20%.

În cazul caselor, numărul de anunțuri noi a scăzut cu 8%, în timp ce anunțurile active au fost cu 3% mai multe în trimestrul 4 comparativ cu primul trimestru al anului 2020. Numărul de anunțuri noi a fost marcat de o scădere semnificativă în cazul terenurilor (-22%), iar cele trei procente de creștere de la nivelul anunțurilor active s-au menținut și în cazul terenurilor.

În concluzie, atât anunțurile noi, cât și cele active au fost în creștere pentru apartamentele de închiriat. În același timp, se poate observa o scădere a numărului anunțurilor noi pentru apartamentele de vânzare, case și terenuri, dar și o creștere a anunțurilor active pentru aceste categorii.

Impactul pandemiei asupra cererii de pe platformele de anunțuri imobiliare

Starea de urgență a determinat schimbări în ceea ce privește traficul de pe platformele de imobiliare. Acesta a fost în scădere în perioada lockdown-ului și a reînceput să crească după aproximativ 4 săptămâni, în cazul țărilor europene. Lucrurile au stat similar și în România, unde traficul înregistrat pe Storia.ro și OLX Imobiliare a revenit la stadiul de dinainte de pandemie în 7 săptămâni de la declanșarea stării de urgență.

„Faptul că facem parte dintr-o companie globală ne oferă avantajul unei viziuni ample asupra impactului pandemiei în sectorului imobiliar. Analiza datelor din România este doar începutul, pentru că ne-am propus să continuăm să facem astfel de analize și să punem datele într-un context mai larg, cum ar fi cel european și nu numai. Așa cum putem observa și din datele prezentate, anul acesta a fost unul ieșit din comun pentru sectorul imobiliar, în special în perioada stării de urgență, însă ne-am bucurat să vedem că piața din România și-a revenit rapid pe aproape toate segmentele și să observăm interesul tot mai mare al românilor de a avea o proprietate a lor,” a declarat Răzvan Voicu, Head of Storia.ro & OLX Real Estate.

Despre Storia.ro

Storia.ro este platforma de anunțuri dedicată exclusiv sectorului imobiliar, lansată de OLX. Cu peste 200.000 de anunțuri active, Storia.ro oferă cele mai multe anunțuri imobiliare din piață și are peste 5 milioane de vizite lunar. Platforma se poate accesa atât de pe desktop, cât și din aplicațiile mobile iOS și Android (Google Play Store și Huawei AppGallery).

Despre OLX Group

OLX Group deține rețeaua de platforme de anunțuri cu cea mai rapidă creștere din lume și ajută, în fiecare lună, peste 300 de milioane de oameni în peste 30 de țări din întreaga lume să cumpere și să vândă mașini, locuințe, articole de uz casnic, să obțină noi locuri de muncă și multe altele. Cu peste 20 de mărci, printre care Avito, OLX, Autovit.ro și Property24, toate platformele grupului au fost create pentru a fi soluții sigure, inteligente și convenabile pentru clienții săi.

OLX Group este o divizie a Prosus, un grup global de servicii pe Internet pentru consumatori și unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie din lume.

Despre OLX Group în România

În România, grupul are o echipă de peste 100 de angajați care lucrează pentru brandurile OLX, Storia.ro şi Autovit.ro. OLX este una dintre cele mai mari platforme locale de anunțuri generaliste, cu peste 4 milioane de anunțuri active și o medie lunară de peste 12 milioane de vizitatori, potrivit SATI.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

IFC ajută la construirea unui amplu complex ecologic dedicat spațiilor de birouri

IFC, membră a Grupului Băncii Mondiale, sprijină construirea unui complex IT prietenos cu mediul, cu o suprafață de 60.000...

PwC: Peste o treime din oameni, afectați de anxietate și depresie în timpul pandemiei; 44% iau în calcul consultațiile virtuale

Sentimentele de izolare și singurătate, stresul sau nesiguranța au afectat sănătatea oamenilor în timpul pandemiei, 36% dintre respondenții la un sondaj realizat de PwC...

Restart Energy listează obligațiunile verzi convertibile la BVB

Restart Energy, unul dintre cei mai mari furnizori independenți de energie electrică și gaze naturale de pe piața locală, își listează obligațiunile verzi convertibile...

Topurile Legal500 din acest an au dezvăluit noi nume din echipa Wolf Theiss în categoriile Leading Individuals, Next Generation Partner și Rising Stars

Odată cu lansarea clasamentului Legal 500 ediția 2021, echipa din București a firmei de avocatură Wolf Theiss continuă să urce în topuri în practicile...

Interviu cu Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio®: Avem în plan extinderea Brio și la nivel internațional

Interviu cu Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio® Avem în plan extinderea Brio și la nivel internațional   Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -