duminică, octombrie 24, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Studiu Deloitte: femeile cu funcții de conducere din România sunt plătite mai puțin și promovate mai rar decât omologii lor de sex masculin

Must Read

Flanco dă startul campaniei de Black Friday

Flanco organizează între 22 octombrie și 30 noiembrie a unsprezecea ediție a campaniei Black Friday Retailerul a pregătit...

Green Deal, oportunitate pentru dinamizarea transportului pe Marea Neagra și Fluviul Dunărea

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), în parteneriat cu Reprezentanța Comisiei Europene în România, a organizat, joi,...

ANCOM: Peste 8 milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul

În cei 13 ani de când a fost lansat serviciul de portabilitate, care oferă utilizatorilor libertatea de a-și alege...

Femeile cu funcții de conducere din România sunt percepute în continuare ca fiind plătite mai puțin decât omologii lor de sex masculin, potrivit celei mai recente ediții a raportului Deloitte „Careers with equal opportunities: women in leadership roles”, în ciuda faptului că România înregistrează al doilea cel mai mic procent privind diferențele de remunerare între femei și bărbați (3,3%) din rândul statele UE, după Luxemburg, potrivit Eurostat. Mai mult de trei sferturi dintre respondenți au menționat că această situație este întâlnită des sau foarte des în mediul de business local. Studiul subliniază, de asemenea, că femeile continuă să fie promovate mai rar decât bărbații, 63% dintre respondenți afirmând că acest lucru are loc des sau foarte des. Explicația poate fi legată de faptul că concediul de maternitate este perceput ca un dezavantaj pentru parcursul carierei femeilor, potrivit opiniilor a 74% dintre respondenți, care au observat această situație des sau foarte des. Sondajul a fost realizat în ​​rândul reprezentanților de sex feminin și masculin care dețin funcții de conducere în România și face parte din programul Deloitte SheXO Club, care se bazează pe construirea unei comunități de afaceri dedicate femeilor cu funcții înalte și care se concentrează pe dezvoltarea următoarei generații de lideri feminini.

Femeile sunt recunoscute pentru performanțele lor în gestionarea eficientă a resurselor umane

Deși femeile și bărbații obțin rezultate financiare similare privind vânzările și profitul businessului, 78% dintre respondenți au în continuare percepția că bărbații au rezultate mai bune în privința avansării în carieră (66%). Pe de altă parte, femeile sunt recunoscute pentru performanțele lor în gestionarea eficientă a resurselor umane (69% dintre respondenți), dezvoltarea personală și dobândirea de noi competențe (56%).

„Schimbarea se produce cu siguranță în ceea ce privește egalitatea de șanse pentru femeile care ocupă funcții de conducere, iar progresele înregistrate în ultimul deceniu ne încurajează să credem că multe obstacole vor fi depășite, iar deschiderea va lua locul prejudecăților. În România, femeile din mediul de business continuă să prospere la locul de muncă și acțiunile lor au avut cu certitudine un efect, întrucât țara noastră a înregistrat una dintre cele mai mari ponderi ale femeilor în funcții de conducere din 2020 în rândul statelor UE (37%), peste media UE”, a spus Alexandra Smedoiu, Partener, Deloitte România, și coordonatorul programului SheXO Club.

Punctele forte ale femeilor

De asemenea, sondajul identifică o serie de diferențe între caracteristicile liderilor femei și bărbați. Punctele forte ale femeilor par să fie consecvența (92% dintre respondenți), efectuarea unor sarcini multiple și simultane (90%), onestitatea (82%), comunicarea (79%), precum și empatia și capacitatea de a gestiona echipe mari (78%), în timp ce aspecte precum ușurința de a lua decizii (79%) și abilitățile de conducere (71%) sunt percepute ca fiind specifice bărbaților.

Una dintre cele mai importante schimbări evidențiate de ediția din 2021 a studiului față de cea din 2012 este că aproape jumătate dintre liderii români (46%) preferă o femeie în poziția de director financiar al organizației, comparativ cu doar 26% în 2012. Chiar dacă femeile sunt recunoscute pentru abilitățile lor de directori financiari, ele trebuie să depună un efort mult mai mare decât bărbații pentru a accesa următorul nivel de conducere, 40% dintre respondenți afirmând că este mai ușor pentru bărbați să fie promovați din funcția de director financiar în cea de director general, în timp ce doar 7% estimează că acesta este cazul femeilor.

Studiul Deloitte „Careers with equal opportunities: women in leadership roles“ subliniază percepțiile în ceea ce privește egalitate de șanse dintre femei și bărbați în mediul de afaceri și analizează schimbările apărute în ultimul deceniu în materie de incluziune și diversitate.

Programul SheXO Club, o inițiativă globală a Deloitte lansată în România în 2012, își propune să construiască o comunitate de femei de afaceri care să fie conectată, să crească și să prospere prin crearea unei platforme dedicate schimbului de experiențe. Prin intermediul întâlnirilor, cercetărilor și analizelor destinate clubului, membrele acestuia își vor putea extinde cunoștințele în domenii precum leadership, economie, tendințe globale și modele de afaceri, împărtășind în același timp cele mai bune practici în domeniul diversității și incluziunii.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesioniști.

Pentru a afla mai multe despre rețeaua globală a firmelor membre, vă rugăm să accesați www.deloitte.com/ro/despre.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Flanco dă startul campaniei de Black Friday

Flanco organizează între 22 octombrie și 30 noiembrie a unsprezecea ediție a campaniei Black Friday Retailerul a pregătit...

Green Deal, oportunitate pentru dinamizarea transportului pe Marea Neagra și Fluviul Dunărea

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), în parteneriat cu Reprezentanța Comisiei Europene în România, a organizat, joi, 21 octombrie, evenimentul „Valorificarea transportului...

ANCOM: Peste 8 milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul

În cei 13 ani de când a fost lansat serviciul de portabilitate, care oferă utilizatorilor libertatea de a-și alege cea mai potrivită ofertă pentru...

Allview va lansa campania Black Days,o nouă interpretare a ediției de Black Friday 2021

Campania se va derula în perioada 22 octombrie – 15 noiembrie 2021, iar ofertele vor fi incluse treptat, în mai multe episoade. Produsele...

Platforma de marketing automatizat Retargeting Biz revoluționează sectorul de e-mail marketing aducând magazinelor online newslettere personalizate, cu creșterea vânzărilor cu peste 12% încă din...

Odată cu lansarea noii platforme în luna Septembrie, compania autohtonă Retargeting Biz, ce operează pe 4 piețe europene (România, Ungaria, Grecia și Bulgaria) a...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -