marți, august 3, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Interviu cu Florentina Ion, Fondator, DPH: Învăţarea prin joc este cea mai eficientă metodă de însuşire a cunoştinţelor noi

Must Read

Analiză PwC: Piața locală de fuziuni și achiziții și-a continuat creșterea în prima jumătate a anului 2021, atingând valoarea de 1,8 mld euro

Valoarea totală estimată a tranzacțiilor de tip M&A a fost de 1,8 miliarde de euro, în primul semestru din...

Automatizarea proceselor în companii: inovație sau necesitate?

Accelerarea digitalizării declanșată de contextul pandemic a silit companiile să facă saltul tehnologic către următoarea etapă – automatizarea proceselor...

Garanti BBVA Leasing sprijină IMM-urile afectate de pandemie

Garanti BBVA Leasing, parte a Grupului Garanti BBVA România, unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare de pe piața...

Interviu cu Florentina Ion,

Fondator, Didactica Publishing House

Învăţarea prin joc

este cea mai eficientă metodă

de însuşire a cunoştinţelor noi

 

Editura Didactica Publishing House activează într-un sector strategic, educaţia, promovând noi metode de predare, învăţare şi înţelegere a noţiunilor fundamentale. Cum au fost modificate obiceiurile de cumpărare de cărţi ale cititorilor de către procesul alert de digitalizare?

Digitalizarea accelerată este un fapt. Iar contextul cauzat de pandemie a dus şi mai departe acest proces, într-un ritm mai rapid decât ar fi estimat oricine. Noi nu ne luptăm cu digitalizarea, ci o încurajăm şi venim cu propria contribuţie.

De exemplu, încă din primele săptămâni de restricţii, odată cu trecerea cursurilor în online, am identificat o nevoie acută de resurse omologate, adaptate programei şcolare, care să fie de un real ajutor părinţilor şi cadrelor didactice. Contextul actual a demonstrat că digitalizarea sistemului educaţional presupune mai mult decât adaptarea la un context tehnologic. Pedagogia digitală nu este un simplu material în format pdf prezentat pe ecran, ci o abordare mult mai complexă.

Aşa a apărut decizia de a accelera lansarea programei educaţionale, program pe care îl aveam iniţial în plan pentru 2021. Astfel, în noiembrie 2020, am lansat primul program digital educaţional dedicat clasei pregătitoare, adaptat programei şcolare, care se adresează deopotrivă cadrelor didactice şi părinţilor. Elaborate după pedagogia finlandeză, materialele educaţionale sprijină dezvoltarea unor abilităţi practice, precum scriere şi citire, comunicare, matematică, ştiinţe ale naturii sau muzică, dar şi abilităţi din zona life skills, precum management emoţional, responsabilitate, echilibru sau cooperare.

Am stabilit o colaborare cu platforma educaţională finlandeză CLOUBI, iar prin această platformă educaţională ne-am dorit să oferim un suport real pentru cadrele didactice, dar şi pentru părinţi, astfel încât achiziţiile fundamentale ale copiilor să fie făcute natural, prin joc şi printr-o interacţiune facilă, accesibilă. Programele lansate în luna noiembrie se adresează clasei pregătitoare şi claselor I-III.

Ne doream să dezvoltăm acest proiect de mult timp, însă contextul actual ne-a forţat să accelerăm planurile, orientarea către o educaţie online fiind probabil un comportament care va continua şi în lunile care urmează, fie că vorbim de restricţii naţionale sau locale, fie de situaţii punctuale, pe fondul Covid19.

Care sunt cele mai importante repere în activitatea Didactica Publishing House?

Cu o experienţă de aproximativ 17 ani pe piaţa educaţională din România, Editura Didactica Publishing House publică anual peste 250 de noi titluri. Astfel, din 2004, face fericiţi peste 50.000 de cititori – mari şi mici –, în fiecare lună, având peste 15 milioane de cărţi, jocuri, reviste şi resurse educative livrate acestora.

În acest an se împlinesc 10 ani de când edităm Gazeta Matematică Junior, un produs unic pe piaţa educaţională din România, în colaborare cu Societatea de Ştiinţe Matematice din România, din dorinţa comună de a transmite dragostea pentru matematică copiilor din România.

La finalul lunii octombrie 2020, în noul context educaţional, am lansat o platformă educațională cu programe digitale, adaptate curriculei naţionale şi omologate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

În luna decembrie a anului trecut am lansat abonamentele de carte şi jocuri educative, un partener pe termen lung pentru părinţii care îşi doresc să ofere celor mici ocazia de a explora lumea, dar şi pe sine, prin activităţi interactive, adaptate fiecărei categorii de vârstă.

Cum contribuie echipa DPH la dezvoltarea editurii şi realizarea de noi proiecte?

Cei care fac parte din echipa DPH se completează reciproc. Atât din punct de vedere al cunoştinţelor, cât şi al abilităţilor. Ne-am dorit alături persoane care să înţeleagă în primul rând mesajul pe care îl transmite editura noastră, să înţeleagă cât de important este să contribuim la a pune bazele unei educaţii de calitate în România, pentru tinerele generaţii.

Echipa noastră este o echipă cu o mare deschidere către nou, către învăţare continuă, pentru că lucrurile se schimbă rapid în orice domeniu, o echipă care îşi doreşte mereu să evolueze. Fiecare membru al echipei are o contribuţie importantă în transmiterea mesajului nostru către copii, părinţi, cadre didactice.

Cât de afectaţi aţi fost de criza generată de pandemie? În această perioadă nu au mai avut loc tradiţionalele târguri de carte, iar librăriile au avut de suferit din cauza izolării şi a distanţării sociale. Ce măsuri aţi luat pentru a vă extinde portofoliul de cititori?

Pentru Editura Didactica Publishing House pandemia a însemnat în primul rând reducerea numărului de titluri tipărite şi reevaluarea obiectivelor stabilite pentru anul 2020. Mai mult decât atât, achiziţia s-a mutat online, odată cu închiderea librăriilor fizice.

Multe dintre produsele noastre – cum ar fi Gazeta Matematică Junior sau seria Sunt imbatabil – erau folosite la clasă de cadrele didactice. Odată şcolile închise şi învăţământul mutat online, vânzările pe acest segment au scăzut în proporţie de 75%. Pe de altă parte însă, cărţile de activităţi, jocurile educative au devenit o resursă valoroasă pentru părinţi şi copiii care au continuat să înveţe acasă, iar pe acest segment a crescut cererea şi achiziţia directă.

În toată această perioadă, am ţinut legătura constant cu cititorii, iar pentru cei mici am organizat activităţi educative şi distractive. De exemplu, am realizat o carte de poveşti – un eBook –, autori fiind copiii. Ei ne-au trimis poveşti, iar noi le-am selectat într-o carte care a fost pusă la dispoziţia tuturor gratuit. Am repetat această interacţiune specială cu copiii de Ziua Scrisorilor, când cei mici au fost invitaţi să le scrie personajelor preferate. Am adunat de fiecare dată sute de mesaje, a fost foarte interesant să vedem cum gândesc cei mici.

De asemenea, în luna iulie şi apoi în luna decembrie am citit zilnic poveşti, alături de actori cunoscuţi, celebrităţi, bloggeri, părinţi ca şi noi, şi nu numai. Obiceiul de a citi poveşti a fost păstrat şi între aceste intervale, dar şi anul acesta, când continuăm proiectul Duminica de Poveste cu DPH.

De asemenea, ştim că pandemia a afectat foarte multă lume, mai ales financiar, aşa că am gândit promoţii constante pentru a le veni în ajutor părinţilor, iar la finalul anului am lansat abonamentele de carte. Acestea asigură o reducere permanentă de 40-50% din preţul de listă al cărţilor.

Care au fost/sunt produsele editoriale cel mai bine primite de cititorii elevi şi de cei adulţi?

Portofoliul de carte, jocuri şi reviste al DPH vine în sprijinul copiilor mici şi preşcolarilor cu titluri atractive, axate pe dezvoltarea inteligenţei emoţionale şi abilităţilor cognitive. Acesta urmăreşte satisfacerea dorinţei de cunoaştere şi ajută elevii interesaţi să aprofundeze materia pentru examenul de maturitate.

Avem multe serii-vedetă, printre care aş enumera seria Sunt imbatabil, un joc de cultură generală popular în întreaga lume. Dar şi seria Sunt – care vizează starea de echilibru a celor mici, jocurile şi cărţile care explorează emoţiile, inclusiv cele scrise de Ioana Chicet Macoveiciuc şi Ion Ovidiu Pânişoară, unii dintre cei mai apreciaţi autori români de carte pentru copii de la editura noastră.

În general, cum spuneam, am mizat pe titluri care au atras atât prin informaţie, cât şi prin ilustraţie. De la poveştile Walko – unde personajele centrale Ursoc şi Iepurilă pornesc în diferite aventuri împreună şi dezleagă mistere – până la seria Albert – cu elemente de fizică cuantică ori relativitate, toate prezintă concepte şi noţiuni într-o manieră accesibilă şi distractivă, adaptată vârstei.

Aceeaşi direcţie am urmat-o şi în portofoliul de carte pentru adulţi, unde am urmărit îndeosebi să avem titluri care vizează dezvoltarea continuă a acestora, de la cărţi de parenting până la titluri ce explorează dezvoltarea personală, cu declinările aferente.

Cum percepeţi nivelul de concurenţă pe acest segment, editura de carte?

Concurenţa există în orice domeniu, însă noi considerăm că este loc pe piaţă pentru toată lumea, iar educaţia copiilor este aspectul cel mai important pentru toate editurile educaţionale. Editura Didactica Publishing House este o editură axată pe cartea educativă pentru copii, considerăm că ne-am evidenţiat pe această nişă şi ne dorim să creştem cât mai mult aici. O piaţă sănătoasă atrage după sine o competiţie sănătoasă, iar acest lucru nu poate fi decât în beneficiul cititorilor noştri. Prin urmare, ne bucură o competiţie în ceea ce priveşte calitatea portofoliului de carte, atât din punct de vedere al conţinutului educativ, cât şi al întregii experienţe pe care o oferim cititorului, indiferent de vârstă, de la ilustraţie până la mesaj.

Unde vă vedeţi peste 5 ani, ca dimensiune a businessului, anvergură a clienţilor şi poziţionare în piaţă?

Didactica Publishing House va continua demersul activ de sprijinire a educaţiei prin metode şi resurse alternative. Ne dorim să fim mai aproape de tot mai mulţi copii, părinţi, cadre didactice, oferindu-le o experienţă, nu doar o carte sau un joc. Obiectivul nostru este să oferim cărţi şi materiale alternative atractive ca suport în educaţia copiilor, din primii ani de viaţă şi până la absolvirea şcolii, şi în dezvoltarea personală continuă a adulţilor. De asemenea, ne dorim să fim alături de cei care nu au un acces facil la educaţie, să îi sprijinim activ, să nu uităm că avem în România o rată alarmantă de analfabetism funcţional.

În ultimul an aţi investit pentru a vă extinde portofoliul de produse către noi segmente, cum este platforma digitală cu resurse educaţionale. Cum au fost primite aceste proiecte şi cum vedeţi evoluţia lor?

Digitalizarea va continua într-un ritm alert, poate nu la fel ca anul acesta, dar cu siguranţă dinamica este diferită. Nu mai departe de 2019 cu siguranţă nu ne imaginam că se va învăţa în sistem online aproape un an, că părinţii vor deveni un partener atât de prezent în educaţia copiilor, că nevoia de resurse alternative, care să completeze noţiunile predate la clasă, va creşte într-un ritm alert.

Resursele oferite de noi au avut un feedback foarte bun din partea cadrelor didactice, respectiv a părinţilor, având în vedere mai ales faptul că programele sunt accesibile copiilor chiar fără asistenţa permanentă a unui adult. De asemenea, platforma conţine metode de evaluare şi de marcare a progresului fiecărui copil, este intuitivă şi într-o continuă dezvoltare. Cu siguranţă evoluţia sistemului de învăţământ spre digital va continua, iar aceste resurse se vor dovedi tot mai necesare.

Cum vedeţi anul 2021, plecând de la şcoala în sistem hibrid şi până la dinamica generală a pieţei?

2020 ne-a învăţat să fim mai flexibili şi să ne adaptăm continuu. 2021 va continua pe acelaşi trend, vom aloca investiţii pentru o mai bună şi mai eficientă prezenţă online a editurii. În ceea ce priveşte portofoliul nostru, pe segmentul produselor digitale educaţionale dorim să acoperim cu resurse întreg ciclul primar şi toate materiile de studiu existente în programă.

De asemenea, ne dorim să publicăm minimum 150 de titluri, cu adresabilitate de la 0 la 12 ani. Obiectivul nostru este de a oferi o soluţie părinţilor care doresc să-şi ajute copiii să descopere lumea şi pe ei înşişi  într-o manieră distractivă şi atractivă. Învăţarea prin joc este cea mai eficientă metodă de însuşire a cunoştinţelor noi. Sigur, ca business, ne dorim ca îndeplinirea acestor obiective să se reflecte şi în cifra de afaceri, astfel că estimăm pentru 2021 o creştere de aproximativ 10% faţă de anul precedent.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Analiză PwC: Piața locală de fuziuni și achiziții și-a continuat creșterea în prima jumătate a anului 2021, atingând valoarea de 1,8 mld euro

Valoarea totală estimată a tranzacțiilor de tip M&A a fost de 1,8 miliarde de euro, în primul semestru din...

Automatizarea proceselor în companii: inovație sau necesitate?

Accelerarea digitalizării declanșată de contextul pandemic a silit companiile să facă saltul tehnologic către următoarea etapă – automatizarea proceselor de business. Automatizarea, așa cum...

Garanti BBVA Leasing sprijină IMM-urile afectate de pandemie

Garanti BBVA Leasing, parte a Grupului Garanti BBVA România, unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare de pe piața locală, a semnat un acord...

Raiffeisen Bank și RWA Raiffeisen Agro România finanțează sistemele de irigații și agricultura ecologică sustenabilă

Raiffeisen Bank, alaturi de partenerul sau RWA Raiffeisen Agro Romania, ofera fermierilor romani consultanta si solutii de finantare specifice investitiilor agricole, precum investitii in...

Chimcomplex a avut în primul semestru un profit net de 57,7 milioane de euro

Primele 6 luni ale anului 2021 confirmă poziționarea Chimcomplex ca lider regional al industriei chimice, compania raportând un profit net de 282.6 milioane lei...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -