joi, mai 6, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Interviu cu Laura Heres, Fondator, Căsuța cu povești brodate: Brandul creat de mine a ajuns să fie un mic fenomen pe piața din Germania

Must Read

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell...

Interviu cu Laura Heres, Fondator,

Căsuța cu povești brodate

Brandul creat de mine a ajuns să fie

un mic fenomen pe piața din Germania

 

De la viața în România, la un trai mai bun în Germania. De ce ați vrut să emigrați și cum v-a influențat acest lucru cariera?

Visul meu dintotdeauna a fost să mă mut într-o țară atât de bine dezvoltată cum este Germania. De multe ori, când vedeam la TV interviuri cu persoane relocate în Germania, simțeam o ușoară gelozie. În momentul în care o cunoștință mi-a propus să mă mut acolo, împreună cu fiul meu, am considerat că nu trebuie să ratez această șansă. De asemenea, mi-am asumat conștient un risc, convinsă însă că este decizia bună, din dorința de a asigura un trai mai bun pentru fiul meu, într-o țară care îi oferă mai multe oportunități. În România am ocupat o poziție de manager la un loc de joacă, experiență care m-a ajutat să îmi găsesc rapid joburi similar în Germania, până la momentul în care am decis să încep o viață nouă, cea de antreprenor.

Ce v-a determinat să alegeți acest sector – broderii personalizate? Când v-ați lansat afacerea, cum a fost începutul, de ce ideea aceasta de bussines?

Am ales acest sector pentru că am sesizat o oportunitate în piață: nevoia mamelor iubitoare de a avea lucruri personalizate pentru copiii lor. De obicei, hainele din magazine pentru cei mici sunt stas, însă există și părinți care își doresc să fie originali, atât ei cât și copiii lor. După ce am început să brodez, am descoperit că broderia este o activitate care îmi și place, mă relaxează, îmi stimulează creativitatea și sunt foarte mândră să îmi văd creațiile purtate de copii fericiți.

De unde vă procurați materiile prime și echipamentele necesare?

Materiile prime le cumpăr de la diverși producători și comercianți din Germania. În Germania, sunt foarte mulți producători de materiale textile, care oferă o gamă neașteptat de vastă. Unele fabrici  oferă posibilitatea de a comanda online modelul de țesătură dorită, după fotografia trimisă de client. Înaintea pandemiei de coronavirus, o dată la 3 luni se organizau târguri speciale de materiale textile, pe diferite zone ale Germaniei, la care aveau acces numai persoanele care prezentau la intrare o adeverință de la camera de comerț care să ateste că ai o afacere strict în acest domeniu. La aceste târguri, aveai ocazia să îți notezi ce fel de materiale îți plac, după care aveai posibilitatea să îți comanzi prin email cantitățile dorite la un preț special.

Ne puteți descrie pe scurt, în ce constă business-ul vostru?

Am creat brandul Căsuța cu povești brodate de la o idee. Am dorit să lansez pe piața din Germania produse personalizate. În prezent, gama de produse oferite de mine clientelor mele este foarte vastă. Realizez rucsacuri personalizate, trusouri de botez sau articole specifice pentru aniversări de 1 an (moț/turtă), pernuțe souvenir, mărturii nuntă/botez, tricouri cu mesaje speciale sau cu logo-uri de firmă. Clientele mele îmi comunică numele copilului sau un mesaj/o tematică preferată și eu realizez produsul în funcție de cerințele acestora, prin broderie personalizată. Aleg cu mare grijă culorile, modelele și creez un tipar pe care, ulterior, îl imprim pe produsul dorit cu ajutorul unei mașini de brodat performante.

Care a fost cel mai mare eșec în activitate, dar și cea mai mare realizare?

Fără infatuare vă spun că, pentru moment, mă bucură faptul că nu am avut parte de un eșec în domeniul broderiilor. Ce-i drept sunt și la început, dar cred că un merit deosebit l-au avut planificarea și evaluarea atent meticuloase pe care le fac frecvent, atenția la detalii și o bună evidență a cheltuielilor. Cred că celelalte job-uri în poziții de manager pe care le-am avut înainte de a-mi deschide această afacere m-au ,,călit” suficient pentru ca astăzi să fiu foarte atentă la orice decizie pe care o iau.

Cea mai mare realizare a fost când mi-am dat seama că brandul creat de mine, Căsuța cu povești brodate, a ajuns să fie un mic fenomen pe piața din Germania. Creațiile îmi sunt recunoscute pe stradă și asta datorită stilului inconfundabil pe care l-am impus prin multă muncă și atenție la detalii. Primesc, adesea, mesaje de mulțumire de la clienți fericiți, poze cu chipurile zâmbitoare ale celor mici când deschid un cadou de la Căsuța cu povești brodate, cu un produs personalizat cu personajul lor preferat, iar asta îmi aduce un sentiment de mare satisfacție. Este confirmarea faptului că munca îmi este apreciată. De asemenea, primesc mesaje de la oameni pe care nu îi cunosc, care îmi scriu să îmi spună că au văzut creațiile mele pe stradă sau la prieteni, au aflat astfel de mine și lasă la rândul lor o comandă. Este un sentiment deosebit de plăcut să vezi că lumea te caută.

Care sunt cele mai mari provocări în domeniul în care activați?

Cea mai mare provocare este sa finalizez singură atât de multe comenzi, fără să angajez o persoană sau mai multe care să mă ajute, astfel încât să mențin un preț mic pe piață. Dacă ar fi să angajez o a doua persoană, ar trebui să măresc un pic prețurile pentru a acoperi salariul acelui angajat, și astfel cred că aș pierde o parte dintre clienți.

Cum reusiți să încheiați noi parteneriate/să obțineți noi clienți? Care sunt metodele prin care vă promovați?

Clienții mulțumiți mă recomandă, mai departe, prietenilor lor, care văd produsele Căsuța cu povești brodate și cărora le plac. De asemenea, am investit mult în partea de promovare în online, am angajat un PR care se ocupă de promovarea brandului pe rețelele de socializare. Investesc mereu în aparatură și soft-uri noi, ca să fiu la înălțimea așteptărilor clientelor mele. Am o comunitate pe Facebook, Căsuța cu povești brodate, iar acolo țin legătura strânsă cu fiecare client. Membrele comunității îmi dau senzația de apartenență la o comunitate frumoasă, creată de mine.

Lumea în care trăim se transformă rapid. Piața se schimbă, la fel și cerințele. Cum faceți să fiți mereu la zi cu toate tendințele?

Fiecare cerință a fiecărui client este pentru mine o sursă de inspirație. De exemplu, o clientă m-a întrebat dacă pot realiza o pernă 3D. Astfel, de la întrebarea dânsei, de exemplu, mi-a venit ideea să implementez, în curând, rucsacurile cu modele 3D. De asemenea, îmi aloc o dată la câteva zile, câteva minute de brainstorming, în care mă gândesc cum să îmbunătățesc calitatea produselor, ce să aduc nou. Fac mereu research ca să văd ce apare nou în materie de texturi, stiluri etc.

Ce înseamnă să fii un tânăr antreprenor în Germania și în România la ora actuală? Ce sfat aveți pentru cei care vor să își deschidă un business?

Înainte de a începe o afecere, trebuie să ai un plan clar, să faci un minim research de piață. Apoi, trebuie mereu să ai curaj, să fii îndrăzneț, să crezi în visul tău. Din păcate, cred că multor tineri care își doresc să devină antreprenori le lipsește curajul, care este vital în afaceri. Trebuie să îți asumi și riscuri, trebuie să fii onest cu clienții, să ai mereu disciplina muncii și să fii profesionist, indiferent de domeniul de activitate. Aici este iarăși un minus al multor antreprenori, vor prea mult, prea repede, înainte să fie pregătiți ei înșiși sau să fi pregătit un business. Când ești dispus de la început să faci treabă bună, piața te exclude automat. Mai ales piața din Germania, dar și clientele din România au standarde foarte ridicate, pentru că este foarte mare competiția. Eu am pornit de la ideea că prin muncă multă, respect pentru client, raport bun calitate-preț și un strop de originalitate, am să reușesc. Și așa a fost.

Care este cea mai mare problemă a mediului de afaceri de la noi?

Vă răspund strict pe domeniul în care activez acum, confecții: cea mai mare problemă în cazul meu ar fi achiziționarea de materiale de bună calitate, atât materiale textile cât și materiale necesare mașinii de brodat. Piața din România nu se poate compara cu cea din Germenia, din acest punct de vedere. Văd că foarte multe croitorese se plâng de faptul că materialele costă foarte mult, iar aceste deficiențe fac ca multe dintre ramurile industriei acesteia să rămână fără forță de muncă relevantă.

Cum se împacă viața profesională cu cea personală? Vă rămâne timp liber?

Avantajul de a lucra de acasă în acest domeniu este foarte mare. Pe mine mă ajută mult. Inițial, aloc timp creării modelului personalizat solicitat de clientă, dar apoi acest timp se mai amortizează deoarece, în timp ce mașina brodează, eu pot să mai gătesc, să mă ocup de familie, totul în limita timpului disponibil. Totuși, e mai bine decât dacă aș fi plecată de acasă în permanență, chiar dacă și partea organizatorică de răspuns la mesaje pentru comenzi, împachetat, expediat, îmi ocupă mult timp. La sfârșitul zilei însă, se compensează și merită toate eforturile și sacrificiile făcute.

Care este motto-ul după care vă ghidați viaţa?

Primul principiu în viață: să nu te dai bătut în fața oamenilor sau a întămplărilor (Marie Curie)

 

Ce vă diferențiază de competitori?

Faptul că știu să realizez singură modele pe laptop și că mă adaptez, cu ușurință, cerințelor clienților. Să realizezi o grafică în broderii nu este ușor, dar, cu toate acestea, rezultatele sunt mereu spectaculoase, modelele create de mine nu sunt niciodată standard, ele sunt mereu altele, unice. De multe ori, am studiat concurența și am observat că restul persoanelor care se ocupă cu broderia nu fac decât să transfere pe material modele standard preluate, nu vin cu nimic nou, original. La mine, procesul este la un nivel superior, este vorba de creație. Pe lângă un simplu model, vin cu o serie de alte elemente decorative care se îmbină în mod armonios și creează împreună o poveste ca un tablou.

Cum apreciați că sunt sprijiniți tinerii antreprenori în Germania și în România?

Atât în Germania, cât și în România, mi se pare că sunt la fel de sprijiniți, pentru că ambele țări fac parte din Uniunea Europeană și ambele țări funcționează pe același sistem european. În ciuda stigmatului conform căruia tinerii pleacă din țară, deoarece statul nu le oferă șanse, văd din ce în ce mai mult un ecosistem dinamic al startup-urilor și afacerilor mici din România, văd cum există acceleratoare sau diverse programe care își propun să acorde traininguri și mentorat pentru tinerii antreprenori. Deci, cred că avem tineri antreprenori tare valoroși, cu un potențial imens.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează momentul printr-o tombolă cu peste...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell din România, o echipă tânără...

EximBank finanțează cu 18 milioane de lei compania românească de agribusiness Interagroaliment

EximBank a structurat un pachet financiar care asigură necesarul de capital de lucru pentru compania băcăuană Interagroaliment, parte a Grup Șerban Holding, cel mai...

Grupul Trans-Oil lansează cu succes o nouă emisiune de eurobonduri în valoare de 400 milioane de dolari

La data de 14 aprilie 2021, Grupul Trans-Oil („Grupul”) a revenit cu succes pe piețele titlurilor de capital de împrumut internaționale, cu o nouă...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -