joi, mai 6, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Interviu cu Dragoș Petrescu, Fondator, Elixir H: Exploatăm puterea plantelor și progresul științei

Must Read

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell...

Interviu cu Dragoș Petrescu, Fondator, Elixir H

Exploatăm puterea plantelor și progresul științei

 

Ce v-a determinat să alegeți acest sector – produse cosmetice naturale? Când v-ați lansat afacerea, cum a fost început, de ce ideea aceasta de bussines?

 Povestea noastră începe cu mai bine de 10 ani în urmă, odată cu nevoia de a oferi o soluție pentru diferite afecțiuni ale pielii cu care se confruntau membri ai familiei, fără tratamente invazive. Această nevoie, împletită cu pasiunea mea pentru produse cosmetice naturale handmade, pe care o am încă din copilărie, când petreceam mai tot timpul la bunici, a dat naștere unei afaceri de familie cu idealuri mărețe.

Am conceput numeroase produse cosmetice artizanale pentru prieteni și familie folosind ingrediente certificate, eficiente și în primul rând naturale și… am avut succes.

Înarmați cu recenzii favorabile și cu forțe proaspete provenite de la programul de fonduri europene START UP, ne-am perfecționat produsele, le-am testat siguranţa, calitatea şi performanţa și am deschis propriul laborator de manufactură cosmetică, entuziasmați și încrezători în viitor.

Am creat, astfel, după lungi încercări, împreună cu numeroși consultanți și parteneri care ne-au ajutat să aducem produsele la un nivel înalt de profesionalism, mixturi unice, pe care le putem clasifica drept adevărate elixiruri de frumusețe (de unde și numele firmei de ELIXIR H, H fiind prescurtarea de la hemp – ulei de cânepă, ingredientul nostru de referință), întrucât sunt reale ajutoare pentru menținerea unei pieli sănătoase și frumoase.

De unde vă procurați materiile prime și echipamentele necesare?

Materia primă folosită la prepararea produselor noastre este atent și exigent aleasă, de la furnizori din România, Franța și Germania, din surse certificate bio – organice.

Echipamentele au fost achiziționate prin programul START UP, utilizând, deci fonduri europene.

Ne puteți descrie pe scurt, în ce constă business-ul vostru?

Elixir H este o firmă ce produce cosmetice 100% naturale, cu beneficii și ingrediente revoluționare : ingrediente vegetale și active bio-cosmetice. Produsele noastre conțin ingrediente certificate BIO ECOCERT și au fost testate și notificate pe Portalul Comisiei Europene.

Ele sunt realizate artizanal în serii mici, în laborator propriu, prin proceduri de lucru conforme cu standardele internaționale GMP (GOOD MANUFACTURING PRACTICES) și ISO 9001.

Produsele noastre NU conțin parabeni, sulfați, parfumuri sintetice, coloranți artificiali, ftalați, petrochimice, sau orice alt ingredient care să pună în pericol sănătatea. Conțin, în schimb, un ingredient – minune : uleiul de CÂNEPĂ, cu proprietăți terapeutice pentru orice tip de ten.

Uleiul de cânepă, pe care îl folosim în toate produsele noastre, este bogat în uleiuri sănătoase și acizi grași polinesaturați esențiali, incluzând Omega 3 și Omega 6, foarte rar întâlnitul acid gamma-linolenic (GLA), precum și acizi oleici, care nu pot fi sintetizați în mod natural de organism, dar care joacă un rol crucial în sănătatea pielii și în procesul de încetinire a îmbătrânirii acestuia, având o acțiune puternic antiinflamatoare ce încurajează regenerarea pielii și dezvoltarea unei generații noi de celule în stratul epidermei.

Uleiului de cânepă i-am alăturat alte ingrediente naturale inovatoare, care ajută la probleme specifice de piele, atât în creme de ten, cât și în unturi de corp și săpunuri, pe care le puteți descoperi pe site-ul nostru într-o listă completă, cu explicații și recomandări.

Cu noi, întoarcerea la natură nu este, așadar, un simplu motto fără substanță, ci este un deziderat devenit realitate.

Care a fost cel mai mare eșec în activitate, dar și cea mai mare realizare?

Ne dorim să catalogăm eșecurile avute, mai degrabă, ca pe niște încercări sau stimuli care ne-au ajutat să ne perfecționăm și, în general, cred că așa și trebuie privit drumul sinuos al unui antreprenor : ca un drum per total ascendent, dar cu puncte de cotitură care pot face diferența între o poveste de succes și una eșuată.

Am avut o astfel de încercare în momentul deschiderii firmei, când ne-am confruntat cu ițele încâlcite ale birocrației românești, la momentul testării și avizării produselor, când am primit răspunsuri contradictorii de la autorități, însă nu ne-am lăsat descurajați.

Cea mai mare realizare, pe de altă parte, a fost aceea de a constata, după ani de încercări, că produsele noastre chiar funcționează. Am primit această confirmare de la prieteni, familie, care au testat produsele. Cea mai mare împlinire am simțit-o, în special, atunci când am reușit să vindecăm o problemă cu care soția se confrunta încă din adolescență – ten cu tendință acneică. Soția a testat, la îndrumările a mulți dermatologi, diferite tratamente cosmetice, mai mult sau mai puțin agresive, fără succes, însă. I-a fost recomandat chiar și tratamentul controversat cu Roaccutane, despre care s-a scris inclusiv în presa internațională, pentru că are efecte adverse foarte puternice, putând cauza și halucinații. Faptul că tenul ei este acum luminos, hidratat, curat și sănătos este în continuare dovada că produsele naturale sunt eficiente prin ele însele și că putem face mulți oameni să găsească soluții naturale pentru afecțiunile pielii lor.

Care sunt cele mai mari provocări în domeniul în care activați? 

Provocările vin în acest domeniu atât din partea consumatorilor, cât și din partea partenerilor.

Cele provenite de la public se referă la anticiparea constantă a nevoilor și așteptărilor lor, la furnizarea unui produs de calitate, la identificarea cu problemele acestora, astfel încât să le oferi în timp real soluții și alinare, confort.

Pe de altă parte, partenerii vor produse competitive, atrăgătoare, eficiente. Iar la îngemănarea dintre aceste două lumi te afli tu, producătorul, care trebuie să mediezi și să împaci cele două voci.

Cum reușiți să încheiați noi parteneriate/să obțineți noi clienți? Care sunt metodele prin care vă promovați?

Cea mai bună promovare este cea realizată de însuși produsul comercializat. Un produs de calitate, odată ajuns în mâinile consumatorului final, se promovează singur, prin faptul că devine necesar, datorită beneficiilor sale.

Mai greu este, însă, la început, până produsul devine cunoscut publicului. În acest scop, folosim atât metodele clasice de promovare, în magazinele (și farmaciile) fizice, dar și pe cele de promovare în mediul online, unde încercăm să avem o comunicare cât mai bună cu publicul pe site-ul nostru, cât și pe rețelele de social media.

Lumea în care trăim se transformă rapid. Piața se schimbă, la fel și cerințele. Cum faceți să fiți mereu la zi cu toate tendințele?

Avantajul oferit de crearea de produse cosmetice naturale este acela că ceea ce este natural este mereu actual. Ceea ce se modifică în tendințele acestei pieței este continua actualizare a modurilor științifice prin care extractele vegetale sunt exploatate, sunt puse în valoare. De aceea noi dedicăm mult timp cercetării și informării cu privire la inovațiile științifice din acest domeniu, consultând forum-uri și reviste de specialitate, participând la conferințe și evenimente dedicate.

În acest sens, ne vom extinde și actualiza constant produsele, în pas cu inovația științifică bazată de active bio-vegetale de ultimă generație. Rețetele noastre conțin, de altfel, astfel de active patentate de institute de cercetare din Europa și reflectă unul dintre crezurile noastre, acela de a exploata puterea plantelor, dar și progresul științei.

Ce înseamnă să fii un tânăr antreprenor în România la ora actuală? Ce sfat aveți pentru cei care vor sa își deschidă un business?

Să fii un tânăr antreprenor înseamnă să îți iei destinul în mâini și să pornești într-o călătorie cu multe necunoscute și multe piedici, însă înarmat cu pasiune, talent, resurse fizice și pshice, încăpățânare, dorința continuă de a te perfecționa.

Să fii un tânăr antreprenor în România actuală înseamnă să adaugi la toate acestea capacitatea de adaptare la o societate instabilă, aflată într-o continuă schimbare, cu legislație volatilă, interpretabilă și chiar lacunară și birocrație de tip kafkiană.

Sfătuiesc toți temerarii într-ale businessului să fie realiști, să știe că drumul spre succes este deschis doar celor dispuși să răzbească în afara zonei de confort și să nu uite că lucrurile bune vin la cei care muncesc și și le doresc cu adevărat. De asemenea, îi îndemn, cu cele mai bune intenții, să învețe să se ridice după ce cad, pentru că eșecul nu este fatal, însă incapacitatea de a îl depăși poate fi.

Care este cea mai mare problemă a mediului de afaceri (a sectorului în care activați) de la noi? 

O problemă specifică sectorului în care ne-am avântat este una care afectează atât producătorii, cât și consumatorii – aceea a lipsei de transparență.

Ne referim aici la greenwashing și angel dusting, tehnicile de marketing prin care sunt promovate produse cosmetice sub masca falsă a sursei naturale a ingredientelor sale sau prin care sunt promovate produse pentru că ar conține un ingredient rar, prețios, însă acel ingredient este în proporție insuficientă pentru a putea împrumuta din proprietățile sale produsului final, fiind folosit doar pentru a apărea pe etichetă.

Acestea sunt doar două exemple de marketing înșelător, altele referindu-se la pretinderea în mod fictiv a unui impact minim sau zero asupra mediului, etc.

Noi, echipa de la ELIXIR H, pe lângă faptul că oferim produse cu adevărat naturale, oferim produse eficiente, fără ingrediente ascunse, care pot vătăma sănătatea (pe site există detaliată lista ingredientelor conținute, dar și a celor pe care nu le vom folosi niciodată, din cauza efectului lor nociv) relația noastră cu publicul fiind întemeiată, astfel, pe transparență, onestitate.

Cum se împacă viața profesională cu cea personală? Vă rămâne timp liber?

Odată cu nașterea primului nostru copil, acum 2 ani, m-am convins că nu există scuza Nu am timp, ci există doar explicația Nu am un time management bine stabilit. Cu disciplină, poți face orice și poți gusta din fiecare felie a vieții – carieră, hobby-uri, dezvoltare personală și, cel mai important, timp cu familia.

Eu am reușit, astfel, să am un job (pentru că sunt auditor de calitate pe sisteme de management ISO), să conduc o afacere și să fiu, totodată, parte dintr-o familie fericită. Bineînțeles, menținerea echilibrului nu este întotdeauna ușor de realizat, însă un lucru este sigur – singura metodă este să ne aflăm tot timpul „în mișcare”.

Mă ajută, nu în ultimul rând, faptul că soția mea îmi este nu doar jumătatea spirituală, dar și cea intelectuală, fiind partenerul meu în orice demers aș întreprinde. De formație profesională avocat, mă consult și împart cu ea task-uri din viața de zi cu zi, dar și din afacere, astfel încât cele două lumi (profesională și personală) nu doar că se armonizează, dar se și susțin reciproc.

Care este motto-ul după care vă  ghidați viaţa?

Lucruri mici, dar făcute cât mai bine, sau englezescul Less is more.  Astfel, ținta mea și a noastră este calitatea, nu cantitatea, în afacere, dar și în viața personală.

Ce vă diferențiază de competitori?

Pe lângă ceea ce am discutat anterior, respectiv transparența legată de ingredientele folosite, viziunea noastră asupra îngrijrii, pe care dorim să o oferim prin produsele noastre, este una holistică – nu ne propunem doar să oferim soluții de calitate pentru îngrijirea, prevenția, sau tratarea problemelor pielii, ci să promovăm un stil de viață armonios, să încurajăm aplecarea către natural, către echilibrul între lumea exterioară și cea interioară pentru o viață mai bună.

Cum vom face acest lucru ? Prin educarea consumatorilor – deja am început să publicăm pe blogul nostru articole ce atrag atenția asupra efectelor nocive pentru sănătate a ingredientelor de origine sintetică din produsele cosmetice (folosind date exacte, extrase din studii științifice cu recunoaștere internațională) și vom continua seria de articole cu multe alte informații mind-opening, așa că verificați blogul nostru săptămânal pentru adevăruri incomode, dar eliberatoare.

De asemenea, vom demara sau ne vom alătura unor campanii de informare asupra beneficiilor dietelor alimentare echilibrate, vom oferi chiar și rețete în acest sens, cu uz minim de timp și resurse (pentru că știm că adulții din ziua de azi sunt ființe multi-tasking), însă cu aport mare de nutrienți și energie.

Cum apreciați că sunt sprijiniți tinerii antreprenori din România?

Din păcate tinerii din România nu sunt nici încurajați, nici sprijiniți să demareze o afacere. Nu există centre sau buletine de informare accesibile în acest sens, rămânând în sarcina aproape exclusivă a tinerilor să găsească informațiile ajutătoare. Există, într-adevăr programe de finanțare cu fonduri nerambursabile naționale sau europene disponibile tinerilor, însă chiar și aceste informații sunt insuficient diseminate, astfel încât cei care ajung să beneficieze de ele (precum în cazul nostru) sunt cei care se interesează în mod activ de astfel de posibilități, urmărind site-ul Ministerului Fondurilor Europene sau pagini de social media dedicate, calendare de proiecte și alte surse similare.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează momentul printr-o tombolă cu peste...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell din România, o echipă tânără...

EximBank finanțează cu 18 milioane de lei compania românească de agribusiness Interagroaliment

EximBank a structurat un pachet financiar care asigură necesarul de capital de lucru pentru compania băcăuană Interagroaliment, parte a Grup Șerban Holding, cel mai...

Grupul Trans-Oil lansează cu succes o nouă emisiune de eurobonduri în valoare de 400 milioane de dolari

La data de 14 aprilie 2021, Grupul Trans-Oil („Grupul”) a revenit cu succes pe piețele titlurilor de capital de împrumut internaționale, cu o nouă...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -